gewoon ik 8.349 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 Zojuist, Liquid Li0n zei: ik vond het net een goeie omdat er een waarheid inzit. Of ze gaan pissen en willen persé dat bonneke opgebruiken want ze vinden het schandalig dat je 70 cent of 1 euro moet betalen. Dus dan geven ze liever 4 euro uit MAAR hebben dan wel "gratis" gaan pissen omdat ze die euro terugkrijgen. hmmmm koffie mensen kijken maar raar ook trouwens als je je campingvuurke uithaalt en daar je bialetti/waterketel opzet en dan je koffie maakt. Blijft lang warm trouwens zo een bialetti, niet zo handig voor een quick stop 1 Quote
Ugeken 11.751 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 10 uren geleden, dragonfly zei: Bepaalde stations hadden al 40 laadpalen staan en die waren volzet. Geen Tesla charger, meestal Ionity, Engie of Total. Dat kan je niet eindeloos schalen. Mensen zullen zich moeten aanpassen. Maar veel huisjes voor verhuur zijn van zaterdag tot zaterdag dus dat helpt ook al niet. Je moet zorgen dat je op een weekdag kunt rijden en een tussenstop voorzien voor en na uw huisje… Quote
Joske 922 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 10 uren geleden, dragonfly zei: Mensen zullen zich moeten aanpassen. Maar veel huisjes voor verhuur zijn van zaterdag tot zaterdag dus dat helpt ook al niet. 11 minuten geleden, Ugeken zei: Je moet zorgen dat je op een weekdag kunt rijden en een tussenstop voorzien voor en na uw huisje… In t hoogseizoen op vakantie gaan is voor veel mensen jammer genoeg de realiteit en dan hebt ge heel weinig keuze om niet van zaterdag tot zaterdag op vakantie te gaan. En voor nog veel meer mensen is t financieel niet mogelijk om dan nog es een paar honderd euro voor 1 of 2 nachten extra voor t heel gezin op te hoesten. 2 Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 1 uur terug, Polygoon zei: Je ziet de ironie in het verschil qua narratief hopelijk ook Neen, ik deel hier feiten van een zwarte zaterdag maar van de EV politie mag dit niet vermeld worden. Nu ben je Wooter² maar je beseft het helaas zelf niet. 3 Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 48 minuten geleden, Joske zei: In t hoogseizoen op vakantie gaan is voor veel mensen jammer genoeg de realiteit en dan hebt ge heel weinig keuze om niet van zaterdag tot zaterdag op vakantie te gaan. En voor nog veel meer mensen is t financieel niet mogelijk om dan nog es een paar honderd euro voor 1 of 2 nachten extra voor t heel gezin op te hoesten. Voila, dat wordt hier al eens vergeten. Veel mensen met een bedrijfswagen moeten al EV rijden met alle ongemakken er bij. Uiteraard is dat maar 1x of 2x per jaar maar dat neemt niet weg dat het geen vooruitgang is. Quote
Dawud 4.616 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 1 uur terug, Polygoon zei: Daarna wel 30 minuten in de rij voor hunne Cola 1 uur terug, dragonfly zei: Belachelijke opmerking Eigenlijk niet belachelijk. Ik had het vorige week dinsdag rond 20u nog voor aan de Total in Kalken. Ik gok een 10tal pompen, er was er één nog maar vrij (verkeerde kant voor mij), bij de rest stond er iemand te tanken of zat gewoon niemand in. Na een dikke minuut van geen beweging te zien me gaan zetten aan die verkeerde pomp. Toen ik doorreed stond was er 1 vrije spot buiten de mijne.... Echt een pest die mensen die na hun tankbeurt nog eens een koffietje gaan drinken of rustig gaan winkelen. Maar ik had voor Gent een vrachtwagen ingehaald en voor Lokeren had ik hem terug ingehaald, aan legale snelheden. Dat lukt niet als je 15 minuten moet laden. 2 Quote
Polygoon 15.036 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 17 minuten geleden, dragonfly zei: Neen, ik deel hier feiten van een zwarte zaterdag maar van de EV politie mag dit niet vermeld worden. Nu ben je Wooter² maar je beseft het helaas zelf niet. Ik weerleg de feiten niet, ik bemerk gewoon dat in het ene narratief het maar 5 minuutjes is, in het andere narratief het zeker 15 tot 30 minuten is. Naargelang welk punt er gemaakt moet worden (en dat is niet naar jou persoonlijk, iedereen doet het en ik betrap mezelf er ook op). Maar het is oké, ik weerhoud me van verdere commentaar. Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 58 minuten geleden, Joske zei: In t hoogseizoen op vakantie gaan is voor veel mensen jammer genoeg de realiteit en dan hebt ge heel weinig keuze om niet van zaterdag tot zaterdag op vakantie te gaan. En voor nog veel meer mensen is t financieel niet mogelijk om dan nog es een paar honderd euro voor 1 of 2 nachten extra voor t heel gezin op te hoesten. je hoeft ook niet altijd naar zuid-frankrijk op reis in een huisje met een zwembad natuurlijk. maar ik ben dan ook een cheapskate die graag wat meer vrijheid heeft dan wat "moet" Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 12 minuten geleden, dragonfly zei: Voila, dat wordt hier al eens vergeten. Veel mensen met een bedrijfswagen moeten al EV rijden met alle ongemakken er bij. Uiteraard is dat maar 1x of 2x per jaar maar dat neemt niet weg dat het geen vooruitgang is. het staat mensen vrij om nog iets anders naast hun bedrijfswagen te kopen. Want hoe gaan al die mensen zonder bedrijfswagen op reis? Te voet of met paard en kar? We zijn verwend geweest met onze astmatische diesel die 1000km reed op 1 tank en we zo heel goedkoop op reis konden gaan. En alles wat daarvan afwijkt en dus geld kost voor ontspanning en plezier, brengt voor heel veel mensen een hoop onnodige stress met zich mee. Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 1 uur geleden, Polygoon zei: Daarna wel 30 minuten in de rij voor hunne Cola Ik vind dat wel een goeie ja. Een kwartier in de rij staan voor een broodje gaat zonder morren, maar een half uurtje laden o wee. Nu ik schuif liefst van al voor geen van beiden aan. Ik behoor wel tot de 10mn tankstop en door volk. (en ik sta in dik 7u in Montpellier, vanuit Gent) 3 Quote
ir_fuel 58.284 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 1 hour ago, Asserti said: (en ik sta in dik 7u in Montpellier, vanuit Gent) Ook op zaterdagnamiddag in juli? Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 3 uren geleden, Liquid Li0n zei: ik vond het net een goeie omdat er een waarheid inzit. Of ze gaan pissen en willen persé dat bonneke opgebruiken want ze vinden het schandalig dat je 70 cent of 1 euro moet betalen. Dus dan geven ze liever 4 euro uit MAAR hebben dan wel "gratis" gaan pissen omdat ze die euro terugkrijgen. Terwijl ze hun auto aan de pomp laten staan... Voor een EV niet van toepassing maar als je dinosaur juice moet hebben sta je daar mooi te schilderen 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 23 minuten geleden, Jochen zei: Terwijl ze hun auto aan de pomp laten staan... Voor een EV niet van toepassing maar als je dinosaur juice moet hebben sta je daar mooi te schilderen exact. kan ik ook niet tegen. Maar de wereld is eenmaal veel egoistischer én individualistischer geworden. In dezelfde lijn doet me het er aan denken: Ik was zaterdag of Sfinks festival, en daar zag ik het ook nog. Zo een heel plakkaat met logische zaken op van respect te hebben voor elkaar en voor het materiaal en bla bla...ik dacht het nog van: 10 jaar geleden WISTEN wij dit gewoon, nu moet dit allemaal uitgeschreven staan en doen de mensen het alsnog niet. Zelfde met het inschepen van een vliegtuig. Het is alsof ze precies geen plaats gaan hebben als ze niet drummen en ongeduldig worden. Snappen die mensen nu niet dat ze een genummerde plaats hebben en iedereen meekan. ikke ikke ikke en de rest kan stikke mentaliteit is echt absurd de laatste jaren. Quote
ir_fuel 58.284 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 2 minutes ago, Liquid Li0n said: Zelfde met het inschepen van een vliegtuig. Het is alsof ze precies geen plaats gaan hebben als ze niet drummen en ongeduldig worden. Snappen die mensen nu niet dat ze een genummerde plaats hebben en iedereen meekan. Zag gisteren beelden van een evacuatie van een vliegtuig op de landingsbaan, via die opblaasbare glijbaan. Het vliegtuig STOND IN BRAND en nog zie je 95% van de passagiers daar verschijnen met de handbagage die ze uit het vak boven hun zetel hebben getrokken, ipv direct naar buiten te gaan. Je zal maar achteraan in de rij vast zitten en stikken in de rook want voor u moesten ze absoluut hun brol kunnen meepakken. 1 Quote
Joske 922 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 1 uur geleden, Asserti zei: Ik vind dat wel een goeie ja. Een kwartier in de rij staan voor een broodje gaat zonder morren, maar een half uurtje laden o wee. Nu ik schuif liefst van al voor geen van beiden aan. Ik behoor wel tot de 10mn tankstop en door volk. (en ik sta in dik 7u in Montpellier, vanuit Gent) Over in een wachtrij staan is een pretpark nog altijd het mooiste voorbeeld. 50ish euro betalen om ne hele dag aan te schuiven voor samen geteld een dik uur in de attracties zitten... Ik hoorde gisteren van iemand die net terug is van Japan dat daar een smartphone een geluid MOET maken als iemand een foto neemt, en dat overal in t openbaar vervoer ophangt dat foto's maken onder de rok van een vrouw niet mag.... Quote
dragonfly 14.973 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 1 uur geleden, Asserti zei: Ik vind dat wel een goeie ja. Een kwartier in de rij staan voor een broodje gaat zonder morren, maar een half uurtje laden o wee. Het probleem begint wanneer alle laadpalen bezet zijn. Mocht je meteen kunnen parkeren en beginnen laden is dat niet erg. Je verliest inderdaad wat tijd met een plasje en bezoek aan de shop. Maar neen, je moet eerst aanschuiven om een laadpaal te bemachtigen en daarna moet je alsnog naar binnen om alles af te werken. Voor de 5de keer, uiteraard enkel een probleem op drukke dagen maar helaas kan niet iedereen op een woensdag naar zijn bestemming rijden. 2 Quote
ir_fuel 58.284 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 12 minutes ago, Joske said: Over in een wachtrij staan is een pretpark nog altijd het mooiste voorbeeld. 50ish euro betalen om ne hele dag aan te schuiven voor samen geteld een dik uur in de attracties zitten... Volgens mijn dochter is dat aanschuiven een deel van het plezier. Ik heb zo ooit eens in een Amerikaans pretpark rondgelopen met weinig volk. Op 1.5 uur tijd had ik 8 rollercoasters gedaan. Ik was zo mottig als wat erna 1 2 Quote
PJH 21.018 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 6 uren geleden, Jochen zei: Terwijl ze hun auto aan de pomp laten staan... 6 uren geleden, Liquid Li0n zei: exact. kan ik ook niet tegen Ik heb er ook een hekel aan als mensen hun auto aan de pomp laten staan. Ik ben een "tanken en gaan" mens, maar soms moet je nu eenmaal binnen betalen. Ik ben in 2019 geflagged geweest bij de Polizei wegens doorrijden na het tanken zonder te betalen in de buurt van Freiburg. De pomphouder had me zien wegrijden na het tanken richting de parking, en was al direct aan het bellen om mij tegen te houden aan de zwitserse grens wegens diefstal enz In de realiteit had ik getankt, daarna de auto verplaatst om geen andere mensen op te houden en dan was ik naar de shop gestapt. Fameuze uitbrander gekregen omdat dat blijkbaar not done is. Andere mensen kunnen de pomp toch niet gebruiken zolang ze niet afgerekend is, dus daarom moet je de auto dus laten staan. Tot zover mijn rekening houden met anderen ^^ 2 Quote
ir_fuel 58.284 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 12 minutes ago, dragonfly said: Het probleem begint wanneer alle laadpalen bezet zijn. Mocht je meteen kunnen parkeren en beginnen laden is dat niet erg. Je verliest inderdaad wat tijd met een plasje en bezoek aan de shop. Maar neen, je moet eerst aanschuiven om een laadpaal te bemachtigen en daarna moet je alsnog naar binnen om alles af te werken. Voor de 5de keer, uiteraard enkel een probleem op drukke dagen maar helaas kan niet iedereen op een woensdag naar zijn bestemming rijden. Het is ook een geval van "hoe vaak heb je dit voor". Je hebt precies veel mensen die een auto kopen voor een situatie die ze 1 of 2 keer per jaar gaan meemaken (aka "de reis naar het zuiden"). Als je dat wekelijks of maandelijks moet meemaken zou ik ook een andere oplossing zoeken idd. Quote
ir_fuel 58.284 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 1 minute ago, PJH said: Ik heb er ook een hekel aan als mensen hun auto aan de pomp laten staan. Ik ben een "tanken en gaan" mens, maar soms moet je nu eenmaal binnen betalen. Ik ben in 2019 geflagged geweest bij de Polizei wegens doorrijden na het tanken zonder te betalen in de buurt van Freiburg. De pomphouder had me zien wegrijden na het tanken richting de parking, en was al direct aan het bellen om mij tegen te houden aan de zwitserse grens wegens diefstal enz In de realiteit had ik getank, daarna de auto verplaatst om geen andere mensen op te houden en dan was ik naar de shop gestapt. Fameuze uitbrander gekregen omdat dat blijkbaar not done is. Andere mensen kunnen de pomp toch niet gebruiken zolang ze niet afgerekend is, dus daarom moet je de auto dus laten staan. Tot zover mijn rekening houden met anderen ^^ In de beschaving kan je gelukkig gewoon aftikken aan de pomp zelf tegenwoordig. Ik weet dat ze daar in Frankrijk heel lang over gedaan hebben 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 29 minuten geleden, ir_fuel zei: Het is ook een geval van "hoe vaak heb je dit voor". Je hebt precies veel mensen die een auto kopen voor een situatie die ze 1 of 2 keer per jaar gaan meemaken (aka "de reis naar het zuiden"). Als je dat wekelijks of maandelijks moet meemaken zou ik ook een andere oplossing zoeken idd. dat is vermoedelijk dan ook de moment waarop ze de auto eens lang gebruiken dan hun A naar B ritje rond de kerktoren en zich er dan aan beginnen storen. Net hetzelfde dat 80% van de mensen toekomt met een VW Polo maar toch iedereen voor die grote SUV wil gaan WANT ze willen een grote koffer of het is veiliger (denken ze) in de regen of bij een accident etc etc Quote
ir_fuel 58.284 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 Ik durf toch te zeggen dat voor velen de koffer van die VW Polo wat te klein gaat zijn Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 1 uur terug, ir_fuel zei: In de beschaving kan je gelukkig gewoon aftikken aan de pomp zelf tegenwoordig. Ik weet dat ze daar in Frankrijk heel lang over gedaan hebben In Duitsland ook nog heel veel binnen betalen. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 (aangepast) 18 minuten geleden, ir_fuel zei: Ik durf toch te zeggen dat voor velen de koffer van die VW Polo wat te klein gaat zijn in de tijden van onze ouders gingen ze op reis met een 2pk. Nu moeten ze een X7 of een EV9 rijden met een dakkoffer en komen ze precies nog niet toe. 28 juli 2025 aangepast door Liquid Li0n Quote
Asserti 3.417 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 2 uren geleden, ir_fuel zei: Ook op zaterdagnamiddag in juli? Das volk dat op ons neerkijkt omdat het geen kinderen heeft en niet in den bouw werkt en bijgevolg nergens rekening mee moet houden en kan vertrekken en terugkeren wanneer ze willen! En niet eens afhankelijk zijn van de huurperiodes want ze blijven bij de (schoon)ouders slapen! Maar een groot deel van die rijtijd is sowieso buiten de spits. 04u tot 13u in het heen rijden en 18u tot 02u in het terugkeren Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.