The Swede 6.662 Geplaatst: 10 februari 2025 Geplaatst: 10 februari 2025 3 minuten geleden, Naish zei: Nee, ik was blijkbaar nog nie wakker Ge moogt nog es proberen. (Zonder correctie wel). Quote
Naish 9.595 Geplaatst: 10 februari 2025 Geplaatst: 10 februari 2025 Het is ok hoor. Je snapt wat er staat? Ik zit hier om te communiceren, niet voor een dictee te maken... Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 10 februari 2025 Geplaatst: 10 februari 2025 Excuus Ik denk dat jij gewoon geen grammaticaal correct Nederlands kan schrijven. Quote
Naish 9.595 Geplaatst: 10 februari 2025 Geplaatst: 10 februari 2025 1 uur geleden, The Swede zei: Excuus Ik denk dat jij gewoon geen grammaticaal correct Nederlands kan schrijven. Dat is dan het bewijs dat je niet ATIJD correct bent. Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 10 februari 2025 Geplaatst: 10 februari 2025 2 uren geleden, The Swede zei: Excuus Ik denk dat jij gewoon geen grammaticaal correct Nederlands kan schrijven. Zeurpiet! Heb je al een productieslot voor uw GT3? Weet je al wanneer 'm geleverd wordt? 1 uur terug, Naish zei: Dat is dan het bewijs dat je niet ATIJD correct bent. aLtijd. 1 Quote
Naish 9.595 Geplaatst: 10 februari 2025 Geplaatst: 10 februari 2025 Manueel Manueel Manueel Manueel Manueel Manueel Manueel Manueel Manueel Manueel Manueel Manueel Manueel Manueel Manueel Manueel Manueel Manueel Manueel Manueel Manueel Manueel Manueel Manueel Manueel Manueel Manueel Manueel Manueel Manueel Manueel Manueel Manueel Manueel Manueel Manueel Manueel Manueel Manueel Manueel Manueel Manueel Manueel 1 1 Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 10 februari 2025 Geplaatst: 10 februari 2025 42 minuten geleden, BMWMB zei: Zeurpiet! Heb je al een productieslot voor uw GT3? Weet je al wanneer 'm geleverd wordt? Nope. Ik wacht nog altijd op een bevestiging wanneer ik een slot krijg. Heb aan de verkoper wel gezegd dat, als ze hem in November willen leveren, ik liever direct wacht op April het jaar erna. Geen zin om zo een wagen direct in sneeuw en zout te rijden. Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 10 februari 2025 Geplaatst: 10 februari 2025 Op 9/2/2025 om 13:51, Naish zei: Ik zeg nergens dat die pdk slecht is hoor, ik vond die ook hemels rijden in mijn 992. Ik maak me alleen de bedenking in het wagenpark van @BMWMB zou ik die GT3 in manueel pakken. Hij en zijn madam hebben allebei een andere daily en dan hebben ze in mijn ogen de perfecte combo van een aston cabrio met automaat voor plezierritten die meer focus hebben op cruisen of bij echt mooi weer en dan de GT3 manueel ernaast voor het meer echte werk. Als ze eens samen willen rijden met de vrijetijdsauto's, dan kan madam de aston automaat pakken en hij de GT3 manueel. En het idee om het manueel gevoel te krijgen door die 964 te pakken. Nee dat gaat niet op voor mij, dat is iets heel anders. Ik ga ook niet zeggen ik pak vandaag de 356 om lekker manueel te rijden, nee je pakt dat omdat de omstandigheden er beter voor zijn of in mijn geval als het meer een rustige cruise is. Tenzij er natuurlijk plannen zijn om enkel de GT3 te houden, dan is het iets anders. En ja, ons david is niet meer bij de jongste, maar hem kennende gaat hij die GT3 geen 10 jaar bijhouden. Zelfs met beiden een automaat kan je de Vantage totaal niet vergelijken met de GT3. V8 biturbo vs 6 boxer atmo, motor vooraan vs achteraan, roadster vs coupé, comfort vs racewagen voor de weg... Ok, een manuele bak maakt het verschil nog iets groter, maar de PDK schakelt ook al heel anders dan de ZF 8-bak, die veel trager schakelt, en meer gericht is op comfort. Ik blijf gewoon het gevoel hebben dat de motor van de GT3 gewoon gemaakt is voor de PDK. Het is ook niet voor niets dat de racewagens en de RS-versies allemaal PDK hebben. Ze hebben een manuele bak volgens mij gemaakt, omdat er toch nog vraag naar is, maar de PDK is gewoon de betere versnellingsbak voor deze motor. Onze 964 kan je niet vergelijken met jullie veel oudere en vooral minder krachtige 356. Heb je al eens met een 964 gereden? Dat is krachtig, en rijdt al behoorlijk modern, maar is toch een stuk spartaanser dan een 992, zelfs een manuele. Voor een echte oldtimer-liefhebbers is zo'n 964 eigenlijk te jong. Een 356 is ook een heerlijk ding, maar rijdt compleet anders dan een 964. Deze 992 GT3 touring zou wel eens een blijver kunnen zijn, en al zeker als het de laatste atmosferische wordt. Toen ik 7 jaar geleden mijn 991.2 GT3 kocht, wilde ik eigenlijk al een Touring kopen, maar heb me idd laten ompraten door mijn zoon. Nu heb ik eindelijk mijn ultieme 911 kunnen bestellen, dus de kans is groot dat deze, net als onze 964, wel eens wat langer zou kunnen blijven. De Vantage daarentegen... 2 Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 10 februari 2025 Geplaatst: 10 februari 2025 4 minuten geleden, BMWMB zei: Zelfs met beiden een automaat kan je de Vantage totaal niet vergelijken met de GT3. V8 biturbo vs 6 boxer atmo, motor vooraan vs achteraan, roadster vs coupé, comfort vs racewagen voor de weg... Ok, een manuele bak maakt het verschil nog iets groter, maar de PDK schakelt ook al heel anders dan de ZF 8-bak, die veel trager schakelt, en meer gericht is op comfort. Ik blijf gewoon het gevoel hebben dat de motor van de GT3 gewoon gemaakt is voor de PDK. Het is ook niet voor niets dat de racewagens en de RS-versies allemaal PDK hebben. Ze hebben een manuele bak volgens mij gemaakt, omdat er toch nog vraag naar is, maar de PDK is gewoon de betere versnellingsbak voor deze motor. Onze 964 kan je niet vergelijken met jullie veel oudere en vooral minder krachtige 356. Heb je al eens met een 964 gereden? Dat is krachtig, en rijdt al behoorlijk modern, maar is toch een stuk spartaanser dan een 992, zelfs een manuele. Voor een echte oldtimer-liefhebbers is zo'n 964 eigenlijk te jong. Een 356 is ook een heerlijk ding, maar rijdt compleet anders dan een 964. Deze 992 GT3 touring zou wel eens een blijver kunnen zijn, en al zeker als het de laatste atmosferische wordt. Toen ik 7 jaar geleden mijn 991.2 GT3 kocht, wilde ik eigenlijk al een Touring kopen, maar heb me idd laten ompraten door mijn zoon. Nu heb ik eindelijk mijn ultieme 911 kunnen bestellen, dus de kans is groot dat deze, net als onze 964, wel eens wat langer zou kunnen blijven. De Vantage daarentegen... Mooi antwoord. En ik kan me zo inbeelden dat je je zoon plezier wou doen. Makes sense. Gewoon doen wat je voelt wat je moet doen. Tijd genoeg. Is er een klik, dan kan je overwegen om te houden. Is er die niet dan was het een leuke tijd en ditto ervaring 2 Quote
ex-Mooseman 14.651 Geplaatst: 10 februari 2025 Geplaatst: 10 februari 2025 28 minuten geleden, Mich zei: Mooi antwoord. En ik kan me zo inbeelden dat je je zoon plezier wou doen. Makes sense. Gewoon doen wat je voelt wat je moet doen. Tijd genoeg. Is er een klik, dan kan je overwegen om te houden. Is er die niet dan was het een leuke tijd en ditto ervaring Ga jij dan Benoit in huis pakken? 2 Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 10 februari 2025 Geplaatst: 10 februari 2025 Dat onze Benoît later maar zelf koopt wat hij wil. Quote
Naish 9.595 Geplaatst: 10 februari 2025 Geplaatst: 10 februari 2025 37 minuten geleden, BMWMB zei: Zelfs met beiden een automaat kan je de Vantage totaal niet vergelijken met de GT3. V8 biturbo vs 6 boxer atmo, motor vooraan vs achteraan, roadster vs coupé, comfort vs racewagen voor de weg... Ok, een manuele bak maakt het verschil nog iets groter, maar de PDK schakelt ook al heel anders dan de ZF 8-bak, die veel trager schakelt, en meer gericht is op comfort. Ik blijf gewoon het gevoel hebben dat de motor van de GT3 gewoon gemaakt is voor de PDK. Het is ook niet voor niets dat de racewagens en de RS-versies allemaal PDK hebben. Ze hebben een manuele bak volgens mij gemaakt, omdat er toch nog vraag naar is, maar de PDK is gewoon de betere versnellingsbak voor deze motor. Onze 964 kan je niet vergelijken met jullie veel oudere en vooral minder krachtige 356. Heb je al eens met een 964 gereden? Dat is krachtig, en rijdt al behoorlijk modern, maar is toch een stuk spartaanser dan een 992, zelfs een manuele. Voor een echte oldtimer-liefhebbers is zo'n 964 eigenlijk te jong. Een 356 is ook een heerlijk ding, maar rijdt compleet anders dan een 964. Deze 992 GT3 touring zou wel eens een blijver kunnen zijn, en al zeker als het de laatste atmosferische wordt. Toen ik 7 jaar geleden mijn 991.2 GT3 kocht, wilde ik eigenlijk al een Touring kopen, maar heb me idd laten ompraten door mijn zoon. Nu heb ik eindelijk mijn ultieme 911 kunnen bestellen, dus de kans is groot dat deze, net als onze 964, wel eens wat langer zou kunnen blijven. De Vantage daarentegen... Nogmaals ik zeg nergens dat de PDK geen goeie bak is en waarschijnlijk de betere keuze voor de GT3... Ongetwijfeld, maar ja... Ik vermoed ook dat jou toepassing van de GT3 meer in lijn gaat liggen met het mijne (dagelijkse trajecten, plezierritten, rondritten,...), maar als je zou zeggen dat deze is om te beginnen tracken dan is het idd beter om een PDK te pakken! Sowieso gaat het contrast van die manuele groter zijn met de Aston en elke mogelijke opvolger die ook 99% een automaat wordt Ik volg je ook dat je 964 heel anders gaat rijden dan mijn 356, twas nog maar dat aan tekort en ervaar ik ook zo (toch al paar 964 gereden), maar de insteek om in een oldie te stappen is voor mij anders. Quote
Lotuzzz 17.097 Geplaatst: 10 februari 2025 Geplaatst: 10 februari 2025 Als je efkes out of the box denkt... Eigenlijk moet die Aston manueel bestaan he. Roadster, V8, klassieke layout... En dan de scherpere GT3 in PDK. Quote
Naish 9.595 Geplaatst: 10 februari 2025 Geplaatst: 10 februari 2025 Zojuist, Lotuzzz zei: Als je efkes out of the box denkt... Eigenlijk moet die Aston manueel bestaan he. Roadster, V8, klassieke layout... En dan de scherpere GT3 in PDK. 100% akkoord... Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 10 februari 2025 Geplaatst: 10 februari 2025 De Vantage V12 kon toch zelfs nog manueel krijgen? Quote
toere 17.054 Geplaatst: 10 februari 2025 Geplaatst: 10 februari 2025 11 minuten geleden, BMWMB zei: Dat onze Benoît later maar zelf koopt wat hij wil. Gaat hij ook rijk trouwen?? 5 Quote
PieterA 1.342 Geplaatst: 10 februari 2025 Geplaatst: 10 februari 2025 Ik vind PDK persoonlijk té glad en té klinisch. Zowel bij de technisch indrukwekkende en nauwelijks waarneembare gangwissels als bij de weinig interactieve actie van de peddels zit er gewoon niets van sensatie in (ITT tot Ferrari bvb). En dat doet de handbak gewoon veel beter. 3 Quote
Naish 9.595 Geplaatst: 10 februari 2025 Geplaatst: 10 februari 2025 Een opvallende vaststelling trouwens... Madam als passagier heeft sneller last van misselijkheid als ze meerijdt in de M3 automaat dan in de GT3... Ik vond dat raar in eerste instantie en zeker omdat ik verdomme toch niet verkeerd doorpap op rondritten als ze mee is (nu dan kijkt ze wel naar de baan en zit minder op haar gsm). Nu met er wat op te letten weet ik combinatie van de oorzaken: Ten eerste blijft (en dat is in elke stand bijna) die automaat van de M3 met dat kunstmatig klopje zitten bij schakelen. Dat is leuk als je echt doortrekt, maar bij gewoon rijden voelt dat schokkerig aan. Dat heb je met de GT3 bij gewoon rijden niet en heb je ook zelf volledig in de hand. En ten tweede (maar vooral dan) het feit dat diene automaat onzinnig veel aan het schakelen is. Als je daarmee lokaal rondrijdt gaat dat tot 8ste rijden en dan ga ik met de GT3 zelden boven 4de met uitzondering van zo in 6 leggen bij constante snelheid op langere banen. Dus bovenstaande gecombineerd met dubbel aantal schakelbewegingen is de oorzaak. En rijden doe ik iets rustiger (net bijna gerodeerd) met de M3 en naar hardheid is die ook een stuk comfortabeler dan de GT3. 1 Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 10 februari 2025 Geplaatst: 10 februari 2025 2 uren geleden, toere zei: Gaat hij ook rijk trouwen?? Hopelijk is ‘m zo slim. 1 Quote
Jules_W 4.886 Geplaatst: 10 februari 2025 Geplaatst: 10 februari 2025 1 uur geleden, Naish zei: Een opvallende vaststelling trouwens... Madam als passagier heeft sneller last van misselijkheid als ze meerijdt in de M3 automaat dan in de GT3... Ik vond dat raar in eerste instantie en zeker omdat ik verdomme toch niet verkeerd doorpap op rondritten als ze mee is (nu dan kijkt ze wel naar de baan en zit minder op haar gsm). Nu met er wat op te letten weet ik combinatie van de oorzaken: Ten eerste blijft (en dat is in elke stand bijna) die automaat van de M3 met dat kunstmatig klopje zitten bij schakelen. Dat is leuk als je echt doortrekt, maar bij gewoon rijden voelt dat schokkerig aan. Dat heb je met de GT3 bij gewoon rijden niet en heb je ook zelf volledig in de hand. En ten tweede (maar vooral dan) het feit dat diene automaat onzinnig veel aan het schakelen is. Als je daarmee lokaal rondrijdt gaat dat tot 8ste rijden en dan ga ik met de GT3 zelden boven 4de met uitzondering van zo in 6 leggen bij constante snelheid op langere banen. Dus bovenstaande gecombineerd met dubbel aantal schakelbewegingen is de oorzaak. En rijden doe ik iets rustiger (net bijna gerodeerd) met de M3 en naar hardheid is die ook een stuk comfortabeler dan de GT3. Kan je dat 'klopje' niet uitschakelen of quasi reduceren tot 0 in de instellingen? Quote
Jules_W 4.886 Geplaatst: 10 februari 2025 Geplaatst: 10 februari 2025 2 uren geleden, The Swede zei: De Vantage V12 kon toch zelfs nog manueel krijgen? Back to this question of ‘How do we develop each of the nameplates? Which direction do we take them?’ sportiness and real, purist sports-car experience, we need a manual,” Hallmark told journalists at a New York roundtable. “We have one, but for that [he nods towards a Vantage parked nearby], it needs to be different. But watch this space.” The manual he’s referring to is the six-speed used in the limited-run Valour and Valiant. Aston Martin hasn’t had a regular-production manual car since the 2019 Vantage AMR, and the company only built 200 examples. But the likes of the 911 GT3 and S/T prove there is a real market for manual-transmission at the higher ends of the performance-car market. https://www.motor1.com/news/749282/aston-martin-new-manual/ Niet getreurd Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 10 februari 2025 Geplaatst: 10 februari 2025 Met de manuele Vantage AMR heb ik gereden, met een dogleg bak, en dat reed gewoon slecht. Quote
Dimitri 735 Geplaatst: 10 februari 2025 Geplaatst: 10 februari 2025 Aston Martin echt wel aan het heersen de laatste tijd. Net eens een GT3 Touring geconfigureerd, stevig prijskaartje wel. Denk dat ik dan eerder voor de Vantage zou gaan als ik in die prijsklasse ging shoppen Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 10 februari 2025 Geplaatst: 10 februari 2025 9 minuten geleden, Jules_W zei: Back to this question of ‘How do we develop each of the nameplates? Which direction do we take them?’ sportiness and real, purist sports-car experience, we need a manual,” Hallmark told journalists at a New York roundtable. “We have one, but for that [he nods towards a Vantage parked nearby], it needs to be different. But watch this space.” The manual he’s referring to is the six-speed used in the limited-run Valour and Valiant. Aston Martin hasn’t had a regular-production manual car since the 2019 Vantage AMR, and the company only built 200 examples. But the likes of the 911 GT3 and S/T prove there is a real market for manual-transmission at the higher ends of the performance-car market. https://www.motor1.com/news/749282/aston-martin-new-manual/ Niet getreurd Kon, verleden van ´kunnen’ in het Nederlands. De Vantage V12 kon je wel degelijk met een handbak krijgen. De DBS trouwens ook. https://www.mycar.lu/fr/aston-martin-v12-vantage-s-essence_id153129 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.