Thebiemerke 4.922 Geplaatst: 30 september 2022 Delen Geplaatst: 30 september 2022 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thebiemerke 4.922 Geplaatst: 30 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2022 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Thebiemerke 4.922 Geplaatst: 30 september 2022 Auteur Delen Geplaatst: 30 september 2022 It's been a minute since we last saw prototypes of BMW's all-electric 5 Series. We are definitely getting close to a reveal, as one of the vehicles is wearing a car cover instead of a camouflage wrap. Moveover, shipping papers taped to the windshield clearly identify the model and trim level of each car. At a glance, one would think the camouflage is actually heavier than before. The first Bimmer we see is obscured front to back with a silver cover, but this isn't a heavy camo tarp. The section around the driver-side door is rolled up, giving us a good look at details along the side. There's a pronounced up-slope to the lower body line, but side mirrors and pillars look very much like the current 5 Series. Zooming in on the windsheild, we can see this is an i5 40, so we could be looking at a lower-spec trim. The second i5 prototype wears the familiar camo wrap we've seen before. Hugging the body tightly, we can clearly see the outline of the grille flanked by smaller headlights. There is no split-light design here, and as far as we can tell, they are production-spec eyes. We can also see the solid grille, and if you look really close, you can see the outline of an M badge. If that's not enough to convince you this is an i5 M60, check out the windshield tag. An i5 M60 designation is printed and clearly visible through the glass. That should be the range-topping model in the electric i5 family, but what does that mean for power? That's still an unknown, though our spy sources feel it will clock in slightly below the iX M60. The theory here is that BMW will want the more expensive iX to have some extra bragging rights, and with 610 horsepower (455 kW) on tap, there's certainly much to brag about. If the theory holds true, expect the i5 M60 to offer somewhere between 590 and 600 hp. https://www.motor1.com/news/613368/bmw-i5-spy-photos-door-exposed-m60-confirmed/ 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.009 Geplaatst: dinsdag om 11:51 Delen Geplaatst: dinsdag om 11:51 Sommige opmerkingen zijn wel echt te belachelijk. https://www.tijd.be/sabato/auto/Video-Kris-Wauters-Mijn-volgende-auto-zal-nog-geen-elektrische-zijn/10541009?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1713591717 Zoals over de laadkabel bv. Als je die idd op reis onderaan steekt dan ben je gewoon een mongool. ( en bij snelladen heb je hem zelfs niet nodig....). Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
binnenmuisarchitekt 13.080 Geplaatst: dinsdag om 12:26 Delen Geplaatst: dinsdag om 12:26 Ca va toch? Moest ik in zijn plaats zijn zou ik ook een M5 kopen. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
-Fred- 555 Geplaatst: dinsdag om 12:32 Delen Geplaatst: dinsdag om 12:32 Ik heb (nog) niet heel het artikel gelezen, maar wat betreft die opbergplaats in de koffer voor de kabels heeft ie wel een punt. Heeft niets met elektrisch rijden te maken, maar wel een terecht punt van kritiek. Het is onnozel dat bmw geen frunk voorziet daarvoor. Ruimte genoeg onder de kap. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
josenjef 320 Geplaatst: dinsdag om 12:39 Delen Geplaatst: dinsdag om 12:39 6 minuten geleden, -Fred- zei: Ik heb (nog) niet heel het artikel gelezen, maar wat betreft die opbergplaats in de koffer voor de kabels heeft ie wel een punt. Heeft niets met elektrisch rijden te maken, maar wel een terecht punt van kritiek. Het is onnozel dat bmw geen frunk voorziet daarvoor. Ruimte genoeg onder de kap. Ja en dat moet niet groot zijn. Dat is genoeg dat die kabels daar in kunnen en klaar. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.961 Geplaatst: dinsdag om 12:48 Delen Geplaatst: dinsdag om 12:48 16 minutes ago, -Fred- said: Ik heb (nog) niet heel het artikel gelezen, maar wat betreft die opbergplaats in de koffer voor de kabels heeft ie wel een punt. Heeft niets met elektrisch rijden te maken, maar wel een terecht punt van kritiek. Het is onnozel dat bmw geen frunk voorziet daarvoor. Ruimte genoeg onder de kap. Die steekt vol, die ruimte. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.009 Geplaatst: dinsdag om 12:50 Delen Geplaatst: dinsdag om 12:50 19 minuten geleden, binnenmuisarchitekt zei: Ca va toch? Moest ik in zijn plaats zijn zou ik ook een M5 kopen. hij is eerlijk idd, (zoals de apple carplay ) maar sommige dingen zijn toch gewoon onwetendheid? Zoals de kabel bv 13 minuten geleden, -Fred- zei: Ik heb (nog) niet heel het artikel gelezen, maar wat betreft die opbergplaats in de koffer voor de kabels heeft ie wel een punt. Heeft niets met elektrisch rijden te maken, maar wel een terecht punt van kritiek. Het is onnozel dat bmw geen frunk voorziet daarvoor. Ruimte genoeg onder de kap. Als er idd niets voorzien is onder de frunk is dat zonde, maar bij mij ligt de kabel tijdens het jaar ook gewoon onderaan in de koffer. De frunk is enkel in gebruik bij vakantie's. voor de rest doe ik dat ding niet open. ( je aansluiting is ook achteraan, dus anders kan je rondjes blijven lopen rond de wagen. ) En als je op reis gaat, gebruik je toch superchargers en die hebben hun eigen kabel. En in geval van nood leg ik idd bij zo'n momenten mijn eigen kabel gewoon bovenaan. dan moet je niet heel je koffer leeghalen indien toch nodig. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
-Fred- 555 Geplaatst: dinsdag om 12:59 Delen Geplaatst: dinsdag om 12:59 10 minuten geleden, ir_fuel zei: Die steekt vol, die ruimte. Blijkbaar bestaan er aftermarket oplossingen. Als zij het kunnen, dan kon bmw het ook gedaan hebben toch Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
ir_fuel 51.961 Geplaatst: dinsdag om 14:04 Delen Geplaatst: dinsdag om 14:04 1 hour ago, -Fred- said: Blijkbaar bestaan er aftermarket oplossingen. Als zij het kunnen, dan kon bmw het ook gedaan hebben toch Zoek eens eentje voor de i4 M50 1 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fr79 194 Geplaatst: dinsdag om 14:41 Delen Geplaatst: dinsdag om 14:41 2 uren geleden, tuscani zei: Sommige opmerkingen zijn wel echt te belachelijk. https://www.tijd.be/sabato/auto/Video-Kris-Wauters-Mijn-volgende-auto-zal-nog-geen-elektrische-zijn/10541009?utm_term=Autofeed&utm_medium=Social&utm_source=Facebook#Echobox=1713591717 Zoals over de laadkabel bv. Als je die idd op reis onderaan steekt dan ben je gewoon een mongool. ( en bij snelladen heb je hem zelfs niet nodig....). Het is idd. belachelijk om een EV af te serveren met foute/irrelevante argumenten maar wat je ook steeds vaker ziet/hoort, zijn EVangelisten die alles wat ICE is (en waar ze vaak tig jaar zelf mee hebben gereden) nu ineens verketteren. Zo'n gasten vind ik minstens even belachelijk. (niet concreet op jou bedoeld voor alle duidelijkheid) Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
tuscani 10.009 Geplaatst: dinsdag om 14:57 Delen Geplaatst: dinsdag om 14:57 Ik geef je gelijk hoor. Als ik mocht doen waar ik zin in had, stond er hier een RSQ8. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Fred 1.138 Geplaatst: dinsdag om 16:16 Delen Geplaatst: dinsdag om 16:16 Idd. Als er naar niks moest gekeken worden reed ik ook met een RS6 of 911 of een i4 m50 rond maar de realiteit is dat er moet gerekend worden. Aankoop enerzijds, kosten die erop volgen anderzijds. De Evangelisten bestaan wel degelijk maar het deel dat maar wat zit te kakken op EV is toch nog een stuk groter ... als je AM als representatief deel van de maatschappij mag beschouwen natuurlijk Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
binnenmuisarchitekt 13.080 Geplaatst: dinsdag om 18:03 Delen Geplaatst: dinsdag om 18:03 Mijne kabel ligt gewoon los in de koffer. Blijkbaar rijdt gans België rond met een volle kofferbak elke dag Enige dat ik in de koffer leg is mijn aktentas. Plaats genoeg. 3 Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Ritsuke 5.335 Geplaatst: dinsdag om 18:13 Delen Geplaatst: dinsdag om 18:13 4 uren geleden, ir_fuel zei: Zoek eens eentje voor de i4 M50 Daar is letterlijk geen plaats. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.250 Geplaatst: woensdag om 08:28 Delen Geplaatst: woensdag om 08:28 18 uren geleden, ir_fuel zei: Zoek eens eentje voor de i4 M50 14 uren geleden, Ritsuke zei: Daar is letterlijk geen plaats. Hier ook 0 plaats. Maar zoals je zegt, als je dat onderaan je brol legt ben je gewoon een idoot Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
jan.van.gent 3.715 Geplaatst: woensdag om 09:08 Delen Geplaatst: woensdag om 09:08 Toch vreemd eigenlijk, dat BMW/Mercedes die ruimte onder de motorkap nog dermate nodig hebben? Is dat dan allemaal compacter gemaakt bij Tesla (en andere merken met een frunk?)? Zelf toch al meerdere malen nut gehad van die frunk. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.250 Geplaatst: woensdag om 09:12 Delen Geplaatst: woensdag om 09:12 3 minuten geleden, jan.van.gent zei: Toch vreemd eigenlijk, dat BMW/Mercedes die ruimte onder de motorkap nog dermate nodig hebben? Is dat dan allemaal compacter gemaakt bij Tesla (en andere merken met een frunk?)? Zelf toch al meerdere malen nut gehad van die frunk. Tesla is van den beginne als EV gedesignd. Denk dat dit gewoon op een modulair platform staat waar ze ook nog ICE's insmijten. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
JanC 7.209 Geplaatst: woensdag om 09:13 Delen Geplaatst: woensdag om 09:13 Ik krijg zelf toch ook de indruk dat, vooral bij de modellen die moeten dienen als EV én ICE, ze dingen doordachter hadden kunnen aanpakken. Stel je nu eens voor dat je om te tanken je eigen pistool nodig zou hebben, zouden de Duitsers daar niet net als eerste een soort gadget voor hebben bedacht? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
-Fred- 555 Geplaatst: woensdag om 09:13 Delen Geplaatst: woensdag om 09:13 Van BMW snap ik het nog ergens, omdat het geen zuiver elektrisch platform is. Imo mag dat geen excuus zijn om het niet aan te bieden, eventueel zelfs als optie op bepaalde modellen. Die eqa is volgens mij enkel elektrisch? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Polygoon 12.250 Geplaatst: woensdag om 09:19 Delen Geplaatst: woensdag om 09:19 5 minuten geleden, -Fred- zei: Van BMW snap ik het nog ergens, omdat het geen zuiver elektrisch platform is. Imo mag dat geen excuus zijn om het niet aan te bieden, eventueel zelfs als optie op bepaalde modellen. Die eqa is volgens mij enkel elektrisch? Is volgens mij gedeeld met de GLA. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Joske 682 Geplaatst: woensdag om 09:22 Delen Geplaatst: woensdag om 09:22 Op zich zou het niet zo moeilijk moeten zijn om daar nog een voorgevormde kunststofbak te voorzien waar de laadkabel perfect in past. Dat dat geen echte "frunk" is ok, maar een dedicated plaats voor de laadkabel zouden ze toch moeten kunnen voorzien imho. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
-Fred- 555 Geplaatst: woensdag om 09:24 Delen Geplaatst: woensdag om 09:24 Zuiver besparingen. Als je in zo'n i4 kijkt (non m50) dan zie je dezelfde kabelbomen lopen als in de ice variant. Verder zit er op zich niets in de weg. Voor mij voelt dat aan als een halve oplossing. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Logic 431 Geplaatst: woensdag om 09:52 Delen Geplaatst: woensdag om 09:52 17 minuten geleden, Polygoon zei: Tesla is van den beginne als EV gedesignd. Denk dat dit gewoon op een modulair platform staat waar ze ook nog ICE's insmijten. Het ligt denk ik voornamelijk aan het feit dat Tesla vooruitloopt op vlak van productie en efficiëntie, door zelf componenten te ontwerpen ipv te shoppen bij 3rd party suppliers. Denk aan de octovalve, supermanifold, ... Een auto is véél gemakkelijker te produceren wanneer deze simpeler is qua constructie en hiervoor minder handelingen vereist zijn, ultiem dus sneller en goedkoper te bouwen is. Dan is er meer productiecapaciteit én marge om competitief te zijn. In dit geval ook gewoon meer ruimte onder de kap. Dat ligt niet noodzakelijk aan het feit of een platform puur voor EV ontworpen is, dat ligt 100% aan het design als kostenbesparende maatregel. Misschien zijn er nog geen 'off the shelf' oplossingen, of zijn ze niet goedkoop genoeg. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.