Ga naar inhoud

Mercedes-AMG SL


Super95

Aanbevolen berichten

2 minutes ago, Super95 said:

Een moderne performante 4-cilinder is volgens mij niet meteen een straf om mee te rijden. 

Die klinken allemaal kut en hebben een motorkarakter dat nog niet aan de knieën van een 6-cilinder komt.

  • Vind ik leuk 1
  • Thanks Friendly 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ICM zei:

Gisteren nog met een liefhebber gesproken. (@Maverick)

Rijdt zelf een Taycan, maar is er niet tevreden over. “Hij maakt geen geluid. “

Euh.

"De enige Porsche die nog wat geluid maakt, is een 911 turbo S!

Euh.

Zo een SL, echt iets voor kappers / horeca uitbaters / immo boeren :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ICM zei:

Gisteren nog met een liefhebber gesproken. (@Maverick)

Rijdt zelf een Taycan, maar is er niet tevreden over. “Hij maakt geen geluid. “

Euh.

"De enige Porsche die nog wat geluid maakt, is een 911 turbo S!

Euh.

gisteren nochtans een taycan ct zien en ook horen rijden. was een full black en hij gaf een "zwaar" motorgeluid. Stiekem wel vet.  Waarschijnlijk dat optioneel geluid systeem

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, gewoon ik zei:

Volgens mij kijken die chinezen naar 2 dingen

pk+hoe snel (goed om te stoefen)

hoeveel taks kost het mij. 

En laten we eerlijk zijn, zo denken er velen. Ik wil ze de kost niet geven, de “autoliefhebbers” die het verschil tussen een 4cilinder en een 6 cilinder niet horen. Ik denk dat er een hoop het verschil tussen een 4cilinder en een v8 nog niet gaan weten, behalve taks en verbruik. Neenee, jamajama het ding heeft miljoenmiljard pk en is sneller van 0naar100 dan dit of dat  

 

Alles heeft zijn plaats. 

vierpot dieseltjes: in de vuilbak
EV's: waar nu de vierpot dieseltjes zitten en doorsnee 4cil turbo blokjes. Dat geeft hen ook ruimte zat om als constructeur de emissie doelen te halen. 
4pot turbo benzine: waar je mega prestatie wenst en waar je doelgroep alleen maar naar marketing gebrabbel luistert aka A-klasse AMG stuf. Eventueel ook in een SLK. 

Maar een SL zou een wagen met status moeten zijn. Rust gecombineerd met een vleugje sportiviteit en vooral een gerafineerd geheel. Daar past een vierpot gewoon niet bij. Voor mij hoeft het ok geen giga blok te zijn. Zoals aangehaald, weinig mis met een 2.0 zes cilinder. Pak gewoon die 3.0, verklein die boring en gedaan. Of verklein de slag en geef hem wat extra karakter in de hoge toeren om de volheid onderin en het verloren vermogen te compenseren. 

Je bouwt mijn inziens meer imago op met op de weg wegens te zetten waar de mensen "wauw!" over denken, dan met een AMG-one ding dat ook geen steek houdt en nooit uit een garage komt. Prestige onder een dekentje is minder waard dan een prestigieus brabbelende multi cilinder op de weg. 

Een beetje de hiërarchie respecteren zou wel mogen. 

ik vind de keuzes van MB de laatste jaren een verzameling van spijtige zaken. 
1) EV's vooral van bovenuit naar beneden uit gaan rollen. Hadden ze een A-klasse EV eerst op de markt gebracht (eventueel een herwerking van de Leaf), ze zouden allang de bestellingen niet meer bij kunnen houden. Maar nee, EQS, EQG, EQV, EQE. Eerst het hoogste segment, want nieuwe techniek moet van bovenaf naar beneden doorsijpelen.  
2) hun plug in hybrides... met stopcontacten op de meest bizarre plaatsen "omdat we niet dachten dat het nodig ging zijn" en stukken uit de koffer. Hoe verkeerd kan je een evolutie inschatten... Het lijkt wel British Leyland in de jaren 70 toen de jappen aan kwamen draven. De ene veel te conservatieve beslissing na de andere. 
3) AMG One. Voor hetzelfde geld heb je een dagelijk bruikbare R8 (liefst eerste generatie) die veel te veel looks deelt met dat onding en tenminste een muzikale V8 heeft en je kan nog een Gorond Murray T33 ernaast zetten waar minstens evenveel wonderbaarlijke enginering in zit, amper trager is, knapper is, even gegeerd en evenveel in panne zal staan. Qua belegging over tijd zullen ze ook aan elkaar gewaagd zijn. Net als qua levertermijn. 
4) Vierpotter in hun statige wagens. No. Nope. No. 

De ene teleurstelling na de andere.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor mij persoonlijk maakt Mercedes een foutje bij deze door de 2 modellen te mixen.

Je had de oude traditionele SL die misschien origineel sport en licht moest zijn, maar eigenlijk een grote luxe comfortabele reiswagen was, vaak uitgerust met nobele 6 cylinder maar geen echte sportwagen

Dan heb je de recente GT die veel meer de kaart van de sportiviteit trok, dik uiterlijk enz.

Nu vervangen ze beide door een nieuwe SL die (op dit moment) enkel AMG motoren heeft, het voelt gewoon erg aan als een wat fout compromis.  Te sportief, te dik om een traditionele SL 300-24v uit zijn (nog steeds) prachtige en zachte flaneermodel te halen.  Te braaf dan weer om de GT klanten te overtuigen lijkt me.

Met daarbovenop een stevige prijszetting denk ik dat Porsche zich inderdaad in zijn handen kan wrijven.  

Link naar reactie
Delen op andere sites

er komt een nieuwe GT aan, op basis van de nieuwe SL

zou sportiever zijn qua rijden

mijn grootste probleem met de SL is de prijs (en dan het gewicht, waardoor hij ook te hard rijdt, zelfs in comfort)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Deze week eentje gezien in ( waar kan het anders) knokke tijdens onze fietstocht. Een bordeaux kleurige met zwarte accenten.  Heel mooi in het echt, maar de charmes van een SL heeft hij niet.  En om de amg te vervangen vond ik hem ook niet genoeg "ballen" hebben.   Beetje twijfel dus .

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

43 minuten geleden, tuscani zei:

Deze week eentje gezien in ( waar kan het anders) knokke tijdens onze fietstocht. Een bordeaux kleurige met zwarte accenten.  Heel mooi in het echt, maar de charmes van een SL heeft hij niet.  En om de amg te vervangen vond ik hem ook niet genoeg "ballen" hebben.   Beetje twijfel dus .

@Daann

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, tuscani zei:

Deze week eentje gezien in ( waar kan het anders) knokke tijdens onze fietstocht. Een bordeaux kleurige met zwarte accenten.  Heel mooi in het echt, maar de charmes van een SL heeft hij niet.  En om de amg te vervangen vond ik hem ook niet genoeg "ballen" hebben.   Beetje twijfel dus .

FE8FBEF0-F49E-44BB-9497-F25504E05C44.thumb.jpeg.ce5157cd38299d5a481ba49ff83e9142.jpeg
Prachtig nochtans!

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uren geleden, Daann zei:

FE8FBEF0-F49E-44BB-9497-F25504E05C44.thumb.jpeg.ce5157cd38299d5a481ba49ff83e9142.jpeg
Prachtig nochtans!

Zelfde locatie! Was jij daarmee? Of gewoon ook gezien.

Het is idd mooi. Maar ik zit nog met de gedachte van het "statige" van vroeger en het "brute" van een amg gt.  Daar valt deze voor mij momenteel nog tussen. Al kan dat veranderen als je ze meer ziet.  Het was de eerste die ik ook zag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 29/6/2022 om 14:21, Maverick zei:

Zo een SL, echt iets voor kappers / horeca uitbaters / immo boeren :D

Toch niet voor mij. Groetjes een immo boer.

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Waarom moet dit een auto zijn voor oude mensen? 

Ik vind dat ze goed werk leverden de AMG GT en oude SL (die idd meer een US cruiser was) te vervangen door één auto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allerminst een auto voor oude mensen. Enkele jaren geleden eventjes met de instap-400 gereden en dat was verdomme een aangename allrounder. Spuuglelijk wel - en meteen ook de grootste reden om dat niet te kopen. Met deze generatie is het visueel gelukkig een pak beter maar dat interieur is een ramp. Quasi alles moet je bedienen via het centraal touchscreen. Tot en met de bediening van de kap aan toe(!). En er zijn ook veel te veel instellingen, rijmodi en andere onzin die afdoen van wat een SL (in mijn ogen) moet zijn. Namelijk knap, gebruiksvriendelijk, tijdloos en comfortabel. 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

en voor de vervanger van de sls, is hij voor mij niet hardcore genoeg. (de lijnen doen mij eerder vervanger sl neigen dan de vervanger van de sls)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helemaal akkoord met die bedieningen. Zet daar een klassieke interface in met 1/4 van al die opties, en het is een veel betere auto.

Het doet echt afbreuk aan het moeiteloos rijden in deze wagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij staat alleen te hoog geprijsd. Hier staat hij aan minimum 200k chf. Dat is 50000 chf meer dan een basis 911 Cabrio.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het laatste waar ik mijn meningen over een auto bij haal is een journalist. 

Die beoordelen een SUV ook op zijn sportieve kwaliteiten en zijn 0-100 acceleratietijd (iets wat nergens nog nuttig is want je mag in geen enkel land nog 100 op een gewestweg).

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uren geleden, BMWMB zei:

The 911 stays the car to beat in this class…

Gek, ik vond de SL op 21 helemaal niet comfortabel genoeg... 'k weet niet, blijf vinden dat de auto niet 'af' is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid