ir_fuel 47,870 Posted December 17, 2022 Share Posted December 17, 2022 Just now, William Blake said: deels akkoord maar voor 'moderne' turbo-4-pitters wordt het lastig idd, maar als je dan kijkt naar oudere atmo blokken van Mazda of Honda zit daar wél emotie in (voor mij persoonlijk) Ja maar dan heb je het over van die hoog-revvende blokken zoals bij Honda (VTec kicked in yo), maar dat past dan weer compleet niet in een sedan. Just now, William Blake said: vanzelfsprekend is een 6-cil een klasse hoger, altijd Dat bedoel ik. En als je meer dan 100K aan een auto hangt ... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
William Blake 2,440 Posted December 17, 2022 Share Posted December 17, 2022 I know, ik volg hoor, ik bekeek het breder... Heb hier 2x C43 staan, zelfde motor maar dan 408 pk; 93K en 97K C63S E-Perf. zal richting 125-130K gaan dat kan je, m.i., niet vragen voor een 4-cil 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super95 116 Posted December 17, 2022 Share Posted December 17, 2022 10 minuten geleden, ir_fuel zei: Dat klinkt allemaal banaal, sorry. En dan smijten ze daar nog wat pops and bangs in tegenwoordig om het toch wat "karakter" te geven. Geen enkele 4-cilinder komt nog maar aan de tenen van een 6 qua sound. Alles hangt af van je referentiekader natuurlijk. Maar ik vermoed dat je uitspraak gaat over de klasse wagens waar een c63 zich in bevindt. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir_fuel 47,870 Posted December 17, 2022 Share Posted December 17, 2022 1 minute ago, Super95 said: Alles hangt af van je referentiekader natuurlijk. Maar ik vermoed dat je uitspraak gaat over de klasse wagens waar een c63 zich in bevindt. Zo is het. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rabbit 2,526 Posted December 17, 2022 Author Share Posted December 17, 2022 Ze gaan hier serieus hun poten aan verbranden denk ik. Zoals sommigen het al aanhaalden: Een R6 met phev techniek dat ging karakter hebben, uniek zijn ,… hoe hard ik nu mijn best doe: ik zie t niet. Er is ook geen enkel rationeel argument die deze auto bevoordeeld tov de concurrentie. Kopers in dat segment malen niet om 500 euro wegentax gok ik. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
JanC 6,673 Posted December 17, 2022 Share Posted December 17, 2022 Ben 'es benieuwd hoe veel het scheelt qua verbruik in de praktijk, ook al ligt daar niemand van wakker die zo'n som eraan kan geven. Shop je daarvoor eigenlijk al geen klasse hoger? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir_fuel 47,870 Posted December 17, 2022 Share Posted December 17, 2022 7 minutes ago, JanC said: Ben 'es benieuwd hoe veel het scheelt qua verbruik in de praktijk, ook al ligt daar niemand van wakker die zo'n som eraan kan geven. Shop je daarvoor eigenlijk al geen klasse hoger? Die klasse hoger wordt ook duurder als ze het model vernieuwen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tjeu 3,586 Posted December 17, 2022 Share Posted December 17, 2022 6 uren geleden, Rabbit zei: Ze gaan hier serieus hun poten aan verbranden denk ik. Zoals sommigen het al aanhaalden: Een R6 met phev techniek dat ging karakter hebben, uniek zijn ,… hoe hard ik nu mijn best doe: ik zie t niet. Er is ook geen enkel rationeel argument die deze auto bevoordeeld tov de concurrentie. Kopers in dat segment malen niet om 500 euro wegentax gok ik. Is gewoon puur ontworpen voor de chinese markt en die zal daar zo meer verkopen tov het verlies hier door gebrek aan 6 cilinder dan wat ze er hier meer van zouden verkopen met zes cilinder tov het verlies dat ze daarmee op de Aziatische markt zouden hebben. Pure sales analyse. En ze zullen daar de bal zeker niet mis slaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Popular Post Jules_W 2,503 Posted December 18, 2022 Popular Post Share Posted December 18, 2022 14 uren geleden, Tjeu zei: Is gewoon puur ontworpen voor de chinese markt en die zal daar zo meer verkopen tov het verlies hier door gebrek aan 6 cilinder dan wat ze er hier meer van zouden verkopen met zes cilinder tov het verlies dat ze daarmee op de Aziatische markt zouden hebben. 1 1 9 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Fred- 403 Posted December 18, 2022 Share Posted December 18, 2022 Ik snap niet waarom ze de techniek niet verder uitgewerkt hebben van de AMG 53? Dat is dan wel een milde hybride, maar daar waren toch nog wel mogelijkheden om het hybride gedeelte uit te breiden. Zou te zwaar geworden zijn mss? Al is de huidige “oplossing” ook niet bepaald licht. Hoe dan ook, marketinggewijs hadden ze t beter een c300 E Performance genoemd ofzo. Dit is in geen enkel opzicht een C63 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
-Fred- 403 Posted December 18, 2022 Share Posted December 18, 2022 Als ik mijn 330e zou tunen, mag ik het dan straks ook een M3 noemen? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
toere 13,092 Posted December 18, 2022 Share Posted December 18, 2022 Op 17/12/2022 om 12:37, ir_fuel zei: Geen enkele 4-cilinder komt nog maar aan de tenen van een 6 qua sound. Wel veel goedkoper in BIV en Taks! Tot zover mijn waarschijnlijk zeer onnuttige bijdrage in dit topic Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
bt. 5,767 Posted December 18, 2022 Share Posted December 18, 2022 Kan men niet gewoon weer wat kleine 6-cilindertjes gaan maken? 2.1 of 2.4 liter turbogeblazen 6-in-lijntjes (desnoods met elektroaandrijving als ondersteuning), hoogtoerig, smooth en fijn klinkend… Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ICM 20,874 Posted December 18, 2022 Share Posted December 18, 2022 3 minuten geleden, bt. zei: Kan men niet gewoon weer wat kleine 6-cilindertjes gaan maken? 2.1 of 2.4 liter turbogeblazen 6-in-lijntjes (desnoods met elektroaandrijving als ondersteuning), hoogtoerig, smooth en fijn klinkend… Of gewoon een 2.0 V8. https://en.wikipedia.org/wiki/Lamborghini_V8 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Rabbit 2,526 Posted December 18, 2022 Author Share Posted December 18, 2022 2 uren geleden, -Fred- zei: Als ik mijn 330e zou tunen, mag ik het dan straks ook een M3 noemen? Er zijn er u ongetwijfeld al voor gegaan. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
berengun 1,692 Posted December 18, 2022 Share Posted December 18, 2022 13 minuten geleden, bt. zei: Kan men niet gewoon weer wat kleine 6-cilindertjes gaan maken? 2.1 of 2.4 liter turbogeblazen 6-in-lijntjes (desnoods met elektroaandrijving als ondersteuning), hoogtoerig, smooth en fijn klinkend… yes please ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Super95 116 Posted December 18, 2022 Share Posted December 18, 2022 27 minuten geleden, Rabbit zei: Er zijn er u ongetwijfeld al voor gegaan. M330e Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
William Blake 2,440 Posted December 19, 2022 Share Posted December 19, 2022 Op 17/12/2022 om 13:35, JanC zei: Ben 'es benieuwd hoe veel het scheelt qua verbruik in de praktijk, ook al ligt daar niemand van wakker die zo'n som eraan kan geven. Shop je daarvoor eigenlijk al geen klasse hoger? dat zuipt, wat wil je, de M139 heeft twee injectoren per cilinder Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PieterA 624 Posted December 19, 2022 Share Posted December 19, 2022 17 minuten geleden, William Blake zei: dat zuipt, wat wil je, de M139 heeft twee injectoren per cilinder Is dat niet gewoon direct en indirect? Denk niet dat ze daarom dubbel zoveel inspuiten. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir_fuel 47,870 Posted December 19, 2022 Share Posted December 19, 2022 21 hours ago, bt. said: Kan men niet gewoon weer wat kleine 6-cilindertjes gaan maken? 2.1 of 2.4 liter turbogeblazen 6-in-lijntjes (desnoods met elektroaandrijving als ondersteuning), hoogtoerig, smooth en fijn klinkend… Ik vermoed dat daar te veel aandrijfverliezen zijn door alle bewegende onderdelen. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan 746 Posted December 19, 2022 Share Posted December 19, 2022 2 uren geleden, PieterA zei: Is dat niet gewoon direct en indirect? Denk niet dat ze daarom dubbel zoveel inspuiten. BMW gebruikt dat ook (en waarschijnlijk nog andere merken?) heeft inderdaad te maken met verbrandingsproces onder deel/vollast en het voordeel/nadeel van beide inspuitsystemen (Icm met het Miller principe). Ofte: de plooien gladstrijken Nu, Mercedes’ marketing kennende zal dat via een mooie PowerPoint als ongezien/hoogtechnologisch/uniek bestempeld worden. 1 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gTa 22,943 Posted December 19, 2022 Share Posted December 19, 2022 22 uren geleden, bt. zei: Kan men niet gewoon weer wat kleine 6-cilindertjes gaan maken? 2.1 of 2.4 liter turbogeblazen 6-in-lijntjes (desnoods met elektroaandrijving als ondersteuning), hoogtoerig, smooth en fijn klinkend… FIA be like "TOLD YOU GUYS" 1,6-liter V6 ip piel'n Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
William Blake 2,440 Posted December 19, 2022 Share Posted December 19, 2022 3 uren geleden, PieterA zei: Is dat niet gewoon direct en indirect? Denk niet dat ze daarom dubbel zoveel inspuiten. in hoge toeren / zware belasting wel 42 minuten geleden, Jan zei: Nu, Mercedes’ marketing kennende zal dat via een mooie PowerPoint als ongezien/hoogtechnologisch/uniek bestempeld worden. nee - eigenlijk totaal niet hoor werd eigenlijk nauwelijks vermeld in de standaard (sales)trainingen en journalisten praten er ook zelden over (die van AMG wel, als we een deep dive doen op bepaalde technieken ed) het is, voor een AMG 4-cil, de eerste keer dat zoiets wordt toegepast, maar ik weet niet of andere merken (bij 4-cil) dat ook doen Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
William Blake 2,440 Posted December 19, 2022 Share Posted December 19, 2022 26 minuten geleden, gTa zei: FIA be like "TOLD YOU GUYS" 1,6-liter V6 ip piel'n 't ding zit vol complexe techniek, maar 't resultaat blijft wat uit las hier onlangs dat de gasrespons ook niet zo 'direct' is... tjah https://www.auto-motor-und-sport.de/fahrbericht/mercedes-amg-c63-s-e-performance/ Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
ir_fuel 47,870 Posted December 19, 2022 Share Posted December 19, 2022 57 minutes ago, William Blake said: in hoge toeren / zware belasting wel Dat kan toch niet? De hoeveelheid ingespoten benzine hangt toch vooral af van hoeveel zuurstof er in de cilinder zit? Je kan toch niet zomaar een hoop extra benzine gaan inspuiten als er niet genoeg zuurstof voor verbranding aanwezig is? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.