Ga naar inhoud

Mercedes C63 AMG

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

That said, ik denk dat ik ook zeer graag dagelijks zou kunnen leven met een E450d, hoor. :D 

Geplaatst:
8 uren geleden, gTa zei:

Loopcultuur, zachtheid, karakter, timbre en toerentalbereik van een goeie benzine?

loopcultuur heb je in goede diesels toch ook best wel hoor vind ik. 
Maar je mag niet boven de 4000 toeren gaan natuurlijk :D

Geplaatst:

Ik ontken dat niet, maar het verschil blijft groot. Zet tegenover een goeie diesel een goeie benzine en een significant verschil blijft.

Geplaatst:

dat zeker, maar het verschil is kleiner en kleiner geworden

Geplaatst:
4 uren geleden, gTa zei:

Ik ontken dat niet, maar het verschil blijft groot. Zet tegenover een goeie diesel een goeie benzine en een significant verschil blijft.

Ik blijf pertank bij mijn overtuiging dat zo'n 6 cilinder naft non-hybrid krap is voor zware kisten à la 5 Reeks en groter. Is vooral gevoelsmatig... ik vind lik dat dat te veel moet werken en geforceerd overkomt als je daar wat op doortrapt. 
idem in de Pan trouwens: mocht die hybrid daar niet bij zijn, zou dat een zeer onaangename motor zijn voor zo'n kist. 

Geplaatst:
9 uren geleden, Maxime S zei:

Ik blijf pertank bij mijn overtuiging dat zo'n 6 cilinder naft non-hybrid krap is voor zware kisten à la 5 Reeks en groter. Is vooral gevoelsmatig... ik vind lik dat dat te veel moet werken en geforceerd overkomt als je daar wat op doortrapt. 
idem in de Pan trouwens: mocht die hybrid daar niet bij zijn, zou dat een zeer onaangename motor zijn voor zo'n kist. 

Tien jaar geleden vond ik dat ook. Ondertussen duidelijk niet meer.

Ik vermoed dat veel afhangt van de rijstijl en van wat je gewoon bent.
Qua rijstijl ben ik veel rustiger geworden met de jaren. En ik ben (itt jou) geen 500+ pk kar gewoon.

Bij mij is 't zelfs omgekeerd: net in zwaardere auto's is een benzine méér te genieten (als petrolhead), omdat-ie daar (bij normale tot normaal-sportieve rijstijl, i.e. zelden volgas) vaker doorheen z'n revrange mag gaan dan in een kleinere auto.
Ik heb 2 dezelfde motoren in 2 duidelijk verschillende auto's ... en de B58 komt -voor mij- beter tot z'n recht in de '6 dan in de '1. Uiteraard is de M140i sneller, maar bij normaal rijden komt die motor minder tot z'n recht dan in de '6.
Bij m'n M140i op dagelijkse ritten draait dat ding continu tussen de 1.200 en 1.600 tpm, kan ik net zo goed een 114i'tje rijden.
In de '6 echter vergt een gelijkaardige acceleratie wat meer toeren, waardoor je het grote verschil met een diesel (inzake loopcultuur, sound, etc) daarin dus veel vaker ervaart.
Als ik met de '6 mijn trailer trek (1,4t) dan blijf ik daar dezelfde acceleratiestijl mee aanhouden (zijnde: sneller weg dan quasi al de rest, zonder planché te peren) en dan zingt die motor dat het een lieve lust is.
Dat voelt voor mij helemaal niet aan als "forceren". Zeker als je geen kickdown geeft en met respect voor de mechaniek rijdt, is dat machtig. ❤️

Net daarom zou ik een X7 (zowat het enige dat ik onze '6 mee zie te vervangen) alléén maar als 40i willen. (Maar m'n madam wil 'm nog niet weg en indien wel, wil ze een Wrangler :roll: )
Okay, ook de M50i (of M60i), daar heb ik ook wel wat ervaring mee (in X5) en dat is een heerlijke motorisatie, maar dat wil ik niet betalen (tax; aankoop is er weinig verschil).

Ik kan ook vergelijken met een 40d in een even zware caisse: ja, meer punch onderin en absoluut geen slechte motor (integendeel) maar overduidelijk niet zo leuk (voor mij).
Ik was even aan 't zien om de '1 nu al te vervangen en dan zou dat een 840i cabrio zijn (liefst RWD). Absurd hoe machtig mooi die B58 daarin tot z'n recht komt. Edel, geciviliseerd, gedistingueerd sportief, melodieus en meer dan snel genoeg ... droomcombo.
Door wat verbouwingen aan zee gaat 't budget eerst even daar naartoe, dus de '1 blijft nog even. En volgende winter zijn de 840i cabrio's misschien nog een kleine 10k gezakt in prijs, dan is 't mijnen toer. 🙂

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid