Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Een nieuwe trackday organisatie heeft vandaag de kalender vrijgegeven: https://apexevents.eu/events/
Ik denk dat de eigenaar hier ook zit, op de home pagina staat een grijze Lotus Elise die ik hier al heb gezien.

Wou al lang eens Mettet doen maar zijn niet veel organisaties die deze doen, ga me denk ik inschrijven op 21/04 of 02/05.
Zolder heb ik nog nooit gedaan maar heb wat schrik voor remmen e.d. daar.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik ken de organisatie niet, maar lijkt me concurrentieel precies,

Ik weet niet of ik het hier mag zeggen maar over Mettet, ik ga de 9e april met GP days voor 200 euro er naartoe.

Geplaatst: (aangepast)
9 hours ago, Liquid Li0n said:

Ik ken de organisatie niet, maar lijkt me concurrentieel precies,

Ik weet niet of ik het hier mag zeggen maar over Mettet, ik ga de 9e april met GP days voor 200 euro er naartoe.

Mag je zeker zeggen hoor! Ik ben de grijze Lotus man ;)
Grootste verschil is de traffic tov GP days. Bij deze dagen is er weinig traffic op piste door de gelimiteerd aantal tickets. Zeker boeiend als je wat snelle rondjes wil kunnen draaien of voor beginners die niet constant in het verkeer willen zitten en rustig kennismaken. Minder tickets = hogere prijs :)

Idem dito voor Zolder. Er gaan tot 50% minder wagens aanwezig zijn tov een Skylimit trackday wat toch wel een groot verschil maakt.

We voorzien ook gratis opbergkluisjes waar je altijd je spullen veilig kan wegstoppen. (Was 1 van mijn frustraties toen ik solo naar trackdays ging en ik nooit men bandenspanningsmeter ed. kon veilig wegleggen). Met Covid gaan we ook elke deelnemer een flesje handgel geven. Zijn dingen die ik persoonlijk enorm zou appreciëren gezien de omstandigheden tegenwoordig. Safety first! :)

aangepast door TJRACING
  • Vind ik leuk 2
Geplaatst:

This means there will be a limited ticket supply and a limited amount of cars on track

Kan dat gedefinieerd worden?

Zoiets beweren ze bij RSR ook namelijk, maar daar is weinig van te merken in de praktijk.

Geplaatst:
8 minuten geleden, ir_fuel zei:

Zoiets beweren ze bij RSR ook namelijk, maar daar is weinig van te merken in de praktijk.

Aan de website te zien zou ik zeggen 35-40 wagens maar op Mettet is dat echt veel. No way dat je dan veel vrije ronden gaat rijden dixit Fun Cup ervaring met 40 on track.

image.png

Geplaatst:
9 minuten geleden, dragonfly zei:

Aan de website te zien zou ik zeggen 35-40 wagens maar op Mettet is dat echt veel. No way dat je dan veel vrije ronden gaat rijden dixit Fun Cup ervaring met 40 on track.

image.png

Het verschil is wel dat bij fun cup alle wagens tergelijkertijd op de baan zijn en op een trackday dit maximum de helft zal zijn vermoed ik :)

28 minutes ago, ir_fuel said:

Zolder maar 45-tal tickets en niet iedereen rijdt constant. Pak minder tickets dan de meeste organisaties.
Open pitlane trackdays dus hele dag door vrij rijden, geen uur sessies.

Wat betreft Mettet: maximaal 25 auto's op de piste, ook maar 45-tal tickets maximaal verkocht.

Niet iedereen rijdt constant dus in de praktijk gaat dit van verkeer al zeker meevallen.

5 wagens zijn elk event ook bezig met coaching dus deze zijn altijd in korte stints op de piste en staan heel vaak en lang in de pitlane waardoor al bijna 11% van het aantal auto's beperkte tracktijd heeft. Speelt allemaal toch een grote rol en ga je zeker merken op de piste.

Heb al heel wat andere trackdays gezien waar je met moeite 5 meter kon rijden zonder in de volgende groep verkeer terecht te komen :)

aangepast door TJRACING
Geplaatst:

Voor Zolder ben ik akkoord. Dat is zeer schappelijk. Mettet zit je met meer dan 15 man op de piste al met een baan waar je geen tijden meer kan rijden (tenzij iedereen dezelfde auto heeft).

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 minutes ago, ir_fuel said:

Voor Zolder ben ik akkoord. Dat is zeer schappelijk. Mettet zit je met meer dan 15 man op de piste al met een baan waar je geen tijden meer kan rijden (tenzij iedereen dezelfde auto heeft).

Zolder is inderdaad zeer sterk geprijsd. Mettet is zeker fair.

We doen ook wel ons best door wat extra's proberen te voorzien zoals de gratis lockers etc. Zijn toch ook zaken die wat mij betreft een extra service zijn die ik persoonlijk zou appreciëren. Bandenspanningsmeters van 140 euro in de paddock laten liggen en gereedschap, ben ik nooit fan van geweest als ik solo naar trackdays ging. 

In de praktijk zie je ook wel voldoende dat mensen heel lang in de paddock spenderen. Zijn lange dagen en de meeste mensen rijden niet zo heel veel rondes op een dag. Enkel de die-hards gaan massaal rondjes draaien en hebben auto's die daarop voorzien zijn.

Van wat ik zie van andere organisaties die ik bezocht heb, traffic wise tov het aantal deelnemers, lijkt me het zeker niet onjuist om te zeggen dat er relatief weinig verkeer te verwachten is op Mettet. Als je echt dagen wil met 20 wagens max, dan moet de ticketprijs stevig de lucht in want Mettet is een vrij prijzig circuit en kost 2 tot 3 keer meer om af te huren tov een circuit zoals Clastres. 

Iedereen is alvast welkom. We gaan ons best doen om iedereen een leuke dag te bezorgen :)

Geplaatst:
3 minutes ago, TJRACING said:

Zijn toch ook zaken die wat mij betreft een extra service zijn die ik persoonlijk zou appreciëren. Bandenspanningsmeters van 140 euro in de paddock laten liggen en gereedschap, ben ik nooit fan van geweest als ik solo naar trackdays ging. 

Zat me eerst af te vragen waarom, maar idd, niet iedereen trekt naar een trackday met een camionette :lolz: 

Geplaatst:
1 minute ago, ir_fuel said:

Zat me eerst af te vragen waarom, maar idd, niet iedereen trekt naar een trackday met een camionette :lolz: 

Moest ik alles in de koffer van men Lotus laten liggen op trackdays, vlogen de schroevendraaiers na 2 rondes langs men achterlichten door de carrosserie denk ik hehe

Geplaatst:

ja dat is idd lastig, je moet dan al iemand hebben die niet zelf rijdt of mee rijd om bv je frigobox, gereedschap, stoeltjes, etc kan bewaren terwijl je 20 a 30 minuten wat rondjes gaat rijden.

Geplaatst:

Bwa

Frigobox, gereedschap, stoeltjes ... dat geraakt allemaal niet in de koffer van een Lotus hoor :lol: 

• Grappig 1
Geplaatst:

Staan andere circuits zoals Ecuyers & Spa ook nog op de planning later dit jaar? 

Geplaatst:
Just now, OlivierV said:

Staan andere circuits zoals Ecuyers & Spa ook nog op de planning later dit jaar? 

We zijn redelijk conservatief geweest met het agenda door Covid uiteraard. Er zijn nog potentiële extra datums die eraan zitten te komen maar we kijken nog even de kat uit de boom. 

Het is wel de bedoeling om de circuits die momenteel gepubliceerd staan op de website mee op te nemen in de agenda :)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
10 minutes ago, OlivierV said:

Spa?

Daar zou ik nog een paar jaar mee wachten:

- je moet al MOGEN huren (t is daar vechten om een datum)

- je wil niet weten wat 1 dag Spa moet kosten. 

7 minutes ago, ir_fuel said:

Spa?

Daar zou ik nog een paar jaar mee wachten:

- je moet al MOGEN huren (t is daar vechten om een datum)

- je wil niet weten wat 1 dag Spa moet kosten. 

Toch wel aanzienlijk een stuk duurder dan Zolder maar nu ook niet om te zeggen het dubbele. 

Dit is inderdaad de reden waarom we redelijk conservatief zijn aangezien met Covid alles heel onvoorspelbaar is. Liever conservatieve start en plezier maken met de mensen die langskomen en dan zien we wel waar we eindigen.

aangepast door TJRACING
Geplaatst:

dan beter Bilsterberg of al die circuits in Noord Frankrijk idd

Spa zou ik graag eens doen maar dat zijn toch andere budgetten die net wat boven mijn hobby uitgaven limiet liggen. :D 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
1 hour ago, Liquid Li0n said:

dan beter Bilsterberg of al die circuits in Noord Frankrijk idd

Spa zou ik graag eens doen maar dat zijn toch andere budgetten die net wat boven mijn hobby uitgaven limiet liggen. :D 

Bilster Berg is toch ook niet van het goedkoopste hoor (min. €550/dag/auto), wel een zalig circuit. Dat ligt een beetje in lijn met Spa of de Nordschleife van prijs.

Jammer dat Ecuyers niet meer gedaan wordt door de Belgische organisatoren. Allen Belgians On Track doet die nog, maar het is geen open pit.. Met TrackAddix waren die dagen zalig daar. Het is er wel ook al een stuk duurder (lees: geen €200/dag/auto meer) geworden doordat ze wat aanpassingen gedaan hebben om FIA compliant te zijn.

13 minutes ago, Balleke said:

Bilster Berg is toch ook niet van het goedkoopste hoor (min. €550/dag/auto), wel een zalig circuit. Dat ligt een beetje in lijn met Spa of de Nordschleife van prijs.

Jammer dat Ecuyers niet meer gedaan wordt door de Belgische organisatoren. Allen Belgians On Track doet die nog, maar het is geen open pit.. Met TrackAddix waren die dagen zalig daar. Het is er wel ook al een stuk duurder (lees: geen €200/dag/auto meer) geworden doordat ze wat aanpassingen gedaan hebben om FIA compliant te zijn.

Genoteerd. We hadden reeds contact gehad met hun ivm datums en tarieven. Al onze trackdays zullen van het open pitlane principe zijn dus we doen ons best om dan Ecuyers mee op de agenda te krijgen nog dit jaar ?

Ze zijn inderdaad lang niet meer de goedkoopste meer en een stuk duurder dan bv de Franse circuits zoals Clastres, Folembray en Abbeville.

aangepast door TJRACING
  • Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Wel 100 keer liever Ecuyers dan Folembray :D 

Abbeville is ook tof.

Geplaatst:
2 uren geleden, ir_fuel zei:

Bwa

Frigobox, gereedschap, stoeltjes ... dat geraakt allemaal niet in de koffer van een Lotus hoor :lol: 

Ga jij naar een trackday zonder pitcrew ofwa?

Geplaatst:
Just now, PJH said:

Dan heb je toch geen locker nodig?

1 uur geleden, PJH zei:

ja sinds die grenzen dicht zijn kunnen die Poolse dames niet meer mee he...;)

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Abbeville is ook tof.

Al moet ik zeggen dat Ecuyers te klein is, ik kon daar het hele circuit in 3e versnelling doen lol...

Abbeville en Croix wil ik zeker eens doen.

aangepast door Liquid Li0n
1 hour ago, ir_fuel said:

Abbeville is ook tof.

Ik heb al door dat ik 1 van de weinige mensen ben die Folembray wel echt plezant vind. Enorm leuk circuit voor go-carts zoals Elise Cups of Caterhams maar idd wel iets minder technisch uitdagend. Men snelste is daar momenteel 59.55 als ik me niet vergis. 

aangepast door TJRACING

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid