Jump to content

Mercedes C63 AMG


Rabbit

Recommended Posts

Just now, William Blake said:

deels akkoord 🙂 

maar voor 'moderne' turbo-4-pitters wordt het lastig idd, maar als je dan kijkt naar oudere atmo blokken van Mazda of Honda zit daar wél emotie in (voor mij persoonlijk)

Ja maar dan heb je het over van die hoog-revvende blokken zoals bij Honda (VTec kicked in yo), maar dat past dan weer compleet niet in een sedan.

Just now, William Blake said:

vanzelfsprekend is een 6-cil een klasse hoger, altijd 

Dat bedoel ik. En als je meer dan 100K aan een auto hangt ...

Link to comment
Share on other sites

I know, ik volg hoor, ik bekeek het breder...

Heb hier 2x C43 staan, zelfde motor maar dan 408 pk; 93K en 97K :lolz:

C63S E-Perf. zal richting 125-130K gaan

dat kan je, m.i., niet vragen voor een 4-cil

  • Funny 1
Link to comment
Share on other sites

10 minuten geleden, ir_fuel zei:

Dat klinkt allemaal banaal, sorry. En dan smijten ze daar nog wat pops and bangs in tegenwoordig om het toch wat "karakter" te geven. 

Geen enkele 4-cilinder komt nog maar aan de tenen van een 6 qua sound. 

Alles hangt af van je referentiekader natuurlijk. Maar ik vermoed dat je uitspraak gaat over de klasse wagens waar een c63 zich in bevindt.

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, Super95 said:

Alles hangt af van je referentiekader natuurlijk. Maar ik vermoed dat je uitspraak gaat over de klasse wagens waar een c63 zich in bevindt.

Zo is het.

Link to comment
Share on other sites

Ze gaan hier serieus hun poten aan verbranden denk ik.

Zoals sommigen het al aanhaalden: Een R6 met phev techniek dat ging karakter hebben, uniek zijn ,… hoe hard ik nu mijn best doe: ik zie t niet.

Er is ook geen enkel rationeel argument die deze auto bevoordeeld tov de concurrentie. Kopers in dat segment malen niet om 500 euro wegentax gok ik.

Link to comment
Share on other sites

Ben 'es benieuwd hoe veel het scheelt qua verbruik in de praktijk, ook al ligt daar niemand van wakker die zo'n som eraan kan geven. Shop je daarvoor eigenlijk al geen klasse hoger? 

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, JanC said:

Ben 'es benieuwd hoe veel het scheelt qua verbruik in de praktijk, ook al ligt daar niemand van wakker die zo'n som eraan kan geven. Shop je daarvoor eigenlijk al geen klasse hoger? 

Die klasse hoger wordt ook duurder als ze het model vernieuwen 😛 

Link to comment
Share on other sites

6 uren geleden, Rabbit zei:

Ze gaan hier serieus hun poten aan verbranden denk ik.

Zoals sommigen het al aanhaalden: Een R6 met phev techniek dat ging karakter hebben, uniek zijn ,… hoe hard ik nu mijn best doe: ik zie t niet.

Er is ook geen enkel rationeel argument die deze auto bevoordeeld tov de concurrentie. Kopers in dat segment malen niet om 500 euro wegentax gok ik.

Is gewoon puur ontworpen voor de chinese markt en die zal daar zo meer verkopen tov het verlies hier door gebrek aan 6 cilinder dan wat ze er hier meer van zouden verkopen met zes cilinder tov het verlies dat ze daarmee op de Aziatische markt zouden hebben. 

Pure sales analyse. En ze zullen daar de bal zeker niet mis slaan. 

Link to comment
Share on other sites

Ik snap niet waarom ze de techniek niet verder uitgewerkt hebben van de AMG 53? Dat is dan wel een milde hybride, maar daar waren toch nog wel mogelijkheden om het hybride gedeelte uit te breiden.

Zou te zwaar geworden zijn mss? Al is de huidige “oplossing” ook niet bepaald licht.
Hoe dan ook, marketinggewijs hadden ze t beter een c300 E Performance genoemd ofzo. Dit is in geen enkel opzicht een C63

Link to comment
Share on other sites

Op 17/12/2022 om 12:37, ir_fuel zei:

Geen enkele 4-cilinder komt nog maar aan de tenen van een 6 qua sound. 

Wel veel goedkoper in BIV en Taks!

 

Tot zover mijn waarschijnlijk zeer onnuttige bijdrage in dit topic😁

Link to comment
Share on other sites

Kan men niet gewoon weer wat kleine 6-cilindertjes gaan maken?

2.1 of 2.4 liter turbogeblazen 6-in-lijntjes (desnoods met elektroaandrijving als ondersteuning), hoogtoerig, smooth en fijn klinkend… 🤷🏻‍♂️

Link to comment
Share on other sites

2 uren geleden, -Fred- zei:

Als ik mijn 330e zou tunen, mag ik het dan straks ook een M3 noemen? 🙄

Er zijn er u ongetwijfeld al voor gegaan. 😬

Link to comment
Share on other sites

13 minuten geleden, bt. zei:

Kan men niet gewoon weer wat kleine 6-cilindertjes gaan maken?

2.1 of 2.4 liter turbogeblazen 6-in-lijntjes (desnoods met elektroaandrijving als ondersteuning), hoogtoerig, smooth en fijn klinkend… 🤷🏻‍♂️

yes please !

Link to comment
Share on other sites

Op 17/12/2022 om 13:35, JanC zei:

Ben 'es benieuwd hoe veel het scheelt qua verbruik in de praktijk, ook al ligt daar niemand van wakker die zo'n som eraan kan geven. Shop je daarvoor eigenlijk al geen klasse hoger? 

dat zuipt, wat wil je, de M139 heeft twee injectoren per cilinder :D 

 

Link to comment
Share on other sites

17 minuten geleden, William Blake zei:

dat zuipt, wat wil je, de M139 heeft twee injectoren per cilinder :D 

 

Is dat niet gewoon direct en indirect? Denk niet dat ze daarom dubbel zoveel inspuiten. 

Link to comment
Share on other sites

21 hours ago, bt. said:

Kan men niet gewoon weer wat kleine 6-cilindertjes gaan maken?

2.1 of 2.4 liter turbogeblazen 6-in-lijntjes (desnoods met elektroaandrijving als ondersteuning), hoogtoerig, smooth en fijn klinkend… 🤷🏻‍♂️

Ik vermoed dat daar te veel aandrijfverliezen zijn door alle bewegende onderdelen.

Link to comment
Share on other sites

2 uren geleden, PieterA zei:

Is dat niet gewoon direct en indirect? Denk niet dat ze daarom dubbel zoveel inspuiten. 

BMW gebruikt dat ook (en waarschijnlijk nog andere merken?) heeft inderdaad te maken met verbrandingsproces onder deel/vollast en het voordeel/nadeel van beide inspuitsystemen (Icm met het Miller principe). Ofte: de plooien gladstrijken
 

Nu, Mercedes’ marketing kennende zal dat via een mooie PowerPoint als ongezien/hoogtechnologisch/uniek bestempeld worden. :D

  • Funny 1
Link to comment
Share on other sites

22 uren geleden, bt. zei:

Kan men niet gewoon weer wat kleine 6-cilindertjes gaan maken?

2.1 of 2.4 liter turbogeblazen 6-in-lijntjes (desnoods met elektroaandrijving als ondersteuning), hoogtoerig, smooth en fijn klinkend… 🤷🏻‍♂️

FIA be like "TOLD YOU GUYS"

1,6-liter V6 ip piel'n

Link to comment
Share on other sites

3 uren geleden, PieterA zei:

Is dat niet gewoon direct en indirect? Denk niet dat ze daarom dubbel zoveel inspuiten. 

in hoge toeren / zware belasting wel

42 minuten geleden, Jan zei:

Nu, Mercedes’ marketing kennende zal dat via een mooie PowerPoint als ongezien/hoogtechnologisch/uniek bestempeld worden. :D

nee - eigenlijk totaal niet hoor

werd eigenlijk nauwelijks vermeld in de standaard (sales)trainingen en journalisten praten er ook zelden over

(die van AMG wel, als we een deep dive doen op bepaalde technieken ed)

het is, voor een AMG 4-cil, de eerste keer dat zoiets wordt toegepast, maar ik weet niet of andere merken (bij 4-cil) dat ook doen 🙂 

Link to comment
Share on other sites

57 minutes ago, William Blake said:

in hoge toeren / zware belasting wel

Dat kan toch niet?

De hoeveelheid ingespoten benzine hangt toch vooral af van hoeveel zuurstof er in de cilinder zit? Je kan toch niet zomaar een hoop extra benzine gaan inspuiten als er niet genoeg zuurstof voor verbranding aanwezig is?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
  • Create New...

Important Information

Terms & Conditions