Ga naar inhoud

Volkswagen ID Buzz


tuscani

Aanbevolen berichten

Hij is configureerbaar.

Prijzen vallen nog "redelijk" mee. Als ik hem deftig uitrust kom ik wel op een 70K uit. maar je hebt wel de grootte mee. batterij lijkt me ook groot genoeg, maar topsnelheid is wel beperkt op 145km/u. grootste min-factor is wel de 0 tot 100. 10sec! Toch wel zonde, want voor de rest lijkt me dat een geinig ding.

Electric Range City 560 km
Gecombineerd rijbereik 409 km
batterij 77kwh en laadsnelheid van 170Kw
 

 

 

mijn configuratie

id.jpg.4b027770df43eb09a864788c370cfdfe.jpg

 

https://www.volkswagen-commercial-vehicles.be/nl/modellen/id-buzz.html

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Race7 zei:

Leuk spul, wel beetje bizar dat er geen 6/7 zitter beschikbaar is bij lancering. 

Dan verkopen ze volgens mij geen enkele "Multivan" niet meer 🙂

De lange komt pas later, dit leunt heel dicht qua techniek bij de ID4 aan, dus misschien was dit sneller productierijp?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je wel een leuke wagen voor in je vrije tijd van maken, alleen mis ik iets van panoramisch dak of kijk ik er over?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is wel cool.

Een demo-Taycan van Porsche Center WVL rijdt in die kleurstelling rond.  Ook wel knap, mocht het niet zijn van de logo's en teksten die ze er bij geplakt hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ziet er heel retro en nostalgisch uit, wat ik wel leuk vind, maar dat is ook meteen de reden dat ik hem nooit zou kopen. Binnen 2 jaar ben je dat helemaal beu en is het gedateerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/7/2022 om 15:24, Hazen zei:

Ziet er heel retro en nostalgisch uit, wat ik wel leuk vind, maar dat is ook meteen de reden dat ik hem nooit zou kopen. Binnen 2 jaar ben je dat helemaal beu en is het gedateerd.

een beetje het New Beetle-effect 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Op 2/7/2022 om 15:24, Hazen zei:

Ziet er heel retro en nostalgisch uit, wat ik wel leuk vind, maar dat is ook meteen de reden dat ik hem nooit zou kopen. Binnen 2 jaar ben je dat helemaal beu en is het gedateerd.

Hangt af van de executie ervan. Kijk naar de (destijds New) Mini. Wie was die na 2 jaar beu? Die blijft zelf tot op vandaag geslaagd. Dito met de Fiat 500. Of de Honda E :inlove:  

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 2/7/2022 om 15:24, Hazen zei:

Ziet er heel retro en nostalgisch uit, wat ik wel leuk vind, maar dat is ook meteen de reden dat ik hem nooit zou kopen. Binnen 2 jaar ben je dat helemaal beu en is het gedateerd.

hangt toch ook van de kleur af?

neem dat in het zwart of unicolor, en dat gaat langer mee, al komt vw daar wel gemakkelijker mee weg. Je hebt steeds speciale series van de caravelle bv in bicolor. en die dingen verkopen ook goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26/11/2022 om 21:15, JanC zei:

Wreed duur en afgewerkt als een Playmobil aan de binnenkant.

het witte stuur is aanpasbaar naar zwart, en je kan ook zwart leder nemen. valt toch goed mee dan?

Naamloos.jpg.ef324f7eb23e48dfaab1516de3eb4442.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

typisch nieuw taxi busje misschien, want het is hip en elektrisch. Maar zoals @Hazen zegt, na 2 jaar gedateerd of het nieuwe coole retro effect is dan weg.

aangepast door Liquid Li0n
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/6/2022 om 18:54, tuscani zei:

Hij is configureerbaar.

Prijzen vallen nog "redelijk" mee. Als ik hem deftig uitrust kom ik wel op een 70K uit. maar je hebt wel de grootte mee. batterij lijkt me ook groot genoeg, maar topsnelheid is wel beperkt op 145km/u. grootste min-factor is wel de 0 tot 100. 10sec! Toch wel zonde, want voor de rest lijkt me dat een geinig ding.

 
Electric Range City 560 km
Gecombineerd rijbereik 409 km
batterij 77kwh en laadsnelheid van 170Kw

 

 

mijn configuratie

id.jpg.4b027770df43eb09a864788c370cfdfe.jpg

 

https://www.volkswagen-commercial-vehicles.be/nl/modellen/id-buzz.html

 

 

10s om naar 100 te gaan met een camiomette is verdekke goed.

Harder dan 145 moeten die dingen ook niet gaan. 

Rijbereik lijkt me ook goed.

Is de eerste EV die ik eigenlijk zinnig vind. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, The Swede zei:

10s om naar 100 te gaan met een camiomette is verdekke goed.

Harder dan 145 moeten die dingen ook niet gaan. 

Rijbereik lijkt me ook goed.

Is de eerste EV die ik eigenlijk zinnig vind. 

klopt wel, 145 op cruise control richting Oostenrijk voor te skien is prima!

Al vraag ik me enkel af wat het rijbereik doet in de winter met eventuele dakkoffer aan 145.

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

klopt wel, 145 op cruise control richting Oostenrijk voor te skien is prima!

Al vraag ik me enkel af wat het rijbereik doet in de winter met eventuele dakkoffer aan 145.

dat probleem heb je met elke ev aan 145 en een dakkoffer.

  • Grappig 1
  • Verdrietig 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

59 minuten geleden, Liquid Li0n zei:

typisch nieuw taxi busje misschien, want het is hip en elektrisch. Maar zoals @Hazen zegt, na 2 jaar gedateerd of het nieuwe coole retro effect is dan weg.

Zoals welk ander retro model? Jullie doen beiden alsof er zoveel retromodellen zijn waar we allemaal na twee jaar op uitgekeken waren, maar welke zijn dat dan? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Tjeu zei:

Zoals welk ander retro model? Jullie doen beiden alsof er zoveel retromodellen zijn waar we allemaal na twee jaar op uitgekeken waren, maar welke zijn dat dan? 

Kever
Fiat 500
Mini One
Honda E
Alpine
Nissan Z


etc etc

en er komen nog veel EVs uit met zo een knipoog naar het verleden

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minutes ago, Liquid Li0n said:

Kever
Fiat 500
Mini One
Honda E
Alpine
Nissan Z


etc etc

en er komen nog veel EVs uit met zo een knipoog naar het verleden

En die modellen verkopen allemaal voor geen meter meer want we zijn er op uitgekeken?

Ik durf dat te betwijfelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid