gTa 28.021 Geplaatst: 20 mei 2015 Geplaatst: 20 mei 2015 Thx. Al bezig met materiaal te verzamelen. 8-) Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 21 mei 2015 Geplaatst: 21 mei 2015 Avante is vooral mooi in z'n techniek. Ding was indertijd wereldschokkend geavanceerd. Als je 'm toen leerde kennen, ging je er van houden omdat 'ie gewoonweg in een eigen klasse of zelfs liga speelde, eenzaam en alleen. Dat was toen echt het nec plus ultra. Sealed kits van toen gaan nu makkelijk voorbij de 2,5k EUR Ik heb geen idee wat de mijne gaat gaan (is uiteraard een re-release van 2011), als die 400 haalt ben ik tevreden. Wou eerst zonder beginlimiet aanbieden maar was bang dat ik 'm onder de 300 zou moeten laten gaan en dan houd ik 'm liever nog een paar jaar op zolder. Zo'n beginlimiet zetten is nadelig voor 't biedtempo en drukt meestal ook de uiteindelijk gehaalde prijs ... maar 'ie "moet" niet weg en omdat 't me niet om de winst te doen is, dan maar liever zo. Mocht ik 'm houden, weet ik zelfs niet of ik 'm zou bouwen... denk dat ik 'm gewoon in z'n doos houd.Ik had toen ik 14-15j was een Egress, zijn die nog iets waard? Anders ga ik kijken op zolder.[emoji38] Quote
gTa 28.021 Geplaatst: 21 mei 2015 Geplaatst: 21 mei 2015 Gebouwd en gereden? Niet zo heel veel. Tenzij ie in perfecte staat is en je de doos nog hebt. Quote
Davy_ 1.514 Geplaatst: 21 mei 2015 Geplaatst: 21 mei 2015 Ja veel gereden en veel kapot geweest ook. Zal niet veel meer van overschieten vrees ik. Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 22 mei 2015 Geplaatst: 22 mei 2015 Dat chroomdinges interesseert mij wel. Om kranen te herstellen die beschadigd werden tijdens montage. Quote
gTa 28.021 Geplaatst: 22 mei 2015 Geplaatst: 22 mei 2015 Niet hetzelfde effect. 't Zijn flinterdunne stickers waar je verschillende metaaleffecten van kan krijgen (geborsteld, gepolierd, donker chroom, canon fusil, enz.) maar vergelijkbaar met hoogglans-chroom van kraanwerk is dat absoluut niet. Quote
Vanni 1.628 Geplaatst: 31 mei 2015 Geplaatst: 31 mei 2015 Stap voor stap naderen we het einde: 2 Quote
gTa 28.021 Geplaatst: 1 juni 2015 Geplaatst: 1 juni 2015 Awesome Mijn spray booth is bijna klaar. Graaf ding, en groot! Men ingebouwde LED 8-) @@manneke welke battery pack(s) rijdt gij uwe Baja Flux? V, mAh, C? Quote
Vanni 1.628 Geplaatst: 1 juni 2015 Geplaatst: 1 juni 2015 Danke gTa. Dat chroom op de laatste foto is decal die met genoeg geduld en microsol ( + rode Daco) zo gevormd wordt... Als de spraybooth af is: foto's posten hé, ben curieus naar het eindresultaat! Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 1 juni 2015 Geplaatst: 1 juni 2015 Awesome Mijn spray booth is bijna klaar. Graaf ding, en groot! Men ingebouwde LED 8-) @@manneke welke battery pack(s) rijdt gij uwe Baja Flux? V, mAh, C? 6 cellen (22,2v), 5000mah, 50c Quote
gTa 28.021 Geplaatst: 1 juni 2015 Geplaatst: 1 juni 2015 Thx! Wat heb je van driving time op zand, en op mixed? Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 1 juni 2015 Geplaatst: 1 juni 2015 Goh, als je op het strand bijna constant volle petard geeft zal je na 7min al plat zijn schat ik. Op circuit zal je wel rond de 15min zitten denk ik? Als ik op het strand wat rondcross en jumps doe zit ik ook meestal rond de 10min rijtijd denk ik. Met de standaard banden ben je trouwens geen zak op zand, dan heb je echt die sand busters nodig. Op asfalt deugen die banden trouwens ook niet, van zodra je wat gas geeft draait die rond, die kunnen het vermogen niet aan. Quote
gTa 28.021 Geplaatst: 1 juni 2015 Geplaatst: 1 juni 2015 I know. Kar is gemaakt om met paddles in 't zand te peren. Standaardbanden zijn voor niks goed, je moet bigscale racebanden halen met specifiek noppenprofiel ngl. waar je rijdt. Gij rijdt met 6S en ge vindt 'm al overpowered, wat moet dat met 8S niet geven. Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 1 juni 2015 Geplaatst: 1 juni 2015 I know. Kar is gemaakt om met paddles in 't zand te peren. Standaardbanden zijn voor niks goed, je moet bigscale racebanden halen met specifiek noppenprofiel ngl. waar je rijdt. Gij rijdt met 6S en ge vindt 'm al overpowered, wat moet dat met 8S niet geven. Ik heb niet gezegd dat ik hem overpowered vind hé suske. De standaardbanden zijn gewoon niet goed genoeg. 8S zou wel te doen zijn op het strand denk ik. Maar het probleem met hogere snelheden op het strand is dat je moeilijk van richting kan veranderen want rwd. Maar als je met 8s een serieuze jump pakt en je landt 15 meter verder op je neus dan heb je wel wat knutselwerk denk ik. Dat beestje weegt 10kg he Quote
manneke 5.142 Geplaatst: 1 juni 2015 Geplaatst: 1 juni 2015 Zeg gTa, zoek je geen propere baja zoals de mijne? Ik kijk al lang naar de Savage flux, misschien is het tijd om eens te veranderen... Quote
gTa 28.021 Geplaatst: 1 juni 2015 Geplaatst: 1 juni 2015 Nee, geen interesse om er zelf eentje in huis te halen. Als ik ooit nog eens een bigscale in huis haal, is 't ene met een echte motor. (Dat de plaatsen waar 't wordt getolereerd dat je met zo'n dingen rijdt, steeds schaarser worden, neem ik er dan maar bij.) Eén van de Sand Scorchers die 'k heb, had door de vorige eigenaar een brushless motor en bijhorende ESC meegekregen. Was dat rats vergeten. Ben dus wat aan 't opzoeken over brushless, LiPo, LiFe e.d. Ik "moet" daarvoor een 2S LiPo hebben. De motor is een 17-turn ... een hele scheet te snel naar m'n goesting maar bon, dat los je op door wat minder gas te geven. En zeker niet door op 11V te gaan rijden, 7V (2S) is genoeg. C25 of C30 lijkt me ook al méér dan voldoende. Wel graag 'n goeie beefy capaciteit, maar dat moet in de radiobox passen en daarom wacht ik nog wat. Ga zien hoe de radiobox ingevuld zal geraken in de runner. Quote
Vanni 1.628 Geplaatst: 17 juni 2015 Geplaatst: 17 juni 2015 Vandaag een volle namiddag gedecalled met dit al resultaat. Je zou denken: "Is het dat maar?" Weet echter dat bvb hetgeen je op 't dak ziet 1 decal was. En om silvering te vermijden,heb ik alles apart uitgeknipt (mooi naast de oranje lijn). Een monnikenwerk, maar ik ben tevreden We kunnen nu beginnen met monteren & afwerken. Quote
Populair bericht Bompa 17.784 Geplaatst: 8 december 2015 Populair bericht Geplaatst: 8 december 2015 Ik kreeg een eind geleden een vraag van iemand die ik zeer goed ken. Hij verkoopt vrachtwagens, en voor een zeer goede klant van hem wou hij twee modelletjes. Even gezocht op internet, even onze forummodelbouwer gecontacteerd, maar we vonden niet echt wat we zochten. Een FM met silo en een FH met kipper. Dat zochten we. Wit. Een FM bleek zeer moeilijk te vinden. Zoeken, zoeken, zoeken. Weken, maanden gingen voorbij. Tot ik ineens dacht aan modelbouwland Nederland. Alle modelbouwwinkels die ik vond en wat van betekenis waren (had dat al voor B gedaan zonder succes) aangeschreven met de vraag. Van de zeker 80 die ik een mail gestuurd had, 1 treffer. Die had nog eentje met schade staan, wel een bruine. Ik bood dan aan om te herspuiten. "Kun jij dat?" was de vraag en ik glimlachte. De modelletjes laten komen, die FM van bij de hollander, de trailer van elders, ik denk de FH en de silo van bij Vanni (online besteld door die gast, maar weet niet exact meer waar die hem uiteindelijk besteld heeft, kan ook zijn dat de trailer van bij Vanni kwam). In elk geval, we hadden een bruine FM met kipper en compatibele koppelschotel, en een witte FH met silo ook met hun eigen compatibele koppelschotel. De twee moesten dus omgedraaid worden, dus schotels demonteren en verwisselen. Ook geen probleem. En dan het spuitwerk. Winter White van Volvo, dat was de opdracht. De FM herspuiten en schotel wisselen en klaar. Jaja .... Naar de auto-onderdelenshop, sta ik daar voor de Motip-spuitbussen en zie ik winter white. Da's verdorie bijna crèmekleur? En die FH is wit. Dus ik neem een andere spuitbus mee, iets witter. Ik begin te spuiten. Ik stuur wat foto's door, en vermeld dat van die kleur. Ondertussen was de kipper gespoten, de FM gespoten en terug geassembleerd. Meldt die brave man mij dat dat geen fout is, dat is effectief wat crèmekleurachtig ... dikke voor mezelf. De FM terug uit mekaar gehaald en terug naar af. Schuren, ontvetten, grondlaag, 3 a 4 lagen lak, 3 a 4 lagen vernis. Idem voor de silo. Natuurlijk, die FH is vanuit de doos spierwit ... dus die winter white scheelt toch veel met die FH ... dus ook maar helemaal uit elkaar gehaald en gespoten. Maar het werd kouder en natter buiten, dus binnen minispuitcabinetje gemaakt, en gespoten. Je kan het al raden .... veel stof in de lak. Dus ... heropnieuw: afschuren (nu tot op het blank metaal de lak verwijderd) en ook weer ontvetten, grondlak, kleurlak, vernis. Maar nu zijn ze klaar. En ik ben redelijk tevreden. Foto's: De bruine FM met spierwitte silo:Gedemonteerd, zot hoeveel stukjes in zo een klein ding zitten:Afschuren:Grondlak:De nieuwe silotrailer, ook spierwit:Afgeplakt en matgeschuurd:Grondlak:En hier zie je de gespoten silo, FM en de ongespoten FH. Redelijk spierwit dus zeker als je vergelijkt met de FH, en die is ook redelijk wit. Op basis van deze foto werd beslist om toch alles in het juiste wit te spuiten.Nog een foto voor de verschillen: de dakspoiler is de eerste kleur wit waarin ik herspoten heb. De FM en de trailer zijn al in de juiste kleur en nu zie je opnieuw een kleurverschil met de FH. Dus die ook maar herdoen:Tijdens het herspuiten en tussentijds drogen al begonnen aan de FM:oorspronkelijke toestand:Details!Tot op het blanke metaal, dat was al na de eerste keer herspuiten:Work in progress...Op de voorzijde een uitgesneden stuk hardplastiek (afkomstig uit m'n bak "plastiekonderdelen" in m'n knutselkot) om de schotelhouder te maken (schotels moeten gewisseld worden want verschillende maat).Het brute resultaat na snij- en vijlwerk (schotel moet kunnen kantelen):Ondertussen het logo gedigitaliseerd, op schaal afgedrukt, letters uitgesneden en in spiegelbeeld op de achterzijde van tape gekleefd om die sjablonen dan uit te snijden zodat ik m'n eigen kleefletters heb:En het resultaat, eindelijk, na uren knutselen. 11 Quote
Naish 9.563 Geplaatst: 9 december 2015 Geplaatst: 9 december 2015 Prachtig @@Bompa!!! Tijd voor te prutsen 1 Quote
ICM 24.869 Geplaatst: 9 december 2015 Geplaatst: 9 december 2015 Ouderen hebben vaak tijd te veel. 2 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.