Porker 8.647 Geplaatst: 19 december 2024 Geplaatst: 19 december 2024 (aangepast) 16 uren geleden, ir_fuel zei: Dat heeft nul meerwaarde (behalve op de factuur). Wees maar zeker dat de grote hoop dat pakt omdat de klauwen dan geel zijn en je dat van ver kan zien. Ik heb daar altijd graag mee rondgereden, en nog nooit een schijf moeten vervangen, dat was bij mijn stalen wel anders. Ik ben fan! Idem op M5, nooit vibraties, nooit getril, nooit versleten schijven. Blij! 19 december 2024 aangepast door Porker 1 Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 19 december 2024 Geplaatst: 19 december 2024 Ik heb dat nu op mijn DBS en DBX (niet zelf gekozen trouwens), en toch wel mindere ervaringen: - in de regen NUL bite bij eerste keer remmen, zelfs aartsgevaarlijk - met zijn momenten piepen als hell. Voor mij heeft het geen meerwaarde eerlijk gezegd. Op de GT3 vroeger stak ik altijd gekoelde schijven maar zonder die ventilatie gaatjes. Bullet proof, super bite, en onvermoeibaar op circuit. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 19 december 2024 Geplaatst: 19 december 2024 6 uren geleden, toere zei: Ik had gele klauwen op mijn F82 M4: Heeft mij denk 500€ gekost Ik heb moeten duwen maar DAMN dat was een goeie zet. Zo knap dat dat was. 1 1 Quote
Porker 8.647 Geplaatst: 19 december 2024 Geplaatst: 19 december 2024 17 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Ik heb dat nu op mijn DBS en DBX (niet zelf gekozen trouwens), en toch wel mindere ervaringen: - in de regen NUL bite bij eerste keer remmen, zelfs aartsgevaarlijk - met zijn momenten piepen als hell. Voor mij heeft het geen meerwaarde eerlijk gezegd. Op de GT3 vroeger stak ik altijd gekoelde schijven maar zonder die ventilatie gaatjes. Bullet proof, super bite, en onvermoeibaar op circuit. Porsche piepte, maar hardere blokjes daar. BMW piept geheel niet. Dat van natte schijven gelukkig nooit meegemaakt, mijn E63 had dat wel met de stalen. Akelig idd. Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 19 december 2024 Geplaatst: 19 december 2024 2 uren geleden, Porker zei: Ik heb daar altijd graag mee rondgereden, en nog nooit een schijf moeten vervangen, dat was bij mijn stalen wel anders. Ik ben fan! Idem op M5, nooit vibraties, nooit getril, nooit versleten schijven. Blij! Da's een interessante stelling. Ik kijk naar de "eindkost". Van jou hoor ik dat het eigenlijk een voordeel is. En ik weet wat stalen schijven vervangen kost. Bij mijn AMG destijds heb ik op 100k km 15000 euro kosten gehad enkel voor remschijven en remblokken. Als men mij dan zegt dat ik ceramische schijven niet moet vervangen, dan is dat economisch zinvol. Ik heb echter al andere verhalen gelezen over ceramische schijven die vervangen moeten worden om de x duizend kms... en dan wordt het wel heel erg duur. De rijervaring is een bijkomende vraag. Ik ga daar niet zo hard mee rijden dat ik dat verschil ga merken. Quote
toere 17.054 Geplaatst: 19 december 2024 Geplaatst: 19 december 2024 1 uur geleden, gTa zei: Ik heb moeten duwen maar DAMN dat was een goeie zet. Zo knap dat dat was. Haha ik was u verwachtende maar dat idee zat al in mijn hoofd hoor, komt er niet altijd rap uit Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 19 december 2024 Geplaatst: 19 december 2024 20 minuten geleden, The Swede zei: Da's een interessante stelling. Ik kijk naar de "eindkost". Van jou hoor ik dat het eigenlijk een voordeel is. En ik weet wat stalen schijven vervangen kost. Bij mijn AMG destijds heb ik op 100k km 15000 euro kosten gehad enkel voor remschijven en remblokken. Als men mij dan zegt dat ik ceramische schijven niet moet vervangen, dan is dat economisch zinvol. Ik heb echter al andere verhalen gelezen over ceramische schijven die vervangen moeten worden om de x duizend kms... en dan wordt het wel heel erg duur. De rijervaring is een bijkomende vraag. Ik ga daar niet zo hard mee rijden dat ik dat verschil ga merken. Bij Amg is een OH contract eigenlijk een nobrainer. Je betaalt in totaliteit peanuts voor alles. Blij dat ik die raad van onzen @Brunault heb opgevolgd 4 Quote
flupke73 10.963 Geplaatst: 19 december 2024 Geplaatst: 19 december 2024 Nieuwe remblokken - ook al op de mijne - zijn nu ECO en die zijn sneller aan ‘t piepen en de bite neemt sneller af dan bij de niet-ECO-blokken pré-992 Ik zou nu keramische specc’n 1 Quote
Le Capri Mauve 1.012 Geplaatst: 19 december 2024 Geplaatst: 19 december 2024 6 uren geleden, Jokke_vlo zei: Op de GT3 vroeger stak ik altijd gekoelde schijven maar zonder die ventilatie gaatjes. Bullet proof, super bite, en onvermoeibaar op circuit. ??? wat is een gekoelde schijf? Extra wind naar een schijf omleiden daar kan ik mij iets bij voorstellen. Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 19 december 2024 Geplaatst: 19 december 2024 23 minuten geleden, Le Capri Mauve zei: ??? wat is een gekoelde schijf? Extra wind naar een schijf omleiden daar kan ik mij iets bij voorstellen. Hij bedoelt geventileerde schijf 1 1 Quote
dragonfly 15.030 Geplaatst: 20 december 2024 Geplaatst: 20 december 2024 17 uren geleden, flupke73 zei: Nieuwe remblokken - ook al op de mijne - zijn nu ECO en die zijn sneller aan ‘t piepen en de bite neemt sneller af dan bij de niet-ECO-blokken pré-992 Ik zou nu keramische specc’n Geen andere Porsche blokken verkrijgbaar? Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 20 december 2024 Geplaatst: 20 december 2024 13 uren geleden, Le Capri Mauve zei: ??? wat is een gekoelde schijf? Extra wind naar een schijf omleiden daar kan ik mij iets bij voorstellen. vs Veel schijven versleten in mijn leven en in ALL cases, met giga voorsprong de bovenste ipv de onderste. Het is me ECHT een raadsel waarom je op een straat Porsche (maar zelfs circuit) keramische schijven zou gebruiken................. Wat is het voordeel? Zelfs op circuit wordt dat amper gebruikt, ook niet in de Porsche cup. Na duizenden rondjes op circuit, en twee auto's met keramische remmen in de garage: I don't get it. 1 Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 20 december 2024 Geplaatst: 20 december 2024 Keramische remmen zijn ook niet slechter dan stalen remmen, en ik wil dat gewoon eens gehad hebben. Ze hebben gewoon ook een hoger ‘cool’-gehalte. 1 Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 20 december 2024 Geplaatst: 20 december 2024 Ik ga misschien 3/4 van het forum over mij krijgen, maar ik vind keramische remmen SLECHTER dan stalen remmen. (Ik wil gerust uitzondering maken voor een zware BMW M waar de remmerij standaard altijd al te min geweest is, maar dat heeft dan meer te maken met de standaard shit). - Geen bite of weinig bite koud, je moet ze opwarmen. - Bij zware regen heb je initieel NUL bite - Steentjes kunnen je keramische schijf wel naar de zak helpen (nietwaar @Brunault :)) met een gigantische kost tot gevolg - Piepen a volonté - Dat heeft geen hogere bite dan een degelijke stalen schijf. Ik snap de coolheid niet (ik heb er zelf twee auto's mee). Dan kies ik toch andere opties. Maar ieder zijn meug natuurlijk. Geld uitgeven voor iets dat geen voordeel heeft (behalve dan voor de verkoper) en "lekker bekt". Mocht ik mijn nieuwe Aston zelf speccen zal het sowieso zijn zonder keramisch. En voldoen de remmen in staal niet, dan zou ik de stalen remmen upgraden. Ik mag toch zeggen dat ik op dit vlak enige ervaring heb, veel racerij mannen ken, en die wereld ook wat onder de knie heb. Een Porsche GT3 zijn standaard remmerij is waanzinnig goed trouwens. Echt bullet proef, nooit 1 keer in de steek gelaten en toch gereden tot aan het gaatje....... Wanneer een standaard auto BETER remt met keramische remmen is dat omdat men OEM de remmen niet straf genoeg specced, en dat ligt aan besparingen 5 2 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 20 december 2024 Geplaatst: 20 december 2024 2 uren geleden, dragonfly zei: Geen andere Porsche blokken verkrijgbaar? Winmax. Kan ik trouwens voor elke auto mogelijk. Gewoon backplate sturen en je compound kiezen. 1 uur terug, BMWMB zei: Keramische remmen zijn ook niet slechter dan stalen remmen, en ik wil dat gewoon eens gehad hebben. Ze hebben gewoon ook een hoger ‘cool’-gehalte. Ik moet de mijne zelf betalen... En ceramische remmen gaan mijn imago nooit uit het slop helpen. 1 uur terug, Jokke_vlo zei: Ik ga misschien 3/4 van het forum over mij krijgen, ... 1. Meer dan 3/4 van het forum kan daar geen commentaar op geven want hebben geen centen voor een auto met ceramische remmen. 2. Mensen met zoveel geld als jij hebben steeds 3/4 van de populatie tegen hen 1 1 Quote
Brunault 4.766 Geplaatst: 20 december 2024 Geplaatst: 20 december 2024 Euh? de mijne waren kapot na 58000km op de Porsche omdat ik niet kon remmen de schijven op de groene AMG gtr waren kapot omdat de remklauwen dicht bleven door een productiefout Op de GTr pro bijten de remmen veel harder dan stalen maar daar zitten hardere blokken op dan op de standaard GTr maar ook oem blokken Op de Mclaren kan je niet kiezen maar die remmen bijten ook Maar op de 750 kan je senna remmen bestellen voor de luttele prijs van 13000€ btw die remmen maken niet meer lawaai dan staal PCCB remt voor mij veel beter dan die stalen schijven die er nu opzitten Meer gevoel en niet stampen gelijk een halve zool en nu krijg ik @Jokke_vloen @ir_fuelop mijn dak zoals gewoonlijk 1 Quote
dragonfly 15.030 Geplaatst: 20 december 2024 Geplaatst: 20 december 2024 1 uur terug, Jokke_vlo zei: Ik mag toch zeggen dat ik op dit vlak enige ervaring heb, veel racerij mannen ken, en die wereld ook wat onder de knie heb. Een Porsche GT3 zijn standaard remmerij is waanzinnig goed trouwens. Echt bullet proef, nooit 1 keer in de steek gelaten en toch gereden tot aan het gaatje....... Wij verstaan dat maar de gemiddelde rijder niet. Die duwt op de rem en denkt "oei ik ga het niet halen". Een warme keramische rem pakt veel harder en stopt uiteraard sneller. Bij staal moet je hard duwen en zit het bijtpunt veel dieper. Standaard BMW remmen zijn waardeloos. Bij een Porsche is dat van een ander kaliber. Ze remmen en soms moet je nog eens wat dieper duwen wanneer het krap wordt 1 Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 20 december 2024 Geplaatst: 20 december 2024 Waardoor ik net meer gevoel heb bij stalen remmen....... ja toch? Het is niet dat je bij stalen remmen niet het 100% kunt bereiken. Mijn remafstand gaat met een keramische rem niet korter zijn, dat misverstand mag ook wel de wereld uit stilletjesaan. Ik ben akkoord dat een warm gereden keramische rem met minder kracht van je been sneller aan de 100% kracht zit. Ik kan alleen zeggen dat ik er een pak minder gevoel mee heb. 8 minuten geleden, Brunault zei: Euh? de mijne waren kapot na 58000km op de Porsche omdat ik niet kon remmen de schijven op de groene AMG gtr waren kapot omdat de remklauwen dicht bleven door een productiefout Op de GTr pro bijten de remmen veel harder dan stalen maar daar zitten hardere blokken op dan op de standaard GTr maar ook oem blokken Op de Mclaren kan je niet kiezen maar die remmen bijten ook Maar op de 750 kan je senna remmen bestellen voor de luttele prijs van 13000€ btw die remmen maken niet meer lawaai dan staal PCCB remt voor mij veel beter dan die stalen schijven die er nu opzitten Meer gevoel en niet stampen gelijk een halve zool en nu krijg ik @Jokke_vloen @ir_fuelop mijn dak zoals gewoonlijk Ik probeer het te begrijpen...... - Wat is beter remmen? Kan je later op de rem? Of pakken ze sneller? - Wat bij regen? - Stampen als een halve zool op straat met goede stalen remmen? Wat mis ik? Ff serieus in een 24 uur zit je 3 uur lang te "stampen". Geen idee hoe je kan stampen als een halve zool op de baan..... maar zelfs op circuit. Het is niet dat mijn benen oververmoeid waren...... Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 20 december 2024 Auteur Geplaatst: 20 december 2024 5 minutes ago, dragonfly said: Wij verstaan dat maar de gemiddelde rijder niet. Die duwt op de rem en denkt "oei ik ga het niet halen". Een warme keramische rem pakt veel harder en stopt uiteraard sneller. Bij staal moet je hard duwen en zit het bijtpunt veel dieper. Ja, dat is de omgekeerde logica he. "Amai op die remmen moet je veel harder duwen, wat voor brol is dit". Nee. Dat zijn remmen waar je veel meer doseer-ruimte hebt. Dan heb je de typische "2cm rempedaal doet niks en dan ineens SNOK de boel blokkeert bijna". JA DAT ZIJN TENMINSTE GOEIE REMMEN DIE BIJTEN! 2 Quote
dragonfly 15.030 Geplaatst: 20 december 2024 Geplaatst: 20 december 2024 1 minuut geleden, ir_fuel zei: Ja, dat is de omgekeerde logica he. "Amai op die remmen moet je veel harder duwen, wat voor brol is dit". Nee. Dat zijn remmen waar je veel meer doseer-ruimte hebt. Dan heb je de typische "2cm rempedaal doet niks en dan ineens SNOK de boel blokkeert bijna". JA DAT ZIJN TENMINSTE GOEIE REMMEN DIE BIJTEN! Klopt helemaal. Ik heb liever wat ruimte Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 20 december 2024 Geplaatst: 20 december 2024 Altijd leuk om te zien hoe men hier gaat zeggen wat anderen hun geld moeten aan uitgeven en in welke kleur en met welke opties ze hun auto moeten kopen Quote
Brunault 4.766 Geplaatst: 20 december 2024 Geplaatst: 20 december 2024 13 minuten geleden, ir_fuel zei: 13 minuten geleden, ir_fuel zei: Ja, dat is de omgekeerde logica he. "Amai op die remmen moet je veel harder duwen, wat voor brol is dit". Nee. Dat zijn remmen waar je veel meer doseer-ruimte hebt. Dan heb je de typische "2cm rempedaal doet niks en dan ineens SNOK de boel blokkeert bijna". JA DAT ZIJN TENMINSTE GOEIE REMMEN DIE BIJTEN! Ik zal je een keer met de Mclaren laten rijden Dan gaat de kritiek misschien wat temperen want die mannen uit woking weten hoe ze keramische remmen moet kalibreren 2 Quote
dragonfly 15.030 Geplaatst: 20 december 2024 Geplaatst: 20 december 2024 13 minuten geleden, Brunault zei: Ik zal je een keer met de Mclaren laten rijden Dan gaat de kritiek misschien wat temperen want die mannen uit woking weten hoe ze keramische remmen moet kalibreren Dat is wel een goed excuus voor een testrit Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 20 december 2024 Geplaatst: 20 december 2024 14 minuten geleden, Brunault zei: Ik zal je een keer met de Mclaren laten rijden Dan gaat de kritiek misschien wat temperen want die mannen uit woking weten hoe ze keramische remmen moet kalibreren En ik? Ps: graag in de regen ! Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 20 december 2024 Geplaatst: 20 december 2024 29 minuten geleden, ir_fuel zei: Ja, dat is de omgekeerde logica he. "Amai op die remmen moet je veel harder duwen, wat voor brol is dit". Nee. Dat zijn remmen waar je veel meer doseer-ruimte hebt. Dan heb je de typische "2cm rempedaal doet niks en dan ineens SNOK de boel blokkeert bijna". JA DAT ZIJN TENMINSTE GOEIE REMMEN DIE BIJTEN! Exact dit ! Nu goed, ik begrijp dat een on/off knop soms makkelijker is dan eentje met een schaal van 0-10 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.