dragonfly 14.973 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 1 uur terug, ir_fuel zei: Het is ook een geval van "hoe vaak heb je dit voor". Je hebt precies veel mensen die een auto kopen voor een situatie die ze 1 of 2 keer per jaar gaan meemaken (aka "de reis naar het zuiden"). Als je dat wekelijks of maandelijks moet meemaken zou ik ook een andere oplossing zoeken idd. Kopen niet neen, bedienden die van hun werkgever een EV moeten kiezen En dat is nu inderdaad maar 1-2x per jaar. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 42 minutes ago, Liquid Li0n said: in de tijden van onze ouders gingen ze op reis met een 2pk. Nu moeten ze een X7 of een EV9 rijden met een dakkoffer en komen ze precies nog niet toe. In de tijden van onze ouders staken ze 5 kinderen op de achterbank. 1 Quote
Jokke_vlo 16.911 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 17 uren geleden, Lotuzzz zei: Hoe ziet een roadtrip met een ICE eruit?! Met twee chauffeurs? Tripje van 1000 km met twee stops van minder dan 10 minuten. Voila. 3 Quote
Jokke_vlo 16.911 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 6 uren geleden, Goesting zei: Dat kan ook serieus tegenvallen. Aan afrit Habay op de E411 is de laatste Total voor de grens met Luxemburg. Daar kan je een pak tijd verliezen in de tankkaartfile. Ik doe dit baan maandelijks..........ik heb nog nooit een tankfile gehad. NEVER. Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 Zojuist, Jokke_vlo zei: Ik doe dit baan maandelijks..........ik heb nog nooit een tankfile gehad. NEVER. doe die eens zaterdag of zondag? Liefst wanneer de hollanders vertrekken. Alhoewel, doe dat maar niet en spaar je al die ergernissen op de baan uit. Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 5 uren geleden, Ugeken zei: Je moet zorgen dat je op een weekdag kunt rijden en een tussenstop voorzien voor en na uw huisje… Doen wij ook, vertrekken op donderdag of zelfs woensdag en zo hebben we zaterdag meestal nog maar een 100km voor de boeg. Volledig voor de vloedgolf en fileleed, want we zien telkens tijdens het ontbijt in het hotel op het verkeersbericht alles rood kleuren en dichter komen. Ook deels de reden dat we nu eens met het vliegtuig gaan. 1 omdat we ook "alles" gedaan hebben dat in de mogelijkheid ligt om voor anderhalve week met de wagen naartoe te gaan. 2 omdat we steeds vertrekken na het Chirokamp, en ze komen nu terug op een donderdag. Te laat dus om alles te wassen en weer in te pakken. Quote
Jokke_vlo 16.911 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 Dat klopt wel, naar het Zuiden rijd ik 's nachts en zorg dat we voor 7u door Lyon zijn. Dan heb je dat probleem niet. 's Ochtends om 11u zie je dan de mega files ontstaan. Ik kies niet voor een vrijwillige zwarte file dag 1 Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 3 minuten geleden, gewoon ik zei: doe die eens zaterdag of zondag? Liefst wanneer de hollanders vertrekken. Alhoewel, doe dat maar niet en spaar je al die ergernissen op de baan uit. Daarnet naar Roeselare gereden. Fak de autostrade zat vol met of middenvak of linkervakplakkers. Allemaal gele platen. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 16 minutes ago, tuscani said: Doen wij ook, vertrekken op donderdag of zelfs woensdag en zo hebben we zaterdag meestal nog maar een 100km voor de boeg. Volledig voor de vloedgolf en fileleed, want we zien telkens tijdens het ontbijt in het hotel op het verkeersbericht alles rood kleuren en dichter komen. Ook deels de reden dat we nu eens met het vliegtuig gaan. 1 omdat we ook "alles" gedaan hebben dat in de mogelijkheid ligt om voor anderhalve week met de wagen naartoe te gaan. 2 omdat we steeds vertrekken na het Chirokamp, en ze komen nu terug op een donderdag. Te laat dus om alles te wassen en weer in te pakken. Ik ben 2 jaar na mekaar met het vliegtuig naar Zuid-Frankrijk gevlogen. Het jaar ervoor met de auto. Dit jaar terug met de auto (met een EV, de horror!). Volgend jaar zal het terug met de auto zijn. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 15 minutes ago, Jokke_vlo said: Dat klopt wel, naar het Zuiden rijd ik 's nachts en zorg dat we voor 7u door Lyon zijn. Dan heb je dat probleem niet. 's Ochtends om 11u zien je dan de mega files ontstaan. Ik kies niet voor een vrijwillige zwarte file dag Idd. Lyon is voor mij ook het "ijkpunt". Daar wil ik ook voorbij zijn voor de dag begint. Zelfs 's avonds merk je hoeveel drukker het wordt eens je Dijon passeert. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 16 minutes ago, tuscani said: Daarnet naar Roeselare gereden. Fak de autostrade zat vol met of middenvak of linkervakplakkers. Allemaal gele platen. De E411 vanaf Namen is ook zo een toeristenautostrade. Quote
ex-Mooseman 14.568 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 38 minuten geleden, Jokke_vlo zei: Met twee chauffeurs? Tripje van 1000 km met twee stops van minder dan 10 minuten. Voila. gij hebt daar voor twee chauffeurs nodig. Plooier Quote
Jokke_vlo 16.911 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 Oud worden he ...... ik meen dat. 's nachts lukt het me max 2 tot 3 uur aan een stuk te rijden, dan moet ik toch even de ogen sluiten. Vroeger was er geen sprake van om mijn stuur af te geven. Bij daglicht geen probleem, kan easy 8 uur bollen. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 6 minutes ago, ex-Mooseman said: gij hebt daar voor twee chauffeurs nodig. Plooier en nu er nog bij in hoe "weinig" uur je "in het zuiden stond". 1 4 Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 12 minuten geleden, ex-Mooseman zei: gij hebt daar voor twee chauffeurs nodig. Plooier komende van de man die met 3 extra chauffeuse op reis gaat Quote
Fr79 506 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 In 7u van Gent naar Montpellier hoe doe je dat zonder een massa boetes? Hier meermaals per jaar van Waasland naar omgeving Narbonne (ietsje verder), nul keer tanken (100l dieseltank) en 3 keer 15à20 minuten stoppen en is altijd rond de 10u... Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 19 minutes ago, Fr79 said: In 7u van Gent naar Montpellier hoe doe je dat zonder een massa boetes? Hier meermaals per jaar van Waasland naar omgeving Narbonne (ietsje verder), nul keer tanken (100l dieseltank) en 3 keer 15à20 minuten stoppen en is altijd rond de 10u... pfff ... platten 1 Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 47 minuten geleden, ir_fuel zei: en nu er nog bij in hoe "weinig" uur je "in het zuiden stond". Toch overal zo? Maar dan de dag van aankomst niets plannen want men moet recupereren van de lange rit Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 Om 8h murw aankomen maar pas kunnen inchecken om 15h 1 8 Quote
Jochen 6.085 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 9 minuten geleden, ir_fuel zei: pfff ... platten Hij moest zijn bonneke van de wc nog opgebruiken hè 1 Quote
Fr79 506 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 10 minuten geleden, Jochen zei: Hij moest zijn bonneke van de wc nog opgebruiken hè De mongolenboterhammen moesten op 2 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 44 minutes ago, Jochen said: Om 8h murw aankomen maar pas kunnen inchecken om 15h De clue is van om 1h 's nachts pas te vertrekken. 1 Quote
tuscani 11.796 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 2 uren geleden, ir_fuel zei: Ik ben 2 jaar na mekaar met het vliegtuig naar Zuid-Frankrijk gevlogen. Het jaar ervoor met de auto. Dit jaar terug met de auto (met een EV, de horror!). Volgend jaar zal het terug met de auto zijn. Van Calpe in Spanje tot alle randen van Frankrijk en tot voorbij Rome gezeten met de wagen. Ik maak daar geen probleem van. Maar al hetgeen je verder gaat, is het zonde om maar 1 week op locatie te zitten ( als uitvalsbasis). Anders zit je bij wijze van spreken langer in de wagen. Quote
ex-Mooseman 14.568 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 2 uren geleden, gewoon ik zei: komende van de man die met 3 extra chauffeuse op reis gaat En die alles samen geen 200 km gereden hebben van de 4500. Mijn vrouw pakt nooit het stuur op vakantie, die wordt suf als ze tien minuten in de auto zit, na een kwartier slaapt die. Mijn vrouw vertrouwt de jongste nog niet genoeg. Op Ile-de-Ré heeft ze gereden, maar naar mijn vrouw haar normen, iets te voortvarend. Ik heb ze al meer laten doen, en kan wat meer vertrouwen geven, maar mijn vrouw gilt de boel bijeen. De oudste heeft een stuk tussen San Sebastián en Gijon gereden, want die dag was ik zo mottig als iets (heel slecht geslapen de nacht voordien), maar voor de rest is ze liever passenger-queen. Quote
DDke 8.688 Geplaatst: 28 juli 2025 Geplaatst: 28 juli 2025 5 uren geleden, ir_fuel zei: Volgens mijn dochter is dat aanschuiven een deel van het plezier. Ik heb zo ooit eens in een Amerikaans pretpark rondgelopen met weinig volk. Op 1.5 uur tijd had ik 8 rollercoasters gedaan. Ik was zo mottig als wat erna Met mijne zoon moeten wij niet aanschuiven. Sinds dat geweten is, neemt iedereen in de familie die kerel mee naar een pretpark 6 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.