Ga naar inhoud

///M Lovers

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik vind het héérlijk hoe vol je van die kar bent. Altijd leuk om te lezen, als liefhebber, dat een andere liefhebber helemaal verknocht is aan z'n blik. :D Ik wil er ooit 'es een co-ritje in! Bij voorkeur niét op circuit (want dan zet ik een andere bril op + ga ik extra verbluft zijn door de combo car skills + driver skills).

Bij voorkeur wél op circuit! In dit geval is het volle potentieel van wagen + piloot (ja, piloot) niet te benutten op de openbare weg.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Zo'n karren passen, vind ik, bijzonder slecht met een manuele versnellingsbak, omdat je die auto's niet gebruikt om mee te knallen façon Vosges (tenzij héél af en toe eens) en daar vooral veel TGV-kilometers mee wordt gemaald op autostrade. Geen idee of je ooit met een dikke motor met knoert van zware koppeling hebt getaffeld doorheen 't stad of in file ... maar het rijplezier verdwijnt even snel als je 't lachen vergaat door die klotekoppeling die je continu moet zitten bedienen, dan.

Dat is een argument die ik dus ook nooit heb begrepen. Waarom zou ik een automaat (of gerobotiseerde whatever :D) willen in een cruiser om op de snelweg te rijden.... Ik ben lampkap z'n M5 dwars door germany gereden, dat is toch een waar plezier. Gewoon 200 doen in z'n 6e, moet je vertragen...dan laat je hem gewoon in z'n 6e :) de motor heeft toch vermogen genoeg om dat terug goed te maken. Een automaat gaat toch ook gewoon in zijn hoogste verzet op de snelweg en daarmee is de kous af. Dus als er nu een manuele of een automaat in z'n hoogste staat -> maakt dat voor u een verschil?

Wat wel waar is, is dat een automaat een waar plezier is in de file. Daarom heb ik mijn vader ook, zwaar tegen mijn en zijn principes, een Audi A4 2.0 TDI ZONDER schaltgetriebe aangesmeert om mee naar Brussel te rijden elke dag...

Ze hebben dus wel hun nut, maar die vent is ook 60 jaar en doet voor 90% van zijn tijd het traject bxl-knesselare en omgekeerd en dat vol in de spits. Voor hem is het de beste keuze, met voorsprong op al de rest :)

Ikzelf sta nog altijd in de file met mijn manuele kar, ik zie dan het voordeel van een automaat, maar het weegt voor mij niet op tegen al de andere tijd :)

Geplaatst:

Bij voorkeur wél op circuit! In dit geval is het volle potentieel van wagen + piloot (ja, piloot) niet te benutten op de openbare weg.

Hahahahah doe maar rustig met "piloot", ik kan niet eens volgen met het karten :D

Geplaatst:

Hahahahah doe maar rustig met "piloot", ik kan niet eens volgen met het karten :D

Wat moet ik dan zeggen! :D Ik bevolk de bus van de fatso's, en de luttele keren dat ik op circuit reed was dat met een tractortje. :D

Geplaatst:

Zalige ketel dit. Zalige livery/velgen en extreem zalige intake sound.. echt genieten :)

1074787_10153059232305319_1905864141_o.j

Geplaatst:

Hoe is het eigenlijk gesteld met de E30 M3 van MichM3? Iemand die dat weet? Heeft 'ie die nog?

Geplaatst:

Hoe is het eigenlijk gesteld met de E30 M3 van MichM3? Iemand die dat weet? Heeft 'ie die nog?

Al lang verkocht.

Geplaatst:

en het is verbluffend hoezeer die bak helpt betere rondentijden te rijden voor heel veel piloten (die testpiloten zijn nou ook geen minkukels, denk ik zo). Dus ik extrapoleer ook maar, hoor. :D:ninja: En over het punt "PDK bringt Freude am Fahren, oder nicht" zitten we helemaal op dezelfde lijn (als 't over een Cayman R gaat).

Je wint als amateur op 2 vlakken he. Schakelen kan het kleinste kind en je voorraad "knikkers" die je moet verdelen tussen schakelen en remmen kan je dan volledig gebruiken voor het remmen en het juist kiezen van de lijn bij het insturen.

Geplaatst:

Oja, en je kan links remmen ipv rechts. Weer tijd gewonnen.

maar het ging over amateurs zeker? :D

Geplaatst:

Objectief gezien: ik wel. Een break-koetswerk suits my need far better dan een gewone berline.

On je plooifiets in te stoppen als je gaat werken?

Geplaatst:

Al lang verkocht.

Iemand gekend? Or off into the unknown?

Je wint als amateur op 2 vlakken he. Schakelen kan het kleinste kind en je voorraad "knikkers" die je moet verdelen tussen schakelen en remmen kan je dan volledig gebruiken voor het remmen en het juist kiezen van de lijn bij het insturen.

Hubris van de non-amateur die denkt even weinig fouten te maken als de tolerantie (in ppm) die in IC's wordt getolereerd. Een menselijke piloot gaat op den duur fouten maken, aandacht verslapt, e.d.

Oja, en je kan links remmen ipv rechts. Weer tijd gewonnen.

maar het ging over amateurs zeker? :D

Lol, ik herinner me mijn eerste remstoot met links nog goed. :D We all have to learn it the hard way.

On je plooifiets in te stoppen als je gaat werken?

't Is een longboard. Kan ik zelfs in het vak onder de laadvloer stoppen en nog de hele kofferruimte vrij houden voor een aangename frietjesgeur.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Lol, ik herinner me mijn eerste remstoot met links nog goed. :D We all have to learn it the hard way.

Echt é :D Ik kan inmiddels remmen met links, maar doe dat bijna nooit eigenlijk. Ik moet vrijwel altijd schakelen, zeker met mijn korter diff achteraan en te kleine bandenmaat nu

Geplaatst:

Links remmen doe je dan ook enkel wanneer je daar tijd & ruimte voor hebt, niet altijd. Links remmen helpt in de eerste plaats om de auto te stabiliseren wanneer je b.v. ook op 't gas staat (geheel of gedeeltelijk), of om je remmen droog te remmen net voor een remzone (terwijl je nog vol op 't gas staat), of om je remmen even uit de temperatuurkelder te halen net voor een remzone. Het helpt ook om het tijdverlies door de verhuis van je voet van gaspedaal naar rempedaal weg te gommen, maar dat doe je best niet bij een auto waar je je linker voet ook nodig hebt om te (ont)koppelen bij 't terugschakelen, tenzij je ook trefzeker je linkervoet kan aflossen met je rechtervoet nadat je daadwerkelijk van 't gas bent afgegaan. Maar dat laatste, "dancing the pedals", is écht expert stuff, denk ik. Wel grandioos om naar te kijken (footwell cam). :inlove:

Geplaatst:

Paar jaar geleden werd mij bij Cocquyt een testrit met een 535d (diesel I know :oops: ) geweigerd, toen ik bij het starten met mijn linkervoet op de rempedaal ging staan. Toen ik zei dagelijks met een CSL te rijden, kreeg ik alsnog toelating. Grappig hoe sommige mensen denken dat als je een dikke auto hebt, je er ook mee kan rijden :lol: .
Geplaatst:

Links remmen doe je dan ook enkel wanneer je daar tijd & ruimte voor hebt, niet altijd. Links remmen helpt in de eerste plaats om de auto te stabiliseren wanneer je b.v. ook op 't gas staat (geheel of gedeeltelijk), of om je remmen droog te remmen net voor een remzone (terwijl je nog vol op 't gas staat), of om je remmen even uit de temperatuurkelder te halen net voor een remzone. Het helpt ook om het tijdverlies door de verhuis van je voet van gaspedaal naar rempedaal weg te gommen, maar dat doe je best niet bij een auto waar je je linker voet ook nodig hebt om te (ont)koppelen bij 't terugschakelen, tenzij je ook trefzeker je linkervoet kan aflossen met je rechtervoet nadat je daadwerkelijk van 't gas bent afgegaan. Maar dat laatste, "dancing the pedals", is écht expert stuff, denk ik. Wel grandioos om naar te kijken (footwell cam). :inlove:

Links remmen heeft alleen zin (als het over echt doorremmen gaat, niet over de "opwarm", "cleanup" of "brake check" scenario's) bij een versnellingsbak waar je geen koppeling nodig hebt om af te schakelen.

Geplaatst:

Eerst klassiek rap leren zijn lijkt me anders ook niet slecht :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Links remmen heeft alleen zin (als het over echt doorremmen gaat, niet over de "opwarm", "cleanup" of "brake check" scenario's) bij een versnellingsbak waar je geen koppeling nodig hebt om af te schakelen.

Veel pro drivers gaan niet akkoord met je. Maar die rijden dan wel eerder op onverhard of tarmac, en niet op circuit. :D  En dan nog!

Geplaatst:

Eerst klassiek rap leren zijn lijkt me anders ook niet slecht :D

Maar m'n automatic in sport-stand zetten is zo lastig! :huh:

Geplaatst:

Genoeg geleuter, nu piccies tijd om jullie jaloers te maken! :lol:

IMG_2997.jpg

IMG_3094.jpg

IMG_3124.jpg

IMG_3172.jpg

IMG_3178.jpg

IMG_3185.jpg

IMG_3224.jpg

IMG_3251.jpg

IMG_3264.jpg

IMG_3266.jpg

IMG_3278.jpg

IMG_3280.jpg

IMG_3295.jpg

IMG_3306.jpg

IMG_3315.jpg

IMG_3333.jpg

IMG_3340.jpg

IMG_3342.jpg

IMG_3359.jpg

IMG_3372.jpg

IMG_3414.jpg

IMG_3426.jpg

IMG_3434.jpg

IMG_3438.jpg

IMG_3442.jpg

IMG_3471.jpg

IMG_3472.jpg

IMG_3476.jpg

IMG_3499.jpg

IMG_3510.jpg

IMG_3626.jpg

IMG_3636.jpg

IMG_3754.jpg

IMG_4669.jpg

Ok, nu mogen jullie allemaal gaan wenen in een hoekje. :ninja:

• Vind ik leuk 7
Geplaatst:

grapjas :D

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Ik laat geen kaartjes achter

• Vind ik leuk 3

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid