Ga naar inhoud

///M Lovers


Phil

Aanbevolen berichten

Waar anderzijds.....als remmen gaan faden etc.....is de fun er ook snel af.......je wil tenslotte toch wat knallen.

Verschiet ik soms toch van. Veel eigenaren van sportwagens of GT's willen hun kariot wel eens los laten op een stukje onbegrensd asfalt maar doen dat bijzonder beheerst, no way vulle pulle dus. Zo nog met meerdere mensen meegereden, die parmantig "Weet ik wel, maar het hoéft voor mij niet sneller, zo spaar ik het ding en z'n banden nog wat." antwoorden als ik advies gaf over dit of dat beter zo of anders.

Nog met een XK-R rijder meegeweest op Spa, zo. Enigste doel was ne keer z'n banden te laten piepen en een paar keer gewoon vulle pulle gas geven zonder te moeten denken aan overstekende kinderen of flitscamera's. Rondje of 5, dan nog eens een rondje of 3. Klaar. "Genoeg geweest, 't was heerlijk om dat eens gedaan te hebben." :lol:

Vind ik OK.

Remember de pebble Beach style Ferrari rijder die de vette bijna ramde......daar op die prachtige piste in Frankrijk.

Was het eerste wat bij me opkwam toen ik je tekst las :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Remember de pebble Beach style Ferrari rijder die de vette bijna ramde......daar op die prachtige piste in Frankrijk.

Was het eerste wat bij me opkwam toen ik je tekst las :D

 

Het was wel een uitdaging, om die in te halen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog met een XK-R rijder meegeweest op Spa, zo. Enigste doel was ne keer z'n banden te laten piepen en een paar keer gewoon vulle pulle gas geven zonder te moeten denken aan overstekende kinderen of flitscamera's. Rondje of 5, dan nog eens een rondje of 3. Klaar. "Genoeg geweest, 't was heerlijk om dat eens gedaan te hebben." :lol:

 

Vind ik OK.

 

Vandaag de dag komen dat soort mannen toe op nen trackday met een extra set velgen en slicks.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind de stelling van jan en alexanderr ook wel interessant, maar dan stel ik de vraag: hoeveel keer de laatste 2 jaar zijn jullie op een trackday gaan rijden met jullie eigen materiaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oja, en t zijn vaak degenen die beweren dat tijden hun niet interesseren en dat het allemaal voor de fun is die na de trackday verhalen moeten vertellen over dat ze toch wel onder de X minuten Y seconden draaiden want ze hadden wel geen laptimer want dat interesseert hun niet maar ze waren wel rapper aan het rijden dan die kerel die ze eens hebben ingehaald en die t schijnt die dag X minuten Y seconden heeft gedraaid.

 

 

Sorry, dat valt gewoon op :D

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag de dag komen dat soort mannen toe op nen trackday met een extra set velgen en slicks.

En hangen 5 rondjes later in nen andere of de vangrail, spijtig genoeg zie je dat meer dan die gast die beheerst komt rijden.

Dit jaar opvallend en het loopt echt de spuigaten uit !

 

Theorie >< Praktijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk niet dat je mij daar ooit al op kunnen betrappen hebt ;)

 

Ik heb u nog nooit op een circuit gezien met uwe M, dus dat klopt sowieso.

 

Ik sprak dan ook meer algemeen, het is me al meermaals opgevallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen staren zich blind op de inschrijfkost. Ecuyers en Mettet zijn een pak goedkoper, en als je 1 keer gaat rijden klopt dat ook. Doe je echter een trackday of 3-4 en je kijkt naar het globale kostenplaatje (inschrijving en slijtage) zal je op Spa beter af zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Remember de pebble Beach style Ferrari rijder die de vette bijna ramde......daar op die prachtige piste in Frankrijk.

Was het eerste wat bij me opkwam toen ik je tekst las :D

 

Dat was me wat idd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's raar want ik ben u al enkele keren tegengekomen (en nee niet enkel op de Ring), al was het toen nog met je rode tomaat :lol:

 

Dat herinner ik me dan toch niet meer. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

De laatste twee/drie jaar drie ""trackdays"" (mind the quotes) met de auto van mijn pa (Ecuyers, Nordschleife en Spa), eentje met mijn 993 (Nordschleife).

 

Niet super veel maar 't kost ook gewoon een pak geld en als ge een huis aan't zetten zijt zijn er wel andere prioriteiten :)

 

Ramen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me dat wel voorstellen, ik herinner me ook niet elke Zafira die ik 's morgens voorbijsteek op de E313 :lol:

De eerste keer was je trouwens nog met je Cayman, op Chambley was dat geloof ik.

En ecuyers, ook met de cayman. Kots ritjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me dat wel voorstellen, ik herinner me ook niet elke Zafira die ik 's morgens voorbijsteek op de E313 :lol:

 

 

Nee maar wel die Zafira die op het middenvak ligt te zwalpen en gevaarlijke maneuvers doet :D

 

De enige plaats waar ik het me nog van herinner is een keer aan de Nordschleife.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Even" mijn pk monster uitlaten op circuit.......2 filmpjes van dezelfde dag .

 

 

 

 

 

Ondertussen staan er 60 anderen telkens een half uur of uur aan de kant......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat gebeurt er eigenlijk juist daar? Even aansnijden terwijl ie remt in 't nat is idd niet zo ideaal, maar hij breekt plots wel heel zwaar uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is hard remmen en insturen. Tot daar het hoofdstuk "je auto is uitlaten op circuit zonder gevaar op flitsboetes" :D

 

Je stelt gewoon vast dat sinds een klein jaar er daar een hele evolutie is op circuitgebruik, die ik persoonlijk niet toejuich.

 

Iedereen mag zomaar komen rijden en denken dat hij of zij het kan, al dan niet beheerst (laat ons eerlijk zijn deze man reed niet eens extreem hard of zo), en ja dan krijg je dit........... ik ben er voor dat IEDEREEN op circuit mag rijden, maar er mogen wel voorwaarden zijn, tegenwoordig ligt het 50% van de tijd stil door die houding.

 

Circuit rijden evolueert elke dag meer naar een dagje TF....... allemaal "leuk" tot je zo iemand in je deur krijgt of je je trackday, al dan niet, half in rook zit opgaan.

 

Laat ons toch maar altijd vermelden: mits een minimum aan opleiding. Het is niet omdat je kan zwemmen, dat je ook kan duiken, daarvoor is toch een minimum aan kennis en voorbereiding nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid