Ga naar inhoud

Porsche 992 GT3

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
4 uren geleden, TJRACING zei:

Volgende week woensdag mag ik de touring gaan ophalen 😎

Wel eerst nog naar de wrapper voor PPF met de trailer. Dan nog wat geduld uitoefenen maar beter meteen goed dan gelijk steenslag.

Machtig ❤️   Enjoy 🙂

Geplaatst:
6 uren geleden, TJRACING zei:

Volgende week woensdag mag ik de touring gaan ophalen 😎

Wel eerst nog naar de wrapper voor PPF met de trailer. Dan nog wat geduld uitoefenen maar beter meteen goed dan gelijk steenslag.

De PPF op de heupen van de mijne is al ‘ruw’, van de winter eens binnensteken

Dus ja: dat is echt wel nodig

• 2 weken later...
Geplaatst:
Op 8/7/2025 om 19:16, flupke73 zei:

De PPF op de heupen van de mijne is al ‘ruw’, van de winter eens binnensteken

Dus ja: dat is echt wel nodig

Op het speelgoed altijd PPF. Bewijst zijn nut. 

Straks eindelijk finaal ophalen zie. Mag wel nog is stoppen bij Porsche, mijn ruit aan de bestuurderszijde lijnt niet goed uit en raakt het zijruitje als je de deur dicht doet dus die moeten ze even opnieuw uitlijnen. Heb geen zin om mijn deur dicht te gooien en dan plots geen ruit meer te hebben. Vertrek er mee op reis dit weekend, zou daar schoon staan 1000km van huis. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 23/7/2025 om 11:34, TJRACING zei:

Op het speelgoed altijd PPF. Bewijst zijn nut. 

Straks eindelijk finaal ophalen zie. Mag wel nog is stoppen bij Porsche, mijn ruit aan de bestuurderszijde lijnt niet goed uit en raakt het zijruitje als je de deur dicht doet dus die moeten ze even opnieuw uitlijnen. Heb geen zin om mijn deur dicht te gooien en dan plots geen ruit meer te hebben. Vertrek er mee op reis dit weekend, zou daar schoon staan 1000km van huis. 

Zeker mee oppassen met die fout uitgelijnde ruiten, zijn dure dingen om te vervangen

Geplaatst:
1 uur geleden, Naish zei:

Zeker mee oppassen met die fout uitgelijnde ruiten, zijn dure dingen om te vervangen

Reeds in orde, deze ochtend om 10u bij Porsche gestaan en meteen gefixt.

Eerste 500km staan al op de teller. Weg met rodage!

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
Op 2/7/2025 om 16:23, gTa zei:

Oh en da's ook geen darkolive (zoals Porker zijn 991 als ik me niet vergis?) maar darkolive metallic ... iets compléét anders!
Ik ben zo hard fan van metallic kleuren, dat laat koetswerkvormen zo veel meer tot hun recht komen! ❤️ (platte kleuren vlakken alles af)

Het werkt wel met die goudkleurige velgen!

Je hebt darkolive metallic, da’s de kleur van die ST. Dan is er blackolive, dat heel dicht ligt bij nato olive dat op zijn beurt weer donkerder is dan olive (Porker zn kleur). Het grote verschil is dat darkolive het enige metallic is.

Geplaatst:
Op 29/7/2025 om 22:28, Ugeken zei:

IMG_7232.thumb.png.3930236e0459e2a1c892a5e3ee600dac.png

gelezen dat dit mogelijks een testwagen is voor de 992 speedster

Geplaatst:

ik denk eerder dat het een modelletje is voor de nieuwe Cars-film, als je de foto zo bekijkt😁

Geplaatst:
Op 31/7/2025 om 13:41, BelgianRally zei:

gelezen dat dit mogelijks een testwagen is voor de 992 speedster

Of misschien wel "gewoon" een GT3 cabrio 😉

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Porsche kennende, gaan ze eerst met de GT3 cabrio komen en iedereen daarop laten springen.

Om dan erna hetzelfde ongeveer te maken en speedster te noemen :D

Geplaatst:

Voor zo een GT3 cabrio zou ik mijn Touring nog durven inwisselen 🫢

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Gelijk hebben ze, gezien er genoeg onnozelaars zijn die het allemaal blijven kopen😊 

• Grappig 1
Geplaatst:

Een GT3 moet dicht zijn. 

Geplaatst:
6 minuten geleden, BMWMB zei:

Een GT3 moet dicht zijn. 

Ook wel mijn mening.

Cabrio is om te cruisen.

Geplaatst:
Op 24/7/2025 om 19:20, TJRACING zei:

Reeds in orde, deze ochtend om 10u bij Porsche gestaan en meteen gefixt.

Eerste 500km staan al op de teller. Weg met rodage!

Fotootje?

Geplaatst:
2 uren geleden, toere zei:

Ook wel mijn mening.

Cabrio is om te cruisen.

Niet echt mee akkoord, want je hebt ook een turbo cabrio.  Maar de benaming GT3 en cabrio gaat niet samen in mijn kopje. GT3 staat  voor mij voor wagen met rolkooi. Meer race dat teruggebracht is naar de straat. ( oke je hebt ook de touring,  maar dat vergelijk ik dan eerder met de "oude" 4S)  Maar gt3 en cabrio? Neh, ik zie zo al een arabier een rolkooi er in monteren.

Geplaatst:
17 uren geleden, BMWMB zei:

Een GT3 moet dicht zijn. 

Quoted for future reference...

Ik vermoed namelijk dat jij mogelijks nog een GT3 cabrio gaat kopen :ninja: 

14 uren geleden, tuscani zei:

Niet echt mee akkoord, want je hebt ook een turbo cabrio.  Maar de benaming GT3 en cabrio gaat niet samen in mijn kopje. GT3 staat  voor mij voor wagen met rolkooi. Meer race dat teruggebracht is naar de straat. ( oke je hebt ook de touring,  maar dat vergelijk ik dan eerder met de "oude" 4S)  Maar gt3 en cabrio? Neh, ik zie zo al een arabier een rolkooi er in monteren.

Ik snap je, maar dat concept is ook al wat vervaagd met de komst van de Touring.

Geplaatst:
Op 2/8/2025 om 16:49, BMWMB zei:

Een GT3 moet dicht zijn. 

Ik vermoed dat X aantal jaar geleden een gt3 ook een deftige spoiler vanachter moest hebben.

Genoeg volk dat het zal kopen, maar ik deel ook je mening. Koop dan aan een turbo cabrio imo

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Volgens mij zou zo'n "GT3 cabrio" een schot in de roos zijn, verkoopsgewijs. Atmo flat six manual RWD + open rijden = boenk erop.
Dat ze 'm misschien beter een andere naam geven, ontken ik niet, maar conceptueel is dat toch de quasi-perfectie?!?

"Een GT3 moet dicht zijn" etc ... is al lang vervlogen, want als je daarin consequent bent zou je GT3's enkel maar als Clubsport, met rolkooi en kuipzetels, mogen verkopen.
Het aantal GT3 tourings bewijst méér dan genoeg dat het concept atmo/RWD/manual veel bréder gesmaakt wordt dan enkel bij trackday-rijders. Dat dat niet zou passen bij een cabrio is je reinste nonsens.
Porsche heeft bij de 991 ervaren dat er muziek zit in een open "GT3" (met de Speedster) maar die auto werd (nog maar eens eentje...) geplaagd door 't beperkt pruductieaantal en de speculatiemarkt.
De Spyder RS heeft geprobeerd een deel van die markt te pakken, maar die blijkt (veel) te extreem (luid), 't is nog altijd geen 911 (looks en imago) en hij is er niet manueel.

Dat dit er komt, verrast mij absoluut niet. Objectief is er bijzonder veel te zeggen voor de combinatie van de GT3-touring met een open koetswerkvariant. Voor mij alvast dé perfecte (nieuwe) Porsche 911.

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:
Op 2/8/2025 om 18:57, toere zei:

Cabrio is om te cruisen.

Mijn tenen krullen van dergelijke kortzichtige uitspraken.

Ik zou (als petrolhead) met een 911 cabrio ook hoofdzakelijk cruisen, yep. Weliswaar aan GT-rijstijl, dus waar het kan stevig sportief. Dat doet een 911 cabrio perféct.
Gesteld dat ik het kon betalen, doe ik dat wel honderdduizend keer liever met een GT3-aandrijflijn dan met een (zelfs krachtiger) Carrera GTS-aandrijflijn of in turbo-S vorm.
Want: atmosferisch, RWD en combineerbaar met manuele versnellingsbak.

