Ga naar inhoud

Kia EV6


tuscani

Aanbevolen berichten

3 minuten geleden, Tommie zei:

Daar komt  in de komende 24m niets van hoor…

Het huidige model is 2 jaar wachten wegens productieproblemen. Ik denk niet dat ze volgende week een nieuw model lanceren en dat wel ineens leverbaar kunnen maken :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Ugeken zei:

Is die wachttijd specifiek voor de GT? Ik dacht dat Kia een van de weinige merken was waar de wachttijd nog enigszins onder controle was.

Wij zijn in januari gaan luisteren voor een Kia Sorento PHEV, was ook 14 maanden wachten... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Ugeken zei:

Is die wachttijd specifiek voor de GT? Ik dacht dat Kia een van de weinige merken was waar de wachttijd nog enigszins onder controle was.

EV6 in het algemeen :D 
Voor andere modellen valt het nog wel mee maar ook alles oplopend helaas... 
 

Van horen zeggen uiteraard. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Polygoon zei:

Alsook: zie eens naar de evolutie op vlak van batterijen sinds de Tesla Model S. Binnen 2 jaar zitten daar niet ineens revolutionaire batterijen in. 

Ja awel, ik zou ook nooit zo lang kunnen/willen wachten, ik vind 4 maanden nog max aanvaardbaar.

Wat je bij Tesla wel hebt is dat er tussen aankondiging en levering serieus veel tijd zit. Al een Roadster of Cybertruck gezien? Of wanneer werd de Model S Plaid aangekondigd en wanneer gaat de eerste hier geleverd worden? 🤔 Ondertussen rijd ik al 10 maanden met de E-Tron GT rond. Laat ze bij Tesla dus maar een nieuwe batterij aankondigen, dan kan je tussentijds nog 4 jaar met een andere wagen rijden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen op de ring van Aarschot een gloednieuw donkergroen exemplaar zien rijden, in die kleur best een mooie verschijning.  

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Highwayman zei:

Wij zijn in januari gaan luisteren voor een Kia Sorento PHEV, was ook 14 maanden wachten... 

Interessant, als er nog hybride mag gekozen worden is dat hier een zware kanshebber als opvolger van de C5

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden, Logic zei:

Ja awel, ik zou ook nooit zo lang kunnen/willen wachten, ik vind 4 maanden nog max aanvaardbaar.

Wat je bij Tesla wel hebt is dat er tussen aankondiging en levering serieus veel tijd zit. Al een Roadster of Cybertruck gezien? Of wanneer werd de Model S Plaid aangekondigd en wanneer gaat de eerste hier geleverd worden? 🤔 Ondertussen rijd ik al 10 maanden met de E-Tron GT rond. Laat ze bij Tesla dus maar een nieuwe batterij aankondigen, dan kan je tussentijds nog 4 jaar met een andere wagen rijden!

Dat was niet mijn punt.

Mijn punt is: kijk naar de batterij van de eerste Model S (release: 2012) en kijk naar waar de batterijen nu staan. Op 10 jaar is er geen revolutie geweest dus binnen 2 jaar gaan er niet ineens revolutionaire batterijen zitten in leverbare productiemodellen, bij geen enkel merk.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, berengun zei:

wie wil er nu in godsnaam 26 maanden wachten op een auto 😱

tenzij je als werknemer nu al verplicht wordt je benzine in te ruilen voor een EV, dan zou ik ook de Kia kiezen, dan ben je nog 2 jaar op je gemak 😬

 

33 minuten geleden, Logic zei:

Ja awel, ik zou ook nooit zo lang kunnen/willen wachten, ik vind 4 maanden nog max aanvaardbaar.

Wat je bij Tesla wel hebt is dat er tussen aankondiging en levering serieus veel tijd zit. Al een Roadster of Cybertruck gezien? Of wanneer werd de Model S Plaid aangekondigd en wanneer gaat de eerste hier geleverd worden? 🤔 Ondertussen rijd ik al 10 maanden met de E-Tron GT rond. Laat ze bij Tesla dus maar een nieuwe batterij aankondigen, dan kan je tussentijds nog 4 jaar met een andere wagen rijden!

Ik “moet” pas binnen 2 jaar en half wisselen. Dus anticipeer ik door nu al een bestelling te plaatsen indien ik weet dat ik x aantal tijd op voorhand kosteloos kan annuleren. Dat is niet echt wachten dan natuurlijk, eerder mijn opties open houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Polygoon zei:

Dat was niet mijn punt.

Mijn punt is: kijk naar de batterij van de eerste Model S (release: 2012) en kijk naar waar de batterijen nu staan. Op 10 jaar is er geen revolutie geweest dus binnen 2 jaar gaan er niet ineens revolutionaire batterijen zitten in leverbare productiemodellen, bij geen enkel merk.

Dan delen we dezelfde mening. 😉

Ik zou met de recessie en problemen in de supply-chain echt proberen de boot af te houden indien mogelijk, anders gaan ze de prijzen blijven opdrijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/8/2022 om 08:23, Polygoon zei:

 

Alsook: zie eens naar de evolutie op vlak van batterijen sinds de Tesla Model S. Binnen 2 jaar zitten daar niet ineens revolutionaire batterijen in. 

Mijn gesprek met een tesla s eigenaar was anders.  Veel trager laden vooral tov de onze en ik denk dat daar vooral zal op gewerkt worden. De laadbeurten sneller maken, want de batterijen zelf zitten ze idd nog wat vast. 

Dus al hetgeen je wacht ga je volgens mij snellere laadevoluties krijgen.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 hours ago, tuscani said:

Mijn gesprek met een tesla s eigenaar was anders.  Veel trager laden vooral tov de onze en ik denk dat daar vooral zal op gewerkt worden. De laadbeurten sneller maken, want de batterijen zelf zitten ze idd nog wat vast. 

Dus al hetgeen je wacht ga je volgens mij snellere laadevoluties krijgen.  

Dat bestaat al. Koop een auto met 800V (zoals deze KIA) ipv 400V (zoals een BMW i).

En je bent niks met nog sneller laden als snelladers niet volgen. Denk niet dat we snel naar 1200V gaan gaan.

 

Vergeet ook niet dat batterijslijtage tot trager laden kan leiden. Hoe oud was die Model S?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb echt veel zin om mijn krabbel te zetten, alleen zijn ze nog niet tegemoet gekomen aan mijn vraag om tot 6 maanden voor geplande levering kosteloos (of alleszins geen 3k) te kunnen annuleren. Maar ze stonden er ook niet helemaal weigerachtig tegenover dus we zien wel wat er uit de bus komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, ir_fuel zei:

Dat bestaat al. Koop een auto met 800V (zoals deze KIA) ipv 400V (zoals een BMW i).

En je bent niks met nog sneller laden als snelladers niet volgen. Denk niet dat we snel naar 1200V gaan gaan.

 

Vergeet ook niet dat batterijslijtage tot trager laden kan leiden. Hoe oud was die Model S?

Eerste gen en 75kw

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/8/2022 om 14:11, ir_fuel zei:

En solid state batterijen? Daar is momenteel nog geen spoor van, laat staan dat er binnen 26 maand een auto in een showroom staat die er mee uitgerust is.

Toch al een paar keer aangekondigd door o.a. Toyota, maar daar hebben ze zelfs nog geen elektrische auto in de showroom staan.

edit: blijkbaar wel al een elektrische te bestellen https://nl.toyota.be/modellen/coming-soon/toyota-bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5/8/2022 om 10:16, Polygoon zei:

Het huidige model is 2 jaar wachten wegens productieproblemen. Ik denk niet dat ze volgende week een nieuw model lanceren en dat wel ineens leverbaar kunnen maken :D 

Niet zo extreem als je voorbeeld, maar bij Ford zijn er best wel wat mensen die een ongeveer een jaar op hun Fiesta / Focus hebben gewacht.
En dan zijn er twee groepen: de groep die nog het oorspronkelijke bestelde (oude) model gekregen hebben terwijl de facelift al voorgesteld was, en de groep waarvan de bestelling zonder meerprijs omgezet is naar de facelift versie. Als je dan toch zolang moet wachten zou ik enkel tevreden zijn met optie twee. Maar veel te eisen heb je niet, je hebt namelijk dat model aangekocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 7/8/2022 om 14:11, ir_fuel zei:

Dat bestaat al. Koop een auto met 800V (zoals deze KIA) ipv 400V (zoals een BMW i).

En je bent niks met nog sneller laden als snelladers niet volgen. Denk niet dat we snel naar 1200V gaan gaan.

 

Vergeet ook niet dat batterijslijtage tot trager laden kan leiden. Hoe oud was die Model S?

Snelladers gaan tot 900V, die grens wordt dan ook door bijvoorbeeld Lucid gebruikt. Er komen ook snelladers tot 1500V, maar dat is pas in de volgende iteratie en die zijn gericht op vrachtverkeer en bussen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4/8/2022 om 19:50, Roger zei:

Gisteren even gaan horen, wachttijd zou eerder “maar” 26 maanden zijn. Voorschot is 3.000 euro, ze gingen mij nog laten weten tot wanneer eventueel kosteloos geannuleerd zou kunnen worden. Nu ja, aangezien de enige opties schuifdak en kleur zijn is zelf een geannuleerde gemakkelijk te verkopen denk ik dan. Offertes gingen mij doorgemaild worden, dat leek nog ff niet te lukken.

Vriend van mij kreeg deze morgen 32 maand te horen als hij vandaag zou bestellen.

  • Thanks Friendly 1
  • Whut?! 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff…volgend jaar juni vervalt leasing maar ik ken nog geen (nieuw) budget dus ja…en ik heb ook eens geïnformeerd en kreeg 24 tot 36 maand te horen. Zolang kan ik de huidige al niet verlengen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, Stancke zei:

Vriend van mij kreeg deze morgen 32 maand te horen als hij vandaag zou bestellen.

Wat is nu nog een half jaartje langer .. 😂

En het ergste is, nu wil ik die kar nog meer ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid