Ga naar inhoud

BMW U06 2 Reeks Active Tourer


Phil

Aanbevolen berichten

4 uren geleden, Maaher zei:

De reden waarom ik voor zo'n busje gekozen heb is puur voor de kinderen. Als je er drie op de achterbank wil parkeren en je wil ze alle drie ruimte geven dan kom je er niet met een berline of station.

Ik zou de achterbank van deze wel eens willen zien.

5sayuypbaj0r_800.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

58 minutes ago, bud wijzer said:

Het grotere probleem bij BMW, vind ik de downsizing van het kwaliteitsgevoel op dit soort modellen.

Ik rij zelf een X1,  (leasing) en eigenlijk kan je dan net zo goed een Kia of een Hyundai rijden voor hetzelfde budget.

Een premium gevoel heb ik in die auto allerminst, eerlijk gezegd.

Heeft dat niet eerder met upsizing van het kwaliteitsgevoel bij Hyundai en Kia te maken dan dat het bij BMW achteruit is gegaan?

Nu ik ken het X1 interieur niet, maar ik heb genoeg 1 reeksen gereden die volgens mij wel te vergelijken zijn (E87 pre-FL, E82 FL, E81 FL, F20, F20 LCI2) en ik mag toch zeggen dat dat er elke generatie op vooruit is gegaan. Meer nog, ik vond ze stuk voor stuk beter op gebied van kwaliteitsgevoel dan vorige generaties zoals de E36 en E46.

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden, janvkn zei:

Heeft dat niet eerder met upsizing van het kwaliteitsgevoel bij Hyundai en Kia te maken dan dat het bij BMW achteruit is gegaan?

Nu ik ken het X1 interieur niet, maar ik heb genoeg 1 reeksen gereden die volgens mij wel te vergelijken zijn (E87 pre-FL, E82 FL, E81 FL, F20, F20 LCI2) en ik mag toch zeggen dat dat er elke generatie op vooruit is gegaan. Meer nog, ik vond ze stuk voor stuk beter op gebied van kwaliteitsgevoel dan vorige generaties zoals de E36 en E46.

Je moet ze telkens met auto's van dezelfde generatie vergelijken.

Heb zelf een E46 en E91 gereden ook.

De E46 stond toen ver boven bv een Opel Vectra, om maar iets te zeggen.

Momenteel is dat met een X1 tov een Grandland X, zeg maar, niet meer het geval.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, bud wijzer said:

Je moet ze telkens met auto's van dezelfde generatie vergelijken.

Heb zelf een E46 en E91 gereden ook.

De E46 stond toen ver boven bv een Opel Vectra, om maar iets te zeggen.

Momenteel is dat met een X1 tov een Grandland X, zeg maar, niet meer het geval.

Welja, da's wat ik zeg: andere merken hebben een inhaalbeweging gemaakt, maar dat wil niet zeggen dat het bij BMW achteruit is gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, janvkn said:

Welja, da's wat ik zeg: andere merken hebben een inhaalbeweging gemaakt, maar dat wil niet zeggen dat het bij BMW achteruit is gegaan.

Maar die andere merken vragen dan ook geen BMW geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Maar die andere merken vragen dan ook geen BMW geld.

Een X1 kost ook geen BMW geld, vind ik zelf... Soms. Je rijdt echt een heel correcte X1 18iA buiten voor 35k btwi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minutes ago, ir_fuel said:

Maar die andere merken vragen dan ook geen BMW geld.

Klopt ja.

Ik kies BMW dan ook vooral omwille van de kernwaarden, specifiek dat het meestal de fijnst sturende auto uit zijn klasse is. Kwaliteitsgevoel zal ook altijd wel okee zijn, maar is ondergeschikt. Ik ga echt niet liggen neuten over welk plastiekske de BMW op die plaats gebruikt tov een Opel of Hyundai.

Moest ik vandaag in de markt zijn voor een kleine SUV, een buske of zelfs een nieuwe hatchback zou ik ook eerst eens bij andere merken gaan loeren denk ik, om te zien wat ik daar kan krijgen voor mijn geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ir_fuel said:

Omdat je de sales tax er niet bij telt.

Ja, en dan wat korting eraf en kom je zelfs nog voordeliger uit… Bij de BE prijs kan je er misschien nog de BIV bijtellen, en zo blijven we bezig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Phil said:

Ja, en dan wat korting eraf en kom je zelfs nog voordeliger uit… Bij de BE prijs kan je er misschien nog de BIV bijtellen, en zo blijven we bezig.

korting eraf? In de VS? Daar mag je blij zijn dat die bakken gaan voor list price.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, janvkn zei:

Klopt ja.

Ik kies BMW dan ook vooral omwille van de kernwaarden, specifiek dat het meestal de fijnst sturende auto uit zijn klasse is. Kwaliteitsgevoel zal ook altijd wel okee zijn, maar is ondergeschikt. Ik ga echt niet liggen neuten over welk plastiekske de BMW op die plaats gebruikt tov een Opel of Hyundai.

Moest ik vandaag in de markt zijn voor een kleine SUV, een buske of zelfs een nieuwe hatchback zou ik ook eerst eens bij andere merken gaan loeren denk ik, om te zien wat ik daar kan krijgen voor mijn geld.

't Is nu niet dat ik op BMW wil bashen of zo, maar net dat ontbreekt ook op de X1. Het BMW rijgevoel en de kernwaarde. De huidige X1 is zwaar onderstuurd, en de achtervering veel te slap.

Dat had de E46 bij uitstek, en ook de E91 al veel minder (toegegeven, voornamelijk door de shitty runflat banden vooral)

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Phil zei:

Ja, en dan wat korting eraf en kom je zelfs nog voordeliger uit… Bij de BE prijs kan je er misschien nog de BIV bijtellen, en zo blijven we bezig.

Hmmm, sales tax is niet te vergelijken met BIV he vriend :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, bud wijzer zei:

't Is nu niet dat ik op BMW wil bashen of zo, maar net dat ontbreekt ook op de X1. Het BMW rijgevoel en de kernwaarde. De huidige X1 is zwaar onderstuurd, en de achtervering veel te slap.

Dat had de E46 bij uitstek, en ook de E91 al veel minder (toegegeven, voornamelijk door de shitty runflat banden vooral)

Zo denk ik er ook over. Ik zou nooit een X1 kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarvan akte.

Toen ik mijn autokeuze moest maken, zat ik net op een tweespalt van hybride of nog een laatste diesel nemen, en de X1 was als diesel met zijn lage Co2 toen een logische keuze.  Maar dat maakt hem nog geen fun to drive auto.

Toegegeven op lange ritten is hij best wel comfortabel en de automaat is top, maar qua wegligging, laat het wel te wensen over zo nu en dan.

 

aangepast door bud wijzer
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, bud wijzer zei:

't Is nu niet dat ik op BMW wil bashen of zo, maar net dat ontbreekt ook op de X1. Het BMW rijgevoel en de kernwaarde. De huidige X1 is zwaar onderstuurd, en de achtervering veel te slap.

Dat had de E46 bij uitstek, en ook de E91 al veel minder (toegegeven, voornamelijk door de shitty runflat banden vooral)

Een X1 rijder kiest daar ook niet voor, die heeft andere verlangens. Dus je hebt helemaal gelijk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid