Ga naar inhoud

Porsche Taycan Cross Turismo


D Squaloid

Aanbevolen berichten

56 minuten geleden, Phil zei:

Trouwens stiekem wel fan van zo’n fake motorgeluid… Zou nog leuker zijn als je keuze zou hebben uit enkele iconische motorgeluiden.

Dat zal de toekomst zijn sowieso. Dus hoe sneller we het leren appreciëren, hoe beter 😅 Ik zou het alleszins niet erg vinden om wat CSL intakegeluid door de speakers te horen blazen in mijn EV als we toch niet anders gaan kunnen.

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar enfin. :lolz:   Een verbrandingsmotor-geluid mét opschakelen in een EV ... dat is toch absurd? :lolz: 

  • Vind ik leuk 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Greg said:

Dat zal de toekomst zijn sowieso. Dus hoe sneller we het leren appreciëren, hoe beter 😅 Ik zou het alleszins niet erg vinden om wat CSL intakegeluid door de speakers te horen blazen in mijn EV als we toch niet anders gaan kunnen.

Voilà. Het is een jammere evolutie maar ik heb dan liever dat een ‘sportieve’ EV ook sportief geluid maakt dan geen geluid, beetje heel saai anders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Akkoord, maar toch alsjeblieft geen ICE-geluid met schakelgedrag?!?
Voldoende wijze EV-geluiden te bedenken, lijkt me.
De Porsche sound (optioneel) in de Taycan is trouwens echt wijs, vind ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze worden blijkbaar in kleurtjes gekocht.  De gewone taycan zie je met bosjes in het zwart. Vandaag 2 st´s tegen gekomen.  Eentje in het donkerblauw en een andere in het bordeaux.  :inlove:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, gTa zei:

Maar enfin. :lolz:   Een verbrandingsmotor-geluid mét opschakelen in een EV ... dat is toch absurd? :lolz: 

Blij dat ik niet de enige ben.

Haat dat fake gedoe, erger mij kapot aan in mijn CLA 35 AMG.

Liever stil en echt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minuten geleden, gTa zei:

Akkoord, maar toch alsjeblieft geen ICE-geluid met schakelgedrag?!?
Voldoende wijze EV-geluiden te bedenken, lijkt me.
De Porsche sound (optioneel) in de Taycan is trouwens echt wijs, vind ik.

Vind die "elektrosounds" ook vet. Aan het school bij de kleine vertrekt er ook geregeld een E-tron, en dat geluid voor voetgangers buitenaf is wel knap, van die diepere space shuttle vibes mee versnellend met de acceleratie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik haat fake geluiden, dus met een EV heb ik liefst geen geluid. 
Ook in mijn 992 heb ik van die fake geluiden, en dan is het net of ik met de Playstation aan het spelen ben. Vreselijk vind ik het…

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, BMWMB zei:

Ik haat fake geluiden, dus met een EV heb ik liefst geen geluid. 
Ook in mijn 992 heb ik van die fake geluiden, en dan is het net of ik met de Playstation aan het spelen ben. Vreselijk vind ik het…

Volledig mee eens. Een stille EV en een goed geluid systeem lijkt me een ideale combinatie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Polygoon zei:

Volledig mee eens. Een stille EV en een goed geluid systeem lijkt me een ideale combinatie. 

Je hebt altijd nog nevengeluiden, rolgeluiden, je airco een kraakje. Je focust op andere geluiden dan. Weet dat nog goed in de q7, dat ik opeens vond dat de airco zo luid was.  :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op mijne de standaard sportsound en ik vind dat goed eerlijk gezegd. Niet overdreven en toch mooi en mooier dan het standaard geluid die hij maakt want dat doet hij sowieso gezien het wettelijk verplicht is.

Daar V8 sound en zo willen insteken dat vind ik eerlijk gezegd ook crap... Als je dat wil, dan moet je nu gewoon een V8 kopen want het kan nog...

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Naish zei:

 want dat doet hij sowieso gezien het wettelijk verplicht is.

Is dat niet enkel bij het achteruit rijden?

Want bij stapvoets rijden maakt de mijne geen geluid. Maar als je hem in achteruit zet, begint hij ufo geluidjes te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, tuscani zei:

Is dat niet enkel bij het achteruit rijden?

Want bij stapvoets rijden maakt de mijne geen geluid. Maar als je hem in achteruit zet, begint hij ufo geluidjes te maken.

Dat zou bij stapvoets ook moeten zijn, is een verplichte akoestische voetgangerswaarschuwing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Tommie zei:

Dat zou bij stapvoets ook moeten zijn, is een verplichte akoestische voetgangerswaarschuwing.

Ah, niet dus hier. Had het al gemerkt bij fietsers of voetgangers, dat ze mij niet horen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, tuscani zei:

Ah, niet dus hier. Had het al gemerkt bij fietsers of voetgangers, dat ze mij niet horen.  

Da's niet goed. Best even informeren bij Tesla dan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 minuten geleden, Audi S8 zei:

Vreemds, want zoals Tommie zegt is dat voor EV's een wettelijke verplichting.

 

11 minuten geleden, Tommie zei:

Da's niet goed. Best even informeren bij Tesla dan.

Had vorig jaar idd al eens een artikel gelezen, dat ze voor de veiligheid van voetgangers en kinderen ( bv op een parking), dat gingen verplichten. want dat viel me al op bij de q7, dat ze altijd verschoten.  Bij deze dus enkel bij het inschakelen van de achteruit.  Zal het eens vragen direct, want zit hier toch in de garage.  :D ( installeren trekhaak)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat geluid is aan de buitenkant hé... 

Kan goed zijn dat het er is, maar niet binnen gestoken wordt bij jou. 

Regel zegt dat er minimum DB moet gehaald worden tot bepaalde snelheden. Erboven is dat niet meer nodig en ook overbodig gezien je dan meestal al genoeg rolgeluiden hebt van banden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, Naish zei:

Dat geluid is aan de buitenkant hé... 

Kan goed zijn dat het er is, maar niet binnen gestoken wordt bij jou. 

Regel zegt dat er minimum DB moet gehaald worden tot bepaalde snelheden. Erboven is dat niet meer nodig en ook overbodig gezien je dan meestal al genoeg rolgeluiden hebt van banden.

Is tot 70km/u. Daarna kom je normaal geen voetgangers of fietsers meer tegen. :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid