Ga naar inhoud

Porsche 992 GT3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@#166, die man is al wat op leeftijd…

Geplaatst:
2 uren geleden, BMWMB zei:

Ik heb een pré-order geplaatst. Configureren kan pas eind van dit jaar. Wat ik sowieso kan zeggen is dat het een Touring zal worden, met chroom raamomlijsting, geen verduisterde ruiten en zilveren wielen. Qua opties ga ik de PDK kiezen, volleder met grijze stikking, kuipstoelen, achterbank, PDLS, lederen stuurkolom, Bose, zwarte remklauwen, achteruitrijcamera, en nog wel wat dingen.

Ik heb aangegeven misschien een PTS kleur te kiezen, maar het nieuwe Oak Green Neo vind ik wel heel knap. Mijn eerste gevoel was om het niet te nemen, omdat ik verwacht dat velen dat gaan kiezen, maar ik heb de kleur gezien op de Macan en ze is echt weel heel knap. 

Verwachte leveringsdatum is na de zomer van volgend jaar.

spacer.png

Goed te weten dat ze pre-orders aannemen. Want de officiële lijn over de telefoon was dat je pas “eind dit jaar” kon bestellen. (whenever eind dit jaar is). 

Geplaatst:
17 minuten geleden, The Swede zei:

@#166, die man is al wat op leeftijd…

Inderdaad... Ik heb een manuele GT3 gehad, dus nu wil ik een PDK. Als ik manueel wil rijden, dan neem ik wel onze 964.

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
44 minuten geleden, The Swede zei:

Goed te weten dat ze pre-orders aannemen. Want de officiële lijn over de telefoon was dat je pas “eind dit jaar” kon bestellen. (whenever eind dit jaar is). 

Verschil tussen een koper en een dromer zeker? :D 

• Grappig 7
Geplaatst:
1 uur geleden, BMWMB zei:

Inderdaad... Ik heb een manuele GT3 gehad, dus nu wil ik een PDK. Als ik manueel wil rijden, dan neem ik wel onze 964.

Ik heb nu een manuele en zou toch ook twijfelen moest ik opnieuw moeten kiezen.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
5 uren geleden, BMWMB zei:

Ik heb een pré-order geplaatst. Configureren kan pas eind van dit jaar. Wat ik sowieso kan zeggen is dat het een Touring zal worden, met chroom raamomlijsting, geen verduisterde ruiten en zilveren wielen. Qua opties ga ik de PDK kiezen, volleder met grijze stikking, kuipstoelen, achterbank, PDLS, lederen stuurkolom, Bose, zwarte remklauwen, achteruitrijcamera, en nog wel wat dingen.

Ik heb aangegeven misschien een PTS kleur te kiezen, maar het nieuwe Oak Green Neo vind ik wel heel knap. Mijn eerste gevoel was om het niet te nemen, omdat ik verwacht dat velen dat gaan kiezen, maar ik heb de kleur gezien op de Macan en ze is echt weel heel knap. 

spacer.png

Geweldig dik. 

Hoe werkt zo'n prė-order? Volledige config doorgeven, prijs bekend, en wachten tot het officieel kan doorgegeven worden?

Geplaatst:

Ik nu een manuele en nog altijd super content van mijn keuze... 

In bmwmb zijn geval echter zou ik een manuele pakken zeker als je dat naast je Vantage automaat gaat zetten. 

En de redenering om de 964 te pakken als je manueel wil rijden gaat niet op voor mij. Voor mij doe je andere ritten met een Vantage/GT3 vs een oldtimer...

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
16 minuten geleden, Naish zei:

In bmwmb zijn geval echter zou ik een manuele pakken zeker als je dat naast je Vantage automaat gaat zetten. 

En de redenering om de 964 te pakken als je manueel wil rijden gaat niet op voor mij. Voor mij doe je andere ritten met een Vantage/GT3 vs een oldtimer...

Helemaal mee akkoord.

Ik zie ook het nut niet in van eerst een GT3 te kiezen voor de analoge ervaring en dan dat gevoel weg te nemen door er een automaat in te steken.

Jawel, ik ben zeker dat dat sneller is. Maar hoe vaak gebruik je die snelheid? 

Dgzz, zijn keuze, niet de mijne. 

Geplaatst:
18 uren geleden, BMWMB zei:

Een echte kleur en geen zwarte velgen en ik ben fan !

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
1 uur geleden, Naish zei:

1 uur terug, The Swede zei:

Helemaal mee akkoord.

Ik zie ook het nut niet in van eerst een GT3 te kiezen voor de analoge ervaring en dan dat gevoel weg te nemen door er een automaat in te steken.

Cruisen op de boulevard is nu eenmaal aangenamer in een automaat :ninja:

• Grappig 1
Geplaatst:
19 uren geleden, BMWMB zei:

spacer.png

Zalig! Dikke proficiat man, wordt genieten 🙂 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

2 uren geleden, The Swede zei:

Helemaal mee akkoord.

Mja, hoe analoog is zo’n GT3 nog? Ik volg uw betoog wel, maar anno 2024 koop je geen analoge auto’s meer. Koop u een 996 GT3 als je dat wilt. 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
8 minutes ago, Jules_W said:

Mja, hoe analoog is zo’n GT3 nog? Ik volg uw betoog wel, maar anno 2024 koop je geen analoge auto’s meer. Koop u een 996 GT3 als je dat wilt. 

De analoge ervaring met:

- elektrisch servostuur

- dynamische schokdempers

- abs

- tc

- esp

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Ik vraag me ook af in hoeverre sommige van die moderne sportauto’s effectief beter rijden met een manuele bak? Ik denk zelfs helemaal niet. Natuurlijk is het wel een andere ervaring en je wekt voor jezelf de indruk dat je harder moet werken of zelfs een betere chauffeur bent dan iemand die automaat rijdt omdat je op het scherpst van de snee moet tiphielen maar langs de andere kant; Manuele bakken in 2024 revmatchen automatisch en quasi iedereen die ik ken is daar lyrisch over en gebruikt dat fulltime. Dus waar zit het dan nog? Ik heb zelf kort een paar laps met een PDK 992 GT3 op Mettet gereden en daar een manuele bak in steken zou ik persoonlijk helemaal geen meerwaarde vinden. Ik heb er niet lang mee gereden maar toch… Die auto gaat volgens mij veel te hard om nog manueel te schakelen. Idem met bv een Alpine a110. Ik weet dat ik daar soms over doorboom, maar zo goed jongens, no chance dat ik dat manueel zou kopen. No chance. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 uren geleden, Speedhunter zei:

Cruisen op de boulevard is nu eenmaal aangenamer in een automaat :ninja:

Een Enyaq, da’s voor puristen inderdaad 👌🏻

• Grappig 6
Geplaatst:
20 uren geleden, BMWMB zei:

spacer.png

Staat prachtig zo 😍. Proficiat alvast!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
10 minuten geleden, Jules_W zei:

Ik vraag me ook af in hoeverre sommige van die moderne sportauto’s effectief beter rijden met een manuele bak? Ik denk zelfs helemaal niet. Natuurlijk is het wel een andere ervaring en je wekt voor jezelf de indruk dat je harder moet werken of zelfs een betere chauffeur bent dan iemand die automaat rijdt omdat je op het scherpst van de snee moet tiphielen maar langs de andere kant;

Beter rijden... 

Wat is beter rijden ?

Harder werken... 

Is het niet eerder iets gevoelsmatigs ? Dat je met een handgeschakelde bak intiemer/closer bent met de wagen ? En dat dat nu net een zekere meerwaarde is tijden het rijden.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
6 minuten geleden, Soul zei:

Beter rijden... 

Wat is beter rijden ?

Harder werken... 

Is het niet eerder iets gevoelsmatigs ? Dat je met een handgeschakelde bak intiemer/closer bent met de wagen ? En dat dat nu net een zekere meerwaarde is tijden het rijden.

Daar twijfel ik niet aan. Is zeker gevoelsmatig! Ik zie echter een duidelijk verschil tussen mannen die wel héél graag manueel willen rijden en daar al dan niet terecht veel argumenten voor hebben en mannen die de rest van een automaat willen overtuigen. Ik denk persoonlijk dat je een E46 M3 niet met SMG moet kopen. Manueel gaat dat beter rijden die oude bak IMO. Veel te veel glitches in die rijervaring. Maar een 992 GT3? Bwoa… Die PDK past zó goed bij die auto… Het ene goed vinden maakt het andere niet slecht, ‘t is puur persoonlijke voorkeur. 

Geplaatst:
36 minutes ago, Jules_W said:

Die auto gaat volgens mij veel te hard om nog manueel te schakelen.

Ik heb destijds gereden met een koersauto op slicks, met een manuele short-ratio bak, zonder auto-blip. Als het daar in lukt lukt het met een 992 GT3 ook nog wel hoor 😉 

Langs de andere kant zou ik nooit zo een kapitaal onder mijn gat willen met een manuele, op circuit. Ooit ga je misshiften. 100% zeker.

Uiteindelijk moet je gewoon kiezen wat je zelf wilt. Als BMWMB dat met PDK wil moet hij dat met PDK kopen.

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
59 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik heb destijds gereden met een koersauto op slicks, met een manuele short-ratio bak, zonder auto-blip.

Ook niet bepaald voor beginners 😅

Geplaatst:
1 uur geleden, ir_fuel zei:

Ik heb destijds gereden met een koersauto op slicks, met een manuele short-ratio bak, zonder auto-blip. Als het daar in lukt lukt het met een 992 GT3 ook nog wel hoor 😉 

Langs de andere kant zou ik nooit zo een kapitaal onder mijn gat willen met een manuele, op circuit. Ooit ga je misshiften. 100% zeker.

Uiteindelijk moet je gewoon kiezen wat je zelf wilt. Als BMWMB dat met PDK wil moet hij dat met PDK kopen.

Is dat nog altijd een ding, die overrevs? Kan die ontsteking ondertussen niet snel genoeg worden onderbroken?

Geplaatst:
1 minuut geleden, ICM zei:

Is dat nog altijd een ding, die overrevs? Kan die ontsteking ondertussen niet snel genoeg worden onderbroken?

Ontsteking? Het probleem is dat die internals voorbij de veilige acceleratie grenzen gaan. Wel of geen ontsteking maakt niet uit aangezien de aandrijfkracht van de banden naar de motor loopt.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid