Ga naar inhoud

Nürburgring lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

De oudere en wat chubby'er neef van @Mich ...

image.png.9da28dfc940d5ba5af0c63e33431a305.png

... doet dat niet slecht met z'n Duc op de Ring!

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:

Tot ge u (bijna) dood rijdt met zo een ding ginder.

Velen zijn hem voorgegaan

Geplaatst:

Flirten met de 300km/u. Ik rij ni met de moto maar verdorie chapeau. Weet ni of ik het zou durven

Geplaatst:
4 minutes ago, Mich said:

Flirten met de 300km/u. Ik rij ni met de moto maar verdorie chapeau. Weet ni of ik het zou durven

Is zoals met een auto. Je beseft dat allemaal niet als je op circuit zit. Het antwoord op de vaak gestelde vraag is identiek:

"Hoe hard rijd je daar?"

"Geen idee. Ik weet dat ik in bocht X aan 5000rpm in 4e zit, en bocht Y voor het aanremmen zit ik ongeveer 12000rpm in 3e"

• Vind ik leuk 3
Geplaatst:
51 minuten geleden, ir_fuel zei:

Tot ge u (bijna) dood rijdt met zo een ding ginder.

Velen zijn hem voorgegaan

In dat rondje zijn toch enkele momentjes te zien waarop het risky wordt. Niet dat hij een bijna-accident heeft, maar het moet daar niet veel hebben of 't gaat (goed) verkeerd.

En de gehaalde snelheden zijn inderdaad extreem.

Wel vet om te zien. :inlove: 

Ik zou het absoluut niet durven. Heb er ook absoluut de circuitkennis niet voor (rijlijnen en vooral rempunten moto zijn iets compleet anders dan voor een auto).

Geplaatst:
34 minuten geleden, ir_fuel zei:

Is zoals met een auto. Je beseft dat allemaal niet als je op circuit zit. Het antwoord op de vaak gestelde vraag is identiek:

"Hoe hard rijd je daar?"

"Geen idee. Ik weet dat ik in bocht X aan 5000rpm in 4e zit, en bocht Y voor het aanremmen zit ik ongeveer 12000rpm in 3e"

En zelfs als je er WIL naar kijken, zie je 't bijna niet.

Op mijn moto één keer een topspeed run gedaan (op terugweg van een Ardennenrit van PJH). Ik zit natuurlijk bloot, dus niet in de bubble van zo'n race-ruitje, maar toch: ik kon quasi m'n snelheidsmeter NIET aflezen, het was allemaal wazig door de inspanningen die ik moest doen en de mate waarin m'n hoofd heen en weer wappert.  ('t Was ergens iets tussen de 270 en 280 echte km/u, volgens GPS, dacht ik.)
Op de 2 rechte stukken op Zolder vond ik het naar 't einde toe (tegen 't rempunt aan) al meer dan snel genoeg, en dat was maar een 210-220 dacht ik.

Geplaatst:
4 minuten geleden, ir_fuel zei:

Steek een windscherm en dat verandert alles.

Snap ik, voor very high speeds hemel & aarde verschil waarschijnlijk. Maar ik wil het met opzet niét. Had er eentje (een kleintje) en dat creëert meer turbulenties bij 't gewoon rechtop zitten. Storend gebulder rond het hoofd. En géén ruitje helpt (bij mij) echt super-efficiënt als snelheidsremmer.

Geplaatst:
1 minute ago, gTa said:

Snap ik, voor very high speeds hemel & aarde verschil waarschijnlijk. Maar ik wil het met opzet niét. Had er eentje (een kleintje) en dat creëert meer turbulenties bij 't gewoon rechtop zitten. Storend gebulder rond het hoofd. En géén ruitje helpt (bij mij) echt super-efficiënt als snelheidsremmer.

Ja, maar het ging over knallen op circuit.

Dan rijd je 280 zonder stress :) 

Geplaatst:

Yep, 'k ben mee. Ga 't in 2020 waarschijnlijk nog één keer missen, dat ruitje. Op zoek naar een (betaalbare) trackday Spa-Francorchamps. Op Kemmel en richting Blanchimont ga 'k 't voelen. :D 

Nordschleife zou ik eigenlijk ook moeten doen, maar ik durf niet. Allez, ik durf zeer zeker wel, maar 'k vind de risico's te groot.

Geplaatst:
4 minutes ago, gTa said:

Nordschleife zou ik eigenlijk ook moeten doen, maar ik durf niet. Allez, ik durf zeer zeker wel, maar 'k vind de risico's te groot.

Heb 1 keer 1 rondje gedaan met mijn eerste motor (dat zijn veel 1'en in 1 zin :D ).

Kende toen de baan totaal niet, en ben nergens sneller dan 130 gegaan. Op een bepaalde manier is dat minder gevaarlijk dan wanneer je de baan wel kent.

Geplaatst:
1 uur terug, ir_fuel zei:

"Hoe hard rijd je daar?"

Krijg die vraag ook regelmatig, "hoe snel rij je daar op de Ring??"
Heb daar echt geen flauw idee van. Weet alleen dat ik op Schwedenkreuz altijd op +/- 250km/h afklok, is de enige plek op heel het circuit waar ik op mijn teller kijk.

Geplaatst:
17 minuten geleden, ir_fuel zei:

Heb 1 keer 1 rondje gedaan met mijn eerste motor (dat zijn veel 1'en in 1 zin :D ).

Kende toen de baan totaal niet, en ben nergens sneller dan 130 gegaan. Op een bepaalde manier is dat minder gevaarlijk dan wanneer je de baan wel kent.

De baan dénken te kennen, dat zit tussen "niet kennen" en "wel kennen" in en lijkt me 't gevaarlijkst van allemaal.

In mijn geval is dat zo. Ik heb daar toch wel wat rondjes gereden (geen 100'en gelijk gij of Brjefs of Corre) dus het is allemaal "bekend" maar daarom niet "gekend". Zeker niet met plots een compleet ander soort voertuig.

Grote gevaar is dan dat ge hier en daar toch van een stukske gebruik wilt maken om de pk's los te laten, en op 't eind van dat stuk tot de vaststelling komt dat de remzone in een flauwe bocht ligt (met auto allemaal geen last van) of off-camber of dat de remzone vééél vroeger begint dan ingeschat......

Geplaatst:
8 minuten geleden, brjefs zei:

Krijg die vraag ook regelmatig, "hoe snel rij je daar op de Ring??"
Heb daar echt geen flauw idee van. Weet alleen dat ik op Schwedenkreuz altijd op +/- 250km/h afklok, is de enige plek op heel het circuit waar ik op mijn teller kijk.

Yep, klinkt bekend. Enige plek waar je even de tijd krijgt om naar de teller te gapen. Alle andere momenten, behalve Kesselchen misschien, is daar eigenlijk geen tijd voor.

Edit: schreef eerst Bergwerk maar bedoel verder omhoog, stukje "rechtdoor", da's Kesselchen?

Geplaatst:
15 minuten geleden, gTa zei:

De baan dénken te kennen, dat zit tussen "niet kennen" en "wel kennen" in en lijkt me 't gevaarlijkst van allemaal.

In mijn geval is dat zo. Ik heb daar toch wel wat rondjes gereden (geen 100'en gelijk gij of Brjefs of Corre) dus het is allemaal "bekend" maar daarom niet "gekend". Zeker niet met plots een compleet ander soort voertuig.

Grote gevaar is dan dat ge hier en daar toch van een stukske gebruik wilt maken om de pk's los te laten, en op 't eind van dat stuk tot de vaststelling komt dat de remzone in een flauwe bocht ligt (met auto allemaal geen last van) of off-camber of dat de remzone vééél vroeger begint dan ingeschat......

Het scheelt ook heel veel van auto tot auto, heb er nu toch in redelijk wat gereden of gepassagierd en alles vergt een lichtjes andere aanpak. Verschil tussen mijn F80 en mijn M135i bijvoorbeeld is al veel groter dan je zou verwachten wanneer het op lijnen rijden of rempunten aankomt.

14 minuten geleden, gTa zei:

Yep, klinkt bekend. Enige plek waar je even de tijd krijgt om naar de teller te gapen. Alle andere momenten, behalve Kesselchen misschien, is daar eigenlijk geen tijd voor.

Edit: schreef eerst Bergwerk maar bedoel verder omhoog, stukje "rechtdoor", da's Kesselchen?

Kesselchen of Klostertal. Kesselchen bedriegt qua snelheid omdat je daar nog vrij steil omhoog aan het gaan bent. In Klostertal heb ik eens een +360° spin meegemaakt, zelden zo geschrokken als toen :lol: 

Geplaatst:

Whoops. :D 

Je moet eens (of ook niet, als je dat te veel moeite lijkt, which it is, I can tell you :D ) op een Fahrrad-dag de Nordschleife per fiets doen. Dan leer je echt de stijgingspercentages (en afdalingen) kennen, hoe steil die bij momenten zijn. Echt absurd.

Kesselchen en Klostertal, dat is serieus omhoog. Bergwerk is zelfs absurd steil (recht op de trappers). De afdaling naar Fuchsrohre is dan weer extreem zalig (hebben daar toen +70 km/u geklokt op de MTB, en er lag sneeuw :lol: ).

Geplaatst:
4 minutes ago, gTa said:

Whoops. :D 

Je moet eens (of ook niet, als je dat te veel moeite lijkt, which it is, I can tell you :D ) op een Fahrrad-dag de Nordschleife per fiets doen. Dan leer je echt de stijgingspercentages (en afdalingen) kennen, hoe steil die bij momenten zijn. Echt absurd.

Kesselchen en Klostertal, dat is serieus omhoog. Bergwerk is zelfs absurd steil (recht op de trappers). De afdaling naar Fuchsrohre is dan weer extreem zalig (hebben daar toen +70 km/u geklokt op de MTB, en er lag sneeuw :lol: ).

Organiseer dat een keer!

Geplaatst:
36 minuten geleden, Jupke zei:

Organiseer dat een keer!

#winteriscoming

Gewoon wachten tot de Ring gesloten is wegens sneeuw en dan naar daar afzakken. Ge kunt op redelijk veel plaatsen effectief OP de Ring zelf geraken met de fiets. 

Waart gij daar trouwens vorige keer niet bij? We waren toen met 4 of 5, dacht ik. Was @TomT daar niet bij, en @Jerred en @bmwm-optic en zo?

Geplaatst:

Ik was daar niet bij nee.

Geplaatst:

't Is wel wijs. :D  Wou foto's opsnorren, maar vind ze niet meteen...

Wel geen idee of dat nu nog zo makkelijk kan/mag. Aangezien dat openbare weg is en flikken daar zeggenschap hebben, zou het wel eens kostelijk kunnen zijn ook, bij betrapping.

Geplaatst:

Gefunden.

Mwahah :lolz:

Plat gaan in de Karrussel :inlove: 

182_8292.jpg.ab64634710928cda464e013d4eac4396.jpg

Groeten van AW :D 

182_8289.jpg.d6224bae2ddc14fd8bd34082303023af.jpg

:lolz: 

27 december 2007 was dat, miljaar 12 jaar geleden

dsc01678pk2.jpg.34f347ff6bcdcdf7174dd587ddcaba96.jpg

dsc01675ht1.jpg.41f274997b0acb1eac8cee65b8ac8e5b.jpg

• Vind ik leuk 5
Geplaatst:

Ik was daar niet bij alleszins, volgens mij was dat Gijs (nickname even vergeten).

Geplaatst:
1 uur terug, gTa zei:

Bergwerk is zelfs absurd steil (recht op de trappers). 

Volgens mij bedoel je ex-mühle. Dat moet het steilste stuk zijn inderdaad.Het snelle stuk van Bergwerk tot de kleine Caroussel is vals plat, maar je merkt dat je daar niet makkelijk in de begrenzer raakt. Op de fiets, goe zot. Maar ik wil het ook eens doen :D

Geplaatst:
3 minuten geleden, TomT zei:

Ik was daar niet bij alleszins, volgens mij was dat Gijs (nickname even vergeten).

Ja er zit ne gozer bij die ik van haar noch pluimen ken.
En Jeroen en Jeroen, dus.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in