Ga naar inhoud

Xpeng G9


Audi S8

Aanbevolen berichten

18 minutes ago, Polygoon said:

WLTP - 20% was tijdens mijn testritten ietwat de maaststaf voor gemengd gebruik.

Ik herhaal.....

who cares about 'gemengd gebruik'. Als je thuis komt plug je dat ding in. Of daar nog 20% of 70% range in zit doet er niet toe.

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

idd, hier staat die continue tussen de 65 en 85%. De enige keren dat die tot 15% zakt, is in het weekend na een rit naar de kust of dergelijks, en dat is puur omdat ik dan niet laad ginds. Want met 85% beginlading geraak ik perfect over en weer.  Mijn inziens is het vooral de snelheid dat je kan laden dat de doorslag moet geven. dat je na 10minuten snelladen bv weer verder kan ipv 20min te moeten staan laden. Qua afstand zitten ze toch redelijk dicht bij elkaar

Link naar reactie
Delen op andere sites

48 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik herhaal.....

who cares about 'gemengd gebruik'. Als je thuis komt plug je dat ding in. Of daar nog 20% of 70% range in zit doet er niet toe.

 

Het helpt wel je ritten te "plannen" op de momenten dat je de limiet van die range moet opzoeken 🙂.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, Polygoon said:

Het helpt wel je ritten te "plannen" op de momenten dat je de limiet van die range moet opzoeken 🙂.

Als je de limieten van de range moet opzoeken ben je niet met gemengd gebruik bezig. Dan ben je 90% van de tijd op de snelweg aan het rijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, ir_fuel zei:

Als je de limieten van de range moet opzoeken ben je niet met gemengd gebruik bezig. Dan ben je 90% van de tijd op de snelweg aan het rijden.

Meestal kom je wel eens van die snelweg af (of rij je er op).
De ritten lokaal worden horen bij het totaal van de rit > gemengd gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uren geleden, Polygoon zei:

Voor de eindgebruiker is WLTP - 20% toch een vrij goeie maatstaf?
Een wagen die 300km doet met 200kWh batterij of 59kWh batterij maakt in se niet het verschil buiten laadtijd, right?

Dat is als zeggen dat een benzinewagen die 300 km doet met een tank van 100 liter geen verschil maakt met een wagen die dat doet met een tank van 30 liter. 

Bij een ICE redeneer je toch ook nooit in aantal kilometers?

Snelweg bij koude omstandigheden zit ik aan 25 kwh, in stadsverkeer zit ik aan 15kwh in goede omstandigheden. Met een batterij 30kw zit je dan met een delta van 120 km tot 200 km. Dat is toch belangrijk om te duiden lijkt mij.

Verschil met ICE? Daar is het lange ritten meer range in kilometers, bij EV is het net andersom. Dus uw WLTP zit daar veel dichter bij uw worst case, omdat de mix van WLTP voorzien is op stadsverkeer dat er in moet om het gemiddelde omhoog te brengen 😉

aangepast door josenjef
  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, josenjef zei:

Dat is als zeggen dat een benzinewagen die 300 km doet met een tank van 100 liter geen verschil maakt met een wagen die dat doet met een tank van 30 liter. 

Economisch maakt dat een verschil, ja.
Naar gebruiksgemak iets minder.

10 minuten geleden, josenjef zei:

Bij een ICE redeneer je toch ook nooit in aantal kilometers?

 

Omdat daar, je na 5 minuten terug je volle range verder kan. De vraag stelt zich daar niet (afgezien van het economische natuurlijk).

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Polygoon zei:

Economisch maakt dat een verschil, ja.
Naar gebruiksgemak iets minder.

Omdat daar, je na 5 minuten terug je volle range verder kan. De vraag stelt zich daar niet (afgezien van het economische natuurlijk).

Klopt, maar dat gaat ook wel verbeteren denk ik. Zo heeft de G9 heeft de technologie om 100 km te laden op 5 min. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Audi S8 zei:

Klopt, maar dat gaat ook wel verbeteren denk ik. Zo heeft de G9 heeft de technologie om 100 km te laden op 5 min. 

in theorie doet Tesla dat toch al met hun V3 laders?

(ik zeg theorie omdat veel afhangt van het voorverwarmen en % van je batterij. maar dat zal met de xpeng ook wel zo zijn, want een batterij is een batterij)

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, Audi S8 said:

Zo heeft de G9 heeft de technologie om 100 km te laden op 5 min. 

Ja dat zegt ook alles en niks. "100km laden". Als je 30 per uur rijdt of 150 per uur rijdt? Bergop? Bergaf? Koud? Warm?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Audi S8 zei:

Klopt, maar dat gaat ook wel verbeteren denk ik. Zo heeft de G9 heeft de technologie om 100 km te laden op 5 min. 

Dat zegt niks...

100km voor wie? Hoe?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Ja dat zegt ook alles en niks. "100km laden". Als je 30 per uur rijdt of 150 per uur rijdt? Bergop? Bergaf? Koud? Warm?

 

Ah, verloren. :lolz: 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, Tommie zei:

Dat zegt niks...

100km voor wie? Hoe?

Wat bedoel je?

Als de infrastructuur het toe laat is het mogelijk om 300 kW DC te laden, wat neerkomt op die 100 km op 5 min.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, Audi S8 zei:

Wat bedoel je?

Als de infrastructuur het toe laat is het mogelijk om 300 kW DC te laden, wat neerkomt op die 100 km op 5 min.

Nope. 100km theoretisch bedoel je. Maar geen 100km als 't vriest en je rijdt autostrade. Geen 100km als je net een bergpas op moet. Maar misschien zelfs wel 120km als je enkel stadsverkeer bij 20gr gaat doen.

Meteen de essentie van mijn posts van gisteren.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Tommie zei:

Nope. 100km theoretisch bedoel je. Maar geen 100km als 't vriest en je rijdt autostrade. Geen 100km als je net een bergpas op moet. Maar misschien zelfs wel 120km als je enkel stadsverkeer bij 20gr gaat doen.

Meteen de essentie van mijn posts van gisteren.

Jups, dan ga ik volkomen akkoord met jouw stelling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Audi S8 zei:

Jups, dan ga ik volkomen akkoord met jouw stelling.

Voor alle duidelijkheid, da's een struggle voor iedereen met EV rijden he. Vandaar dat ik al die theoretische cijfers niet interessant vind.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, Audi S8 said:

Wat bedoel je?

Als de infrastructuur het toe laat is het mogelijk om 300 kW DC te laden, wat neerkomt op die 100 km op 5 min.

't zal dan toch niet de laatste 100km range zijn als uw batterij al voor 70% vol is.

Of de eerste 100km range als je batterij voor 2% vol is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, tuscani zei:

 

(ik zeg theorie omdat veel afhangt van het voorverwarmen en % van je batterij. maar dat zal met de xpeng ook wel zo zijn, want een batterij is een batterij)

euhm beide verloren hoor, want ik had het al gepost. :D

 

  • Grappig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid