Ga naar inhoud

Porsche 992 GT3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
20 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Ge hebt me doen twijfelen :D 

Ik zou nog twijfelen als ik u was. Met al een DBS en DBX op de oprit zou ik eerder voor een GT3 kiezen dan voor een Vantage. Hoe knap en krachtig de nieuwe Vantage ook is, conceptueel kan hij imo niet tippen aan de scherpere GT3 met de waanzinnig klinkende 4.0 atmo flatsix. Conceptueel zijn het dan ook gewoon 2 verschillende auto's.

Geplaatst:

Idd twee verschillende auto's.

- Ik doe geen rondritten, madamme zit niet graag in Porsche (verkiest Aston), mijn aversie voor het merk Porsche, Aston eleganter, chiquer, exclusiever, meer waardeverlies

+ Een keer of drie per jaar door de Vogezen naar Scott, het genot van manueel, iets anders dan de Astons, Aston waar je je klant voelt en welkom

Het is echt kantje boordje, zolang ik niet kan kiezen zal het niks worden. Nu goed dit weekend heb ik het hele weekend een Vantage om te testen. Ik zal dan weten hoe het rijdt (maar blijft een automaat) en stuurt. Ik zie er al tegenop om een eventuele bedelronde te doen om die Porsche gewoon eens te voelen (kijk mijn goesting gaat al over).

Als ik dit bedrag uitgeef voor rijplezier wil je toch gewoon eens even kunnen voelen hoe dat rijdt? 

Let wel, ik begrijp 200% dat Porsche niet dezelfde moeite wil doen, laat staan moet doen om een 992 Touring te verpatsen. De vraag is er toch, waarom die kosten maken. Ik begrijp dat. Echter het is geen reden omdat dan ook maar te kopen. Simpel: in deze prijsklasse en voor het rijplezier kan ik dat niet (meer), blind kopen. 

Vroeger voor circuit gebruik wel. 

Geplaatst:
10 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Als ik dit bedrag uitgeef voor rijplezier wil je toch gewoon eens even kunnen voelen hoe dat rijdt? 

Iemand als jij weet dit toch al? Nog niet met een 992.1 GT3 gereden?

11 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Een keer of drie per jaar door de Vogezen naar Scott, het genot van manueel, iets anders dan de Astons, Aston waar je je klant voelt en welkom

Als je het kan betalen niet twijfelen en bestellen, zal hemels zijn. @Alexanderr helpt je wel verder!

Geplaatst:

Te lang geleden om een beeld te hebben. Ik rijd straks de Vantage, zou heel fijn rijden, ik zal het zien.

Ik stel me, oprecht, de vraag dat ik niet beter een leuke oldtimer erbij koop ipv een Touring dan. Denk dat dat me nog meer feedback en rijplezier kan geven, en aan de helft van de prijs met waardebehoud. Dat speelt eerlijk gezegd ook in mijn hoofd. 

Kunnen betalen en er niet genoeg mee rijden zou me ook pijn doen, ook financieel. (en wetende dat we stilletjesaan dromen van een huis in Zuid Frankrijk aan de kust). 

Maar goed de jacht, de catch, altijd leuk die gedachten allemaal. 

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
3 minuten geleden, Jokke_vlo zei:

Te lang geleden om een beeld te hebben. Ik rijd straks de Vantage, zou heel fijn rijden, ik zal het zien.

Ik stel me, oprecht, de vraag dat ik niet beter een leuke oldtimer erbij koop ipv een Touring dan. Denk dat dat me nog meer feedback en rijplezier kan geven, en aan de helft van de prijs met waardebehoud. Dat speelt eerlijk gezegd ook in mijn hoofd. 

Kunnen betalen en er niet genoeg mee rijden zou me ook pijn doen, ook financieel. (en wetende dat we stilletjesaan dromen van een huis in Zuid Frankrijk aan de kust). 

Maar goed de jacht, de catch, altijd leuk die gedachten allemaal. 

All part of the game. :inlove:

• Grappig 1
Geplaatst:
1 uur terug, Jokke_vlo zei:

Idd twee verschillende auto's.

- Ik doe geen rondritten, madamme zit niet graag in Porsche (verkiest Aston), mijn aversie voor het merk Porsche, Aston eleganter, chiquer, exclusiever, meer waardeverlies

+ Een keer of drie per jaar door de Vogezen naar Scott, het genot van manueel, iets anders dan de Astons, Aston waar je je klant voelt en welkom

Het is echt kantje boordje, zolang ik niet kan kiezen zal het niks worden. Nu goed dit weekend heb ik het hele weekend een Vantage om te testen. Ik zal dan weten hoe het rijdt (maar blijft een automaat) en stuurt. Ik zie er al tegenop om een eventuele bedelronde te doen om die Porsche gewoon eens te voelen (kijk mijn goesting gaat al over).

Let wel, ik begrijp 200% dat Porsche niet dezelfde moeite wil doen, laat staan moet doen om een 992 Touring te verpatsen. De vraag is er toch, waarom die kosten maken. Ik begrijp dat. Echter het is geen reden omdat dan ook maar te kopen. Simpel: in deze prijsklasse en voor het rijplezier kan ik dat niet (meer), blind kopen. 

Vroeger voor circuit gebruik wel. 

Rij gewoon eens tot bij Alexander? Is niet dat het 2 dagen rijden is en die zal je volgens mij wel correct verder helpen.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Je hebt toch al een dikke classic 911. Daar moet gewoon een GT3 naast staan.

Mijn vrouw vindt een Aston Martin ook eleganter, maar ze blijft ook Porsche-fan. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Gewoon kopen wat je wil en afraggen alsof de zon morgen niet meer gaat opkomen :inlove:

• Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 2
  • Grappig 2
Geplaatst:
Op 9/12/2024 om 08:07, Jokke_vlo zei:

Hoe zit het met dit spel? Is dat al uitverkocht, moet je op een wachtlijst of een Taycan bijbestellen? 

En staan ze al bij de dealer?

Productie start in week 5, nog geen info over de eerste leveringen. Ik gok vanaf de zomer. Wachtlijst is dealerafhankelijk. Ik kan wel helpen zorgen dat het voor u vooruit gaat 🙂 

Op 9/12/2024 om 09:29, Mich zei:

Bij porsche west Vlaanderen staat ene in de showroom. Stond niks op van verkocht ofzo. 
had u de foto doorgestuurd de zaterdag 👍

Dat zal nog een .1 zijn 🙂

Even opgezocht op hun site, idd: 

https://finder.porsche.com/be/nl-BE/dealer/details/porsche-911-gt3-touring-occasie-2X30XK?model=911&category=911-gt3-touring&dealership=1500000776

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:

Ik hoor net zeggen van een klant dat ze bij Porsche de productie van de GT3 gaan stopzetten in juni volgend jaar, omwille van aanpassing van de productielijn ivm nieuwe elektrische modellen die gaan komen, en dat het pas terug wordt opgestart begin 2026. 

Als dat is, dan ga ik de mijne pas hebben in 2026... 

• Whut?! 2
Geplaatst:

Fameuze domper op de feestvreugde. Wel goed voor de eventuele verkoopwaarde als je een vroeg slot kan scoren. Maar als je nu één besteld dan heb je hem toch in 25? Of heb je het over lopende bestellingen van huidig model?

Geplaatst:

Ik had een snelle levering kunnen hebben, maar heb zelf gekozen voor een levering in september, dus na de zomer. Als bovenstaande waar is, dan heb ik 'm misschien pas in 2026. 

Geplaatst:

Even aan ChatGPT gevraagd :

Koop ik een Aston Marting Vantage 2024 of een Porsche 992 Touring manueel? (en de bevestiging dat ik moet testen 🙂 )

Het hangt af van jouw persoonlijke voorkeuren en behoeften bij het kiezen tussen een Aston Martin Vantage 2024 en een Porsche 992 Touring manueel.

Als je op zoek bent naar een krachtige en luxueuze sportwagen met een elegante uitstraling, dan zou de Aston Martin Vantage een goede keuze kunnen zijn. De Vantage staat bekend om zijn krachtige prestaties, verfijnde interieur en opvallende design.

Aan de andere kant, als je een meer sportieve en dynamische rijervaring zoekt, dan zou de Porsche 992 Touring manueel wellicht beter bij je passen. Porsche staat bekend om zijn uitstekende rijgedrag, betrouwbaarheid en kwaliteit.

Het is belangrijk om beide modellen te vergelijken op basis van jouw persoonlijke voorkeuren, budget en rijervaring voordat je een beslissing neemt. Het is ook aan te raden om een proefrit te maken in beide modellen om te ervaren welke auto het beste bij jou past. succes met jouw keuze!

• Grappig 3
Geplaatst:

Heb je ChatGPT ook gemeld dat er al een DBS op de oprit staat… 😄

• Grappig 1
Geplaatst:

Ik heb de vraag wel aan ChatGPT gesteld...

• Aangezien je al een Aston Martin DBS hebt, zou de Porsche 992.2 GT3 een mooie aanvulling zijn, vooral als je op zoek bent naar iets dat zich meer richt op pure prestaties en rijervaring. De Porsche zal waarschijnlijk beter presteren op het circuit en biedt een meer “focussed” rijervaring, terwijl de Aston Martin een meer verfijnde en luxueuze ervaring biedt.
  • Met de Aston Martin Vantage zou je een auto kiezen die meer in lijn ligt met je huidige collectie, met minder contrast in stijl en rijervaring. Dit zou de ervaring met je DBS aanvullen, maar misschien biedt het niet zoveel nieuwe spanning of avontuur als de Porsche.
  • Grappig 2
Geplaatst:

Waar zijn we hier in godsnaam mee bezig :lolz:

• Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
  • Grappig 2
Geplaatst:
21 uren geleden, Jokke_vlo zei:

Even aan ChatGPT gevraagd :

Koop ik een Aston Marting Vantage 2024 of een Porsche 992 Touring manueel? (en de bevestiging dat ik moet testen 🙂 )

Het hangt af van jouw persoonlijke voorkeuren en behoeften bij het kiezen tussen een Aston Martin Vantage 2024 en een Porsche 992 Touring manueel.

Als je op zoek bent naar een krachtige en luxueuze sportwagen met een elegante uitstraling, dan zou de Aston Martin Vantage een goede keuze kunnen zijn. De Vantage staat bekend om zijn krachtige prestaties, verfijnde interieur en opvallende design.

Aan de andere kant, als je een meer sportieve en dynamische rijervaring zoekt, dan zou de Porsche 992 Touring manueel wellicht beter bij je passen. Porsche staat bekend om zijn uitstekende rijgedrag, betrouwbaarheid en kwaliteit.

Het is belangrijk om beide modellen te vergelijken op basis van jouw persoonlijke voorkeuren, budget en rijervaring voordat je een beslissing neemt. Het is ook aan te raden om een proefrit te maken in beide modellen om te ervaren welke auto het beste bij jou past. succes met jouw keuze!

Dergelijk advies had ik ook kunnen geven. Nogal algemeen en voor de hand liggend, toch? Wist je zelf ook al wel.

Vraag eens aan ChatGPT of dit luxe probleem is?

Geplaatst:
1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Waar zijn we hier in godsnaam mee bezig :lolz:

toppunt van teveel geld hebben zeker? :D

aan chatgpt moeten vragen welke supercar je zou kopen.

Geplaatst:

Tis een gimmick. Het staat je vrij te denken dat dat een oprechte vraag is. :D 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
20 minutes ago, tuscani said:

toppunt van teveel geld hebben zeker? :D

aan chatgpt moeten vragen welke supercar je zou kopen.

ChatGPT vindt niet dat je een auto moet kopen:

Ik heb een succesvol bedrijf verkocht, maar ik weet niet wat gedaan met mijn geld, en het moet op. Wat kan ik het beste doen?

ChatGPT said:
ChatGPT

Gefeliciteerd met de verkoop van je bedrijf! Het is een mooie situatie om in te zitten, maar het is belangrijk om zorgvuldig na te denken over wat je met je geld doet. Hier zijn enkele stappen en ideeën om je te helpen een goede beslissing te nemen:

1. Stel je doelen vast

• Wat wil je bereiken? Wil je financieel onafhankelijk zijn, investeren in nieuwe projecten, genieten van vrije tijd of een impact maken in de wereld?
  • Hoe lang wil je dat je geld meegaat? Kortetermijnplezier of langetermijnzekerheid?

2. Maak een financieel plan

Overweeg een financieel adviseur in de arm te nemen. Een expert kan je helpen je financiën te beheren en slimme keuzes te maken.

• Zet een deel van je geld opzij voor je levensonderhoud (bijvoorbeeld een veilige buffer).
  • Onderzoek veilige investeringsopties om je vermogen te laten groeien, zoals indexfondsen, vastgoed of obligaties.

3. Investeer in jezelf

• Educatie: Leer iets nieuws of volg een cursus waar je altijd al interesse in hebt gehad.
  • Gezondheid: Investeer in je fysieke en mentale welzijn door een coach, personal trainer of wellnessprogramma te overwegen.

4. Start iets nieuws

Als ondernemer kun je overwegen een nieuw project op te zetten:

• Start een bedrijf: Gebruik je ervaring om iets nieuws te beginnen.
  • Investeer in startups: Word een angel investor en help anderen groeien.
  • Creatieve projecten: Begin een hobby of creatief project, zoals een boek schrijven, kunst maken, of een podcast starten.

5. Geef terug aan de gemeenschap

• Doneer aan goede doelen of maatschappelijke projecten.
  • Start een stichting die zich richt op een probleem dat je na aan het hart ligt.
  • Word mentor voor jonge ondernemers.

6. Geniet van je vrijheid

• Maak een wereldreis.
  • Koop een vakantiehuis.
  • Creëer meer tijd voor familie en vrienden, of geniet van luxe die je vroeger niet prioriteerde.

7. Bescherm je vermogen

• Zorg voor een goede juridische en fiscale structuur om je vermogen te beschermen.
  • Denk na over successieplanning als je je geld wilt doorgeven aan toekomstige generaties.

Concrete ideeën

• Koop vastgoed in opkomende gebieden.
  • Investeer in duurzame technologieën of groene energie.
  • Plan een sabbatical en ontdek wat je echt inspireert.

• Grappig 3
Geplaatst:
40 minuten geleden, ir_fuel zei:

ChatGPT vindt niet dat je een auto moet kopen:

Ik heb een succesvol bedrijf verkocht, maar ik weet niet wat gedaan met mijn geld, en het moet op. Wat kan ik het beste doen?

ChatGPT said:
ChatGPT

Gefeliciteerd met de verkoop van je bedrijf! Het is een mooie situatie om in te zitten, maar het is belangrijk om zorgvuldig na te denken over wat je met je geld doet. Hier zijn enkele stappen en ideeën om je te helpen een goede beslissing te nemen:

1. Stel je doelen vast

• Wat wil je bereiken? Wil je financieel onafhankelijk zijn, investeren in nieuwe projecten, genieten van vrije tijd of een impact maken in de wereld?
  • Hoe lang wil je dat je geld meegaat? Kortetermijnplezier of langetermijnzekerheid?

2. Maak een financieel plan

Overweeg een financieel adviseur in de arm te nemen. Een expert kan je helpen je financiën te beheren en slimme keuzes te maken.

• Zet een deel van je geld opzij voor je levensonderhoud (bijvoorbeeld een veilige buffer).
  • Onderzoek veilige investeringsopties om je vermogen te laten groeien, zoals indexfondsen, vastgoed of obligaties.

3. Investeer in jezelf

• Educatie: Leer iets nieuws of volg een cursus waar je altijd al interesse in hebt gehad.
  • Gezondheid: Investeer in je fysieke en mentale welzijn door een coach, personal trainer of wellnessprogramma te overwegen.

4. Start iets nieuws

Als ondernemer kun je overwegen een nieuw project op te zetten:

• Start een bedrijf: Gebruik je ervaring om iets nieuws te beginnen.
  • Investeer in startups: Word een angel investor en help anderen groeien.
  • Creatieve projecten: Begin een hobby of creatief project, zoals een boek schrijven, kunst maken, of een podcast starten.

5. Geef terug aan de gemeenschap

• Doneer aan goede doelen of maatschappelijke projecten.
  • Start een stichting die zich richt op een probleem dat je na aan het hart ligt.
  • Word mentor voor jonge ondernemers.

6. Geniet van je vrijheid

• Maak een wereldreis.
  • Koop een vakantiehuis.
  • Creëer meer tijd voor familie en vrienden, of geniet van luxe die je vroeger niet prioriteerde.

7. Bescherm je vermogen

• Zorg voor een goede juridische en fiscale structuur om je vermogen te beschermen.
  • Denk na over successieplanning als je je geld wilt doorgeven aan toekomstige generaties.

Concrete ideeën

• Koop vastgoed in opkomende gebieden.
  • Investeer in duurzame technologieën of groene energie.
  • Plan een sabbatical en ontdek wat je echt inspireert.

Lijkt me dat ChatGPT geen rekening houdt met het 'en het moet op' gedeelte van de vraag.

Geplaatst:
17 minutes ago, Fr79 said:

Lijkt me dat ChatGPT geen rekening houdt met het 'en het moet op' gedeelte van de vraag.

Dat viel me idd ook op :D 

Geplaatst:
18 minutes ago, Fr79 said:

Als het geld écht op moet en je het leuk en zinvol wilt besteden, zijn hier wat ideeën die zowel extravagant als betekenisvol kunnen zijn:

1. Verwen jezelf

• Koop een luxueus vakantiehuis of appartement op een droomlocatie.
  • Organiseer een epische wereldreis met privéjets, vijfsterrenhotels en unieke ervaringen.
  • Investeer in een zeldzame auto, kunstcollectie, of een designer wardrobe.
  • Huur een chef-kok en wellnesscoach om je dagelijks leven te upgraden.

2. Organiseer een onvergetelijk evenement

• Gooi een groot feest of festival voor vrienden, familie of zelfs een hele stad.
  • Sponsor een exclusief gala, inclusief goede doelen als thema.
  • Huur een eiland en nodig iedereen uit die je ooit hebt willen verrassen.

3. Maak een blijvende impact

• Bouw een school, ziekenhuis, of een ander community-project in een gebied waar hulp nodig is.
  • Start een fonds om lokale ondernemers of talenten te ondersteunen.
  • Investeer in een wildpark of natuurreservaat om bedreigde soorten te beschermen.

4. Extreme ervaringen

• Boek een ruimtereis met een bedrijf zoals SpaceX of Blue Origin.
  • Organiseer een expeditie naar afgelegen gebieden zoals Antarctica of de Amazone.
  • Leef een maand lang als een koning(in), compleet met personeel, luxe suites, en extravagante aankopen.

5. Geef groot en persoonlijk

• Betaal de studieschuld af van vrienden, familie of vreemden.
  • Doneer extreem royale kerstbonussen aan oud-medewerkers.
  • Laat wensen uitkomen: geef grote donaties aan goede doelen of individuele mensen in nood.

6. Doe iets totaal geks

• Koop een jacht en noem het “Het Geld Moet Op.”
  • Huur een billboard in je stad en plaats een grappige boodschap.
  • Start een project dat waarschijnlijk niks oplevert, zoals een restaurant met alleen goudvissen op het menu.

Laat me weten wat je het meest aanspreekt, en ik werk een plan voor je uit om je geld op een onvergetelijke manier te besteden! 😉

• Grappig 2
Geplaatst:

Voila, puntje 1 zegt eigenlijk dat je dan een Porsche 992.2 GT3 moet kopen, en zeker als je al +50 jaar bent. 😜

• Grappig 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid