Polygoon 12.340 Geplaatst: 30 november 2014 Delen Geplaatst: 30 november 2014 Ik denk dat elke MX-5 die ik tot hiertoe gezien heb verlaagd is. Damn die staat hoog 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.225 Geplaatst: 30 november 2014 Auteur Delen Geplaatst: 30 november 2014 Dikke velgen en banden Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mayonaise 3.181 Geplaatst: 30 november 2014 Delen Geplaatst: 30 november 2014 Ik denk dat elke MX-5 die ik tot hiertoe gezien heb verlaagd is. Damn die staat hoog Tisso, moet dringend lager. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mayonaise 3.181 Geplaatst: 30 november 2014 Delen Geplaatst: 30 november 2014 Dikke velgen en banden Kon ze niet laten liggen voor 50 ducaten. :') Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niko80 5.717 Geplaatst: 2 december 2014 Delen Geplaatst: 2 december 2014 Tisso, moet dringend lager. Staat idd hoog en droog. Wat zou je steken? Veren en dempers of schroefkit? Ik had eerst enkel veren van H&R -40mm, stond heel proper maar enkel da "wiegde" wat. Schroefkit is tof maar eigenlijk nekeer hij op de goede hoogte staat en geometrie staat "spot on" blijf je daar toch ook af. Komt er nog bij gelijk de mijne op de foto stond had ik nog maar een paar cm over tss chassisbalk en de grond. Dus elke borduur of drempel traag en schuin of je raakt met het chassis de grond. Moest ik het over doen een set veren -3 of 4cm met nen deftige demper, een vaste kit dus. Want had ik de stationchef op de keuring niet gekend had ik nooit de keuring gepasseerd, ik had teveel camber achteraan en kreeg het niet weg zonder te beginnen klooien met speciale excentrische bouten en dergelijke. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mayonaise 3.181 Geplaatst: 2 december 2014 Delen Geplaatst: 2 december 2014 Staat idd hoog en droog. Wat zou je steken? Veren en dempers of schroefkit? Ik had eerst enkel veren van H&R -40mm, stond heel proper maar enkel da "wiegde" wat. Schroefkit is tof maar eigenlijk nekeer hij op de goede hoogte staat en geometrie staat "spot on" blijf je daar toch ook af. Komt er nog bij gelijk de mijne op de foto stond had ik nog maar een paar cm over tss chassisbalk en de grond. Dus elke borduur of drempel traag en schuin of je raakt met het chassis de grond. Moest ik het over doen een set veren -3 of 4cm met nen deftige demper, een vaste kit dus. Want had ik de stationchef op de keuring niet gekend had ik nooit de keuring gepasseerd, ik had teveel camber achteraan en kreeg het niet weg zonder te beginnen klooien met speciale excentrische bouten en dergelijke. Vaste veren en goede dempers is ook mijn voorkeur. Nooit een fan geweest van schroefkits. Een deftige demper is wel niet goedkoop. :/ Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.508 Geplaatst: 2 december 2014 Delen Geplaatst: 2 december 2014 Een schroefkut is enkel handig als je de auto voor meerdere doeleinden wil gaan inzetten. Ga je op Spa rijden, dan is laag en hard wat je wil om je massamiddelpunt zo laag mogelijk te houden Ga je op Weeze driften dan wil je hem hoog en hard Gaj e op straat rijden dan wil je hem niet al te hoog, en medium qua zachtheid Het gemak om daartussen te kunnen wisselen is wat je koopt, maar als je niet weet wat je doet qua in en uitgaande demping enz, dan is zo'n systeem inderdaad nutteloos. Ik zou eigenlijk wel een schroefkit willen merk ik nu...maar de prijs is iets hoger dan ik zou willen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mayonaise 3.181 Geplaatst: 2 december 2014 Delen Geplaatst: 2 december 2014 Een schroefkut is enkel handig als je de auto voor meerdere doeleinden wil gaan inzetten. Ga je op Spa rijden, dan is laag en hard wat je wil om je massamiddelpunt zo laag mogelijk te houden Ga je op Weeze driften dan wil je hem hoog en hard Gaj e op straat rijden dan wil je hem niet al te hoog, en medium qua zachtheid Het gemak om daartussen te kunnen wisselen is wat je koopt, maar als je niet weet wat je doet qua in en uitgaande demping enz, dan is zo'n systeem inderdaad nutteloos. Ik zou eigenlijk wel een schroefkit willen merk ik nu...maar de prijs is iets hoger dan ik zou willen Volgens mij is dat onderhouden ook kut. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polle Petrol 583 Geplaatst: 2 december 2014 Delen Geplaatst: 2 december 2014 Het is niet meteen waarvoor het (uitsluitend) bedoeld is, maar je dan er ook gewoon de auto mooi mee verlagen tot op de wettelijke minimumhoogte of tot de auto mooi gelijk hangt. Met een set veren is het altijd zoeken en foefelen en hangt hij dan nog niet gelijk je 't wilt. Met een KW variante 2 mag je toch vrij noob zijn? @@PJH Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
PJH 17.508 Geplaatst: 2 december 2014 Delen Geplaatst: 2 december 2014 Je mag vrij noob zijn, maar daarvoor zijn die dingen niet ontworpen. Dan kies je beter een demper en veer die op elkaar bemeten zijn. Wat jij zegt is idd waarvoor de meesten dat gebruiken, maar eigenlijk heb je zo'n instelmogelijkheden enkel nodig als je effectief wil bezig zijn met demping, voorspanning, rolreductie, rake, ... Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niko80 5.717 Geplaatst: 2 december 2014 Delen Geplaatst: 2 december 2014 Volgens mij is dat onderhouden ook kut. Ik spoot de mijne elke week af met de Kärcher, en in de winter zeker da zout is een echte merde. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ice_Ken 4.975 Geplaatst: 2 december 2014 Delen Geplaatst: 2 december 2014 er bestaan rvs schroefkits...die roesten niet of amper. Ik heb een kw zitten, als je zoals ik vaker van wielen verwisselt kun je dan de hoogte daar iets beter op afregelen, hardheid kan ik niet herzetten maar ik kan ermee leven, de ene kit is al harder dan de andere natuurlijk. Als je het puur objectief bekijkt, ook naar geld redenen zou ik gewoon een setje veren en dempers kopen. Want mooi laag is niet echt snel en handig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polle Petrol 583 Geplaatst: 3 december 2014 Delen Geplaatst: 3 december 2014 Je mag vrij noob zijn, maar daarvoor zijn die dingen niet ontworpen. Dan kies je beter een demper en veer die op elkaar bemeten zijn. Wat jij zegt is idd waarvoor de meesten dat gebruiken, maar eigenlijk heb je zo'n instelmogelijkheden enkel nodig als je effectief wil bezig zijn met demping, voorspanning, rolreductie, rake, ... Voorspanning? Rake? Ik ga weer bijleren [emoji4] Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
abtler 3.811 Geplaatst: 3 december 2014 Delen Geplaatst: 3 december 2014 Een schroefkut is enkel handig als je de auto voor meerdere doeleinden wil gaan inzetten. Ga je op Spa rijden, dan is laag en hard wat je wil om je massamiddelpunt zo laag mogelijk te houden Ga je op Weeze driften dan wil je hem hoog en hard Gaj e op straat rijden dan wil je hem niet al te hoog, en medium qua zachtheid Volgens mij is dat onderhouden ook kut. Vergeet niet dat je hem eigenlijk ook elke keer moet laten uitlijnen na het verstellen van de hoogte. Anders trekt je camber op niks en heb je nog geen voordeel aan je set. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
DuDe 1.156 Geplaatst: 13 december 2014 Delen Geplaatst: 13 december 2014 Stel: Ik wil een mx-5 1.8. Neem je een NA of NB? Techniek en motor van de NB zal wel iets moderner (en sneller?) zijn. Maar dan zonder de klaplichtjes Geraak ik daar trouwens in met 1m85? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
quadrifoglio 3.501 Geplaatst: 13 december 2014 Delen Geplaatst: 13 december 2014 Ongeveer 1m90 hier. volledig standaard NA gaat, maar ik had weinig plaats voor m'n knie owv het vaste stuur. Deepdish stuur gemonteerd, nu zit ik perfect Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jonass 1.220 Geplaatst: 13 december 2014 Delen Geplaatst: 13 december 2014 Is de 1.8 uit de NA niet dezelfde als uit de NB? Qua looks sowieso een NA imo. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Lotuzzz 15.225 Geplaatst: 13 december 2014 Auteur Delen Geplaatst: 13 december 2014 Ongeveer 1m90 hier. volledig standaard NA gaat, maar ik had weinig plaats voor m'n knie owv het vaste stuur. Deepdish stuur gemonteerd, nu zit ik perfect En zetelmod he Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
quadrifoglio 3.501 Geplaatst: 14 december 2014 Delen Geplaatst: 14 december 2014 Klopt, maar zelfs zonder die mod stond de zetel niet op de achterste stand. Gaat dat trouwens met de zetels van de 1.8? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Denniske 7.001 Geplaatst: 14 december 2014 Delen Geplaatst: 14 december 2014 :inlove: 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Niko80 5.717 Geplaatst: 23 december 2014 Delen Geplaatst: 23 december 2014 Stel: Ik wil een mx-5 1.8. Neem je een NA of NB? Techniek en motor van de NB zal wel iets moderner (en sneller?) zijn. Maar dan zonder de klaplichtjes Geraak ik daar trouwens in met 1m85? Een NB is "meer" auto, ik ben ook terug aan het zoeken. Bij mij zal het ook een NB of zelfs NC worden, als het een NB is moet het een anniversary zijn die hebben een 6 bak en standaard sper en bilstein dempers. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tiep 3.094 Geplaatst: 23 december 2014 Delen Geplaatst: 23 december 2014 Ik denk dat elke MX-5 die ik tot hiertoe gezien heb verlaagd is. Damn die staat hoog Rally edition. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Tiep 3.094 Geplaatst: 23 december 2014 Delen Geplaatst: 23 december 2014 Ik moet en zal toch een NA hebben. Godverdekke die klapkoplampen, ik sta er zo wild van. 2 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.340 Geplaatst: 23 december 2014 Delen Geplaatst: 23 december 2014 Doet er iets aan. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Jonass 1.220 Geplaatst: 11 januari 2015 Delen Geplaatst: 11 januari 2015 Ik krijg direct zin om mijn kist te verlagen, een lipje te plaatsen en zo'n velgen.. Faaak da's dik! Must.... Resist.... 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.