Ga naar inhoud

BMW U06 2 Reeks Active Tourer


Phil

Aanbevolen berichten

6 minuten geleden, gTa zei:

Is "U06" de "chassiscode" en zo ja: vanwaar die sprong over zoveel letters heen, plots?

Omdat dit een busje betreft om U tegen te zeggen!

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Lotuzzz zei:

Omdat dit een busje betreft om U tegen te zeggen!

Kijk naar dat disign, tis de Ultieme BMW jonge!

  • Omhelzing 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uren geleden, Ugeken zei:

Ik word er niet wild van :lol:. Doe maar een 3 dan.

Idem, dit zegt me weeral niks. Misschien gewoon logisch aangezien ik niet meteen van plan ben in deze categorie te gaan shoppen.

Buiten de 3-reeks en (de meeste) X'en scoort BMW geen punten meer bij mij.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

We evolueren allemaal.

Schande! Bmw heeft geen achterwiel aangedreven 1 serie meer!

Schande! Bmw maakt busjes!

Schande! BMW maakt tuning kisten!

Toekomst: Schande! BMW maakt geen 6-cylinders meer!

God ja, we leren er mee leven zeker?

Al ontbreken de iconische auto's des te meer...Jammer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uren geleden, Ugeken zei:

Ik zat mij al af te vragen of BMW soms premies geeft om dit ding hier te liken? 😏
 

De 2AT = de populaire BMW om op het middenvak van de E40 te plakken :noparty:.

 

Heb jij niets ontvangen dan?

  • Grappig 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, binnenmuisarchitekt zei:

We evolueren allemaal.

Schande! Bmw heeft geen achterwiel aangedreven 1 serie meer!

Schande! Bmw maakt busjes!

Schande! BMW maakt tuning kisten!

Toekomst: Schande! BMW maakt geen 6-cylinders meer!

God ja, we leren er mee leven zeker?

Al ontbreken de iconische auto's des te meer...Jammer.

Of je kan ook gewoon zeggen.....het merk evolueert mee met zijn tijd.

Tot spijt van wie het benijdt, maar mocht BMW vandaag nog alleen maar achterwiel aangedreven zes cilinders maken, dan zou het verre van zo succesvol zijn, vrees ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tuurlijk.

Elke autofabrikant is een bedrijf. En het doel van een bedrijf is winst maken. Overleven. Die doen het niet voor onze mooie ogen.

Da's de uitleg altijd geweest. Als we willen blijven bestaan, moeten we diversifieren om concurrentieel op de markt te blijven. Da's een business model eh.

Porsche heeft een Panamera, een Cayenne, een Macan.

Aston Martin maakt een SUV. Lamborghini ook. Ferrari zal ook op die kar springen. Cullinan, Bentayga.

Maar ik mag dat nog altijd wel jammer vinden. De authenticiteit gaat wat verloren.

Een AMG wordt een viercylinder. Op termijn zoemen we door het leven.

En dan kijk ik naar De Muro en zie ik nog een nieuwe Lexus met een dikke V8 voorin. Zalig. Sommige doen het nog.

 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Best wel een knappe wagen aan de buitenkant. Sowieso een verbetering tov de vorige generatie. Vooral het interieur/dashboard vind ik bijzonder knap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, binnenmuisarchitekt said:

Tuurlijk.

Elke autofabrikant is een bedrijf. En het doel van een bedrijf is winst maken. Overleven. Die doen het niet voor onze mooie ogen.

Da's de uitleg altijd geweest. Als we willen blijven bestaan, moeten we diversifieren om concurrentieel op de markt te blijven. Da's een business model eh.

Ja, maar als autoliefhebbers mogen we dat toch jammer vinden dat de dingen die we leuk vinden aan bepaalde merken teloor gaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden, janvkn zei:

Ja, maar als autoliefhebbers mogen we dat toch jammer vinden dat de dingen die we leuk vinden aan bepaalde merken teloor gaan?

nee. Op een bmw mag je geen kritiek hebben. Die komen perfect. En de opvolger ervan is nog perfecter. 

  • Vind ik leuk 2
  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, Fred zei:

De BMW afbreken en dan als beter alternatief die Mercedes naar voor brengen … 🥲

Binnen dit genre vind ik dat wel de knappere van de twee ja, met voorsprong. 

Daarnaast heeft die ook het concept beter begrepen. Een gezinswagen moet ook een aangename plek zijn voor de kinderen achterin. Dus een lage gordellijn is van belang en zeker geen oplopende gordellijn naar achteren, zoals deze BMW heeft. Zo beperk je voor kleine kinderen het zicht naar buiten en maak je de ruimte achteraan gevoelsmatig kleiner, terwijl je net volume en ruimte wil. 

Het kan gezichtsbedrog zijn, maar ook de kofferklep van de benz ziet er breder uit. Dat zijn de dingen die je voor zo een hok wil. Als die zaken niet belangrijk zijn, waarom zou je dit dan boven een 3 kiezen...  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, janvkn zei:

Ja, maar als autoliefhebbers mogen we dat toch jammer vinden dat de dingen die we leuk vinden aan bepaalde merken teloor gaan?

Tuurlijk, dat is wat ik juist zeg. Ik vind dat heel jammer.

Ik ben er zeker van dat bepaalde merken zelfs indertijd neerkeken op bepaalde categorieën van auto’s. En daar smalend over deden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden waarom ik voor zo'n busje gekozen heb is puur voor de kinderen. Als je er drie op de achterbank wil parkeren en je wil ze alle drie ruimte geven dan kom je er niet met een berline of station.

Ik zou de achterbank van deze wel eens willen zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 uren geleden, janvkn zei:

Ja, maar als autoliefhebbers mogen we dat toch jammer vinden dat de dingen die we leuk vinden aan bepaalde merken teloor gaan?

Je kan bij BMW nog steeds een rwd manueel aangedreven 6 cilinder kopen. Binnenkort ook terug in de kleinste klasse. Dat de leasemaatschappij geen coupés toelaat kan je BMW moeilijk kwalijk nemen 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Asserti said:

Je kan bij BMW nog steeds een rwd manueel aangedreven 6 cilinder kopen. Binnenkort ook terug in de kleinste klasse. Dat de leasemaatschappij geen coupés toelaat kan je BMW moeilijk kwalijk nemen 

Ja "een", daar zeg je het. De M4, en dat is het.

Je ziet de trends zelf toch ook? Van géén FWD naar steeds meer FWD of verplicht xDrive, van 6 cilinders naar 4 cilinders (over atmo spreken we zelfs niet meer), en op de meerderheid van de uitvoeringen zelfs geen manuele bak meer te krijgen.

Het zal allemaal best wel te rationaliseren zijn, en je kan het BMW niet kwalijk nemen dat ze hun winst willen maximaliseren en dat ze bepaalde uitstootnormen moeten halen. Ik ben echter autoliefhebber en geen boekhouder bij BMW, en in die hoedanigheid vind ik die teloorgang best jammer. Mag het?

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minutes ago, janvkn said:

Ja "een", daar zeg je het. De M4, en dat is het.

Je ziet de trends zelf toch ook? Van géén FWD naar steeds meer FWD of verplicht xDrive, van 6 cilinders naar 4 cilinders (over atmo spreken we zelfs niet meer), en op de meerderheid van de uitvoeringen zelfs geen manuele bak meer te krijgen.

Het zal allemaal best wel te rationaliseren zijn, en je kan het BMW niet kwalijk nemen dat ze hun winst willen maximaliseren en dat ze bepaalde uitstootnormen moeten halen. Ik ben echter autoliefhebber en geen boekhouder bij BMW, en in die hoedanigheid vind ik die teloorgang best jammer. Mag het?

Het grote probleem is vooral dat je om datzelfde rijplezier te hebben je alsmaar dieper in de buidel moet tasten.

Als je nu een RWD 3 wil met een 6-cilinder is het 100K aftikken voor een M3, of niks.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het grotere probleem bij BMW, vind ik de downsizing van het kwaliteitsgevoel op dit soort modellen.

Ik rij zelf een X1,  (leasing) en eigenlijk kan je dan net zo goed een Kia of een Hyundai rijden voor hetzelfde budget.

Een premium gevoel heb ik in die auto allerminst, eerlijk gezegd.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

55 minutes ago, ir_fuel said:

Als je nu een RWD 3 wil met een 6-cilinder is het 100K aftikken voor een M3, of niks.

In de US of A omgerekend 47300 euro. Want daar zitten natuurlijk de echte liefhebbers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid