Ga naar inhoud

RC & modelbouw

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Drone wordt bestuurd over 5ghz wifi met telefoon of tablet. Vanaf de batterij onder een bepaald percentage gast geeft de app alarm. Als je dan nog te lang wacht gaat hij uit zichzelf landen op de plaats waar hij zich bevindt.

Als ik een beetje juist heb gemeten zit er nog een 8tal volt op de batterij. Verdeelt over 3 cellen is dat mss te weinig? Heb hem ook eens uit de lader gehaald voor hij klaar was. Misschien was dat ook geen slim idee?

Geplaatst:

5ghz: dus als er iets tussen je zender en ontvanger komt (boom, dak, jezelf,...) verlies je contact. Hoe is hij dan ingesteld, return home op basis van je gps lock als je opstijgt? Van mij is mn video feed 5,8, dus niet zo erg als ik even beeld verlies. Phantom 2 vision had vice versa, dat vond ik te riskant.

Geplaatst:

Return home inderdaad . Gaat wifi geen hoek om?

Geplaatst:

2.4 wel, 5.8 niet. En altijd zorgen dat je gps lock hebt als je opstijgt (en je kompas gekalibreerd is). Als hij ineens contact verliest heb je liever dat hij naar jou terugkeert, en niet ergens random waar hij zn gps lock had. 'Ineens vloog hij weg meneer' :)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Daarom verkies ik dus 2.4ghz. Ik merk geregeld storingen op mn scherm, dat kan soms storend zijn maar heeft minder gevolgen dan dat ik storingen op mn zender zou hebben.

Geplaatst:

Eigenlijk zou ik een kleine access point / wifi repeater willen, gevoed door een powerbank. Sowieso zit ik met een geofence van 80m hoog en 100m ver, maar mijn S7 haalt dat helemaal niet. Buiten stijg ik inderdaad niet op zonder GPS (GLONASS) fix, gewoon al voor de stabiliteit.

Gisteren eens die grenzen proberen afzoeken. Er stonden 20m hoge bomen in de buurt, dus mijn RTH hoogte op 30m ingesteld :p. Een keer of 3 verbinding verloren, en hij keerde altijd terug, tot ik weer verbinding had. Filmpje volgt nog. Het ding heeft wel altijd de neiging om rond zijn as te tollen wanneer ik hem doe stijgen, misschien nog eens hercalibreren. Op 80m hoogte hoor je hem zelfs al niet meer, best stil voor een drone

• Vind ik leuk 1
  • 1 maand later...
Geplaatst:

Vandaag de eerste 2 batterijtjes met de Dji Phantom 4 pro + gevlogen.

Eerste bevindingen: vliegt hetzelfde zoals mn vorige phantoms, niets op aan te merken. Sport modus is vinnig, maar niet overdreven agressief (haalt 70kmh ongeveer). Att en gps zijn idem zoals vroeger.

Er zijn nog genoeg andere modi: tripod, follow me, draw, point of interest, ...

Nog niet alles uitgeprobeerd wegens veel complexer toestel dan de 2 [emoji4]

De basics heb ik wel snel onder de knie, maar ik zal nog wat uren lees- en kijkplezier hebben (tutorials op youtube /fora)

Het is de +, dus met het scherm op de zender. Scherm vind ik zeker helder en groot genoeg, reageert ook snel genoeg op aanrakingen. Geluid en trillingen (obstacle avoidance) ook duidelijk genoeg. Heel compleet toestel. Foto's nog niet bekeken, maar met de grote sensor en 20mp zal die sowieso al beter zijn dan de gopro's die ik gewoon ben.

8b295c23e802778b502626c95eab8f0c.jpgb2ba0f46d2cdfca497aa3fc770283ec1.jpg

• Vind ik leuk 6
Geplaatst:

Prachtig :shock: 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik ben blij dat ik die gopro-kromming niet meer moet wegwerken.

Geplaatst:
Op 22-4-2017 om 22:47 zei manneke:

Ik ben blij dat ik die gopro-kromming niet meer moet wegwerken.

Is toch gewoon lenscorrectie aantikken en het juiste device kiezen?

Geplaatst:
Is toch gewoon lenscorrectie aantikken en het juiste device kiezen?

Ja, dat deed ik, maar geeft nooit 100% goed resultaat hoor. Je hebt dan meestal vervorming aan de zijkanten.
Dan crop je en verlies je een deel van je foto enz...
Geplaatst:

Da's zo'n absurd beestig ding. :inlove:  Ik zou dat willen om in Follow Me mode mezelf te filmen als ik bergbanen afjakker met de moto. :inlove: 

• Vind ik leuk 1
  • 2 weken later...
  • 2 weken later...
Geplaatst:

Ziet er perfect uit als eerste drone of voor iemand dat niet veel gebruikt.

Geplaatst:
Ziet er perfect uit als eerste drone of voor iemand dat niet veel gebruikt.

Geen fan van bediening op smartphone of touchscreen.
Ik wil de sticks voelen.
Geplaatst:

Wat gaat dat ding kosten?

Geplaatst:

Mijn eerste bedenking: door die lichte batterij zal die niet langer dan 15min in de lucht blijven. Tegen dat de gemiddelde beginneling door heeft hoe hij moet zwaaien naar dat ding om hem terug te doen keren, ligt dat tegen de grond, als hij al niet tegen een muur geketst is omdat die achteruit vliegt door een handgebaar (zit er obstacle avoidance op?). Bediening met de smartphone: en als je telefoon krijgt?
Ik ben nu wel heel kritisch zonder er mee gevlogen te hebben hoor.

• 1 maand later...
Geplaatst:

Sowieso is het slim om je telefoon in vliegtuigmodus te zetten wanneer je vliegt. En anders blijft die hangen waar hij hangt / RTH

Beelden van mijn Breeze zijn ondertussen al op nationale tv geweest! Weliswaar maar 2 seconden, maar toch, trots!

Ergens rond 1mn30. Het indoor shot  werd geleverd door een bebop, aangezien mijn Breeze compleet oncontroleerbaar was in de zaal. Dit terwijl de bebop super stabiel was en vlot op commando's reageerde. Behoorlijk teleurstellend voor de Breeze

• 2 weken later...
Geplaatst:
Op 2017-4-26 om 18:43 zei gTa:

Da's zo'n absurd beestig ding. :inlove:  Ik zou dat willen om in Follow Me mode mezelf te filmen als ik bergbanen afjakker met de moto. :inlove: 

Of van de piste bij het skien.

Bizar eigenlijk, nog nooit zo'n drone tegengekomen bij het skien.

Geplaatst:

Het heeft me een paar uur gekost om de firmware te updaten, op toestel en op zender. Gekend probleem bij dji blijkbaar.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in