Ga naar inhoud

Mercedes-AMG SL


Super95

Aanbevolen berichten

direct openen met 2 V8's 

55 AMG heeft 't zelfde vermogen als de allereerste SL 55, leuke nostalgische link (476 pk)

heerlijk, 't zullen de laatste zijn met dit fantastische blok erin

knappe auto, interieur paar missers voor mij, maar al bij al VEEL beter dan z'n voorganger (die in SL63 echt goed reed)

 

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voelt niet echt als een SL aan dit, mist een bepaalde grandeur/grootheids/... . Een te harde hybride mengeling tussen iets wat een SLC, oude(re) SL en een AMG GT was.

  • Vind ik leuk 2
  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Timo zei:

Voelt niet echt als een SL aan dit, mist een bepaalde grandeur/grootheids/... . Een te harde hybride mengeling tussen iets wat een SLC, oude(re) SL en een AMG GT was.

In het echt zal dat wel weer een grote kist zijn waardoor hij meer "grandeus" zal overkomen denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, Martini Racing zei:

Zonder 4 wielaandrijving de ideale auto voor mij. Nu nog de lotto winnen.

Kan je uitschakelen denk ik

maar voelt totaal niet aan als klassiek AWD, voelt echt RWD aan

zo was het toch in de E63, GT, etc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtige auto, maar m.i. een wat ongelukkige modelnaamkeuze. Dit heeft niks met een SL te maken zoals we die al decennia kennen, eerder de opvolger van de AMG GT roadster. 

Een SL hoort oud geld uit te stralen, dit straalt duidelijk nieuw geld uit.

  • Thanks Friendly 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, RRD zei:

Prachtige auto, maar m.i. een wat ongelukkige modelnaamkeuze. Dit heeft niks met een SL te maken zoals we die al decennia kennen, eerder de opvolger van de AMG GT roadster. 

Een SL hoort oud geld uit te stralen, dit straalt duidelijk nieuw geld uit.

SL = Sport Leicht.

dit is eindelijk terug een SL zoals de 300SL roadster.

Maar het klopt, is nieuw geld. Huidige SL was teveel tussenin met de S cabrio en de GT Roadster.

Ze hebben gewoon een van hun meest bekende namen geplakt op de opvolger van de GT Roadster. SL in huidige concept was dood. Maar die verkopen kon je ook op 1 hand tellen. En aangezien ze per se de SL wilden blijven maken is dit de beste oplossing.

Maakt het wel des te spijtiger dat de S cabrio ook verleden tijd is. Het oude geld kan nu geen Mercedes Cabrio meer kopen. Hoewel die nu ook al een Bentley conti GT kochten eigenlijk…diegenen die nog niet overleden zijn tenminste…

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet toegeven, hij is erg knap.

Gewoon het gamma vereenvoudigen: je wil een mooie benz cabrio? Koop een SL. 

Doet qua proporties ook aan de R129 denken.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, RRD zei:

Prachtige auto, maar m.i. een wat ongelukkige modelnaamkeuze. Dit heeft niks met een SL te maken zoals we die al decennia kennen, eerder de opvolger van de AMG GT roadster. 

Een SL hoort oud geld uit te stralen, dit straalt duidelijk nieuw geld uit.

Ja en nee. 

1. Mercedes hoort steeds oud geld uit te stralen en is al 15 jaar de kluts kwijt. Je kan verdorie geen fcuking klassieke E meer kopen met een ster op de kap. Zelfs hun meest klassiek model wordt (bijna) uitsluitend in plebs-m’aa-tu-vu uitvoering met die wannabe ster in het rooster geleverd.
Mercedes levert autos voor mensen waar iemand anders voor de auto betaalt, het weze een lease slet of schoonvader die u een job als aalmoes gaf omdat je zijn dochter van hem wou overnemen.
Deze SL past daar in.

2. De R129 was ook geen oud geld auto. Toen hij uitkwam, waren het de nachtclub eigenaars en hormonenboeren die er storm op liepen en de wachtlijst naar over de 2 jaar joegen. 
Neem zelfs de R107: in de oude tv reeks over de Ewings, was het de blitse alternatieve broer, die geld verdiende met nieuwe ventures, die met de R107 reed. De “conservatieve” broer die het familiebedrijf moest leiden, reed met een 500SEL.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Carlito zei:

SL = Sport Leicht.

dit is eindelijk terug een SL zoals de 300SL roadster.

Maar het klopt, is nieuw geld. Huidige SL was teveel tussenin met de S cabrio en de GT Roadster.

Ze hebben gewoon een van hun meest bekende namen geplakt op de opvolger van de GT Roadster. SL in huidige concept was dood. Maar die verkopen kon je ook op 1 hand tellen. En aangezien ze per se de SL wilden blijven maken is dit de beste oplossing.

Maakt het wel des te spijtiger dat de S cabrio ook verleden tijd is. Het oude geld kan nu geen Mercedes Cabrio meer kopen. Hoewel die nu ook al een Bentley conti GT kochten eigenlijk…diegenen die nog niet overleden zijn tenminste…

Inderdaad 

de grote Merc Coupe is helaas dood

jammer want de S coupe is de beste auto die ze de laatste jaren gemaakt hebben

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, William Blake zei:

Inderdaad 

de grote Merc Coupe is helaas dood

jammer want de S coupe is de beste auto die ze de laatste jaren gemaakt hebben

Wacht es. De Carlo sprak over de S Cabrio, niet de S Coupé. Gaan ze de S Coupé ook afvoeren? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid