Redfive 243 Geplaatst: 9 november 2023 Geplaatst: 9 november 2023 De gasten van Throttle House zijn er toch niet echt laaiend enthousiast over... Quote
ir_fuel 58.442 Geplaatst: 9 november 2023 Geplaatst: 9 november 2023 1 hour ago, The Swede said: Is de C63 dan een hybride zonder het voordeel van milieuvriendelijker te zijn? Toch niet milieuvriendelijk genoeg zegmaar. 156g/km CO2 Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 12 november 2024 Geplaatst: 12 november 2024 Het blijft aanhouden. "There are Korean EV's on the market now that are more engaging." "Even the EV6 GT has better steering and brakes." Damn, zeg. En ze blijven maar (1 jaar na dato) kapot gaan, zelfs tijdens press rides. Boy. Er is maar 1 manier om dit echt déftig om te draaien, en dat is een double-triple-better version te maken van hun "hot rod" C 63 AMG: V8, niks nul nada elentriek, scherp, huge kloten, hooligan. Fingers crossed. 't Is bijna zover, dacht ik? (Any day now?) 2 Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 13 november 2024 Geplaatst: 13 november 2024 19 uren geleden, gTa zei: "There are Korean EV's on the market now that are more engaging." "Even the EV6 GT has better steering and brakes." AMG heeft een IONIQ 5N gekocht, zegt genoeg Quote
Jules_W 4.886 Geplaatst: 13 november 2024 Geplaatst: 13 november 2024 19 uren geleden, gTa zei: Het blijft aanhouden. "There are Korean EV's on the market now that are more engaging." "Even the EV6 GT has better steering and brakes." Damn, zeg. En ze blijven maar (1 jaar na dato) kapot gaan, zelfs tijdens press rides. Boy. Er is maar 1 manier om dit echt déftig om te draaien, en dat is een double-triple-better version te maken van hun "hot rod" C 63 AMG: V8, niks nul nada elentriek, scherp, huge kloten, hooligan. Fingers crossed. 't Is bijna zover, dacht ik? (Any day now?) Fack. Wat een over-engineered apparaat. Wel een paar coole specs imo, 470hp uit een 2ltr 4cyl is redelijk zot en qua looks wel geslaagd. Maar die instrumentencluster op dat scherm zo’n emotieloze kar gemaakt, logisch dat je ze nooit ziet rijden. Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 13 november 2024 Geplaatst: 13 november 2024 20 minuten geleden, Jules_W zei: Fack. Wat een over-engineered apparaat. Wel een paar coole specs imo, 470hp uit een 2ltr 4cyl is redelijk zot en qua looks wel geslaagd. Maar die instrumentencluster op dat scherm zo’n emotieloze kar gemaakt, logisch dat je ze nooit ziet rijden. Het helpt niet dat dat spellement ook (met wat opties zoals ze doorgaans gespect worden) een heel eind door de 130k of zelfs tegen de 140k EUR moet kosten. Voor een fokking C-klasse! (Yep, met een fokking 4-pitter die klinkt als pis en continu kapot gaat, waarbij de auto uiteindelijk ook brak rijdt en veel te weinig emotie biedt, behalve voor blonde Zweden die graag met prottende uitlaat door stadscentra gaan accelereren.) Quote
Challazer 4.469 Geplaatst: 14 november 2024 Geplaatst: 14 november 2024 17 uren geleden, William Blake zei: AMG heeft een IONIQ 5N gekocht, zegt genoeg Volgens wat ik hoorde in een Harris z'n podcast onlangs is dat een van de best rijdende EV's op de markt tegenwoordig. Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 14 november 2024 Geplaatst: 14 november 2024 1 uur geleden, Challazer zei: Volgens wat ik hoorde in een Harris z'n podcast onlangs is dat een van de best rijdende EV's op de markt tegenwoordig. collega's bij AMG zijn er ook fan van Quote
The Swede 6.662 Geplaatst: 18 november 2024 Geplaatst: 18 november 2024 Gerechtigheid bestaat dus toch. https://www.motor1.com/news/739944/new-mercedes-amg-c63-incentivevs/ Quote
Dante 78 Geplaatst: 7 april 2025 Geplaatst: 7 april 2025 https://mbpassion.de/2025/04/mercedes-amg-c-53-4matic-kommt-mit-modellpflege/ 1 Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 7 april 2025 Geplaatst: 7 april 2025 2 uren geleden, Dante zei: https://mbpassion.de/2025/04/mercedes-amg-c-53-4matic-kommt-mit-modellpflege/ Dus C43 met 4-pitter eruit. (Dat had nu niet meteen gehoeven...) Dan C53 met 6-pitter nieuw, nog niet zeker welke versie. En C63 met 4-pitter eruit. Nog geen rechtstreekse vervanger... Quote
flupke73 10.963 Geplaatst: 7 april 2025 Geplaatst: 7 april 2025 GLC53 zou weer een leuke onopvallende ketel kunnen worden Quote
Naish 9.595 Geplaatst: 8 april 2025 Geplaatst: 8 april 2025 23 uren geleden, gTa zei: Dus C43 met 4-pitter eruit. (Dat had nu niet meteen gehoeven...) Dan C53 met 6-pitter nieuw, nog niet zeker welke versie. En C63 met 4-pitter eruit. Nog geen rechtstreekse vervanger... Ook zien passeren... Denk dat de gekozen weg heel duidelijk is... De 4-cilinder eruit en verder met 6 cilinder hybride als enige optie. Na zo'n fout de vorige keer gaan ze nu toch niet zo stom zijn om op de FL hype niet meteen te knallen en een 8cil terug te geven. Quote
BMWMB 12.408 Geplaatst: 8 april 2025 Geplaatst: 8 april 2025 Ze zouden beter een 6-cilinder brengen zonder hybride, zoals de M3. Hybride maakt zo'n auto's te zwaar! 1 Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 8 april 2025 Geplaatst: 8 april 2025 4 uren geleden, Naish zei: Na zo'n fout de vorige keer gaan ze nu toch niet zo stom zijn om op de FL hype niet meteen te knallen en een 8cil terug te geven. Het moet natuurlijk wel technisch mogelijk zijn. Al vermoed ik dat dat wel 't geval zal zijn: als je in de engine bay kijkt van zo'n 63 met 4-cilinder, is er (zeker als je de turbo en alles daarrond wegdenkt) nog een pak ruimte in de breedte. Waren er ook al geen geruchten van een V8 powered CLE? (Denk dat die qua ruimte voorin wel ongeveer gelijk speelt met de C.) @William Blake zal mogelijks wel al meer weten, maar of hij iets mag lossen is een ander verhaal. Quote
stradge 447 Geplaatst: 8 april 2025 Geplaatst: 8 april 2025 2 uren geleden, gTa zei: Het moet natuurlijk wel technisch mogelijk zijn. Al vermoed ik dat dat wel 't geval zal zijn: als je in de engine bay kijkt van zo'n 63 met 4-cilinder, is er (zeker als je de turbo en alles daarrond wegdenkt) nog een pak ruimte in de breedte. Waren er ook al geen geruchten van een V8 powered CLE? (Denk dat die qua ruimte voorin wel ongeveer gelijk speelt met de C.) @William Blake zal mogelijks wel al meer weten, maar of hij iets mag lossen is een ander verhaal. De CLE 63 zou de nieuwe flatplane V8 (vermoedelijk met mild hybrid) krijgen en is bij mijn weten wat algemeen wat ruimer "gedimentioneerd". Een C 53 met 6 in lijn mild hybrid en een driftmode zoals de CLE 53 zou best wel een droomauto kunnen zijn wat mij betreft Nog beter zou een C 450d zijn stiekem. 1 Quote
Phil 12.519 Geplaatst: 8 april 2025 Geplaatst: 8 april 2025 2 minuten geleden, stradge zei: Nog beter zou een C 450d zijn stiekem. Dat moest er toch zeker nog effe bij vermeld worden. 1 1 Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 8 april 2025 Geplaatst: 8 april 2025 41 minuten geleden, stradge zei: De CLE 63 zou de nieuwe flatplane V8 (vermoedelijk met mild hybrid) krijgen en is bij mijn weten wat algemeen wat ruimer "gedimentioneerd". Nice, thanks! (Ik volg dat eigenlijk niet meer, al dat nieuws etc.) Wat bedoel je met dat laatste? Dat de motorruimte van een CLE ruimer is dan die van een C? (Kan zeker, I wouldn't know.) 41 minuten geleden, stradge zei: Een C 53 met 6 in lijn mild hybrid en een driftmode zoals de CLE 53 zou best wel een droomauto kunnen zijn wat mij betreft Nog beter zou een C 450d zijn stiekem. Dat eerste kan ik volgen. Om dat tweede te snappen moet ik toch mijn best doen... misschien voor een veelrijder, ja. Quote
SpeedExceed 262 Geplaatst: 9 april 2025 Geplaatst: 9 april 2025 CLE63 zal volgens mij de eerste V8 zijn, en dan zal de E63 met V8 ook wel volgen. Sowieso ga ik ooit spijt hebben die te laten staan, maar ik heb nu echt beslist dat ik voor een 911 ga. Quote
Dante 78 Geplaatst: 9 april 2025 Geplaatst: 9 april 2025 13 uren geleden, gTa zei: Het moet natuurlijk wel technisch mogelijk zijn. Al vermoed ik dat dat wel 't geval zal zijn: als je in de engine bay kijkt van zo'n 63 met 4-cilinder, is er (zeker als je de turbo en alles daarrond wegdenkt) nog een pak ruimte in de breedte. Waren er ook al geen geruchten van een V8 powered CLE? (Denk dat die qua ruimte voorin wel ongeveer gelijk speelt met de C.) @William Blake zal mogelijks wel al meer weten, maar of hij iets mag lossen is een ander verhaal. V8 past erin: https://www.vuk.at/ 1 Quote
William Blake 2.844 Geplaatst: 9 april 2025 Geplaatst: 9 april 2025 Op 7/4/2025 om 19:57, flupke73 zei: GLC53 zou weer een leuke onopvallende ketel kunnen worden jup, mag P2 zijn zelfs met grote batterij... zoals GLE53/E53 veel vraag naar... Op 8/4/2025 om 16:27, BMWMB zei: Ze zouden beter een 6-cilinder brengen zonder hybride, zoals de M3. Hybride maakt zo'n auto's te zwaar! idd 20 uren geleden, gTa zei: Het moet natuurlijk wel technisch mogelijk zijn. Al vermoed ik dat dat wel 't geval zal zijn: als je in de engine bay kijkt van zo'n 63 met 4-cilinder, is er (zeker als je de turbo en alles daarrond wegdenkt) nog een pak ruimte in de breedte. Waren er ook al geen geruchten van een V8 powered CLE? (Denk dat die qua ruimte voorin wel ongeveer gelijk speelt met de C.) @William Blake zal mogelijks wel al meer weten, maar of hij iets mag lossen is een ander verhaal. het V8-Offensiv zal veel mensen terug blij maken 1 Quote
stradge 447 Geplaatst: 9 april 2025 Geplaatst: 9 april 2025 21 uren geleden, gTa zei: Nice, thanks! (Ik volg dat eigenlijk niet meer, al dat nieuws etc.) Wat bedoel je met dat laatste? Dat de motorruimte van een CLE ruimer is dan die van een C? (Kan zeker, I wouldn't know.) Dat eerste kan ik volgen. Om dat tweede te snappen moet ik toch mijn best doen... misschien voor een veelrijder, ja. De CLE is 1861 mm breed en de C 1820 mm, dus de motorruimte van een CLE heeft vermoedelijk iets meer marge. Hoewel ze er in het verleden ook geen probleem mee hadden om een C32 met V6 naar een C55 met V8 en verlengde CLK-neus te verbouwen Wat de diesel betreft ; wat kun je nog meer wensen in zo'n dagelijkse auto dan tonnen koppel om op te surfen, een donkerbruine brom uit de kelder en een laag verbruik? Quote
gTa 28.077 Geplaatst: 9 april 2025 Geplaatst: 9 april 2025 Loopcultuur, zachtheid, karakter, timbre en toerentalbereik van een goeie benzine? Quote
stradge 447 Geplaatst: 9 april 2025 Geplaatst: 9 april 2025 Je hebt sowieso gelijk, maar ik vind toeren en lawaai maken vermoeiend in comfortabele auto's, hou van schofterig koppel en hoor stiekem graag een zware diesel stationair draaien, maar ik ben ne rare 3 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.