Ga naar inhoud

BMW U06 2 Reeks Active Tourer

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
43 minuten geleden, Tommie zei:

Een X1 kost ook geen BMW geld, vind ik zelf... Soms. Je rijdt echt een heel correcte X1 18iA buiten voor 35k btwi.

Wat is de levertermijn van die dingen? Of ook sterk afhankelijk van een aantal opties?

Geplaatst:
1 uur geleden, ir_fuel zei:

Daar zijn we hier vet mee.

Het is vooral de schuld van de overheid. Als de uitstoot van de vloot moet dalen kan je moeilijk anders dan de leuke modellen voorbehouden voor de lucky few.

Daarnaast heb je ook de veranderende consumentenpreferenties, zaken zoals "stuurgevoel" komt nergens naar voor als je consumenten vraagt wat ze in een auto willen.

Geplaatst:
27 minutes ago, bud wijzer said:

't Is nu niet dat ik op BMW wil bashen of zo, maar net dat ontbreekt ook op de X1. Het BMW rijgevoel en de kernwaarde. De huidige X1 is zwaar onderstuurd, en de achtervering veel te slap.

Dat had de E46 bij uitstek, en ook de E91 al veel minder (toegegeven, voornamelijk door de shitty runflat banden vooral)

En dat sluit dan weer naadloos aan bij mijn verhaal over de teloorgang van bepaalde kernwaarden bij BMW.

Geplaatst:
10 minutes ago, Martini Racing said:

Daarnaast heb je ook de veranderende consumentenpreferenties, zaken zoals "stuurgevoel" komt nergens naar voor als je consumenten vraagt wat ze in een auto willen.

Je moet Opel plebs ook niet gaan vragen wat ze in een BMW willen.

Geplaatst:
3 minuten geleden, janvkn zei:

B(adge)MW buyers.

Geplaatst:
11 minutes ago, janvkn said:

BMW plebs ook niet.

Dat interesseert 95% van de kopers gene zak.

Geplaatst:

De BMW 1 is van RWD naar FWD gegaan. Zelfs als niet-piloot merk je dat verschil want je krachten zijn niet meer homogeen verdeeld. Je hebt niet meer aandrijven achteraan en sturen vooraan. Alles zit vooraan met alle gevolgen vandien (stuurreacties bij optrekken bv).

Wel, ben zeker dat ze er geen exemplaar minder door verkopen.

Geplaatst:
19 minuten geleden, Hazen zei:

Wat is de levertermijn van die dingen? Of ook sterk afhankelijk van een aantal opties?

Voor de 25e PHEV zitten we al in maart. De rest van de motorisaties is +- 3 maanden.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Just now, ir_fuel said:

De BMW 1 is van RWD naar FWD gegaan. Zelfs als niet-piloot merk je dat verschil want je krachten zijn niet meer homogeen verdeeld. Je hebt niet meer aandrijven achteraan en sturen vooraan. Alles zit vooraan met alle gevolgen vandien (stuurreacties bij optrekken bv).

Wel, ben zeker dat ze er geen exemplaar minder door verkopen.

Ik ben er 100% zeker van dat ze er minstens één minder door verkocht hebben :D

Maar tiswaar.

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
4 minuten geleden, janvkn zei:

Ik ben er 100% zeker van dat ze er minstens één minder door verkocht hebben :D

Maar tiswaar.

Tut tut, een 1 Reeks minder maar een 3 Reeks meer he vriend. :D 

Geplaatst:
1 minute ago, Tommie said:

upselling!

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
2 minutes ago, Tommie said:

Tuurlijk dat, maar stel dat die 3 reeks niet zou gaan, of dat ik toch per se een hatchback had gewild, dan zou het wellicht geen BMW meer geweest zijn.

Ik heb voor de eerste keer in 15 jaar ook effectief Golfs, A3's en nog wat andere prul uitgerekend in de leasing tool, dus dat het opnieuw BMW zou worden was zeker geen no-brainer zoals vroeger.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
1 hour ago, msxx said:

Hmmm, sales tax is niet te vergelijken met BIV he vriend :) 

Het zijn toch allebei aankoopgerelateerde belastingen.

Geplaatst:
1 hour ago, ir_fuel said:

Daar mag je blij zijn dat die bakken gaan voor list price.

In BE ook hoor!

:D

Geplaatst:

ik heb een beetje een Lancia Musa-gevoel bij die neus

Geplaatst:
10 uren geleden, janvkn zei:

Ja "een", daar zeg je het. De M4, en dat is het.

Je ziet de trends zelf toch ook? Van géén FWD naar steeds meer FWD of verplicht xDrive, van 6 cilinders naar 4 cilinders (over atmo spreken we zelfs niet meer), en op de meerderheid van de uitvoeringen zelfs geen manuele bak meer te krijgen.

Het zal allemaal best wel te rationaliseren zijn, en je kan het BMW niet kwalijk nemen dat ze hun winst willen maximaliseren en dat ze bepaalde uitstootnormen moeten halen. Ik ben echter autoliefhebber en geen boekhouder bij BMW, en in die hoedanigheid vind ik die teloorgang best jammer. Mag het?

Als je het manuele laat vallen kan een M240i ook. Of Z4 M40i

Geplaatst:

De mensen die ik zie klagen over het niet-rwd zijn van een 1 reeks kunnen perfect weg met een 2 coupé. Veelal mannen zonder kinderen die vooral alleen of met 2 in de auto zitten.

jonge gezinnen die in die klasse shoppen kunnen nu wel een 1 overwegen omwille van de grotere beenruimte / kofferruimte. 

Geplaatst:
1 hour ago, Asserti said:

De mensen die ik zie klagen over het niet-rwd zijn van een 1 reeks kunnen perfect weg met een 2 coupé. Veelal mannen zonder kinderen die vooral alleen of met 2 in de auto zitten.

2 coupé is niet in manueel te krijgen, uiterst beperkt qua motorisaties, en is in basis prijs zelfs duurder dan een 3 sedan in dezelfde motorisatie (laat staan leaseprijs). Dat is op geen enkele manier een vervanger van de vroegere 1 reeks. Ik snap echt het punt niet meer van die auto.

Geplaatst:

Is voornamelijk voor Amerikaanse markt bedoeld. (wordt dan ook in Mexico gebouwd) En het zal toch nog altijd iets leuker rijden dan de andere G2x-modellen door z'n compactere afmetingen.

Is meer een 3/4 Reeks 'Compact' geworden ipv 1/2 Reeks Coupé.

Geplaatst:
16 minutes ago, Phil said:

Is voornamelijk voor Amerikaanse markt bedoeld. (wordt dan ook in Mexico gebouwd) En het zal toch nog altijd iets leuker rijden dan de andere G2x-modellen door z'n compactere afmetingen.

Durf ik te betwijfelen, een 220d Coupé weegt 40kg meer dan een 320d sedan, en de 3 heeft een hogere top en sprint een tiende sneller naar de 100 (alletwee met automaat).

https://www.autoweek.nl/carbase_data.php?id1=103947&id2=103198

Nog een vergelijking, de oude F20 LCI2 120d weegt maar liefst 195kg minder dan de 220d. Dat is constant met anderhalve wooter extra rondrijden. Die 2 coupé is dus helemaal niet hetzelfde agiele ding dat de 1 reeks was.

Geplaatst:

Wel ja, maar compactere afmetingen (lager, kortere wielbasis) zal toch ook wel iets doen.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid