Ga naar inhoud

Nürburgring lovers


Jupke

Aanbevolen berichten

Wat een race....

Heel zuur voor Laurens Vanthoor en co. Zijn rijstijl en die van Estre; love it. Lekker agressief maar nooit too much. Ze waren echt dominant dus jammer van die 5-min penalty.

Maar ook langs de andere kant... een andere Vanthoor heeft gewonnen, Dries, en daar ben ik minstens even blij mee [emoji3] En natuurlijk Fred Vervisch. Ook een top line-up die 2!

Conclusie: volgend jaar naar daar om alles live te kunnen aanschouwen. Damn.

8b63264a861f71871316886dd34a581b.jpg

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanrader, Korneel!

Gisteren nog even naar de Bellof S wezen kijken, en op die snelle stukken is een stukje gras meepakken om te dubbelen blijkbaar echt nodig soms om niet te moeten liften. Fak, balls!!

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben er gisteren even geweest. Besloten om met de mx5 te gaan wat eigenlijk een slechte keuze was. Te veel autostrade om daar 4 uur te zijn. 

Maar die sfeer, wauw. Deed me direct denken aan mn tijden op formula student. Super omgeving, heel toegankelijk. Maar dat maakt het soms ook moeilijk, je kan er letterlijk verloren lopen. We hebben op 4 uur 20km gewandeld..

Absoluut de moeite waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, korneeldebruyn zei:

Wat een race....

Heel zuur voor Laurens Vanthoor en co. Zijn rijstijl en die van Estre; love it. Lekker agressief maar nooit too much. Ze waren echt dominant dus jammer van die 5-min penalty.

Maar ook langs de andere kant... een andere Vanthoor heeft gewonnen, Dries, en daar ben ik minstens even blij mee emoji3.png En natuurlijk Fred Vervisch. Ook een top line-up die 2!

Conclusie: volgend jaar naar daar om alles live te kunnen aanschouwen. Damn.

8b63264a861f71871316886dd34a581b.jpg

Dries heeft ook wel een top race gereden en met de grootste mannen meegestreden. 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat ontken ik zeker niet! Ben even grote fan van Dries als van Laurens hoor [emoji3] Dries heeft trouwens vroeger nog 1 jaar bij mij op school gezeten [emoji14] En ik volg hem ook al jaren... Als je ziet wat hij op deze leeftijd al allemaal gewonnen heeft, chapeau. Ik herinner me nog goed dat hij vorig jaar de Superpole tijdens de 24h van Spa moest rijden en naar P1 reed met iets van 0,400 sec. verschil (wat echt wel veel was daar). Tijd was toen helaas afgekeurd wegens niet-conforme luchtinlaat. Maar bon; algemeen gezien kon je wel stellen dat de #911 Grello super dominant was.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Niet gans de race kunnen volgen, maar het zag er weer een top editie uit. 

Jammer van Manthey, ze waren echt ijzersterk. 
Hoe komt het eigenlijk dat de tijdstraf zo veel later na het incident werd uitgevoerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Maxime S said:

Hoe komt het eigenlijk dat de tijdstraf zo veel later na het incident werd uitgevoerd? 

Ze wilden we de onboard beelden van de Manthey Porsche nog bekijken voor de finale beslissing, en daarvoor moest hij eerst pitten zodat ze de memory card konden uitlezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laurens Vanthoor moet toch vloeken. 2 weken na mekaar kans op een overwinning in een grote 24 uur, en 2 keer dat ze uit handen glipt. De tweede keer door zijn eigen schuld.

Nuja, er zijn daar nog pro's die fouten hebben gemaakt dit weekend. Shit happens.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, ir_fuel zei:

Nuja, er zijn daar nog pro's die fouten hebben gemaakt dit weekend.

adam christodoulou ... kuh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind dat er al bij al vrij weinig gebeurt. Stevige tempoverschillen (Golf 3, anyone?) En een smal straatachtig circuit. Elke keer dat je onboardbeelden ziet zie je wel een close moment...en dan heb ik het zelfs nog maar enkel over situaties bij daglicht.

Wat een race en wat een sfeer! 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, ir_fuel zei:

Er zijn er daar trouwens met 4 wielen door het gras gemoeten ... :fp:

 

 

 

Die dacht dat hij nog in een playstation game zat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 hours ago, Lefty said:

Ik vind dat er al bij al vrij weinig gebeurt. Stevige tempoverschillen (Golf 3, anyone?) En een smal straatachtig circuit. Elke keer dat je onboardbeelden ziet zie je wel een close moment...en dan heb ik het zelfs nog maar enkel over situaties bij daglicht.

Wat een race en wat een sfeer! 

Weinig gebeurt is relatief :D

1 auto op 3 haalt de finish niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, ir_fuel said:

Weinig gebeurt is relatief :D

1 auto op 3 haalt de finish niet.

Je sais, maar dat heel dat topveld er niet uitgeknikkerd wordt door tragere deelnemers mag an sich wel een wonder heten denk ik. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Boeiend!

Maat van me waar ik altijd mee ga is Japanner, woont intussen terug in Japan, en heel die z'n jaarlijks verlof draait al jaren rond de 24h. We zijn ook een tijdje blijven hangen bij deze tent voor de race. De auto was klaar, maar de voorruit werkt met tear-offs en er was een minuscuul blaasje waar ze 20 minuten lang met z'n twee op zaten te frotten, en met z'n zevenen op staan kijken.

 

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

16 hours ago, PJH said:

Mag dat, zo zigzaggen? :s

Nope. AMG rijder heeft naar 't schijnt ook een boete van €5000 gekregen voor dit incident (+ een gratis lekke band).

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, janvkn zei:

Nope. AMG rijder heeft naar 't schijnt ook een boete van €5000 gekregen voor dit incident (+ een gratis lekke band).

En beide waren DNF, maar ik weet niet of dat door dat incident kwam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 hour ago, Le Capri Mauve said:

En beide waren DNF, maar ik weet niet of dat door dat incident kwam.

Nee, maar is wel waarom de auto zelf geen sanctie heeft gekregen tijdens de race. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...
  • 3 weken later...

Vandaag nog eens afgezakt tot aan de ring. Deze keer de apex golf eens gebruikt voor een paar ronden.

Voor mij was dit de eerste keer ooit om met een golf gti te rijden. De achterkant durft wel makkelijk een stap opzij te zetten.

Het was een typische zondag, dus enorm druk en veel baansluitingen. Uiteindelijk een paar ronden kunnen rijden rond de 9 minuten. Valt goed mee, maar zou daar echt meer moeten gaan rijden :inlove:

52d8f846c34332373dadfe504ee568fe.jpg

0be41a07eccf5b02caeac40342e3169a.jpg

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid