Ga naar inhoud

Nürburgring lovers


Jupke

Aanbevolen berichten

Op 8/8/2020 om 23:53, Subaru555 zei:

Is dat de enige in de snelste categorie ofzo... de rest staat allemaal stil. En toch keer serieus in de ankers mogen gaan...

 

Wel zot hoe die rijdt 😵 

Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/8/2020 at 11:53 PM, Subaru555 said:

Is dat de enige in de snelste categorie ofzo... de rest staat allemaal stil. En toch keer serieus in de ankers mogen gaan...

 

Mja, als ik met een Porsche GT3 ga rondrijden op een trackday voor Fun Cups krijg je ook dat soort beelden.

Om maar te zeggen, dat zegt totaal niks, die "54 overtakes".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij gaan komend weekend eens naar de Nurburgring. 

Iemand onlangs nog geweest? Zijn er zaken waar we rekening moeten houden tegenwoordig? Is de grote parking aan de ingang terug open? Tickets kan je ter plaatse kopen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een paar weken geleden en afgelopen zondag daar geweest, pretty much back to normal. 
De parking aan de Zufahrt is dicht, maar het pattatenveld aan de overkant is open en is nu terug zonder mondmaskers itt een paar weken geleden.  De parking aan Brunnchen hebben ze de voorste 20 meter afgezet zodat ze het volk makkelijker kunnen controleren op afstand, stewards waren wel vreemd bezig door bijna iedereen aan de overkant te laten parkeren en rond 16 uur niemand te laten oprijden aan beide kanten ondanks dat er quasi geen auto's meer stonden.   
Zufahrt aan Breidscheid is wel dicht.

Tickets zijn in het kotje tegenover de Zufahrt te koop.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben hier nu ook

Is inderdaad weinig van corona te merken

Zelfs mondmaskers zijn niet echt aan de orde

wel spijtig dat enkele spot plaatsen zijn afgezet met hekken (gaan kijken aan de carousel is bijvoorbeeld niet mogelijk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag was veruit de slechtste dag dat ik er ooit ben geweest. Overal rond de Ring stond het verkeer potvast, en alles bij elkaar heb ik vier uur staan gapen wegens baansluiting :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, brjefs zei:

Vandaag was veruit de slechtste dag dat ik er ooit ben geweest. Overal rond de Ring stond het verkeer potvast, en alles bij elkaar heb ik vier uur staan gapen wegens baansluiting :roll:

Het was inderdaad ongelofelijk druk

En italianen kunnen blijkbaar niet goed met hun alfa’s overweg ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Greg zei:

Kan je op Adenau gaan kijken?

Niet geweest

lijkt me moeilijk om dat af te sluiten

ik denk dat het te voet zeker moet lukken

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 hours ago, denElias said:

Ben hier nu ook

Is inderdaad weinig van corona te merken

Zelfs mondmaskers zijn niet echt aan de orde

wel spijtig dat enkele spot plaatsen zijn afgezet met hekken (gaan kijken aan de carousel is bijvoorbeeld niet mogelijk)

dus je mag terug gaan kijken?

6 hours ago, brjefs said:

Vandaag was veruit de slechtste dag dat ik er ooit ben geweest. Overal rond de Ring stond het verkeer potvast, en alles bij elkaar heb ik vier uur staan gapen wegens baansluiting :roll:

op een zaterdag in de zomer met mooi weer verwacht ik niet anders

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uren geleden, teus_ zei:

dus je mag terug gaan kijken?

op een zaterdag in de zomer met mooi weer verwacht ik niet anders

Yep, zelfs brunnchen is open

Enkel de parking aan de touristenfahrten ingang is nog afgesloten

maar iedereen staat nu op de grindparking ervoor

  • Thanks Friendly 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

On 8/22/2020 at 6:21 PM, brjefs said:

Vandaag was veruit de slechtste dag dat ik er ooit ben geweest. Overal rond de Ring stond het verkeer potvast, en alles bij elkaar heb ik vier uur staan gapen wegens baansluiting :roll:

Ik was er zaterdag ook, rond de Ring was het idd heel druk maar op het circuit vond ik het heel kalm. Heb verschillende rondjes gereden waar ik amper verkeer had. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Dante zei:

Ik was er zaterdag ook, rond de Ring was het idd heel druk maar op het circuit vond ik het heel kalm. Heb verschillende rondjes gereden waar ik amper verkeer had. 

Voor de middag was het nog doenbaar op het circuit maar na de tweede baansluiting heb ik er de brui aan gegeven. Doe mij dan maar terug de rustige dagen van tijdens de lockdown, de hele dag quasi alleen rondjes kunnen draaien :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij waren er zaterdag en zondag ook. Af en toe een sluiting maar leek mee te vallen in tijd. 

Zelfs zondag vond ik het ook goed te doen. Toen ik vertrok had de auto naast mij een probleem aan de bareel, zodanig ik de eerste helft van m'n ronde alleen reed 😀

Was de max, thema van het weekend was toch wel M2 / GT3 / E92 M3 (Engelsen)

aangepast door OlivierV
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 hours ago, brjefs said:

Voor de middag was het nog doenbaar op het circuit maar na de tweede baansluiting heb ik er de brui aan gegeven. Doe mij dan maar terug de rustige dagen van tijdens de lockdown, de hele dag quasi alleen rondjes kunnen draaien :inlove: 

Ja klopt, tijdens de lockdown was het zalig om te rijden :). Leek wel een trackday toen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Het was belachelijk druk deze middag.

2 ronden rijden, baansluiting, weer 2 ronden rijden en terug baansluiting. Veel politie op de baan ook om alle motards te controleren op hun zondagse db limiet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben om 11h toegekomen en meteen baansluiting. Me tactisch geparkeerd en bij heropening als vijfde auto aan de bareel gaan staan. Vijftal rondjes door kunnen rijden om dan opnieuw het circuit dicht te zien gaan, dat laatste rondje toch een accident of vijf gezien. Beetje rondgehangen en bij de heropening opnieuw bij de eersten de baan op geraakt. Nog een paar rondjes gereden maar het niveau van de medeweggebruikers was van dergelijk laag niveau dat het voor mij echt te gevaarlijk werd...

Aan het begin van de B258 stond een radar achter een muurtje verstopt, onmogelijk om die te spotten. Inderdaad veel politie onderweg ook. Mij zien ze de komende weken in ieder geval niet meer. Ik wacht wel tot het slechter weer wordt, dan komt er vanzelf minder volk opdagen. Hopelijk tegen dan ook geen zotte files meer rond het circuit, plezant om met kokende remmen in de rij te moeten gaan staan :roll:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een van de baansluitingen was voor deze, een E90:

 

 

7573292B-BBCF-448A-9086-E799343971E0.jpeg
 

Het niveauverschil was enorm vandaag, aan de ene kant de GT3 RS’en en AMG GTR’s a volonte en aan de andere de normalere auto’s die de spiegels niet kunnen gebruiken.

Onderweg een tegengekomen met een punto die een golf gezwind probeerde in te halen op de heuvel naar Adenauer Forst maar niet lette op de GT3 die kwam afgevlogen, dat scheelde maar centimeters tussen de GT3 en de koffer van die punto. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minutes ago, brjefs said:

Hopelijk tegen dan ook geen zotte files meer rond het circuit, plezant om met kokende remmen in de rij te moeten gaan staan :roll:

Zo heb ik destijds ook kosten gereden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, kefkie zei:

Een van de baansluitingen was voor deze, een E90:

 

 

7573292B-BBCF-448A-9086-E799343971E0.jpeg
 

Het niveauverschil was enorm vandaag, aan de ene kant de GT3 RS’en en AMG GTR’s a volonte en aan de andere de normalere auto’s die de spiegels niet kunnen gebruiken.

Onderweg een tegengekomen met een punto die een golf gezwind probeerde in te halen op de heuvel naar Adenauer Forst maar niet lette op de GT3 die kwam afgevlogen, dat scheelde maar centimeters tussen de GT3 en de koffer van die punto. 

Die stak vlak voor Galgenkopf in de vangrail, ben nog door de brokstukken heen gereden, moet een stevige klap geweest zijn.

Zojuist, ir_fuel zei:

Zo heb ik destijds ook kosten gereden.

Ik heb vorig jaar een set schijven van een paar weken oud weg kunnen gooien, stonden zo krom als een hoepel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid