Naish 9.594 Geplaatst: 4 augustus 2025 Geplaatst: 4 augustus 2025 Ik volg je hoor, alleen is het misschien het moment om die touring en cabrio samen als een aparte reeks te zien... Onderstel en motor zelfde houden, maar de touring en cabrio als set en dan de GT3 en de RS als tweede. Nu maakt mij niet uit hoor... Is allemaal speculatie en Porsche kennende gaan wij hier geen argumenten bedenken waar ze zelf nog niet aan gedacht hebben. En eigenlijk is er geen nadeel aan. Want iemand die een pure GT3 wil (gesloten, vleugel en rolkooi) gaat die niet laten staan omwille van het feit dat er ook een cabrio of touring is Quote
PJH 21.062 Geplaatst: 4 augustus 2025 Geplaatst: 4 augustus 2025 41 minuten geleden, gTa zei: zij die op verschillende manieren van dergelijke mechaniek (kunnen) genieten, zijn in my book méér petrolhead / liefhebber dan gasten die er netto een hoger percentage volgas op zetten maar voor de rest eigenlijk geen voeling hebben met de techniek etc Mijn boekske gepakt en uw puntentotaal met 2 verhoogd. 2 3 Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 4 augustus 2025 Geplaatst: 4 augustus 2025 8 minuten geleden, Naish zei: Ik volg je hoor, alleen is het misschien het moment om die touring en cabrio samen als een aparte reeks te zien... Onderstel en motor zelfde houden, maar de touring en cabrio als set en dan de GT3 en de RS als tweede. Nu maakt mij niet uit hoor... Is allemaal speculatie en Porsche kennende gaan wij hier geen argumenten bedenken waar ze zelf nog niet aan gedacht hebben. En eigenlijk is er geen nadeel aan. Want iemand die een pure GT3 wil (gesloten, vleugel en rolkooi) gaat die niet laten staan omwille van het feit dat er ook een cabrio of touring is Voilà. Wat ook kan spelen (en wel zal spelen) is de uitstootnorm die Porsche als constructeur moet halen. Als zij effectief de GT3-motor tot een bepaald aandeel 911 of tot een concreet aantal auto's per tijdseenheid beperken owv die reden, ook al zijn de 4 modellen GT3 (gewone, touring, cabrio en RS) gewoon ongelimiteerde standaardproductie, dan knibbelt een bijkomende koetswerkvorm natuurlijk wel wat aan het effectief aantal beschikbare exemplaren van de andere versies. Dus het kan wel "nadelig" zijn, b.v. ook in wachttijd. Maar ik acht de kans klein dat de cabrio plots een serieus deel van de totale GT3-productie zou opsouperen, dat gaat eerder iets van 1 op 10 zijn (verwacht ik) dan 1 op 4. Quote
Naish 9.594 Geplaatst: 4 augustus 2025 Geplaatst: 4 augustus 2025 Ja maar met hun macan hebben ze wel extra uitstoot budget natuurlijk... Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 4 augustus 2025 Geplaatst: 4 augustus 2025 16 minuten geleden, Naish zei: Ja maar met hun macan hebben ze wel extra uitstoot budget natuurlijk... Die is er al. Dat speelt niet (meer) voor een bijkomende versie met de "slechte" (qua uitstoot) motor. Quote
-Fred- 829 Geplaatst: 4 augustus 2025 Geplaatst: 4 augustus 2025 Ik volg gTa volledig. Schot in de roos als ze een gt3 cabrio maken. De heilige huisjes zijn al lang omver getrapt. Mocht ik het budget hebben dan stond er bij mij een gt3 touring, dat heeft ook in de verste verte niets met gt3 te maken. Een cabrio past perfect in dat rijtje Quote
toere 17.054 Geplaatst: 4 augustus 2025 Geplaatst: 4 augustus 2025 5 uren geleden, gTa zei: Mijn tenen krullen van dergelijke kortzichtige uitspraken. Was dan ook sarcastisch he mijn opmerking Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 4 augustus 2025 Geplaatst: 4 augustus 2025 Een GT3 moet dicht zijn, en daar blijf ik bij. Een 911 cabrio is altijd wat zwaarder, en is structureel altijd minder stijf. Ik heb de voorbije week 2 leuke ritten gedaan met mijn GT3 touring, en waar maakt de GT3 voor mij het grootste verschil met de Vantage... dat is de wegligging. De snelheid waarmee je bochten kan nemen, en de directheid van het sturen, is zoveel keren beter, dus dat talent ga je deels verknoeien met een open versie te kiezen. Ik begrijp dat mensen toch voor een GT3 cabrio willen gaan, omdat je met open dak nog meer het geluid van die 4.0 kan beleven. Na mijn rode GT3 had ik gezegd nooit meer de kuipstoelen te willen nemen, maar ben nu toch blij dat ik ze heb, want met die snelle bochten zit je heerlijk vast, en voel je de auto ook veel beter aan. Er wordt hier gezegd dat een GT3 een vleugel en rolkooi moet hebben, en ergens klopt dat wel, en zeker als je op circuit wil rijden. Op de openbare weg, en met mijn skills, denk ik niet dat een vleugel enig verschil zal uitmaken. Sowieso is het verschil naar een GT3 cabrio veel groter dan naar een GT3 touring. Quote
flupke73 10.963 Geplaatst: 4 augustus 2025 Geplaatst: 4 augustus 2025 een deel van de klanten koopt nu de GT3 omdat ze geen turbo-motor willen, imho had Porsche de 'T' ook terug NA moeten maken, maar als er dus een cabrio zonder turbo komt; dan zal dat zeker klanten lokken Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 4 augustus 2025 Geplaatst: 4 augustus 2025 2 uren geleden, flupke73 zei: een deel van de klanten koopt nu de GT3 omdat ze geen turbo-motor willen, imho had Porsche de 'T' ook terug NA moeten maken, maar als er dus een cabrio zonder turbo komt; dan zal dat zeker klanten lokken Over de T gesproken… die is nu ook in cabrio verkrijgbaar, en enkel manueel Een enorm uitgebreid pallet van keuze en combinaties op deze manier. Porsche marketing zal zijn huiswerk wel gemaakt hebben. Over de Gt3 cabrio heb ik eigenlijk geen mening. Laat ze maar doen. Er zal wel een publiek voor zijn. Eigenlijk is een Gt3 touring hoe een 911 moet zijn he… atmo, achterwiel en liefst manueel, met een zeer viriele en aanwezige sound … dus logisch ook dat er een publiek is dat deze in cabrio wenst. Hopelijk noemen ze hem Touring Cabrio en laten ze het Gt3 achterwege Quote
ICM 24.977 Geplaatst: 4 augustus 2025 Geplaatst: 4 augustus 2025 12 minuten geleden, Mich zei: Over de T gesproken… die is nu ook in cabrio verkrijgbaar, en enkel manueel Een enorm uitgebreid pallet van keuze en combinaties op deze manier. Porsche marketing zal zijn huiswerk wel gemaakt hebben. Over de Gt3 cabrio heb ik eigenlijk geen mening. Laat ze maar doen. Er zal wel een publiek voor zijn. Eigenlijk is een Gt3 touring hoe een 911 moet zijn he… atmo, achterwiel en liefst manueel, met een zeer viriele en aanwezige sound … dus logisch ook dat er een publiek is dat deze in cabrio wenst. Hopelijk noemen ze hem Touring Cabrio en laten ze het Gt3 achterwege @Tommie laat weten dat hij hier "palet" zou gebruiken. 1 1 1 Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 4 augustus 2025 Geplaatst: 4 augustus 2025 3 uren geleden, BMWMB zei: Een GT3 moet dicht zijn, en daar blijf ik bij. Een 911 cabrio is altijd wat zwaarder, en is structureel altijd minder stijf. Ik heb de voorbije week 2 leuke ritten gedaan met mijn GT3 touring, en waar maakt de GT3 voor mij het grootste verschil met de Vantage... dat is de wegligging. De snelheid waarmee je bochten kan nemen, en de directheid van het sturen, is zoveel keren beter, dus dat talent ga je deels verknoeien met een open versie te kiezen. Ik begrijp dat mensen toch voor een GT3 cabrio willen gaan, omdat je met open dak nog meer het geluid van die 4.0 kan beleven. Na mijn rode GT3 had ik gezegd nooit meer de kuipstoelen te willen nemen, maar ben nu toch blij dat ik ze heb, want met die snelle bochten zit je heerlijk vast, en voel je de auto ook veel beter aan. Er wordt hier gezegd dat een GT3 een vleugel en rolkooi moet hebben, en ergens klopt dat wel, en zeker als je op circuit wil rijden. Op de openbare weg, en met mijn skills, denk ik niet dat een vleugel enig verschil zal uitmaken. Sowieso is het verschil naar een GT3 cabrio veel groter dan naar een GT3 touring. Ge spreekt uzelf tegen in woorden én door je eigen wagenpark au fond ook. Ik zou zelf niet snel een Vantage roadster naast een oude 911 en naast een nieuwe 992 zetten, zoals jij, zelfs al zou ik het kunnen. Ik zou dan liever één pleziervoertuig kiezen en dan zou een GT3 cabrio m'n ultieme droom zijn. Alsof je in een goed gemaakte cabrio (zoals een 911) niet kan genieten van de plus aan wegligging/directheid/respons die het GT3-onderstel biedt tov het gewone 911-onderstel. Iemand zei het hier onlangs nog: let maar op dat je over 3 jaar niet zelf zo'n GT3 cabrio wil. 3 Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 4 augustus 2025 Geplaatst: 4 augustus 2025 24 minuten geleden, Mich zei: Over de T gesproken… die is nu ook in cabrio verkrijgbaar, en enkel manueel Zeer begoest naar maar ik vind 't absurd veel geld. Nieuw ... 'k zou het er niet aan kunnen geven. Naar wens samengesteld (zonder gek te doen) zit je aan prijzen die bij de vorige generatie nog op 't etiketje van een GT3 stonden. Maar zoals ik in 'n ander topic al zette: Waauw 24 minuten geleden, Mich zei: Een enorm uitgebreid pallet van keuze en combinaties op deze manier. Porsche marketing zal zijn huiswerk wel gemaakt hebben. Dat laatste, idd. Ik heb Porsche nog nooit domme stoten zien uithalen op dat vlak. (behalve misschien het toch af en toe weer in die val van de gelimiteerde serietjes trappen, ik geloof niet dat het economisch minder rendabel zou zijn om dat niét te limiteren maar gewoon in de std line-up te integreren, tegen een idd meer dan stevige meerprijs) 24 minuten geleden, Mich zei: Over de Gt3 cabrio heb ik eigenlijk geen mening. Laat ze maar doen. Er zal wel een publiek voor zijn. Eigenlijk is een Gt3 touring hoe een 911 moet zijn he… atmo, achterwiel en liefst manueel, met een zeer viriele en aanwezige sound … dus logisch ook dat er een publiek is dat deze in cabrio wenst. Hopelijk noemen ze hem Touring Cabrio en laten ze het Gt3 achterwege Voilà. Er is objectief én subjectief heel veel te zeggen voor zo'n model. Benieuwd naar wat de naam wordt. Quote
Mich 2.891 Geplaatst: 4 augustus 2025 Geplaatst: 4 augustus 2025 @gTa je zou een T in cabrio nemen of coupé? Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 4 augustus 2025 Geplaatst: 4 augustus 2025 56 minuten geleden, Mich zei: @gTa je zou een T in cabrio nemen of coupé? Cabrio, sowieso. Ik zou 't liefst cabrio daily'en na de M140i ... mijn budget laat geen "toffe" daily én een plezierkar toe. Bovendien moet ik minstens een 2+2 hebben (om occasioneel de 2 kinderen mee te kunnen nemen, gebeurt zelden maar de mogelijkheid moet er zijn). Een 911 cabrio voldoet aan de eisen, behalve de (nieuw)prijs. Kans is veel groter dat het een E 53 AMG wordt, of een 840i, of een M440i. Da's makkelijk 1/3e van een nieuwe 992.2 T cabrio, dat valt me beter. Dan heb ik nog wat budget over voor een oldie (wil graag een R129). Als ik alles op 1 auto smijt, zit b.v. een 981 Spyder nog net binnen budget maar die voldoet niet aan de 2+2 eis, helaas. Een CLE 53 zou ook kunnen (jong 2dehands), maar of ik daar zoveel méér voor over zou hebben dan voor een E 53... don't think so. Of een 991 cabrio, kan ook wel voor die prijs. Maar eigenlijk is m'n budget niet toereikend om (nu al) Porsche te daily'en. Dus 't zal wel een Benz of BMW worden, vermoed ik. 1 Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 5 augustus 2025 Geplaatst: 5 augustus 2025 14 uren geleden, gTa zei: Ge spreekt uzelf tegen in woorden én door je eigen wagenpark au fond ook. Ik zou zelf niet snel een Vantage roadster naast een oude 911 en naast een nieuwe 992 zetten, zoals jij, zelfs al zou ik het kunnen. Ik zou dan liever één pleziervoertuig kiezen en dan zou een GT3 cabrio m'n ultieme droom zijn. Alsof je in een goed gemaakte cabrio (zoals een 911) niet kan genieten van de plus aan wegligging/directheid/respons die het GT3-onderstel biedt tov het gewone 911-onderstel. Iemand zei het hier onlangs nog: let maar op dat je over 3 jaar niet zelf zo'n GT3 cabrio wil. Ik begrijp uw gedachtegang, en als ik inderdaad maar 1 moderne auto zou kiezen, dan zou een GT3 cabrio inderdaad het beste van alle werelden zijn. Daarom ben ik er ook zeker van dat zo'n GT3 cabrio genoeg klanten zou vinden. Echter, bij ons is de situatie anders. Eigenlijk moet je het zo zien dat de Vantage de weekendauto van mijn vrouw is, en de GT3 die van mij. En als we samen op pad gaan, dan beslis ik in functie van hoe de rit is, en hoe het weer is welke we kiezen. Naar mijn gevoel vandaag gaat de GT3 nooit meer weg, maar de Vantage zie ik wel op termijn eens om te zetten. En onze 964, die hebben we bijna 10 jaar in ons bezit, dus die voelt aan als een deel van ons gezin, dus die gaat normaal gezien nooit meer weg. Ook met deze auto doen we samen nog behoorlijk wat leuke ritten, zelfs meerdaagse, dus ook die auto wordt gebruikt. Ik besef dat ik een chancaar ben met zo'n autominded vrouw en met zo'n wagenpark. Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 5 augustus 2025 Geplaatst: 5 augustus 2025 Het probleem is dat een GT3 een circuit gerichte auto moet zijn waar je ook de baan mee op kan. Het is (in mijn hoofd) fout gelopen door plots een GT3 "Touring" te gaan maken. Die benaming is los bij de haren getrokken. Als auto zou ik vandaag ook eerder een Touring (ik weiger hier bewust de GT3 uit te spreken :)) manueel nemen dan een GT3. En de Touring Cabrio zou zo ongeveer "mijn" perfecte 911 zijn. Ik begrijp het op de markt brengen van die wagen perfect. Mocht ik voor een nieuwe sportwagen gaan, ik zou maar moeilijk kunnen weerstaan aan die auto. Maar kunnen ze nu eens stoppen met de term GT3 te verkrachten? 2 Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 5 augustus 2025 Geplaatst: 5 augustus 2025 Dus volgens u moet een GT3 een vleugel hebben? Eén van de meest pure en mooiste 911's voor mij is de 964 Carrera RS, en ik zie de touring een beetje als opvolger van dat model. Quote
Polygoon 15.057 Geplaatst: 5 augustus 2025 Geplaatst: 5 augustus 2025 Jokke alludeert eerder op de link GT3 en de raceklasse GT3 (waar die wat op gestoeld is), ik zie daar niet meteen een Cabrio in mee doen. Denk ik althans. 1 Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 5 augustus 2025 Geplaatst: 5 augustus 2025 9 minuten geleden, BMWMB zei: Dus volgens u moet een GT3 een vleugel hebben? Eén van de meest pure en mooiste 911's voor mij is de 964 Carrera RS, en ik zie de touring een beetje als opvolger van dat model. Ik zou de vraag omkeren, wat is er nog GT3 aan op den duur? Een atmosferische motor? Wat is er fout met Touring ipv GT3? Maar dat is mijn mening he. Een mazda MX cup is ook een "cabrio" voor op circuit...... Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 5 augustus 2025 Geplaatst: 5 augustus 2025 Omdat de Touring een echte GT3 is, enkel zonder vleugel. Ik kom van een Carrera S, en kan u verzekeren dat zo'n GT3 touring een compleet andere auto is. Motor, versnellingsbak, sturen, ophanging, geluid,... een wereld van verschil. Dus voor mij blijft een touring wel degelijk een GT3. Uiteraard is door de jaren de GT3 minder puur geworden, maar dat is gewoon de evolutie van de 911 in het algemeen die steeds groter en zwaarder geworden is. Gisteren keek ik nog dit leuke filmpje... Elke generatie GT3 komt aan bod. Quote
BelgianRally 106 Geplaatst: 5 augustus 2025 Geplaatst: 5 augustus 2025 3 minuten geleden, Polygoon zei: Jokke alludeert eerder op de link GT3 en de raceklasse GT3 (waar die wat op gestoeld is), ik zie daar niet meteen een Cabrio in mee doen. Denk ik althans. GT3/GT4 zijn race klasses waar de wagens grote vleugels hebben. Hier strookt inderdaad een touring niet mee, maar kijken we naar de Porsche geschiedenis, dan is de RS de voorloper van de GT3, waar wel de touring versie van beschikbaar is. Verder zie je dat de topless versie van de GT4 een spyder geworden is. Dus zou het me verwonderen dat voor een cabrio of speedster versie de GT3 batch gebruikt zou worden. Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 5 augustus 2025 Geplaatst: 5 augustus 2025 Destijds bij de 964 Carrera RS was er ook al een touring-variant, die nog meer verschilde van de gewone RS dan vandaag de touring van de gewone GT3. Quote
Jokke_vlo 16.953 Geplaatst: 5 augustus 2025 Geplaatst: 5 augustus 2025 Twintig jaar Porsche 911 GT3: zes generaties van de racer voor de openbare weg https://www.porschecentrumbrabant.nl/nieuws-events/nieuws/twintig-jaar-porsche-911-gt3-zes-generaties-van-de-racer-voor-de-openbare-weg-1933 Die titel zou het moeten zijn imo. Als we zo verder doen komt er straks nog een break versie of..... "een volwaardige 4 zitter". Maar goed discussie in de rand, een Touring Cabrio zou een absoluut leuke moderne auto zijn. Quote
mrbbs 2.794 Geplaatst: 5 augustus 2025 Geplaatst: 5 augustus 2025 6 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Twintig jaar Porsche 911 GT3: zes generaties van de racer voor de openbare weg https://www.porschecentrumbrabant.nl/nieuws-events/nieuws/twintig-jaar-porsche-911-gt3-zes-generaties-van-de-racer-voor-de-openbare-weg-1933 Die titel zou het moeten zijn imo. Als we zo verder doen komt er straks nog een break versie of..... "een volwaardige 4 zitter". Maar goed discussie in de rand, een Touring Cabrio zou een absoluut leuke moderne auto zijn. Racer? Ik vraag mij oprecht af wat je nog aan een GT3 hebt de dag van vandaag. 2e vitesse doortrekken en je bent in alle gevallen je rijbewijs al kwijt. Je moet al als een hooligan rijden om daar nog plezier uit te halen. Die dingen zijn zo efficiënt en volwassen geworden dat je het al heel gek moet maken om er je plezier uit te halen. Dat geldt voor meerdere auto's natuurlijk. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.