Ga naar inhoud

Nürburgring lovers


Jupke

Aanbevolen berichten

Op 29/1/2019 om 13:26, ir_fuel zei:

Hoe zit dat eigenlijk met de sessies die 100% op de GP Strecke doorgaan? Moet dat ook met een straatwagen?

Vandaag TF gaan rijden op de GP Strecke, moet inderdaad met een ingeschreven auto zijn. Is wel spekglad met dit weer, heel hard zoeken naar grip.

En nog een reminder voor iedereen: ook dit jaar wordt er streng toegekeken op driften, het is nog steeds NIET toegelaten. Zien de marshalls je ook maar één bocht opzettelijk dwars nemen dan komt de Streckensicherung je de les spellen en eventueel een verbod opleggen. Wij waren er vanochtend als eersten bij, en zelfs op een zeiknat en compleet leeg circuit wordt het niet meer getolereerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe asfalt en asfalt waar maanden niet op gereden is met dit weer. Zal opletten worden.
2aa29405213e8c1df7e92fbb50f2966c.jpg

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Wou dit weekend nog gaan, maar na de beelden van Carfreitag gezien te hebben ging ik er van uit dat die idioten allemaal een paar dagen daar zouden blijven en dus toch maar voor de veilige optie gekozen en thuis gebleven :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren geweest, veel sluitingen maar eens de baan open was zat het tempo er wel goed in.
Sfeer naast het circuit was weer top, leek wel de 24hr met al die BBQ's [emoji16]

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5000 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben gisteren geweest en vond het echt kalm voor een feestdag. Maar 1 sluiting van 45min rond de middag. Op het circuit amper verkeer. Was een topdag. De benzine met 102 octaan was in Barweiler wel uitverkocht :-).

Link naar reactie
Delen op andere sites

27 minuten geleden, Dante zei:

Ik ben gisteren geweest en vond het echt kalm voor een feestdag. Maar 1 sluiting van 45min rond de middag. Op het circuit amper verkeer. Was een topdag. De benzine met 102 octaan was in Barweiler wel uitverkocht :-).

Hoelang duurt dat voor de ontsteking zich aanpast aan die 102 octaan? Naar beneden past het zich snel aan(wegens kloppen), maar naar boven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Krikkie zei:

In een milliseconde... Auto moet er wel op voorzien zijn om zich aan te passen. 

Welk soort voorziening dan wel? Een klopsensor zal klop detecteren en de ontsteking vertragen, dat gaat snel wanneer ge naar lager oktaan overstapt. Maar hoger oktaan detecteren is moeilijker. 1 mogelijk mechanisme is 'nu en dan een beetje pushen totdat ge weer klop hebt en dan ontsteking terugdraaien.'Daar vraag ik mij af hoelang het duurt, in elk geval meer dan een milliseconde. Maar misschien zijn er andere parameters die ik niet ken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Le Capri Mauve zei:

Welk soort voorziening dan wel? Een klopsensor zal klop detecteren en de ontsteking vertragen, dat gaat snel wanneer ge naar lager oktaan overstapt. Maar hoger oktaan detecteren is moeilijker. 1 mogelijk mechanisme is 'nu en dan een beetje pushen totdat ge weer klop hebt en dan ontsteking terugdraaien.'Daar vraag ik mij af hoelang het duurt, in elk geval meer dan een milliseconde. Maar misschien zijn er andere parameters die ik niet ken.

Het is inderdaad de klopsensor die het doorgeeft aan de ecu en die meet constant of er klop is maar de ecu past niets aan als er geen klop gemeten wordt , om er voordeel uit te halen moet hij een (aparte) map in de ecu hebben om op 102 te rijden en er voordeel uit te halen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een dedicated map mag dan wel beter zijn  maar er is normaal een mechanisme om aan te passen aan hoger octaangetal en de onsteking op de rand van klop te houden. Octaan varieert zowiezo afhankelijk van de pomp (tussen 96 en 98 zegt voor super)en dikwijls moogt ge wisselen tussen normale en super.  Verbrandingsomstandigheden zullen ook varieren. Ik gok op niet meer dan een paar km om aan te passen naar boven, misschien veel sneller. Aanpassen naar beneden zal onmiddelijk zijn,

Ik vroeg het me af omdat het me overdreven leek om voor de ring snel even hoog octaan te tanken.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moderne motoren passen gewoon hun ignition timing aan adhv de klopsensoren. Bij een AMG blok die werkt onder hoge cilinderdrukken zal een verandering van octaan dus ook een grotere afwijking laten opmeten gezien die blokken nu eenmaal gemaakt zijn om zo veel mogelijk vermogen te maken.

Bij normale motoren (lees: 1.2L benzines met 130pk ofzo) is octaan ook belangrijk, maar dan wel omwille van LSPI (https://www.oronite.com/about/news/low-speed-pre-ignition.aspx)

Moderne motoren veranderen hun timing continue en dat gaat echt wel vrij snel. Een andere mapping is daarvoor niet nodig (maar dat wil niet zeggen dat een specifieke map nog net dat extra beetje meer kan leveren natuurlijk).

Link naar reactie
Delen op andere sites

42 minuten geleden, PJH zei:

Moderne motoren passen gewoon hun ignition timing aan adhv de klopsensoren. Bij een AMG blok die werkt onder hoge cilinderdrukken zal een verandering van octaan dus ook een grotere afwijking laten opmeten gezien die blokken nu eenmaal gemaakt zijn om zo veel mogelijk vermogen te maken.

Bij normale motoren (lees: 1.2L benzines met 130pk ofzo) is octaan ook belangrijk, maar dan wel omwille van LSPI (https://www.oronite.com/about/news/low-speed-pre-ignition.aspx)

Moderne motoren veranderen hun timing continue en dat gaat echt wel vrij snel. Een andere mapping is daarvoor niet nodig (maar dat wil niet zeggen dat een specifieke map nog net dat extra beetje meer kan leveren natuurlijk).

@Frekkel had het er net nog over :)

Repeated exposure to these conditions can cause engine hardware failure, including broken spark plugs 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid