Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik ga mij eens een testrit regelen. 

• 4 maanden later...
Geplaatst:

Mijne overbuurman heeft, hoorde en zag ik laatst, zo eentje (AMG63) aan zijn collectie toegevoegd. Zelfde kleur als zijn GTs en E-coupe.

Echt wel een ferm ding, binnekort es van dichter bij gaan besnuffelen.

• 6 maanden later...
Geplaatst:

Eén van de nieuwe kleuren. Mooie kleur, maar zonde dat ze enkel in het mat te krijgen is. ??‍♂️

• 3 maanden later...
  • 3 weken later...
  • 3 maanden later...
Geplaatst:

Gespot in Zolder.

Prachtige kleur.

IMG_1555.jpeg

IMG_1554.jpeg

• Vind ik leuk 6
  • 2 maanden later...
  • 3 maanden later...
Geplaatst:

Voor mij de beste E-Performance P3 AMG, kan ook in GT maar in de SL is de beleving nog zotter/unieker…

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Het instante van een EV in combinatie met het onvermoeibare van de V8 denk ik dan?

Geplaatst:

Voor mij terug een knappe en stijlvolle SL zoals vroeger … benieuwd hoe het publiek dit gaat smaken

Geplaatst:
13 minuten geleden, Lotuzzz zei:

Het instante van een EV in combinatie met het onvermoeibare van de V8 denk ik dan?

Inderdaad, zelfs aan bvb 40 km/u, vbak in 4de aan 1300 rpm, instant punch… nog nooit zoiets gereden, echt machtig 

Geplaatst:
9 uren geleden, Fastflupke zei:

Voor mij terug een knappe en stijlvolle SL zoals vroeger … benieuwd hoe het publiek dit gaat smaken

Idem, ik vind 'm ook mooi.

Geplaatst:

Idem hier. Ik vind 'm bijzonder knap.

Geplaatst:

Wagen is ook eindelijk op punt, alle ontwikkelingen van de GT zitten ook in de SL (ophanging, vbak, calibratie RWS)

Fantastisch ding, SL 55 is eigenlijk perfect 👌🏻 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
12 uren geleden, William Blake zei:

Voor mij de beste E-Performance P3 AMG, kan ook in GT maar in de SL is de beleving nog zotter/unieker…

Prachtige raket.

Grootste fout is de viercilinder.

Geplaatst:
8 uren geleden, Phil zei:

Prachtige raket.

Komen nog goeie zaken aan 😉

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Enkel zonde dat de waarde zo fel daalt. Een SL63 kost nieuw ruim 200k euro, en tweedehands van 1,5 jaar oud vind je er al voor 110k euro. Dat is dus een halvering in waarde in minder dan 2 jaar tijd. 😱

• Whut?! 1
Geplaatst:
6 uren geleden, BMWMB zei:

Enkel zonde dat de waarde zo fel daalt. Een SL63 kost nieuw ruim 200k euro, en tweedehands van 1,5 jaar oud vind je er al voor 110k euro. Dat is dus een halvering in waarde in minder dan 2 jaar tijd. 😱

Is altijd al zo geweest hé, maar idd

Geplaatst:

Fak! Serieus?

GT3 afbellen. Ik wil een SL!

Geplaatst:

Hoe kan je nu een SL overwegen als je een GT3 touring in bestelling hebt. Dat zijn gewoon 2 compleet verschillende auto's.

Geplaatst:
1 uur terug, BMWMB zei:

Hoe kan je nu een SL overwegen als je een GT3 touring in bestelling hebt. Dat zijn gewoon 2 compleet verschillende auto's.

Dat klopt. En een 911 moet er gewoon komen.

Maar zo een SL is ook echt wel een erg goede auto waar ik heel graag mee gereden heb. Ideaal is gewoon beiden hebben. :D  (I wish)

Geplaatst:
Op 18/11/2024 om 07:50, William Blake zei:

Komen nog goeie zaken aan 😉

inline 6 ?! ❤️ 

• Omhelzing 1
Geplaatst:
Op 17/11/2024 om 22:59, Phil zei:

Het spijtige is vooral dat steeds minder mensen daarom malen.

"Jamaar, het gaat goed vooruit + het is een comfortabel werkende motor (geluid, trillingen, ...) + het kost véél minder in tax + je mag toch steeds minder snel rijden dus 't is meer dan rap genoeg!" hoor je vaker en vaker. Ook bij kopers van non-doorsnee wagens zoals de 718 Boxster of nu deze SL.

Mercedes speelt daar nogal sterk op in (b.v. C-klasse geen 6-cilinders meer, 4-cilinder in de SL), soms wat té sterk (want bij de C 63 AMG ontploft het toch proper in hun gezicht, maar ook dat wordt weldra rechtgezet, zo fluistert het internet steeds luider) en het helpt helaas nog altijd in termen van theoretisch verbruik (nauwelijks in praktijk) en dus in het behalen van de normen/streefdoelen inzake uitstoot.

Geplaatst:
2 uren geleden, gTa zei:

Het spijtige is vooral dat steeds minder mensen daarom malen.

"Jamaar, het gaat goed vooruit + het is een comfortabel werkende motor (geluid, trillingen, ...) + het kost véél minder in tax + je mag toch steeds minder snel rijden dus 't is meer dan rap genoeg!" hoor je vaker en vaker. Ook bij kopers van non-doorsnee wagens zoals de 718 Boxster of nu deze SL.

Mercedes speelt daar nogal sterk op in (b.v. C-klasse geen 6-cilinders meer, 4-cilinder in de SL), soms wat té sterk (want bij de C 63 AMG ontploft het toch proper in hun gezicht, maar ook dat wordt weldra rechtgezet, zo fluistert het internet steeds luider) en het helpt helaas nog altijd in termen van theoretisch verbruik (nauwelijks in praktijk) en dus in het behalen van de normen/streefdoelen inzake uitstoot.

Een viercilinder boxer is natuurlijk iets speciaal in vgl met een I4, en gezien Porsche is het ook historisch correct.

Al kan men dat van de SL ergens ook zeggen (W121), maar toch.

Geplaatst:
30 minuten geleden, Phil zei:

Een viercilinder boxer is natuurlijk iets speciaal in vgl met een I4, en gezien Porsche is het ook historisch correct.

Al kan men dat van de SL ergens ook zeggen (W121), maar toch.

Dat is toch echt argumenten zoéken om je gelijk te halen. :D 

Niemand zegt dat die flat four 718 een kutmotor heeft maar zowat iedereen zegt wél dat een flat six zoveel emotioneler zou zijn geweest. Ik zou, gesteld dat er een alternatief zou zijn in de 718 in de vorm van een geblazen 3-liter flat six zoals in de 911, ALTIJD de flat six willen en die flat four links laten liggen, zelfs al is de 3-liter duurder in tax ... en ik vermoed velen met mij. 

De 4-cilinder in de SL is ook iets speciaal, want zeer krachtig en al wat je wil, da's niet enkel voor de 718 het geval.

Historisch gezien zijn ze allebei correct, daar zit geen verschil in. En 't is nu niet dat iedereen zich levendig herinnert dat Porsche flat fours bouwde, hé ... zeg Porsche (sportwagen) en iedereen denkt flat six.

Die flat four kwam er enkel owv alternatieve redenen, net zoals de 4-pitter in de SL. Klaar.

• Vind ik leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid