Ga naar inhoud

Mercedes C63 AMG


Rabbit

Aanbevolen berichten

1 minuut geleden, ir_fuel zei:

Dat kan toch niet?

De hoeveelheid ingespoten benzine hangt toch vooral af van hoeveel zuurstof er in de cilinder zit? Je kan toch niet zomaar een hoop extra benzine gaan inspuiten als er niet genoeg zuurstof voor verbranding aanwezig is?

Jawel.

Pops n' bangs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat kan toch niet?

De hoeveelheid ingespoten benzine hangt toch vooral af van hoeveel zuurstof er in de cilinder zit? Je kan toch niet zomaar een hoop extra benzine gaan inspuiten als er niet genoeg zuurstof voor verbranding aanwezig is?

Overboost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat kan toch niet?

De hoeveelheid ingespoten benzine hangt toch vooral af van hoeveel zuurstof er in de cilinder zit? Je kan toch niet zomaar een hoop extra benzine gaan inspuiten als er niet genoeg zuurstof voor verbranding aanwezig is?

(Dubbele)Overboost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat kan toch niet?

De hoeveelheid ingespoten benzine hangt toch vooral af van hoeveel zuurstof er in de cilinder zit? Je kan toch niet zomaar een hoop extra benzine gaan inspuiten als er niet genoeg zuurstof voor verbranding aanwezig is?

Er wordt idd met beide systemen ingespoten, maar dat heeft niets te maken met extra vulling(of vermogen).
 

Zie onderstaande grafiek:

groen = afzonderlijk direct 

donkerblauw = afzonderlijk indirect 

De rest is combinatie tussen beide 

09618A93-6B3D-44AD-B627-9CB8659407F6.jpeg

  • Vind ik leuk 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Jan zei:

Er wordt idd met beide systemen ingespoten, maar dat heeft niets te maken met extra vulling(of vermogen).
 

Zie onderstaande grafiek:

groen = afzonderlijk direct 

donkerblauw = afzonderlijk indirect 

De rest is combinatie tussen beide 

09618A93-6B3D-44AD-B627-9CB8659407F6.jpeg

Zijn dat ook de 3D plateaus die chiptuners aanpassen? "alleen maar extra vermogen/koppel als ge goed veel gas geeft, bij normaal gas geven passen we de hoeveelheid ingespoten brandstof niet aan"

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, gTa zei:

Zijn dat ook de 3D plateaus die chiptuners aanpassen? "alleen maar extra vermogen/koppel als ge goed veel gas geeft, bij normaal gas geven passen we de hoeveelheid ingespoten brandstof niet aan"

Goeie vraag, volgens mij is dat hoofdzakelijk turbodruk, inspuitduur en ontstekingstijdstip die aangepast worden. 
Goeie tuners zijn zeldzaam :noparty:

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Jan zei:

Er wordt idd met beide systemen ingespoten, maar dat heeft niets te maken met extra vulling(of vermogen).
 

Zie onderstaande grafiek:

groen = afzonderlijk direct 

donkerblauw = afzonderlijk indirect 

De rest is combinatie tussen beide 

09618A93-6B3D-44AD-B627-9CB8659407F6.jpeg

Cool, interessant!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de jaren '80/90 werd er ook al zo gewerkt in de tuning-wereld, uiteraard veel meer basic :D

Bij plaatsen van bv turbokits (of sterke turbo upgrades) werd bv de koudstartinjector in de inlaatcollector aangestuurd om bij hogere lasten voldoende brandstof te voorzien. Kon met een eenvoudige aan/af sturing, maar ook gefaseerd. Was dus ook een soort van 'dubbele' injectie.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, William Blake zei:

ik denk dat ik voor een RS4 Avant zou gaan, met dat nieuwe Competition Plus pack of een M3 Touring ...

Alpina is niet scherp genoeg denk ik

Ik zou Alpina scherper inschatten dan een stock RS4. Die competition zal wel andere koek zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"You only get the full 150kW slug when you are in Race mode, have selected the Boost function and depressed the throttle all the way to the kickdown switch… And even then you shouldn’t necessarily deploy it at every opportunity on a track. There are boost strategies available for 70 circuits around the world and these will tell you (via graphics on the dash) when and where to apply full throttle in order to achieve the best lap time and retain as much battery for as long as possible"

serieus...

  • Grappig 9
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid