Ga naar inhoud

Publieke laadpalen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Op 29/1/2025 om 20:17, Speedhunter zei:

Ik vind het knap hoe jij je best doet om je phev bij te laden, er zijn er andere. 

DOe ik perso nu ook wel. 

Toegegeven: het komt ook altijd net goed uit. Aan het zwembad zijn er voldoende palen en sta ik toch efkes, bezoekjes aan UZ waar er veel palen staan en die op het einde van de dag ook vaak beschikbaar zijn.... 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 29/1/2025 om 16:08, ex-Mooseman zei:

gisteren wou ik laden in de ondergrondse parking onder de Grote Markt in Mechelen.

De eerste laadpaal waar ik stond, was buiten gebruik.  De tweede startte wel op.  Bij het terug wandelen naar mijn auto zag ik echter dat het laadproces voortdurend onderbroken en terug opgestart was.  Gevolg was dat de batterij amper bijgeladen was.

Diclaimer: er waren meer dan voldoende vrije plaatsen opdat ik geen plaatsje van een full EV zou hebben ingenomen

kan toch ook niet gezond zijn voor die batterij, dat die altijd impulsen krijgt maar niet effectief start.

Geplaatst:
Op 29/1/2025 om 20:17, Speedhunter zei:

Ik vind het knap hoe jij je best doet om je phev bij te laden, er zijn er andere. 

Ik laad onze PHEV enkel thuis op, ik zie de meerwaarde niet om dat telkens op locatie ook te doen.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Als je goedkoop wil snelladen, Luxemburg is the place to be blijkbaar :tct:

Screenshot 2025-03-05 at 14.32.19.jpg

Geplaatst:
3 minuten geleden, ir_fuel zei:

Als je goedkoop wil snelladen, Luxemburg is the place to be blijkbaar :tct:

Screenshot 2025-03-05 at 14.32.19.jpg

maar hoeveel kan je dan laden voor die 60 euro? 

je hebt in totaal 56 kWh geladen, dus dat is nog eens geen volle batterij? 

pakt dat de gemiddelde batterij grootte van een EV rond de 70 hangt.

Geplaatst:
40 minutes ago, Liquid Li0n said:

maar hoeveel kan je dan laden voor die 60 euro? 

Dat staat toch op de factuur? :D 

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:
1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Dat staat toch op de factuur? :D 

ja dat wel, maar dat is voor je i4 en die heeft een batterij van +80 kWh dus is nog lang niet vol dan.

Geplaatst:
4 minutes ago, Liquid Li0n said:

ja dat wel, maar dat is voor je i4 en die heeft een batterij van +80 kWh dus is nog lang niet vol dan.

Ik snap uw opmerking totaal niet.

Als ik u laat zien wat de prijs van 20 liter benzine is, wat is de relevantie van de grootte van de tank?

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
10 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik snap uw opmerking totaal niet.

Als ik u laat zien wat de prijs van 20 liter benzine is, wat is de relevantie van de grootte van de tank?

nee, gewoon uw comment. aan de emoji te zien lijkt het sarcastisch maar aan de gewoonte linken wij brandstoffen en luxemburg als goedkoper dan hier. dus ook voor stroom denk ik dan zo. maar 60 euro voor 56kwh is bijna een euro per kwh dus lijkt mij wel duur. 

Daarom mijn vraag. hoelang kan je bv rijden voor die 60 euro

Geplaatst:
7 uren geleden, Liquid Li0n zei:

nee, gewoon uw comment. aan de emoji te zien lijkt het sarcastisch maar aan de gewoonte linken wij brandstoffen en luxemburg als goedkoper dan hier. dus ook voor stroom denk ik dan zo. maar 60 euro voor 56kwh is bijna een euro per kwh dus lijkt mij wel duur. 

Daarom mijn vraag. hoelang kan je bv rijden voor die 60 euro

Is inderdaad duur 🙃. Aan een gewone SC zit de prijs normaal rond de 0,50€/kWh. Met een laadpas of abonnement krijg je daar wel korting en betaal je meestal een 0,30€/kWh of 0,35€/kWh. Thuis laden rond de 0,25€/kWh en gratis als je het van de zonnepanelen haalt.

En gemiddeld verbruik van een EV zit rond de 20kWh/100km, dus 60kWh tanken -> rond de 300km afhankelijk van de buitentemperatuur 🙂

• Thanks Friendly 1
Geplaatst:

@ir_fuel hoeveel heeft je reis heen en terug naar Spanje met je fiets nu gekost eigenlijk?

• 1 maand later...
  • 1 maand later...
Geplaatst:

Ik ga niet moeten upgraden hier qua laadinstallatie of auto die sneller kan AC laden iig.

Ze hebben hier letterlijk aan de overkant 3 400kW DC laders neergepoot :D 

• Vind ik leuk 1
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Laden tot 50% of 80% maakt dus niets uit. 2x laden of 4x laden kwam op 8 minuten verschil aan pure laadtijd, maar die 2 extra stops kosten waarschijnlijk elk ook enkele minuten om af de snelweg te rijden, de laadpaal te zoeken, laden te starten, laden stoppen,  en weer te vertrekken. 

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

En dan te hopen dat de lader niet kapot is. In de praktijk is weinig stops en lang laden toch de veiligere gok denk ik. Ook minder kans op moeten wachten.

Geplaatst:
Op 25/6/2025 om 00:13, ir_fuel zei:

En dan te hopen dat de lader niet kapot is. In de praktijk is weinig stops en lang laden toch de veiligere gok denk ik. Ook minder kans op moeten wachten.

Google Maps geeft nu aan of die laders die dag al (frequent) gebruikt zijn, waarschijnlijk wel enkel door Google Maps gebruikers... Maar het helpt wel voor mijn gemoedsrust 🙂 Langer rijden en iets langer pauze matcht ook meer met wat ik aangenaam vind als chauffeur.

Geplaatst:
2 hours ago, josenjef said:

Google Maps geeft nu aan of die laders die dag al (frequent) gebruikt zijn, waarschijnlijk wel enkel door Google Maps gebruikers... Maar het helpt wel voor mijn gemoedsrust 🙂 Langer rijden en iets langer pauze matcht ook meer met wat ik aangenaam vind als chauffeur.

Google Maps en EV laders:

Screenshot 2025-06-25 at 00.53.39.jpg

Geplaatst:
1 uur geleden, ir_fuel zei:

Google Maps en EV laders:

Screenshot 2025-06-25 at 00.53.39.jpg

In de auto staat die uiteraard ingesteld om enkel rekening te houden met snelladers. 

Geplaatst:
13 minutes ago, josenjef said:

In de auto staat die uiteraard ingesteld om enkel rekening te houden met snelladers. 

Heb je de screenshot niet gesnapt?

Geplaatst:
16 minuten geleden, ir_fuel zei:

Heb je de screenshot niet gesnapt?

Jij zoek op google maps een snellader en hij herkent die van Tesla niet toch?
Als gebruiker merk ik dat dus niet vanuit mijn wagen, en ik laat hem dus nooit zoeken naar trage laders. Dat maakt het systeem niet heilig, maar als gebruiker die braaf het systeem volgt merk ik dat dus niet. Ik ben geen veelrijder en zeker niet op lange routes, dus ik heb niet meer kennis dan google maps heeft.

Geplaatst:
32 minutes ago, josenjef said:

Jij zoek op google maps een snellader en hij herkent die van Tesla niet toch?
Als gebruiker merk ik dat dus niet vanuit mijn wagen, en ik laat hem dus nooit zoeken naar trage laders. Dat maakt het systeem niet heilig, maar als gebruiker die braaf het systeem volgt merk ik dat dus niet. Ik ben geen veelrijder en zeker niet op lange routes, dus ik heb niet meer kennis dan google maps heeft.

Ik filterde gewoon op laders, en de Tesla lader, die hij notabene zelf aanduidt op het scherm met een icoon, komt er niet uit.

Geplaatst:
48 minuten geleden, ir_fuel zei:

Ik filterde gewoon op laders, en de Tesla lader, die hij notabene zelf aanduidt op het scherm met een icoon, komt er niet uit.

Ik gebruik google maps enkel in de auto waar het native systeem is, anders is het bij mij waze en ABRP. Mocht dezelfde interface bestaan voor google maps op mijn telefoon als ingebouwd, dan deed ik waarschijnlijk de moeite niet om waze en ABRP te gebruiken. Ik weet niet wat er achter zit dat Google die routeplanning met laadstops niet aanbiedt in hun app op de telefoon.

Geplaatst:

hebben jullie weet van een gehandicaptenplaats die voorzien is van een laadpaal. Ik heb het alvast nog nooit gezien maar het kwam hier eens ter sprake dat dat eigenlijk erg is dat iemand met een rolstoel én EV altijd de keuze moet maken.

Geplaatst:

Het gevaar is dat ze daar van die invalidenscooterkes gaan op parkeren.

Geplaatst:
2 uren geleden, Liquid Li0n zei:

hebben jullie weet van een gehandicaptenplaats die voorzien is van een laadpaal. Ik heb het alvast nog nooit gezien maar het kwam hier eens ter sprake dat dat eigenlijk erg is dat iemand met een rolstoel én EV altijd de keuze moet maken.

Nog niet gezien bij gewone laadpalen. Bij Electra op de parking van Delhaize (8 snellaadplaatsen) is er eentje waar priority *+tekening van een rolstoel* staat geschilderd.

• Vind ik leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid