Liquid Li0n 978 Geplaatst: 27 december 2024 Geplaatst: 27 december 2024 Zojuist, Ugeken zei: Het leek niet zo, het is zo. Als ik eentje zie staan en de led op de paal is groen (laden = blauw) trek ik die uit en leg die op de grond. En dat gebeurt meer dan je zou denken… zal er ook eens opletten en jullie hiermee helpen. Kunnen we dat niet zoals de jeugd een viral tiktok hashtag geven dat iedereen dat begint te doen. Zoals die belachelijke dubai chocolate zever Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 27 december 2024 Geplaatst: 27 december 2024 4 hours ago, Polygoon said: Naast het feit dat je navi dat ding ook als beschikbaar aanduidt. Dat systeem hangt ook met haken en ogen aan mekaar. Die van BMW houdt bv geen rekening met beperkte bereikbaarheid van bepaalde palen. Er staan hier zo een paar snelladers op de parking van een bedrijf. Bedrijf dicht, snelladers onbereikbaar. Staan wel als groen op de GPS. Als je bij de LIDL wil gaan laden moet je langs een slagboom. Die kan je enkel open doen met een kassaticket. Ook handig Quote
Challazer 4.456 Geplaatst: 28 december 2024 Geplaatst: 28 december 2024 Voor je Smappee laders begint uit te trekken, daar is het omgekeerd. Blauw = niet laden, groen = ah laden 3 Quote
Ugeken 11.747 Geplaatst: 28 december 2024 Geplaatst: 28 december 2024 Ik doe dat alleen bij laders bij mij in de buurt, daar zijn geen smappee’s bij. Quote
Polygoon 15.035 Geplaatst: 30 december 2024 Geplaatst: 30 december 2024 Nog goed geregeld eigenlijk. Gasten parkeren gratis, niet-gasten betalen aan de gemeente en hotel pakt nog eens op de elektriciteit. 13 laadplaatsen. 1 Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 6 januari 2025 Geplaatst: 6 januari 2025 1 minuut geleden, tuscani zei: Dit is volgens mij een foto van tijdens de brandstofschaarste in Frankrijk (staking van de werknemers van oa Total, omdat de energieprijzen zo sterk stegen, en hun lonen niet mee werden geïndexeerd, terwijl Total veel extra inkomsten opstreek). De Franse regering gaf op een bepaald moment ook korting op de brandstofprijzen, en Total deed daar (ten gevolge het bovenstaande ?) ook nog een schep bovenop. Toen had je in de grensstreek ook zo'n files aan de tankstations (maar dan vooral met Belgische nummerplaten). Het Total-station in Halluin, 200 m over de grens, was regelmatig uitverkocht in die periode. Met de wintereditie van de Ardennenrit stond er aan het supercharge-station van Tesla aan Van Der Valk in Arlon ook zo'n lange rij EV's aan te schuiven. Terugkeer van de wintersportvakantie, blijkbaar. Tegen dat @Balleke zijn Born kon laden, waren wij al thuis. Beide zijn volgens uitzonderlijke situaties, en momentopnamen. 1 Quote
Luv4DLM 1.279 Geplaatst: 6 januari 2025 Geplaatst: 6 januari 2025 Ik tel 39 auto's in die wachtrij, de laatste gaat toch even mogen wachten. Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 6 januari 2025 Geplaatst: 6 januari 2025 8 minuten geleden, ex-Mooseman zei: Dit is volgens mij een foto van tijdens de brandstofschaarste in Frankrijk (staking van de werknemers van oa Total, omdat de energieprijzen zo sterk stegen, en hun lonen niet mee werden geïndexeerd, terwijl Total veel extra inkomsten opstreek). De Franse regering gaf op een bepaald moment ook korting op de brandstofprijzen, en Total deed daar (ten gevolge het bovenstaande ?) ook nog een schep bovenop. Toen had je in de grensstreek ook zo'n files aan de tankstations (maar dan vooral met Belgische nummerplaten). Het Total-station in Halluin, 200 m over de grens, was regelmatig uitverkocht in die periode. Met de wintereditie van de Ardennenrit stond er aan het supercharge-station van Tesla aan Van Der Valk in Arlon ook zo'n lange rij EV's aan te schuiven. Terugkeer van de wintersportvakantie, blijkbaar. Tegen dat @Balleke zijn Born kon laden, waren wij al thuis. Beide zijn volgens uitzonderlijke situaties, en momentopnamen. Ik ben van zaterdag tot eergisteren naar Frankrijk geweest, de stops langs de snelweg die je passeert, nog meer in de heenrit dan in de terugrit, waren echt stampvol. Laadpalen waren vol en stonden auto's te wachten. Bij sommige tankstations stonden er ook rijen, al gaat het daar wel sneller vooruit natuurlijk. Maar ook binnen om iets te eten was het echt aanschuiven. Alle geluk had ik voorzorgen genomen en boterhammen meegepakt. 5 minuten geleden, Luv4DLM zei: Ik tel 39 auto's in die wachtrij, de laatste gaat toch even mogen wachten. lijkt wel de autokeuring na covid! Quote
tuscani 11.787 Geplaatst: 6 januari 2025 Geplaatst: 6 januari 2025 49 minuten geleden, ex-Mooseman zei: Dit is volgens mij een foto van tijdens de brandstofschaarste in Frankrijk (staking van de werknemers van oa Total, omdat de energieprijzen zo sterk stegen, en hun lonen niet mee werden geïndexeerd, terwijl Total veel extra inkomsten opstreek). De Franse regering gaf op een bepaald moment ook korting op de brandstofprijzen, en Total deed daar (ten gevolge het bovenstaande ?) ook nog een schep bovenop. Toen had je in de grensstreek ook zo'n files aan de tankstations (maar dan vooral met Belgische nummerplaten). Het Total-station in Halluin, 200 m over de grens, was regelmatig uitverkocht in die periode. Met de wintereditie van de Ardennenrit stond er aan het supercharge-station van Tesla aan Van Der Valk in Arlon ook zo'n lange rij EV's aan te schuiven. Terugkeer van de wintersportvakantie, blijkbaar. Tegen dat @Balleke zijn Born kon laden, waren wij al thuis. Beide zijn volgens uitzonderlijke situaties, en momentopnamen. Ik bedoel gewoon dat je met het tanken ook soms moet aanschuiven. Was idd een vbfoto. Deze zomer genoeg lange rijen gezien op de snelwegparkings. Filmpje van hierboven komt ook elk jaar terug.. Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 6 januari 2025 Geplaatst: 6 januari 2025 1 uur geleden, tuscani zei: Ik bedoel gewoon dat je met het tanken ook soms moet aanschuiven. Was idd een vbfoto. Deze zomer genoeg lange rijen gezien op de snelwegparkings. Filmpje van hierboven komt ook elk jaar terug.. Ik heb deze zomer in Frankrijk ook moeten aanschuiven aan een tankstation - en aan de laadpalen op dezelfde air waren er meer vrije dan bezette plaatsen. Je vindt inderdaad van alle situaties foto's & filmpjes. 1 Quote
Timo 16.072 Geplaatst: 6 januari 2025 Geplaatst: 6 januari 2025 2 uren geleden, tuscani zei: Ik bedoel gewoon dat je met het tanken ook soms moet aanschuiven. Was idd een vbfoto. Deze zomer genoeg lange rijen gezien op de snelwegparkings. Filmpje van hierboven komt ook elk jaar terug.. Hoe lang gaat die laatste in de rij moeten wachten? Dat kan uren duren voordat je aan bod komt. Dat is gestoord. Quote
jan.van.gent 4.959 Geplaatst: 6 januari 2025 Geplaatst: 6 januari 2025 16 minuten geleden, Timo zei: Hoe lang gaat die laatste in de rij moeten wachten? Dat kan uren duren voordat je aan bod komt. Dat is gestoord. Dat kan meevallen hoor. ALS die laadpalen allemaal hun snelheid halen (en niet maar aan 25% kunnen laden omdat ze allemaal in gebruik zijn zoals ik recent bij Non-tesla snelladers van Electra had), dan sta je daar normaal maar een 15 a 20 tal minuten. Die parking heeft 20 superchargers. Stel dat ze allemaal op zelfde moment begonnen zijn, en na 20 minuten weg rijden, kunnen er dus na 20 minuten 20 nieuwe auto's aan de beurt. In de praktijk starten alle 20 natuurlijk niet ter zelfde tijd, en zullen er auto's zijn die korter of langer dan 20 min blijven staan etc. Sommigen zullen al wat langer staan klooien om in te pluggen etc. dan anderen. Maar uren lijkt me toch sterk overdreven. Op 700m rijden van die SuperCharger heb je trouwens een Ionity laadstation met 6 laadpalen. Waren die ook volzet, of was iedereen (voor de goeikoop) naar die Tesla SS gereden? Ik heb afgelopen zomer toch ook eens 30 min staan aanschuiven voor benzine te kunnen tanken. Zoals hier reeds gezegd, in die zwarte weekends kan je altijd wel probleem situaties vinden, voor eender welke brandstof. Quote
Timo 16.072 Geplaatst: 6 januari 2025 Geplaatst: 6 januari 2025 15 minuten geleden, jan.van.gent zei: Dat kan meevallen hoor. ALS die laadpalen allemaal hun snelheid halen (en niet maar aan 25% kunnen laden omdat ze allemaal in gebruik zijn zoals ik recent bij Non-tesla snelladers van Electra had), dan sta je daar normaal maar een 15 a 20 tal minuten. Die parking heeft 20 superchargers. Stel dat ze allemaal op zelfde moment begonnen zijn, en na 20 minuten weg rijden, kunnen er dus na 20 minuten 20 nieuwe auto's aan de beurt. In de praktijk starten alle 20 natuurlijk niet ter zelfde tijd, en zullen er auto's zijn die korter of langer dan 20 min blijven staan etc. Sommigen zullen al wat langer staan klooien om in te pluggen etc. dan anderen. Ik geloof niet dat die aan volle snelheid aan het laden zijn en dus op 20 min weg zullen zijn. Quote
tuscani 11.787 Geplaatst: 6 januari 2025 Geplaatst: 6 januari 2025 29 minuten geleden, Timo zei: Hoe lang gaat die laatste in de rij moeten wachten? Dat kan uren duren voordat je aan bod komt. Dat is gestoord. Ik ben niet de veelrijder, maar in mijn ev leven tot nu toe nog nooit moeten wachten. 1keer heeft mijn gps zelf ingegrepen en kwam er 15min voor mijn aankomst aan de sc een melding dat hij een verdere ging nemen wegens drukte aan de eerste. 30minu verder rijden en perfect opgelost dus. Tegenwoordig komt er op weg naar de sc ook op je gps hoeveel er vrij zijn en hoeveel wagens er onderweg zijn. ( tesla´s via gps dus) Dan maak ik er een sport van om zoveel mogelijk tesla´s nog in te halen op de autostrade. Allemaal potentiële laders. 3 Quote
Liquid Li0n 978 Geplaatst: 8 januari 2025 Geplaatst: 8 januari 2025 Lijkt in dit topic wel te passen. Goed dat ze zo eens een tests doen. Ze gingen met een stekkerwagen op pad om steekproeven te doen en trokken grote ogen. Zo kostte laden aan het linkerstopcontact van een laadpaal in de Mechelse Jubellaan 0,36 euro/kWh, aan de rechterstopcontact… 0,40 euro/kWh. https://www.hln.be/mechelen/studenten-thomas-more-leggen-pijnpunt-elektrisch-rijden-bloot-eenduidigheid-qua-laadtarieven-is-ver-te-zoeken~a56e040e/ 1 Quote
flupke73 10.915 Geplaatst: 28 januari 2025 Geplaatst: 28 januari 2025 Dat is een koelcel op wieltjes Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 29 januari 2025 Geplaatst: 29 januari 2025 gisteren wou ik laden in de ondergrondse parking onder de Grote Markt in Mechelen. De eerste laadpaal waar ik stond, was buiten gebruik. De tweede startte wel op. Bij het terug wandelen naar mijn auto zag ik echter dat het laadproces voortdurend onderbroken en terug opgestart was. Gevolg was dat de batterij amper bijgeladen was. Diclaimer: er waren meer dan voldoende vrije plaatsen opdat ik geen plaatsje van een full EV zou hebben ingenomen Quote
ir_fuel 58.276 Geplaatst: 29 januari 2025 Geplaatst: 29 januari 2025 3 hours ago, ex-Mooseman said: De eerste laadpaal waar ik stond, was buiten gebruik. De tweede startte wel op. Bij het terug wandelen naar mijn auto zag ik echter dat het laadproces voortdurend onderbroken en terug opgestart was. Gevolg was dat de batterij amper bijgeladen was. Krijg je daar geen melding van op je telefoon? Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 29 januari 2025 Geplaatst: 29 januari 2025 24 minuten geleden, ir_fuel zei: Krijg je daar geen melding van op je telefoon? Ja, tientallen…. Maar ik stond op een (veel te lawaaierige) receptie, en niet gehoord. Trouwens, het regende en ik ging sowieso niet veel goesting gehad hebben om terug te keren naar de parking Quote
Speedhunter 4.881 Geplaatst: 29 januari 2025 Geplaatst: 29 januari 2025 Ik vind het knap hoe jij je best doet om je phev bij te laden, er zijn er andere. Quote
ex-Mooseman 14.565 Geplaatst: 29 januari 2025 Geplaatst: 29 januari 2025 57 minuten geleden, Speedhunter zei: Ik vind het knap hoe jij je best doet om je phev bij te laden, er zijn er andere. Rijdt gewoon aangenamer als je de elektrische motor ondersteuning hebt, vlakt alle schakelovergangen uit, trekt veel sneller op…. En door te laden waar het kan, boost je de tijd tussen twee tankbeurten in. Gisterenavond laat nog gaan tanken, en de bak is weeral bijna halfweg. Inclusief twee volle batterijladingen. 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.