Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Blijkbaar is die Honda motor niet zo slecht maar ligt het probleem eerder aan het elektrisch gedeelte van de hybride unit

Het tegenovergestelde van de Renault motor,.

Geplaatst:

niet waar... tijdens de winter kan je zeggens de gehele motor opnieuw uitdenken met de beschikbare tokens... het geheel is vrij flexibel geworden na meetings hierover dit voorjaar.

Dat doet de rest ook hoor, dus again forget it. Waarom denk je dat Red Bull er opeens tegen was ;)

Geplaatst:

Awel, dan kunnen ze toch een en ander opnieuw uitdenken over de winter toch? Ferrari en Mercedes ook... maar daar is ni veel meer nodig om nog drastisch te wijzigen, eerder wat bijschaven hier en daar.

Geplaatst:

niet waar... tijdens de winter kan je zeggens de gehele motor opnieuw uitdenken met de beschikbare tokens... het geheel is vrij flexibel geworden na meetings hierover dit voorjaar.

Ben je zeker ?

bv vorige winter mochten er normaal gezien maar 32 tokens gebruikt worden om aanpassingen te doen. De bedoeling was dat de motoren dan voor de eerste race dit jaar terug vastlagen. Maar door een loophole in de regels hebben de teams het verkregen dat ze die tokens toch ook in het jaar mogen gebruiken,  zo lang ze niet meer dan 32 tokens gebruiken om iets te wijzigen.

Dus ik denk dat het niet zo is dat de motor volledig van 0 opnieuw kan opgebouwd worden.     100 % zeker ben ik niet want het is nogal complex allemaal.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

0 is het idd niet... maar de tokens zijn "ruim genoeg" gedefinieerd om eigenlijk conceptueel zeer grote veranderingen door te voeren. 

Geplaatst:

Longer term, the restrictions on how much development can be done increase each year.

So for 2016, 38 per cent of the engine can be changed, going down to 30 percent in '17, 23 per cent in '18 and just five per cent for '19 and '20.

Aldus deze autosport link

Geplaatst:

Plus, ze hebben hoe dan ook achterstand in testen en real life ervaring met een conventionelere setup.

Geplaatst:

Heel het hybride gebeuren is een klucht. Zie je nu nog een motorbouwer instappen? Als de geruchten zouden kloppen stopt Renault en dan heb je er nog 3 en niemand die interesse heeft in Honda. Dus twee voor 2 fabrieksteams en de rest voor de Privateers.

Geplaatst:

Zei iemand onlangs niet dat de piste van atmosferische motoren weer grondig bekeken wordt?

Geplaatst:

@@dragonfly

Als ik dit topic mobiel open, kom ik uit bij de laatste post, om daarna een eind naar boven te verspringen. Komt dit door dat twittergedoe hierboven?

Best wel ambetant eigenlijk...

Geplaatst:

Yep komt door twitter, ik heb dat ook

Geplaatst:

Zei iemand onlangs niet dat de piste van atmosferische motoren weer grondig bekeken wordt?

Er is niks mis met de V8 terughalen, kosten zijn toch gemaakt voor die V6's.

Geplaatst:

Was er geen sprake van dat ze vanaf '17 meer brandstof meekregen tijdens de race? Ik dacht iets van een 135 a 140 kg brandstof in plaats van nu 100 kg.

Ook was er toch sprake van het vermogen op te schroeven naar +- 1000 pk mede door meer brandstof aan boord?

Geplaatst:

@@dragonfly

Als ik dit topic mobiel open, kom ik uit bij de laatste post, om daarna een eind naar boven te verspringen. Komt dit door dat twittergedoe hierboven?

Best wel ambetant eigenlijk...

Mwoehahahaha

Geplaatst:

Was er geen sprake van dat ze vanaf '17 meer brandstof meekregen tijdens de race? Ik dacht iets van een 135 a 140 kg brandstof in plaats van nu 100 kg.

Ook was er toch sprake van het vermogen op te schroeven naar +- 1000 pk mede door meer brandstof aan boord?

Maar dat gaat de kostprijs van de motor niet drukken, laat staan het verschil verminderen.

Geplaatst:

Laat ze gewoon terug testen & ontwikkelen zoals vroeger, F1 is saai geworden en ze zitten altijd vast voor een heel seizoen door die stomme freeze

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Laat ze gewoon terug testen & ontwikkelen zoals vroeger, F1 is saai geworden en ze zitten altijd vast voor een heel seizoen door die stomme freeze

Ferrari heeft in Monza een grote stap gezet. Een Force India inhalen op een recht stuk was lastig, ondanks DRS, nu lukte het wel ;)

Geplaatst:

Ferrari heeft in Monza een grote stap gezet. Een Force India inhalen op een recht stuk was lastig, ondanks DRS, nu lukte het wel ;)

Klopt, ze hebben 3 tokens gebruikt en hebben er nu nog 4 over. Denk dat die van Mercedes OP zijn :P

Geplaatst:

Idd, Mercedes heeft alle tokens die ze nog hadden, 7, gebruikt in de update voor Monza.

Geplaatst:

Waardoor ze de basis die ze gelegd hebben voor volgend jaar, gerust kunnen uittesten tijdens het seizoen.

Het moet al serieus misgaan willen ze geen kampioen worden

Geplaatst:

Benieuwd hoe de stoelendans zich de komende zal ontplooien. Hopelijk kunnen we volgend jaar terug een Belg in de formule 1 zien, al zouden de kansen op dit moment erg klein zijn..

Geplaatst:

Benieuwd hoe de stoelendans zich de komende zal ontplooien. Hopelijk kunnen we volgend jaar terug een Belg in de formule 1 zien, al zouden de kansen op dit moment erg klein zijn..

Welke dans? Vrijwel alles al volzet/bevestigd...

Geplaatst:

Renault stopt met leveren van power units, check gpupdate maar

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid