Ga naar inhoud

Porsche 992 GT3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
17 minuten geleden, ICM zei:

Nee, dat heeft niet de air van klassieke sportiviteit die je zoekt.

Wie zegt dat ik een air van sportiviteit zoek? Ik wil een GT3 wegens atmo motor welke >>> is als de 3.0 turbo qua karakter en de handbak (enige manier om ene 911 te rijden)

Nadien wil ik gewoon dat ie er als een discrete en gewone 911 uitziet. Ik koop geen GT3 om erin gezien te worden en mijn ego te strelen. 

9 minuten geleden, gewoon ik zei:

dat is de binnenkant van een macan oid, niet van een gt3 toch?

Da's gewoon een screenshot van een config van een gewone 911 met dezelfde kleurcombo en die houtinleg.

En het interieur van een GT3 Touring is geheel gewoon dat van een 992. De GT3 Touring kan enkel de sportzetels hebben in carbon en de gewone niet. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Hoe zie je de extra sportiviteit van een GT3 dan tov een carrera? (Waar je ook voor betaalt) Is dit zoals de motor en versnellingsbak van de GT3 ook 'hoe een 911 hoort te zijn'? Of is het verminderde comfort iets dat je erbij neemt om een atmo motor te kunnen hebben in een 911?

Geplaatst:
39 minuten geleden, The Swede zei:

Wie zegt dat ik een air van sportiviteit zoek? Ik wil een GT3 wegens atmo motor welke >>> is als de 3.0 turbo qua karakter en de handbak (enige manier om ene 911 te rijden)

Nadien wil ik gewoon dat ie er als een discrete en gewone 911 uitziet. Ik koop geen GT3 om erin gezien te worden en mijn ego te strelen. 

Je wil een sportwagen, met een klassieke, onopvallende flair.

Je redenen om voor een GT3 te gaan, kunnen me een worst wezen. Dat is voor iedereen anders, allemaal even valabel.

Het interieur kan mooier, als je iets tijdloos, klassiek en “onopvallend” wil. Dat was mijn post.

Niet alles gaat over ego. Laat even je conflictmodel op het werk.

• Vind ik leuk 3
  • Thanks Friendly 2
Geplaatst:
2 uren geleden, The Swede zei:

@BMWMB

Dit is hoe hout eruit ziet met krijtbeige:

Innenansicht mit Lenkrad und Armaturenbrett von 911 Carrera

Eerlijk, ik vind dit ook heel knap! Ik ben een liefhebber van een lichtbeige interieur, en hier is dat perfect gedaan met de stoelen, deurbekledingen en onderkant dashboard in dat prachtig crayon beige, en de bovenkanten van het dashboard en deuren, vloeren en plafond in het zwart. En, die houten lijsten passen daar qua kleur perfect bij, en het is zeker niet teveel hout.

Ik kan dus volledig volgen waar je naartoe wil. Dit interieur in een zwarte GT3 met chroom en zilveren wielen is echt 100% geslaagd. Als je dit zo kan bestellen... doen!

• Vind ik leuk 4
Geplaatst:
18 uren geleden, gTa zei:

De antracietgrijze "fake geborsteld alu" lijsten zijn standaard. Je kan ze zonder meerprijs ook in een nog donkerder uitvoering krijgen, dacht ik.

De erg fake ogende satijn carbon interieurlijsten lijken qua weave en afwerking voor geen meter op de achterzijde van de stoelen.
Daarom net zou ik die nooit hoeven, mocht het een rappel zijn van het carbon van de stoelen zou ik ze nog durven aanvinken.

Ik had die donkere alu geborstelde lijsten al in mijn 991 GT3, en dat is echt wel knap. Nadeel is dat ze heel delicaat zijn, want het is wel degelijk echt aluminium, en dus zacht van materiaal. De term 'fake' is hier dus niet op zijn plaats.

De achterkant van de stoelen is carbon met een hoogglans vernis over. bij de 992.1 waren de lijsten ook in dat hoogglans vernis, en dat vond ik echt te schreeuwerig. Het is inderdaad zonde dat de achterkant van de stoelen niet dezelfde textuur/glansgraad hebben dan van de achterkant van de stoelen, maar ik vind die satijnglans carbon lijsten in deze 992.2 veel knapper. Ook is het echte carbon, dus ook hier is 'fake' niet op zijn plaats.

Ideaal was geweest dat de achterkanten van de stoelen ook zo mat waren als de lijsten, maar daar is geen keuze in. Ik blijf bij mijn keuze voor carbon lijsten en instapdrempels.

En waar zijn we hier eigenlijk over bezig??? 😂 Of dat nu aluminium of hout of carbon is, dat gaat niks veranderen aan het waanzinnige rijplezier wat zo'n GT3 brengt, en daar is het toch vooral om te doen... rijden met die dingen! ❤️ En daarvoor wil ik dus de kuipstoelen!

Waar ik wel over aan het denken ben, is om toch een manuele versnellingsbak te nemen, maar ook keramische remmen. Ik heb nog nooit keramische remmen gehad, en gevoelsmatig voor mij passen deze remmen perfect bij een GT3, en dat geel past zeer knap bij dat groen.

Geplaatst:
31 minuten geleden, BMWMB zei:

Eerlijk, ik vind dit ook heel knap! Ik ben een liefhebber van een lichtbeige interieur, en hier is dat perfect gedaan met de stoelen, deurbekledingen en onderkant dashboard in dat prachtig crayon beige, en de bovenkanten van het dashboard en deuren, vloeren en plafond in het zwart. En, die houten lijsten passen daar qua kleur perfect bij, en het is zeker niet teveel hout.

Ik kan dus volledig volgen waar je naartoe wil. Dit interieur in een zwarte GT3 met chroom en zilveren wielen is echt 100% geslaagd. Als je dit zo kan bestellen... doen!

24 minuten geleden, BMWMB zei:

Ik had die donkere alu geborstelde lijsten al in mijn 991 GT3, en dat is echt wel knap. Nadeel is dat ze heel delicaat zijn, want het is wel degelijk echt aluminium, en dus zacht van materiaal. De term 'fake' is hier dus niet op zijn plaats.

De achterkant van de stoelen is carbon met een hoogglans vernis over. bij de 992.1 waren de lijsten ook in dat hoogglans vernis, en dat vond ik echt te schreeuwerig. Het is inderdaad zonde dat de achterkant van de stoelen niet dezelfde textuur/glansgraad hebben dan van de achterkant van de stoelen, maar ik vind die satijnglans carbon lijsten in deze 992.2 veel knapper. Ook is het echte carbon, dus ook hier is 'fake' niet op zijn plaats.

Ideaal was geweest dat de achterkanten van de stoelen ook zo mat waren als de lijsten, maar daar is geen keuze in. Ik blijf bij mijn keuze voor carbon lijsten en instapdrempels.

En waar zijn we hier eigenlijk over bezig??? 😂 Of dat nu aluminium of hout of carbon is, dat gaat niks veranderen aan het waanzinnige rijplezier wat zo'n GT3 brengt, en daar is het toch vooral om te doen... rijden met die dingen! ❤️ En daarvoor wil ik dus de kuipstoelen!

Waar ik wel over aan het denken ben, is om toch een manuele versnellingsbak te nemen, maar ook keramische remmen. Ik heb nog nooit keramische remmen gehad, en gevoelsmatig voor mij passen deze remmen perfect bij een GT3, en dat geel past zeer knap bij dat groen.

Ik ken niemand die hier harder mee bezig is dan u. 
Zeer leuk om te lezen 😉

Geplaatst:
2 uren geleden, Super95 zei:

Hoe zie je de extra sportiviteit van een GT3 dan tov een carrera? (Waar je ook voor betaalt) Is dit zoals de motor en versnellingsbak van de GT3 ook 'hoe een 911 hoort te zijn'? Of is het verminderde comfort iets dat je erbij neemt om een atmo motor te kunnen hebben in een 911?

Je gaat ervan uit dat ik een GT3 wil wegens de "sportiviteit" vergeleken met een gewone Carerra. Ik zie het eerder voor de puurdere en klassiekere rijervaring. 

Een pure auto om te rijden heeft voor mij een atmo motor (tenzij het een rallybeest is) en een handgeschakelde versnellingsbak. Als ik moet gaan "compromissen" maken, dan koop ik mij een Mercedes. 

Moest ik zuiver voor sportiviteit gaan, dan zou een gewone GT3, en niet een Touring, eerder de keuze zijn. Of zelfs een Carerra T met 2 zetels, lightweight pack, etc. 

De versie die ik zoek is een soort reincarnatie van een klassieke 911 van de jaren '80. Iets waar pa en ik in de boekskes zaten naar te kijken, maar dan in hedendaagse versie. 

Ik ga daar niet mee tracken, dus "overrevs" riskeer ik niet. Ik woon niet langs een circuit, dus die laatste tiende seconde is niet belangrijk. Ik rij ook helemaal niet snel. Eerder als een bompa. :D 

Eerlijk, moest Porsche morgen een gewone atmo 3.6 Carerra T of zo maken met 300pk, dan kocht ik mij dat. In een simpele versie. Juist om te genieten tot in mijn pensioenjaren.  

1 uur geleden, ICM zei:

Je wil een sportwagen, met een klassieke, onopvallende flair.

Je redenen om voor een GT3 te gaan, kunnen me een worst wezen. Dat is voor iedereen anders, allemaal even valabel.

Het interieur kan mooier, als je iets tijdloos, klassiek en “onopvallend” wil. Dat was mijn post.

Niet alles gaat over ego. Laat even je conflictmodel op het werk.

Ik heb gewoon gereageerd op een statement dat jij maakt zeggend "Nee, dat heeft niet de air van klassieke sportiviteit die je zoekt." 
Dat je zegt "ik vind dit niet sportief", daar kan ik inkomen. Dat je zegt "het is zo", is doen alsof jouw mening de enige juiste is.  

En er is geen noodzaak om veronderstellingen te maken over mijn werk. Vooral als je me niet persoonlijk kent of weet wat ik doe. Met dank. 

Geplaatst:
52 minuten geleden, DDke zei:

Ik ken niemand die hier harder mee bezig is dan u. 
Zeer leuk om te lezen 😉

Ik weet het. Ik zeg daarom ook ‘we’, want daar ben ik dus ook bij. 😅

Toch ben ik rapper content dan vele anderen hier, want ik ben jaren tevreden geweest van het interieur van een Tesla, en heb een Vantage gekocht die hier qua configuratie de grond werd ingeboord. Dus er zijn er hier wel degelijk die er nog veel harder mee bezig zijn dan.

Geplaatst:

@The Swede laat ze maar zeuren. Ik volg u volledig. Een manuele GT3 touring komt het dichtst in de buurt van de charme van de 911’s van weleer.

Geplaatst:
1 uur terug, BMWMB zei:

Die keramische remmen twijfel ik ook over. Enerzijds is het meer in lijn met de prestaties van de wagen. Maar ik hoor ook dat het nadien een hoop kosten en zooi is. (en ik heb geen vrouw die me dat betaalt om mijn van de jonge poezen weg te houden :D ) (sjorry). 
Ik zie ook niet waar ik die echt ga gebruiken dat het een verschil gaat maken. Vandaar dat ik het voor het moment zo laat. 

PS: In uw uitleg is er iets waar ik niet meeben. Waarschijnlijk een typo: "Het is inderdaad zonde dat de achterkant van de stoelen niet dezelfde textuur/glansgraad hebben dan van de achterkant van de stoelen," ?

• Grappig 1
Geplaatst:
4 minuten geleden, BMWMB zei:

@The Swede laat ze maar zeuren. Ik volg u volledig. Een manuele GT3 touring komt het dichtst in de buurt van de charme van de 911’s van weleer.

Ik ben al twee keer getrouwd, heb er een hele nest vrouwen opzitten + meer dan 18 jaar mensen op dit forum en AF koejoneren...  :D  Ze gaan harder moeten zagen. Tefal is my middle name. 

Geplaatst:
3 minutes ago, The Swede said:

Die keramische remmen twijfel ik ook over. Enerzijds is het meer in lijn met de prestaties van de wagen. Maar ik hoor ook dat het nadien een hoop kosten en zooi is. (en ik heb geen vrouw die me dat betaalt om mijn van de jonge poezen weg te houden :D ) (sjorry). 
Ik zie ook niet waar ik die echt ga gebruiken dat het een verschil gaat maken. Vandaar dat ik het voor het moment zo laat. 

Dat heeft nul meerwaarde (behalve op de factuur). Wees maar zeker dat de grote hoop dat pakt omdat de klauwen dan geel zijn en je dat van ver kan zien.

Geplaatst:
Zojuist, ir_fuel zei:

Dat heeft nul meerwaarde (behalve op de factuur). Wees maar zeker dat de grote hoop dat pakt omdat de klauwen dan geel zijn en je dat van ver kan zien.

Ook minder onafgeveerd gewicht natuurlijk en zo goed als geen remstof. Al moeten die klauwen imho altijd zwart zijn. 

Geplaatst:
2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik ken een Roemeen die me kan helpen met dat gele kleurtje :D 

Geplaatst:
3 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dit! Dus ik wil dat. 😆 En gewoon het feit van ze te hebben. Zalig!

Geplaatst:
Just now, PieterA said:

Ook minder onafgeveerd gewicht natuurlijk

Ja, en de meerwaarde daarvan is, in The Swede zijn geval?

(als je minder remstof wil moet je een EV kopen :ninja:)

en zo goed als geen remstof.

Ik ken goedkopere manieren om propere velgen te hebben :D 

• Grappig 2
Geplaatst:
1 minuut geleden, The Swede zei:

Klauwen herlakken is simpel, maar wel not done.

Geplaatst:
12 minuten geleden, BMWMB zei:

Klauwen herlakken is simpel, maar wel not done.

Cheapass is my second middle name. 

Geplaatst:

Je kan toch perfect een klassieke ingetogen spec zetten zonder dan voor dat zwart te gaan.

En dat interieur zou ik niet willen... Naar zoiets kijk je nog heel lang als ze je in de grond hebben gestoken... Man een doodskist ziet er spannender uit.

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Geplaatst:

Ik zou ook geen muntgroenbabyblauwe M3 touring willen met bicolor wielen, rode remklauwen en een lichtgrijs interieur. 😅🤷‍♂️ 

• Grappig 1
Geplaatst:
7 uren geleden, BMWMB zei:

Ik zou ook geen muntgroenbabyblauwe M3 touring willen met bicolor wielen, rode remklauwen en een lichtgrijs interieur. 😅🤷‍♂️ 

Dat snap ik en ga je mij niets over horen zeggen...

Maar jij pakt tenminste een stijlvol kleurtje en ja eens gekeken en veel opties zijn er niet in de standaard, maar pak dan een pts zonder keramische remmen en dan heb je machtig veel keuze... Yachtingbluemetallic bvb.

Nu, als je hier advies komt vragen over de spec van je auto moet je er ook tegen kunnen dat iemand zijn mening geeft. Vandaar dat ik dat bvb niet gedaan heb met de M3... Dat is compleet onze keuze 😉

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
11 uren geleden, ir_fuel zei:

Ik had gele klauwen op mijn F82 M4:

Heeft mij denk 500€ gekost😀

• Vind ik leuk 1
  • Grappig 1
Geplaatst:
16 uren geleden, The Swede zei:

Die van je AMG ? 😛 

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

Na meer dan 100000km met keramische remmen te hebben gereden mag ik zeggen dat ze voor mij een meerwaarde hebben 

en je kunt pccb tegenwoordig met zwarte klauwen bestellen

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid