Ugeken 11.747 Geplaatst: 3 juli 2025 Geplaatst: 3 juli 2025 Recent is er in de wijk een ix2 bij gekomen die het concept laadpaal precies niet snapt. Die staat dagelijks geparkeerd op een laadplaats, maar nog geen enkele keer een kabel gezien… Hoe lomp kan je zijn. 1 Quote
josenjef 435 Geplaatst: 3 juli 2025 Geplaatst: 3 juli 2025 3 uren geleden, Liquid Li0n zei: hebben jullie weet van een gehandicaptenplaats die voorzien is van een laadpaal. Ik heb het alvast nog nooit gezien maar het kwam hier eens ter sprake dat dat eigenlijk erg is dat iemand met een rolstoel én EV altijd de keuze moet maken. Volgens mij hier in het dorp, maar het is dan ook een bedevaartsoord, dus past wel bij het publiek. 1 Quote
tuscani 11.787 Geplaatst: 3 juli 2025 Geplaatst: 3 juli 2025 Op 26/6/2025 om 15:34, ir_fuel zei: Ik filterde gewoon op laders, en de Tesla lader, die hij notabene zelf aanduidt op het scherm met een icoon, komt er niet uit. Waarschijnlijk omdat Teslaladers niet toegankelijk zijn voor iedereen? Tenzij je de app hebt natuurlijk, terwijl andere laadstations ook toegankelijk zijn met bankkaart? Anders ga je volk naar daar sturen die dan niet kunnen laden. Hij geeft hem gewoon weer zoals alle winkels en bedrijven op Google. (mijn gok) Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 3 juli 2025 Geplaatst: 3 juli 2025 51 minutes ago, tuscani said: Waarschijnlijk omdat Teslaladers niet toegankelijk zijn voor iedereen? Tenzij je de app hebt natuurlijk, terwijl andere laadstations ook toegankelijk zijn met bankkaart? Anders ga je volk naar daar sturen die dan niet kunnen laden. Hij geeft hem gewoon weer zoals alle winkels en bedrijven op Google. (mijn gok) Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 3 juli 2025 Geplaatst: 3 juli 2025 1 uur terug, Ugeken zei: Recent is er in de wijk een ix2 bij gekomen die het concept laadpaal precies niet snapt. Die staat dagelijks geparkeerd op een laadplaats, maar nog geen enkele keer een kabel gezien… Hoe lomp kan je zijn. en staat er een blauw bord met een witte P in combinatie met een onderbord met het symbool van een stekker? Want de pakkans zal, zoals altijd in Vlaanderen, klein zijn maar zelfs een PHEV of EV niet oplaadt kan dan een boete krijgen als die daar staat. Quote
Super95 410 Geplaatst: 3 juli 2025 Geplaatst: 3 juli 2025 18 minuten geleden, Liquid Li0n zei: en staat er een blauw bord met een witte P in combinatie met een onderbord met het symbool van een stekker? Want de pakkans zal, zoals altijd in Vlaanderen, klein zijn maar zelfs een PHEV of EV niet oplaadt kan dan een boete krijgen als die daar staat. Vraag is natuurlijk hoe je hierop controleert. Je kan je wagen ook 2% laden en hem dan 3 dagen laten staan. Momenteel is het moeilijk om correct te controleren. Je moet eerst beslissen wat het doel is van zo een plaats: is die enkel voor wanneer je laadt of laat je toe dat iemand laadt en de plaats dan gebruikt als normale parking tot hij weer wegrijdt. Het is wel effectief zo dat die plaatsen vaak niet optimaal gebruikt worden. Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 3 juli 2025 Geplaatst: 3 juli 2025 1 hour ago, Ugeken said: Recent is er in de wijk een ix2 bij gekomen die het concept laadpaal precies niet snapt. Die staat dagelijks geparkeerd op een laadplaats, maar nog geen enkele keer een kabel gezien… Hoe lomp kan je zijn. Heeft die een bewonerskaart? Het is daar wel de moeite bij u precies Quote
Ugeken 11.747 Geplaatst: 3 juli 2025 Geplaatst: 3 juli 2025 Ik kan al beginnen met een boek ja… Op zo’n plaats moet je niet betalen en hoef je dus ook geen bewonerskaart te hebben (ik heb de mijne nu trouwens ook over gezet op de Mini). De wijk is gekend bij Stad Gent voor deze problematiek. Ze kunnen GAS-boetes uitschrijven hiervoor, maar ze zitten met een tekort aan personeel… dus volgens mij lopen ze eens rond om de 3 maanden of zo. Intussen doet iedereen gewoon zijn goesting. 1 Quote
Ugeken 11.747 Geplaatst: 3 juli 2025 Geplaatst: 3 juli 2025 Het plan is nog altijd om een rotatietarief in te voeren, maar ze kunnen me niet zeggen wanneer dat er precies gaat komen. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 3 juli 2025 Geplaatst: 3 juli 2025 eigenlijk vind ik dat die EV meer polariseert en meer frustratie opwekt bij de mens. Met een normale auto parkeer je en klaar en ga je tanken waar iedereen gaat tanken. Nu is dat allemaal veranderd. En blokkeert er een gewone auto, of een niet ladende EV een laadplaats, is de pakkans klein, etc etc Quote
Ugeken 11.747 Geplaatst: 3 juli 2025 Geplaatst: 3 juli 2025 Tja, als er eentje aan de pomp blijft staan om binnen te gaan shoppen, gaan de frustraties ook niet lang weg zijn denk ik . 1 Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 3 juli 2025 Geplaatst: 3 juli 2025 1 uur geleden, Ugeken zei: Ik kan al beginnen met een boek ja… Op zo’n plaats moet je niet betalen en hoef je dus ook geen bewonerskaart te hebben (ik heb de mijne nu trouwens ook over gezet op de Mini). De wijk is gekend bij Stad Gent voor deze problematiek. Ze kunnen GAS-boetes uitschrijven hiervoor, maar ze zitten met een tekort aan personeel… dus volgens mij lopen ze eens rond om de 3 maanden of zo. Intussen doet iedereen gewoon zijn goesting. Ze lopen anders wel wekelijks te schrijven op het terrein bij ketels, dat stuk kade dat openbaar is, maar ook eem werf is. Elke keer ik daar kom heb ik prijs. En elke keer opnieuw dien ik klacht in (en ketels ook) en laten ze die vallen wegens "vergissing". 6 keer is al geen vergissing meer. Dat is moedwillig al hun klanten en werknemers lopen pesten. Maar gent ziet daar liever appartementen komen natuurlijk. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 3 juli 2025 Geplaatst: 3 juli 2025 2 uren geleden, Liquid Li0n zei: eigenlijk vind ik dat die EV meer polariseert en meer frustratie opwekt bij de mens. Met een normale auto parkeer je en klaar en ga je tanken waar iedereen gaat tanken. Nu is dat allemaal veranderd. En blokkeert er een gewone auto, of een niet ladende EV een laadplaats, is de pakkans klein, etc etc Ik vind het bewonderenswaardig hoe je bij elke post over een EV toch iets negatief kan opmerken. 1 1 2 1 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 3 juli 2025 Geplaatst: 3 juli 2025 2 uren geleden, Polygoon zei: Ik vind het bewonderenswaardig hoe je bij elke post over een EV toch iets negatief kan opmerken. Quote
Monterey Jack 6.499 Geplaatst: 4 juli 2025 Geplaatst: 4 juli 2025 Harder werken @Liquid Li0n. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/06/24/laadpassen-elektrische-auto-vakantie/ Op vakantie met een elektrische auto? Goed plannen en 2 of 3 laadpassen op zak !!8!8!8!! Nog een top artikel Mijn BMW laadpas werkt zo goed als overal, en als je dan nog bij Tesla registreert heb je zelden problemen (en vaak het goedkoopste). 2 Quote
thiva 169 Geplaatst: 4 juli 2025 Geplaatst: 4 juli 2025 10 uren geleden, Monterey Jack zei: Harder werken @Liquid Li0n. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2025/06/24/laadpassen-elektrische-auto-vakantie/ Op vakantie met een elektrische auto? Goed plannen en 2 of 3 laadpassen op zak !!8!8!8!! Nog een top artikel Mijn BMW laadpas werkt zo goed als overal, en als je dan nog bij Tesla registreert heb je zelden problemen (en vaak het goedkoopste). Wij zijn momenteel in Ischgl. Tot hier rijden was een fluitje van een cent. Telkens aan Tesla SC’s geladen. Nergens moeten wachten. Overal was er nog plaats zat. Ook bij laders van andere aanbieders overigens. Ik heb een Chargemap pas als back-up, maar heb die nog nooit moeten gebruiken. Telkens weer die onzinverhalen in de pers. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 4 juli 2025 Geplaatst: 4 juli 2025 1 uur geleden, thiva zei: Wij zijn momenteel in Ischgl. Tot hier rijden was een fluitje van een cent. Telkens aan Tesla SC’s geladen. Nergens moeten wachten. Overal was er nog plaats zat. Ook bij laders van andere aanbieders overigens. Ik heb een Chargemap pas als back-up, maar heb die nog nooit moeten gebruiken. Telkens weer die onzinverhalen in de pers. ja, zolang er maar op de artikels geklikt wordt krijgen ze geld. En de polarisatie werkt hier op grote schaal he. Vroeger was het vrij beperkt tussen Playstation of Xbox, recenter dan Android vs iOS en nu hebben we het nieuwste, EVangelist vs ICE-beer. Quote
thiva 169 Geplaatst: 10 juli 2025 Geplaatst: 10 juli 2025 Op 4/7/2025 om 21:14, thiva zei: Wij zijn momenteel in Ischgl. Tot hier rijden was een fluitje van een cent. Telkens aan Tesla SC’s geladen. Nergens moeten wachten. Overal was er nog plaats zat. Ook bij laders van andere aanbieders overigens. Ik heb een Chargemap pas als back-up, maar heb die nog nooit moeten gebruiken. Telkens weer die onzinverhalen in de pers. Einde vakantie en dus vandaag van Ischgl naar Tienen gereden. Een tripje van 865 km met onze Model 3 Highland RWD. Aangezet met 54% lading. Voor de leut eens wat foto’s genomen tijdens het laden. Stop 1: Tesla SC Heiterwang, Oostenrijk. Stop 2: Tesla SC Ulm, Duitsland Stop 3: Tesla SC Zweibrücken, Duitsland Zoals jullie kunnen zien; druk, druk, druk… Niet te doen. De laatste stop was aan een fashion outlet, genre Maasmechelen Village, maar dan maal twee. Ook daar was er meer dan plaats zat om te laden. Dus relax terug naar huis kunnen bollen. In Duitsland rond de 170 km/h gereden waar het mogelijk was. De batterij was telkens voorzien van voldoende jus vooraleer wij zelf weer klaar waren om te vertrekken. (Even de benen strekken, de kinderen iets laten eten en drinken en naar ‘t toilet laten gaan…) Die extra lading werd telkens gebruikt om door te rijden op de vrije stukken Duitse autostrade. 5 Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 11 juli 2025 Geplaatst: 11 juli 2025 8 uren geleden, thiva zei: Einde vakantie en dus vandaag van Ischgl naar Tienen gereden. Een tripje van 865 km met onze Model 3 Highland RWD. Aangezet met 54% lading. Voor de leut eens wat foto’s genomen tijdens het laden. Stop 1: Tesla SC Heiterwang, Oostenrijk. Stop 2: Tesla SC Ulm, Duitsland Stop 3: Tesla SC Zweibrücken, Duitsland Zoals jullie kunnen zien; druk, druk, druk… Niet te doen. De laatste stop was aan een fashion outlet, genre Maasmechelen Village, maar dan maal twee. Ook daar was er meer dan plaats zat om te laden. Dus relax terug naar huis kunnen bollen. In Duitsland rond de 170 km/h gereden waar het mogelijk was. De batterij was telkens voorzien van voldoende jus vooraleer wij zelf weer klaar waren om te vertrekken. (Even de benen strekken, de kinderen iets laten eten en drinken en naar ‘t toilet laten gaan…) Die extra lading werd telkens gebruikt om door te rijden op de vrije stukken Duitse autostrade. Laatste week juni naar Z-Fr en terug: idem dito. Zeer goed meegevallen. 1 Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 11 juli 2025 Geplaatst: 11 juli 2025 Ondertussen zijn we in Gijon in Asturië. Porsche-destination-laders in het hotel zijn buiten gebruiK. Geen enkele van mijn 3 laadpassen deed het gisterenavond aan de laadpalen in de parkeergarage in de stad. ik ga niet verder zoeken, en de bak nog eens vullen met 95ron. In San Sebastian kon ik laden in het hotel (zelfs met de kaart-die-niet-in-het-buitenland-werkt, van het werk). Daar stond een NL (verrassing!!!) aan een gewoon stopcontact in de garage zijn elektrische Volvo op te laden - gratis, natuurlijk. 1 parkingplaats waar een stopcontact dicht genoeg stond, en die had die al weer gevonden. Die NL’ers hebben er toch een speciale neus voor. 1 2 Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 11 juli 2025 Geplaatst: 11 juli 2025 1 minuut geleden, gewoon ik zei: Uittrekken die freeloaders. Mijn dochter ging dat doen Quote
tuscani 11.787 Geplaatst: 11 juli 2025 Geplaatst: 11 juli 2025 Voor hetzelfde geld hebben ze dat gevraagd en mocht het..... via een stopcontact zal het niet de massa zijn. Quote
Lotuzzz 17.062 Geplaatst: 11 juli 2025 Geplaatst: 11 juli 2025 't Es volk dat op oes neerkijkt omdat 'ie nen ibriet hee! 1 Quote
gewoon ik 8.348 Geplaatst: 11 juli 2025 Geplaatst: 11 juli 2025 2 uren geleden, tuscani zei: Voor hetzelfde geld hebben ze dat gevraagd en mocht het..... via een stopcontact zal het niet de massa zijn. Meestal mag het niet wegens brandverzekering. Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.