Het is een complete misvatting dat een GT3-aandrijflijn pas tot z'n recht komt als je daar alles uitperst. Zelfs bij (erg) rustig rijden halen sommigen daar bepaalde zaken (rijplezier) uit die de doorsnee bestuurder idd niet weet te smaken. Het rustig rijden met een krachtige of "speciale" motor is óók rijplezier. Ik durf zelfs stellen: zij die op verschillende manieren van dergelijke mechaniek (kunnen) genieten, zijn in my book méér petrolhead / liefhebber dan gasten die er netto een hoger percentage volgas op zetten maar voor de rest eigenlijk geen voeling hebben met de techniek etc.

Ik rijd 99,8% van de kilometers met m'n M140i ook bijzonder rustig. Dan is een gelijkaardige uitspraak als hierboven: ja dan had je je beter een 116i gekocht. Wat evenzeer je reinste nonsens is, want ik geniet elke km, hoe kort/traag het ritje ook is, van de dikke zescilinder. En ik betaal daar graag (nou ja...) een serieuze premium voor inzake tax, verzekering en verbruikskosten.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
4 minuten geleden, gTa zei:

Mijn tenen krullen van dergelijke kortzichtige uitspraken.

Ik zou (als petrolhead) met een 911 cabrio ook hoofdzakelijk cruisen, yep. Weliswaar aan GT-rijstijl, dus waar het kan stevig sportief. Dat doet een 911 cabrio perféct.
Gesteld dat ik het kon betalen, doe ik dat wel honderdduizend keer liever met een GT3-aandrijflijn dan met een (zelfs krachtiger) Carrera GTS-aandrijflijn of in turbo-S vorm.
Want: atmosferisch, RWD en combineerbaar met manuele versnellingsbak.

Het is een complete misvatting dat een GT3-aandrijflijn pas tot z'n recht komt als je daar alles uitperst. Zelfs bij (erg) rustig rijden halen sommigen daar bepaalde zaken (rijplezier) uit die de doorsnee bestuurder idd niet weet te smaken. Het rustig rijden met een krachtige of "speciale" motor is óók rijplezier. Ik durf zelfs stellen: zij die op verschillende manieren van dergelijke mechaniek (kunnen) genieten, zijn in my book méér petrolhead / liefhebber dan gasten die er netto een hoger percentage volgas op zetten maar voor de rest eigenlijk geen voeling hebben met de techniek etc.

Diezelfde bevrediging had ik met m'n Ducati. Ik had noch de skills, noch de behoefte om daar op de limiet mee te gaan rijden, maar zelfs aan normale snelheden was dat op alle vlakken "speciaal" vergeleken met een veel efficiëntere R1 bvb.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Klopt! 

Vandaag naar antwerpen met de GT3 en ik kan gewoon genieten van die auto om daarmee op het gemak te rijden (ale 130 in trajectcontrole en 160 anders). Maar als ik eens stukje vastzit eens terug naar 4 en even doortrekken is mooi meegenomen :D 

En ik volg dat het een goed concept is, maar ze zouden het beter iets anders adverteren en ik vermoed idd dat ze speedster nog niet gaan gebruiken om dan de speedster te gebruiken als limit version van de GT3 cabrio

Geplaatst:
18 minuten geleden, ICM zei:

Diezelfde bevrediging had ik met m'n Ducati. Ik had noch de skills, noch de behoefte om daar op de limiet mee te gaan rijden, maar zelfs aan normale snelheden was dat op alle vlakken "speciaal" vergeleken met een veel efficiëntere R1 bvb.

Ik snap je.

Het "koesteren" van speciale mechaniek en daar op (bijzonder) respectvolle wijze en (zo) kundig (mogelijk) mee rijden, is in mijn beleving een heel edele vorm (of onderdeel) van 't petrolhead zijn. Maar niet iedereen heeft de feeling of affiniteit daarmee - mij best, moét niet. 
Anderzijds: 't luide pedaal tot 't eind duwen kan iedereen. En met de hedendaagse rijhulpsystemen kan iedereen op Zolder zonder veel moeite (en zonder skills) een 1:50 klokken. Maar er is zo veel méér moois aan (rij)techniek waar échte petrolheads van (kunnen) houden, net zoals er zo veel méér facetten zijn aan autoliefhebberij die ook hun waarde hebben maar zeker niet voor iedereen (perfect gepoetst hebben, laatste detail in 't interieur met leder bekleed, de ultieme HiFi-installatie erin, de visueel perfecte stance/rijhoogte hebben ook al levert dan een minder goed rijdende auto op, een unieke auto hebben die niemand anders ter wereld heeft (tuningscene b.v.) etc.)

Ik begrijp ook wel dat er hierboven in 't topic door enkelen een beetje zonder deftig nadenken is gereageerd, dat hun mening waarschijnlijk ook genuanceerder is dan ze nu werd geplaatst.

Ik vind extra keuzemogelijkheid ALTIJD een pluspunt. Dat er misschien wel een GT3 cabrio komt is enkel een PLUSpunt voor zij die dat willen en op geen enkele manier een minpunt voor al de rest ... dus ik snap het gekanker niet.

Omwille van de combo GT3-aandrijfijn + open rijden was ik zo gek van de 991 Speedster. Alleen is die visueel toch niet 100% je dat (lijkt wat te lang imo) en mjah, los van het feit dat ik geen Porsche-budget heb is dat erbovenop nog eens zo'n gelimiteerde auto waarmee zo hard gespeculeerd is geweest dat de eventuele échte liefhebber die dat wil kopen om te gebruiken, bot ving. (Wraakroepend.)  Met de GT3 touring (991.2) heeft Porsche de reguliere kopersmarkt de kans gegeven te bewijzen dat daar effectief véél vraag voor is (en bij de 992 blijkt die vraag bestendigd, dus het is geen tijdelijke reactie op iets nieuws). Zo is de wrange nasmaak die de 991.1 R naliet (als gelimiteerde speculantenbank die de échte liefhebber die dat wou in de kou liet staan) grotendeels vergeten.

Ik ben er quasi zeker van dat het met een GT3 cabrio net zo zal lopen: dat zal voldoende take rate kennen en als dat géén gelimiteerd model wordt, wordt de unieke combinatie (hardcore atmo + rwd + manual + cabrio) beschikbaar voor iedereen die dat kan smaken. What's not to like?

Geplaatst:
28 minuten geleden, Naish zei:

Klopt! 

Vandaag naar antwerpen met de GT3 en ik kan gewoon genieten van die auto om daarmee op het gemak te rijden (ale 130 in trajectcontrole en 160 anders). Maar als ik eens stukje vastzit eens terug naar 4 en even doortrekken is mooi meegenomen :D 

En ik volg dat het een goed concept is, maar ze zouden het beter iets anders adverteren en ik vermoed idd dat ze speedster nog niet gaan gebruiken om dan de speedster te gebruiken als limit version van de GT3 cabrio

Waarom zouden de dat anders "moeten" adverteren? Je zegt het zelf: er is al een "GT3 touring" in de line-up. Dus de GT3-naam is al "bezoedeld" door iets dat minder hardcore is.

Ik hoop vooral dat er effectief een GT3 cabrio komt die alle onderdelen met de GT3 en met de cabrio-varianten deelt, dus geen "special" (zoals de 991 Speedster) want dan wordt het weer een gelimiteerd exemplaar waar enkel een heel klein aandeel klanten mee gaat lopen, meestal met speculatie in het achterhoofd. Dat kan toch de bedoeling niet zijn. Neen: gewoon in serieproductie een stinknormale GT3 cabrio. Punt. Daar lijkt mij absoluut een stevige markt voor te bestaan (zal uiteraard niet de helft van de GT3-productie voor z'n rekening nemen maar dat gaat geen muurbloempje blijven).

Of er nadien per sé nog een Speedster moet komen, mjah, misschien moeten de speculanten ook nog wat gediend worden 🙂 met een auto die we allemaal eventjes online zien en daarna enkel nog maar op autogespot omdat ze quasi nooit buiten komen. (Wat ook een veralgemening is, want er is idd nog altijd een klein percentage klanten die die specials kopen en dan ook effectief gaan gebruiken, helaas wel niet zo vaak wegens niet zelden zitten die karren in verzamelingen met wel wat meer leuks en dan moet de schaarse tijd om te spelen verdeeld worden over meerdere speelgoedjes...)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid