Ga naar inhoud

RC & modelbouw


MMVV

Aanbevolen berichten

Onze E Maxx vind ik anders ookwel een mooi staaltje techniek. Zonder body zo clean en simpel(zo lijkt het) en toch zo'n monster.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 hours ago, manneke said:

 


Best bang for your bucks vind ik de arrma nero. Traxxas is te duur voor wat het is. Savage zit raar ineen en verouderd. Arrma is degelijk, eerlijk geprijsd en ik hoor er goeie dingen van.
Qua kwaliteit en design, hoe alles ineen zit en materialen vind ik mn Losi xxl nog altijd top (kost ook €800), maar stukken bestellen is een ramp.

 

Die Arrma had ik inderdaad gezien. Zijn daar stukken voor beschikbaar? Ik heb vroeger een naft buggy gehad en dat was ook een drama voor stukken. Wert alleen nimeer welk merk. 

7 hours ago, Davy_ said:
10 hours ago, DDke said:
Kan je die dingen nog op halve kracht zetten of zo? Denk niet dat Max al zo’n snelle aankan

Ja, denk dat wel ze. Als dat z'n eerste deftige R/C is gaat dat idd niet verantwoord zijn. Ding is wel heel zwaar en stevig gebouwd.

Ik ga voor Max denk ik een tragere kopen. Met 2 met 1 auto is toch niet leuk. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Te duur voor wat het is maar je zit zelf met eentje van 800euro [emoji12]


Zet eens een e maxx en een losi xxl of arrma nero naast elkaar, je zal wel zien wat ik bedoel [emoji4]
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit hier wat te kijken, en die Nero vind ik precies wat lager.

Die wegligging zal ongetwijfeld beter zijn, maar denk dat dat het tegenovergestelde is van wat ik zoek.

Ik zoek zo'n ding dat flext, dat zijn voorwiel opheft in de bocht, dat kan wheelien en vooral dat niet elke keer tegen de grond klapt als je ermee springt.

Misschien de Nero Big Rock dan?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit hier wat te kijken, en die Nero vind ik precies wat lager.
Die wegligging zal ongetwijfeld beter zijn, maar denk dat dat het tegenovergestelde is van wat ik zoek.
Ik zoek zo'n ding dat flext, dat zijn voorwiel opheft in de bocht, dat kan wheelien en vooral dat niet elke keer tegen de grond klapt als je ermee springt.
Misschien de Nero Big Rock dan?
 


Ik ben niet echt op de hoogte van de verschillen, zelf heb ik geen arrma maar mocht ik een nieuwe (buggy) kopen zou het een arrma zijn.
Op youtube zullen er wel genoeg reviews zijn over de nero’s.
En best ook eens vragen in de winkel hoe het zit met stukken bestellen.
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, DDke said:

Ik zit hier wat te kijken, en die Nero vind ik precies wat lager.

Die wegligging zal ongetwijfeld beter zijn, maar denk dat dat het tegenovergestelde is van wat ik zoek.

Ik zoek zo'n ding dat flext, dat zijn voorwiel opheft in de bocht, dat kan wheelien en vooral dat niet elke keer tegen de grond klapt als je ermee springt.

Misschien de Nero Big Rock dan?

 

Ik denk dat er nog wel verschil is tussen wat papa @DDke wil en wat geschikt is voor zoon @DDke :P 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, ir_fuel said:

Ik denk dat er nog wel verschil is tussen wat papa @DDke wil en wat geschikt is voor zoon @DDke :P 

 

Uiteraard. Denk niet dat Max zo'n full speed 1/8 aankan.
Wat wel handig zou zijn, is dat ik er voor hem ook ene vind met dezelfde batterijen, dan kan ik alles op 1 lader zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt op die zwaardere modellen wel altijd een manier om die op halve kracht te laten rijden hoor...

Mijn pa heeft er eentje zoals traxxas en onze gasten reden daarmee op leerstand als ze 6 waren ongeveer...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, Naish said:

Je hebt op die zwaardere modellen wel altijd een manier om die op halve kracht te laten rijden hoor...

Mijn pa heeft er eentje zoals traxxas en onze gasten reden daarmee op leerstand als ze 6 waren ongeveer...

Goed om te weten. Nu met 2 gaan rijden met 1 truck is altijd miserie :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minute ago, DDke said:

Goed om te weten. Nu met 2 gaan rijden met 1 truck is altijd miserie :D

Probleem gaat zijn dat die zware modellen op 3S LiPo's rijden en de kleinere modellen op 2S. Lijkt me toch een beetje overkill van 200+ euro aan een RC buggy uit te geven voor uwe zoon? Enfin, 't is uw geld natuurlijk :) 

edit: zeker als ne simpele lader geen 20 euro kost.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minutes ago, ir_fuel said:

Probleem gaat zijn dat die zware modellen op 3S LiPo's rijden en de kleinere modellen op 2S. Lijkt me toch een beetje overkill van 200+ euro aan een RC buggy uit te geven voor uwe zoon? Enfin, 't is uw geld natuurlijk :) 

edit: zeker als ne simpele lader geen 20 euro kost.

2s en 3s gaan niet op dezelfde lader? Dacht dat LiPo LiPo was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, DDke said:

2s en 3s gaan niet op dezelfde lader? Dacht dat LiPo LiPo was.

Je hebt laders die 2s,3s,4s etc etc kunnen he, maar die moeten daar wel op voorzien zijn.

Probleem is dat de cellen moeten gebalanceerd worden. Dat is via die 2e kleinere stekker op je LiPo accu. De aansluiting van die kleine stekker is natuurlijk anders in functie van het aantal cellen in je LiPo. Hoe meer cellen, hoe breder.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een Traxxas Slash gehad en dat ging ook voor de zoon. Er waren 3 instellingen mogelijk, eentje op 50% potentieel (trainingmode) en 2 op 100%, die 2 op 100 waren verschillend op gebied van remmen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt laders die 2s,3s,4s etc etc kunnen he, maar die moeten daar wel op voorzien zijn.
Probleem is dat de cellen moeten gebalanceerd worden. Dat is via die 2e kleinere stekker op je LiPo accu. De aansluiting van die kleine stekker is natuurlijk anders in functie van het aantal cellen in je LiPo. Hoe meer cellen, hoe breder.
 


Met 1 gewone lader kan je eigenlijk alle courante lipos laden en balanceren.
Dat is geen probleem.

Over extra kosten mbt verschillende lipo’s:
Mn buggy rijdt op 4s, mn hpi baja kan op 8s. In de baja gebruik ik dan 2x4s.
Kan je evtl ook doen met 2s voor wagentje voor de zoon en truck voor papa.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Just now, manneke said:

 


Ik zou toch een iets geavanceerder toestzl kopen. Kost misschien 50€ meer, maar dan kan je tenminste eea instellen.

 

Welja, ik geef hier geen koopadvies. Je kan laders kopen van 200+ euro :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minutes ago, manneke said:

 


Met 1 gewone lader kan je eigenlijk alle courante lipos laden en balanceren.
Dat is geen probleem.

Over extra kosten mbt verschillende lipo’s:
Mn buggy rijdt op 4s, mn hpi baja kan op 8s. In de baja gebruik ik dan 2x4s.
Kan je evtl ook doen met 2s voor wagentje voor de zoon en truck voor papa.

 

Ik ga niet voor minder dan 6S :D

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minutes ago, ir_fuel said:

12S dus

Nee, 2x 3s. Denk da'k inderdaad toch voor die Arrma Nero ga gaan.

En voor Max een 1/10 monster die niet te rap is. Wil 'm geen schrik aanjagen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid