Polygoon 15.035 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari 17 minuten geleden, ir_fuel zei: afjakkeren Pas op, we mogen dat woord hier niet gebruiken! Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari Just now, Polygoon said: Pas op, we mogen dat woord hier niet gebruiken! Heeft dat een negatieve connotatie? Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari 2 minuten geleden, ir_fuel zei: Heeft dat een negatieve connotatie? Moet je aan @Jokke_vlo vragen Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari Just now, Polygoon said: Moet je aan @Jokke_vlo vragen Kan je die tag verwijderen voor hij hier weer verschijnt aub? 4 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari 8 minuten geleden, ir_fuel zei: Ja dat is dus "de mensen waar je vroeger geen advies van moest spreken nu de heilige waarheid". Je hebt alleen maar een app nodig als je bij Tesla wil gaan laden. Elke publieke laadpas werkt op elke publieke lader tegenwoordig. Je hebt helemaal geen app nodig en een account om ergens te laden. Vraag een laadpas aan en klaar. Ik heb 2 laadpassen. 1 voor thuis voor mijn split billing en 1 voor onderweg. Die 2 werken overal. Ik ben nog geen lader tegengekomen waar ik een andere kaart moest pakken. Je hebt nooit een EV gehad, laat staan ermee op reis geweest, maar je vindt het niet aangenaam. Ok dan. Om even te schetsen hoe gebrainwasht ik ben: ik heb een luchthaven op 5 minuten van mijn woning. Mijn vakantiebestemming daar kan ik rechtstreeks op vliegen, en dan nog 20 minuten met een taxi en ik ben er. Het is 1000km van thuis. En toch ga ik nu voor de 2e keer (vorig jaar ook, de jaren ervoor 2 keer gevlogen) met de EV die ik 1 miljoen keer ga moeten opladen onderweg aan vieze laadstations zonder toilet, ipv met het vliegtuig (dat me notabene minder kost heen en terug). jij spreekt over een laadkaart maar ik over een bankkaart. Ze heeft enkel een laadpas die bij de auto zat. ik neem ook nog vaak het vliegtuig hoor. maar van met de auto op reis gaan kan ik ook wel genieten. Je hebt om te beginnen al meer beenruimte en je bent met iets bezig, je moet niet overal liggen wachten (luchthaven, op het vliegtuig, op de taxi of bus bij aankomst, etc) Geef dat nog een paar jaar en dat is weer helemaal anders. Wanneer we met een solid state batterij zitten of wanneer we misschien draadloos opladen terwijl we op de snelweg rijden. Beetje zoals de Cayenne dit nu al kan door op een plaat te gaan staan. Het evolueert nog te snel dus nog even wachten, als je kan wachten en niet gebonden bent aan werkgever die je een EV geeft. Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari 3 minuten geleden, Liquid Li0n zei: jij spreekt over een laadkaart maar ik over een bankkaart. Ze heeft enkel een laadpas die bij de auto zat. ik neem ook nog vaak het vliegtuig hoor. maar van met de auto op reis gaan kan ik ook wel genieten. Je hebt om te beginnen al meer beenruimte en je bent met iets bezig, je moet niet overal liggen wachten (luchthaven, op het vliegtuig, op de taxi of bus bij aankomst, etc) Geef dat nog een paar jaar en dat is weer helemaal anders. Wanneer we met een solid state batterij zitten of wanneer we misschien draadloos opladen terwijl we op de snelweg rijden. Beetje zoals de Cayenne dit nu al kan door op een plaat te gaan staan. Het evolueert nog te snel dus nog even wachten, als je kan wachten en niet gebonden bent aan werkgever die je een EV geeft. Bij de auto, of van de werkgever? Dat de werkgever dat dicht zet lijkt mij eerder het geval dan dat de laadpas het niet kan. Moest je vroeger toch ook vragen/weten met je tankkaart? En dan duurt het letterlijk 5 minuten om een laadpas aan te vragen bij een van de vele aanbieders en je kan in heel Europa laden. In vele gevallen is die aanvraag zelfs volledig gratis. Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari 2 minutes ago, Monterey Jack said: En dan duurt het letterlijk 5 minuten om een laadpas aan te vragen bij een van de vele aanbieders en je kan in heel Europa laden. In vele gevallen is die aanvraag zelfs volledig gratis. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari 2 minuten geleden, Monterey Jack zei: Bij de auto, of van de werkgever? Dat de werkgever dat dicht zet lijkt mij eerder het geval dan dat de laadpas het niet kan. Moest je vroeger toch ook vragen/weten met je tankkaart? En dan duurt het letterlijk 5 minuten om een laadpas aan te vragen bij een van de vele aanbieders en je kan in heel Europa laden. In vele gevallen is die aanvraag zelfs volledig gratis. Van de werkgever. Ik vind het ook meer dan normaal dat die werkgever, nu ze EV's uitdelen, nog steeds met nationale laadkaarten werken zoals het ook het geval was met een tankkaart. En in het buitenland kan je dan met je bankkaart. Maar dat zal niet lukken bij alle palen die ze tegen komen, daar ben je gebonden aan een kaart van die maatschappij. Soit, dat is verleden tijd vanaf volgend jaar. Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari 22 minuten geleden, ir_fuel zei: Om even te schetsen hoe gebrainwasht ik ben: ik heb een luchthaven op 5 minuten van mijn woning. Mijn vakantiebestemming daar kan ik rechtstreeks op vliegen, en dan nog 20 minuten met een taxi en ik ben er. Het is 1000km van thuis. En toch ga ik nu voor de 2e keer (vorig jaar ook, de jaren ervoor 2 keer gevlogen) met de EV die ik 1 miljoen keer ga moeten opladen onderweg aan vieze laadstations zonder toilet, ipv met het vliegtuig (dat me notabene minder kost heen en terug). Zou je niet beter met een ICE Mini gaan? @Ugeken 1 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari Just now, Liquid Li0n said: daar ben je gebonden aan een kaart van die maatschappij. NEEN. FFS ... 1 2 2 Quote
ir_fuel 58.282 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari Just now, Lotuzzz said: Zou je niet beter met een ICE Mini gaan? @Ugeken We zouden met mijn vrouw haar MX-5 kunnen gaan? Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari Zojuist, Liquid Li0n zei: Van de werkgever. Ik vind het ook meer dan normaal dat die werkgever, nu ze EV's uitdelen, nog steeds met nationale laadkaarten werken zoals het ook het geval was met een tankkaart. En in het buitenland kan je dan met je bankkaart. Maar dat zal niet lukken bij alle palen die ze tegen komen, daar ben je gebonden aan een kaart van die maatschappij. Soit, dat is verleden tijd vanaf volgend jaar. Zever. Ik heb een BMW kaart waarmee ik zo goed als overal kan laden, ik heb een druppel van TAP, waar ik zo goed als overal mee kan laden, en ik heb een kaart van Dats24 die, raad eens, zo goed als overal kan laden. In binnen- én buitenland 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari 4 minuten geleden, ir_fuel zei: wel, exact man. Ik zei dat toen ook...voor te laden met een niet-Tesla moet je een account maken en dan is dat heel gemakkelijk. En toen was het dus van: da ga ik allemaal niet doen zenne Haar man, mijne kameraad, was al van...laat het maar want ze is al gefrustreerd genoeg. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari 2 minuten geleden, ir_fuel zei: NEEN. FFS ... Wat weet jij er nu van! Die vrienden met hun 2008 weten wel beter hoor! 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari 4 minuten geleden, Polygoon zei: Wat weet jij er nu van! Die vrienden met hun 2008 weten wel beter hoor! ik heb wel meer vrienden met een EV dan enkel zij hoor. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari Zojuist, Liquid Li0n zei: ik heb wel meer vrienden met een EV dan enkel zij hoor. En ALLEMAAL zitten ze te klooien met apps. Bizar dat ik dan toch al 40k EV rijd zonder 1 app Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari 1 minuut geleden, Polygoon zei: En ALLEMAAL zitten ze te klooien met apps. Bizar dat ik dan toch al 40k EV rijd zonder 1 app man zijt na kalm ik zei niet enkel app he, ik zei app en/of account Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari 1 minuut geleden, Polygoon zei: En ALLEMAAL zitten ze te klooien met apps. Bizar dat ik dan toch al 40k EV rijd zonder 1 app Gij zijt dan ook gene normalen he! Evangelist! Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari voila...mannen van Wilrijk zijn speciaal gevallen ze! Ik kan het weten want woon er ook! Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari Zojuist, Liquid Li0n zei: man zijt na kalm ik zei niet enkel app he, ik zei app en/of account Sorry, ik vervolledig: Bizar dat ik dan toch al 40k EV rijd zonder 1 app of account Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari Zojuist, Liquid Li0n zei: man zijt na kalm ik zei niet enkel app he, ik zei app en/of account Voor Shein, bol.com, amazon, rituals, ... een account aanmaken is allemaal geen probleem nochtans 6 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari 2 minuten geleden, Monterey Jack zei: Voor Shein, bol.com, amazon, rituals, ... een account aanmaken is allemaal geen probleem nochtans ja voila...dan doen die vrouwkes da wel...maar voor hunne auto te laden is het allemaal plots te veel, maar dan wel gefrustreerd zijn dat ge bij laadpalen niet kunt laden. Ze zou eens met de @Polygoon moeten klappen, dan zal ze wel een toontje lager zingen en laten zien dat die heel Europa rondrijdt zonder app of account of reeks aan kaarten overal geraakt! Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari 3 minuten geleden, Liquid Li0n zei: ja voila...dan doen die vrouwkes da wel...maar voor hunne auto te laden is het allemaal plots te veel, maar dan wel gefrustreerd zijn dat ge bij laadpalen niet kunt laden. Ze zou eens met de @Polygoon moeten klappen, dan zal ze wel een toontje lager zingen en laten zien dat die heel Europa rondrijdt zonder app of account of reeks aan kaarten overal geraakt! Ik snap niet hoe ingewikkeld je het wil maken. Ik heb, omdat het een bedrijfswagen is, 2 kaarten. Eentje van de baas en eentje privé, daar deed ik al 8 Europese landen mee. Nu rijd ik PHEV en is het helemaal een non-issue met een resem van andere nadelen t.o.v. een EV. 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari wat is het grootste nadeel van PHEV versus je EV voor een roadtrip? Quote
gewoon ik 8.349 Geplaatst: 23 januari Geplaatst: 23 januari mannekes toch, toch een hoop gezever? Op mijn werk zijn er nu 4 die elektrisch rijden. 1 met een peugot 308. Mens klaagt vooral dat het een kleine auto is (is nog niet de station versie) met 2 kinderen, maar die stond op de parking en hij had geen keuze. Verder is hij contenct over het rijbereik, is puzzelen maar het gaat. Doet zeevaart. Rijdt vooral tussen Antwerpen - Gent - Zeebrugge en de meeste terminals kan je laden ter plekke. 1 met een X2 (wat een lelijke auto btw) met de kleinste batterij op 20" velgen. Mens is gevoelig aan wat een ander denkt. Dus al zijn geld zit in de BMW en uiterlijke schijn, niet in batterij of iets om lange afstanden te rijden. Klaagt steen en been dat hij veel moet laden en dat hij de opgegeven afstanden niet haalt (ja tuurlijk, die zijn niet met die optionele brede banden gereden). Die heeft gewoon dom gekozen. Woont beter dan mij, Antwerpen, Rotterdam, Werkendam, Maasbracht en Luik zijn een pak minder kilometers voor hem. Gent is verder (180kms heen-terug). De ritten naar de uithoeken (charleroi, antoing, namen, ... zijn de rotzakken want ver. En ter plekke laden is in 90% van de gevallen onmogelijk. 1 met een 3008. Want dat hij ervoor en hij wou dat en dat en dat en bij de garage om de hoek gaan waar hij al 20jaar klant is (tot 5j geleden kon enkel bij peugot besteld worden). Klaagt ook over rijbereik, maar heeft ook kleinste batterij, want in de garage zeiden ze dat dat voldoende ging zijn. Die heeft gewoon dom gekozen. Woont beter dan mij, Antwerpen, Rotterdam, Werkendam, Maasbracht en Luik zijn een pak minder kilometers voor hem. Gent is verder (180kms heen-terug). De ritten naar de uithoeken (charleroi, antoing, namen, ... zijn de rotzakken want ver. En ter plekke laden is in 90% van de gevallen onmogelijk. Nu is ook de persoon die met zijn diesel naar Straasburg reed om daar op 3 dagen, 3 schepen te keuren. Of richting Donau om er daar te keuren, ja dat gaat niet lukken als je wil rijden zoals vroeger : 800kms tussen plaspauzes (ik kan dat niet, na 2u moet ik pissen, zegt misschien meer iets over mij dan over hem). Maar ook hier, alles om lange afstanden af te leggen, niet gekozen. 1 met een model 3 tesla. Omdat hij een tesla wou. Had geluk dat de longrange toen net in zijn budget ging (nu niet meer). Klaagt niet, maar doet vooral Brussel-Gent en Brussel-Antwerpen. Laden ter plekke nooit (de vrije terminals is dat er niet). Die eerste 3 leggen allemaal tussen de 30 en de 40k kilometers af. Die laatsen tel ik niet mee. En 2 hebben gewoon een domme keuze gemaakt. En ja wekelijks is een dag van 300+kms geen uitzondering. En laden op de bestemming is er zelden tot nooit. Maar dat wist je op voorhand, dat doen we nu ook al. Maar als je kiest voor "wat de buren denken" en "ik wil hetzelfde als ik ervoor had, bij dezelfde garage", ja dan heb je misschien verkeerd gekozen en dan moet je niet lopen zeiken. 3 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.