Ga naar inhoud

Porsche 992 GT3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Zojuist, Alexx zei:

Mijn maat heeft die snelheidswarning ook. Had zijn auto 4 weken na mij en ik heb het niet (chance'ke :D)
Ik dacht dat hij iets zei van de BC knop ofzo effe ingedrukt te houden en dat het oke is. Nog een snelle oplossing tov andere merken.

Heeft hij dan een LCI? want normaal komt dat pas met nieuw model of update model...

Geplaatst:
1 minuut geleden, Naish zei:

Heeft hij dan een LCI? want normaal komt dat pas met nieuw model of update model...

Geen LCI... Wel net 2024 geleverd. Mijne was er eind december.

Geplaatst:
29 minuten geleden, Alexx zei:

Mijn maat heeft die snelheidswarning ook. Had zijn auto 4 weken na mij en ik heb het niet (chance'ke :D)
Ik dacht dat hij iets zei van de BC knop ofzo effe ingedrukt te houden en dat het oke is. Nog een snelle oplossing tov andere merken.

SET

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 19/10/2024 om 17:54, Naish zei:

Off-topic maar BMW heeft het sneller geïntegreerd dan nodig. Mijn boot heeft het en auto's van 2 weken ervoor niet. Hatelijk 😞 

• Verdrietig 1
Geplaatst:
Op 19/10/2024 om 10:41, BMWMB zei:

In DE vanaf 209k euro. Ben benieuwd waar dat verschil zit. 

Zou het niet weer zo zijn dat je die horloge erbij "krijgt"? Das al 10k. 

Geplaatst:
Op 19/10/2024 om 16:58, Naish zei:

Welke assists :ninja: 

Maar idd een goeie optie.

Misschien dat @Tommie of @Asserti dat weten, maar kan je in de LCI M3 die assists afleggen met M1:M2?

Bij de M2 gaan die uit als je de wagen in Sport of Track modus zet.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Als je een GT3 hebt, dan heb je toch een uurwerk met wat meer klasse dan dit 😕 

Waarom moet je dat er absoluut bijhebben terwijl ze je dat aanrekenen asn een belachelijke prijs. 

IMG_8900.png

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Prijzen 992.2 GT3:

Duitsland: Vanaf € 175.630,- excl BTW

Nederland: Vanaf € 179.000,- excl BTW en BPM

België: Vanaf € 190.735,- excl. BTW

Als éénmaal de configurator beschikbaar is, ben ik benieuwd waar deze prijsverschillen zitten.

• Whut?! 1
Geplaatst:
5 uren geleden, The Swede zei:

Als je een GT3 hebt, dan heb je toch een uurwerk met wat meer klasse dan dit 😕 

Waarom moet je dat er absoluut bijhebben terwijl ze je dat aanrekenen asn een belachelijke prijs. 

IMG_8900.png

Hier ben ik het mee eens. 

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
39 minuten geleden, BMWMB zei:

Prijzen 992.2 GT3:

Als éénmaal de configurator beschikbaar is, ben ik benieuwd waar deze prijsverschillen zitten.

Hier doen ze 216.000 excl BTW 😠

• Whut?! 1
Geplaatst:

Daar mogen ze al een deftige AP voor meegeven.

Geplaatst:
16 uren geleden, The Swede zei:

Hier doen ze 216.000 excl BTW 😠

15 uren geleden, The Swede zei:

Daar mogen ze al een deftige AP voor meegeven.

Is dat niet gewoon de EU import tax + winst? Lonen in CH zullen ook wel hoger zijn dan in DE?

Geplaatst:
2 uren geleden, dragonfly zei:

Is dat niet gewoon de EU import tax + winst? Lonen in CH zullen ook wel hoger zijn dan in DE?

De import tax is 4%, de BTW 8%.

Er is een CO2 invoer tax tegenwoordig en die is als particuliere invoerder best stevig op een GT3 (>20k).

Maar voor een importeur wordt het percentage gespreid over de gemiddelde CO2 waarde van het geheel van de autos dat wordt ingevoerd, dus incluis de vele Taycans etc. Dus Porsche CH zal maximaal 5k betalen.

En de lonen liggen netto wel hoger, maar de loonKOST niet echt (wegens veel lagere diefstal van de Staat). 

Op het afleveren van een nieuwe auto, kan je ook weinig loonkost hebben, he. Ne Roemeen die dat van de camion rijdt en iemand die er es met de Kärcher over gaat…

(en nee, de rest van hun inkomen halen ze uit de belachelijk dure service)

• Verdrietig 1
Geplaatst:

@dragonfly, zoals men vaak zegt: value is what a damn fool will pay for it…

Geplaatst:
54 minuten geleden, The Swede zei:

@dragonfly, zoals men vaak zegt: value is what a damn fool will pay for it…

Was meer op de regels voor CH met hun CO² tax. Al heeft België dat ook met de BIV van 15k 😉 

Geplaatst:
1 uur terug, dragonfly zei:

Was meer op de regels voor CH met hun CO² tax. Al heeft België dat ook met de BIV van 15k 😉 

Ja, maar die betaal je na aankoop. Niet “in” de prijs.

Dgz, de prijs is gewoon zo belachelijk omdat er 1. toch genoeg geld is en 2. de Zwitsers graag stoefen over het feit dat alles duurder is en “dat zij dat gewoon kunnen betalen”. (Terwijl ze ondertussen als goede hypocrieten hun boodschappen over de grens gaan doen of constant zitten op alles te sparen)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 uur terug, The Swede zei:

Ja, maar die betaal je na aankoop. Niet “in” de prijs.

Dgz, de prijs is gewoon zo belachelijk omdat er 1. toch genoeg geld is en 2. de Zwitsers graag stoefen over het feit dat alles duurder is en “dat zij dat gewoon kunnen betalen”. (Terwijl ze ondertussen als goede hypocrieten hun boodschappen over de grens gaan doen of constant zitten op alles te sparen)

In BE is het nog erger want elke volgende eigenaar zal die betalen 😉 In CH betaal je die misschien 1x dus komt op hetzelfde neer.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 26/10/2024 om 20:58, BMWMB zei:

Prijzen 992.2 GT3:

Dat is exact 51k incl btw meer dan de mijne... Serieuze opslag :D

Geplaatst:

Jij hebt nog gekocht voor de serieuze prijsstijgingen. De laatste basisprijs in BE was net iets boven de 200k euro BTW in. 

Alle auto’s zijn veel duurder geworden, en als je iets wat specialer wil, dan moet je meer dan 200k euro neertellen. Een 992.2 GTS met wat opties zit daar al aan, dus een GT3, of een AMG GT63, of een nieuwe Vantage, of een Artura,… kosten allemaal een stuk boven de 200k vandaag.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
10 uren geleden, BMWMB zei:

Jij hebt nog gekocht voor de serieuze prijsstijgingen. De laatste basisprijs in BE was net iets boven de 200k euro BTW in. 

Alle auto’s zijn veel duurder geworden, en als je iets wat specialer wil, dan moet je meer dan 200k euro neertellen. Een 992.2 GTS met wat opties zit daar al aan, dus een GT3, of een AMG GT63, of een nieuwe Vantage, of een Artura,… kosten allemaal een stuk boven de 200k vandaag.

Het ligt misschien aan mij, maar is dat eerder toeval dat hier nooit over een 911 Turbo wordt gesproken ? Precies alsof iedereen een GT3 wilt, of een GTS als ze een GT3 te duur vinden? 

Geplaatst:
8 minuten geleden, SpeedExceed zei:

Het ligt misschien aan mij, maar is dat eerder toeval dat hier nooit over een 911 Turbo wordt gesproken ? Precies alsof iedereen een GT3 wilt, of een GTS als ze een GT3 te duur vinden? 

Dag vriend.

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 3
Geplaatst:
Op 26/10/2024 om 20:58, BMWMB zei:

Prijzen 992.2 GT3:

Horloge van 15k en nog wat basisuitrusting zeker? 

11 uren geleden, Naish zei:

Dat is exact 51k incl btw meer dan de mijne... Serieuze opslag :D

Dat zijn marchang truken e, btw in en btw ex door elkaar :D 

• Grappig 4
Geplaatst:
12 uren geleden, dragonfly zei:

In BE is het nog erger want elke volgende eigenaar zal die betalen 😉 In CH betaal je die misschien 1x dus komt op hetzelfde neer.

België is inderdaad fiscaal zwaar onvriendelijk. 

Maar ik dacht wel dat we de tijd van de prijsverschillen in Europa achter ons hadden met de eenvoudige in- en uitvoer.

47 minuten geleden, SpeedExceed zei:

De Turbo is er enkel met automaat en is zijn doel voorbijgeschoten. Da’s een GT (zonder plaats) en geen sportwagen meer. 

Geplaatst:
1 uur geleden, SpeedExceed zei:

Ik ben geen 911 turbo-lover gewoon omwille van de look. Die andere bumpers, gaten in de flanken en die achterspoiler heb ik bij geen enkele generatie echt graag gezien. Ik zou dan nu eerder voor de GTS gaan.

Maar, een GT3 is gewoon een andere auto. Rijd er eens mee, en bij de eerste bocht zal je het verschil al voelen. Hiermee rijden is gewoon een andere beleving, en dan is er nog de sound. En, qua look and feel is zo’n touring compleet mijn ding. 😍

Geplaatst:
1 uur geleden, SpeedExceed zei:

Dat komt omdat er, wanneer het dan wel eens over een  Turbo gaat, nogal snel wordt gegoocheld met termen als 'steriel' en 'beleving'. Je zit hier wel met een disproportioneel aantal puristen die natuurlijk allemaal een GT3 bij elke rit (zouden willen) gebruiken 'waarvoor die gemaakt is' (lees: beleving) of de Turbo spoiler niet mooi vinden maar met deze van de GT3 dan absoluut geen problemen hebben.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid