Ga naar inhoud

Het ruime, opgeruimde, ingerichte liefhebbers-GARAGE-topic


gTa

Aanbevolen berichten

Ik heb er nu ene, had dat veel eerder moeten doen. De stang verwijder je in een seconde of 10 en heel 't ding rol je makkelijk onder een kast.
Is echt heerlijk werken, ipv met die wiebelige kleine broldingetjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Datona gebruik ik toch ook af en toe. Goede site, wel wat uitkijken dat je niet per sé het goedkoopste kiest, maar dan nog valt het wel mee voor de hobby.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minutes ago, gTa said:

Ik heb er nu ene, had dat veel eerder moeten doen. De stang verwijder je in een seconde of 10 en heel 't ding rol je makkelijk onder een kast.
Is echt heerlijk werken, ipv met die wiebelige kleine broldingetjes.

Wat kost dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, gewoon ik zei:

Gevuld?

Er zaten 3 modules bij, koop zoiets liever leeg eigenlijk. Die modules ogen dan wel mooi, maar nemen veel plaats in, met gereedschap dat je zelden of nooit gaat gebruiken. Nu zit in die grote lades een boormachine,... Voor mij is het eerder één grote gereedschapskoffer ipv die 5 voorheen waar ik niets meer in terug vond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden, ir_fuel zei:

Wat kost dat?

Ik heb zo'n chinees ding dat onder legio merknamen verkocht wordt, minimale hoogte 7,5cm en gaat een goeie halve meter hoog. Vindt ge doorgaans voor een 200 à 250 euro.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, walter zei:

Er zaten 3 modules bij, koop zoiets liever leeg eigenlijk. Die modules ogen dan wel mooi, maar nemen veel plaats in, met gereedschap dat je zelden of nooit gaat gebruiken. Nu zit in die grote lades een boormachine,... Voor mij is het eerder één grote gereedschapskoffer ipv die 5 voorheen waar ik niets meer in terug vond.

Heb die set ook bekeken onlangs (in den Plan-It :D ) en de meegeleverde modules zeiden mij ook weinig.

Daarom dat ik toch voor eentje ga gaan die automotive geïnspireerd gevuld is, bij Datona of KS Tools of whatnot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minutes ago, gTa said:

Ik heb zo'n chinees ding dat onder legio merknamen verkocht wordt, minimale hoogte 7,5cm en gaat een goeie halve meter hoog. Vindt ge doorgaans voor een 200 à 250 euro.

Wat?

Is dat iets mechanisch? Ik heb net een "echte" quickjack gevonden, dat is toch minstens 1.5K?

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, ir_fuel zei:

Wat?

Is dat iets mechanisch? Ik heb net een "echte" quickjack gevonden, dat is toch minstens 1.5K?

Yep, mechanisch. Zo'n rolkrik, laag model, dubbele zuiger, 3 of 4 keer pompen en uw wiel is van de grond, 6 à 7 keer pompen en beide wielen aan 1 kant zijn van de grond.

zoiets b.v. https://www.amazon.nl/DeTec-Professionele-zuigeraandrijving-hydraulisch-inschuifdiepte/dp/B073XVMVSP
Alleen is die van mij een 20-tal cm langer, waardoor je zonder veel problemen van achteraan onder je diff kan krikken, of vooraan tot onder cross members onder motor oid.

 

Waar heb jij 't over? Quickjack zegt mij niks.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, ir_fuel zei:

En hoe weet je of een krik "quick" is?

Da beslist iedereen voor zichzelf. :D  

Met die kleine, goedkope 2t-rolkrikskes die ge bij de Makro vindt voor een 100-tal euro, daar moet ge al 8 keer pompen eer ge aan uwe kriksteun zit en daarna 25 keer pompen eer 't wiel van de grond los komt. Dat is niet quick, in mijnen boek.

Als ik met 2 keer pompen al aan de kriksteun zit (lager startend, zowaar) en dan met 7-8 keer pompen (+ langere arm dus minder zwoegen)  de auto langs één kant met beide wielen in de lucht heb, dan vind ik da quick genoeg.
Krik onder een kriksteun, 2 keer pompen tot die de auto enkele cm opheft, dan 2 keer 5 wielbouten los zetten (kwart draaike), auto van de grond pompen, de beide wielen tegelijk eraf en de andere er weer op, bouten handvast, krik naar de grond, momentsleutel. Ik denk dat dat 5 minuten pakt als ik doorwerk, op m'n eentje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, ir_fuel zei:

Nee maar het zou wel handig zijn. Momenteel zet ik de Fun Cup op asstanden.

Om continu in de lucht te hebben staan: 'k snap het. Bij mij is 't gewoon om zomer- en winterrubber te swappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, gTa said:

Om continu in de lucht te hebben staan: 'k snap het. Bij mij is 't gewoon om zomer- en winterrubber te swappen.

Ja t spel staat er soms een paar weken op :D 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Langs de andere kant moet je een beetje mikken met de krik (en je kan perfect de voor- of de achterkant volledig opheffen door vooraan of achteraan een krik onder de auto te duwen) dus ik weet eigenlijk niet of het zou werken met zo een schaarbrug. Ik pak altijd veel dieper op het (buizen)chassis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9/5/2022 om 23:33, ir_fuel zei:

Ja t spel staat er soms een paar weken op :D 

Omdat je er aan het werken bent? Of zodat er geen vlakke plekken op de banden komen?

In geval van dat laatste, laat je de ophanging dan gewoon hangen, of zorg je dat die op rijhoogte blijft? Ik heb daar altijd zo'n dubbel gevoel bij van de dempers continu zo te belasten.

 

En  @gTa, @Alexis heeft zo'n bandenrek dat je gewoon ophangt aan de muur, daar verlies je geen vloerruimte mee. Misschien ook interessant?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Destijds ben ik ook aan het kijken voor zo een quickjack/"poetsbrug/kleine schraagbrug.
Uiteindelijk toch maar voor een lage 2-palenbrug gegaan en me nog geen seconde beklaagd

image.png.af62f23b76cec2496007e70ce965b557.png

Hier nog ingepakt, net opgehaal bij toolmania. Heeft me toen een €1.200 ofzo gekost.

IMG_20180428_152952.thumb.jpg.88a93183fcc83f33144132148f465b9c.jpg

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

34 minuten geleden, jan.van.gent zei:

Destijds ben ik ook aan het kijken voor zo een quickjack/"poetsbrug/kleine schraagbrug.
Uiteindelijk toch maar voor een lage 2-palenbrug gegaan en me nog geen seconde beklaagd

image.png.af62f23b76cec2496007e70ce965b557.png

Hier nog ingepakt, net opgehaal bij toolmania. Heeft me toen een €1.200 ofzo gekost.

IMG_20180428_152952.thumb.jpg.88a93183fcc83f33144132148f465b9c.jpg

 

Coole garage,

aangezien de garage bij ons dezelfde afwerking heeft als alle andere ruimtes in het huis is het boren van gaten in de vloer (ook al door de vloerverwarming) geen optie voor mij.  De quick jack heeft het voordeel dat je die gemakkelijk kan wegbergen. maar voorlopig hou ik het bij een deftige krik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt mij leuk om on de winter te prutsen aan de auto’s in een warme omgeving….

zo ziet het er momenteel uit

118AF430-7528-4ACA-BE2F-5E34029929DF.jpeg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is van plan een Alfa of een Jaguar te kopen, en plant veel op zijn rug onder de auto te liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid