Ga naar inhoud

Varia oldtimers


tuscani

Aanbevolen berichten

1 uur geleden, Ian zei:


In de 320/6 en 323i lag wel een M20, dus dat had wel gekund qua periode-correctheid. emoji14.png

Dat wel, doelde eerder op de m20b25. 320/6 is een luiwammes en voegt alleen extra gewicht toe op de vooras. 😊. Het is een 4 pitter carosserie dus moet er opnieuw een 4 pittertje in 😉.

 

@Framfy

Basis is een 318i M10 uit de E30 vanwege de "nieuwere" casting. Injectie wordt gedumpt (dubbele DCOE45 en Schrick 304 ligt klaar). Enkel nog wat aan het twijfelen over zuiger combo.. ofwel ga ik rijden op stock zuigers (heeft 10:1 verhouding En 1800cc)  ofwel zoek ik een 2.0 krukas, dan moet ik nog andere zuigers aanschaffen, drijfstangen zijn identiek. Andere zuigers op de 1.8 krukas is ook mogelijk uiteraard.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat wel, doelde eerder op de m20b25. 320/6 is een luiwammes en voegt alleen extra gewicht toe op de vooras. [emoji4]. Het is een 4 pitter carosserie dus moet er opnieuw een 4 pittertje in [emoji6].
 
[mention=3257]Framfy[/mention]
Basis is een 318i M10 uit de E30 vanwege de "nieuwere" casting. Injectie wordt gedumpt (dubbele DCOE45 en Schrick 304 ligt klaar). Enkel nog wat aan het twijfelen over zuiger combo.. ofwel ga ik rijden op stock zuigers (heeft 10:1 verhouding En 1800cc)  ofwel zoek ik een 2.0 krukas, dan moet ik nog andere zuigers aanschaffen, drijfstangen zijn identiek. Andere zuigers op de 1.8 krukas is ook mogelijk uiteraard.

Ook met de enkele koplampen? :)

Eigenlijk zitten we allemaal te wachten op foto's. :D
Link naar reactie
Delen op andere sites

56 minuten geleden, Ian zei:

Eigenlijk zitten we allemaal te wachten op foto's. :D

 

Ik zit te wachten op een eigen topic voor die wagen.

Met véél foto's! :D 

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Ian zei:


Ook met de enkele koplampen? :)

Eigenlijk zitten we allemaal te wachten op foto's. :D

Jep, enkele koplampen!

Zal wel wat foto’s plaatsen als ik eens tijd en goesting heb 😉. Erg veel is er nog niet te zien, binnenkant, motorruimte en kofferbak is in kleur. Rest staat nog in grondverf. 

 

Eerst zoveel mogelijk assembleren en vooras/achteras afwerken. Dan pas buitenkant in kleur zetten (minder risico op beschadigingen)

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

audi kenners, @Avantus en consoorten

 

Er was een oldtimermeeting in een zijstraat gisteren, en dit is dus de wagen die ik hier regelmatig zie rond crossen.

een echte urquattro? ik vermoed van wel door de korte wielbasis toch. ik vraag het maar want die dingen gaan toch serieus wat geld, en ik zie die regelmatig voorbijvliegen. :D

 

800155724_2018-10-0717_16_25.thumb.jpg.4edf029fa7e460a952cd44dd3b18dc1b.jpg

1071165614_2018-10-0717_17_30.thumb.jpg.4978e16e0c6eb4864e9a28fddaa789b5.jpg

1121143828_2018-10-0717_18_06.thumb.jpg.fededfb902f473684bf9e5f0393d8d4f.jpg

 

dit was ook nog leuk

1038619332_2018-10-0717_19_44.thumb.jpg.8b94293f70d5e33ef3fceaadf76388d4.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 minuten geleden, Simoni zei:

Witte ziet er vals uit. Voorruit moet rechter staan en dashboard lijkt de extra tellers niet te hebben. 

Er stond er dit weekend eentje bij Bourgoo, of toch op donderdag alleszins

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Simoni zei:

Witte ziet er vals uit. Voorruit moet rechter staan en dashboard lijkt de extra tellers niet te hebben. 

Hmm ruit lijkt me te kloppen.

Maar de kans is idd altijd groter dat het een fake is.

Die AUD185 is sowieso wel een echte :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden, tuscani zei:

wat doen ze dan? een lange inkorten van chassis?

(van gelezen op een forum)

inkorten is niet genoeg, de voorruit moet ook rechter. Als dat niet gedaan is ziet het er niet uit
Als ik het goed heb wordt de voorkant van een 80 2deurs gebruikt en de achterkant van een coupe.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden, abtler zei:

(van gelezen op een forum)

inkorten is niet genoeg, de voorruit moet ook rechter. Als dat niet gedaan is ziet het er niet uit
Als ik het goed heb wordt de voorkant van een 80 2deurs gebruikt en de achterkant van een coupe.

serieus werkje dus. had ik het geweten ik had de eigenaar gezocht, voor meer info

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je dit soort foto's ziet besef je toch maar pas wat voor een big balls die rijders destijds gehad moeten hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid