Ga naar inhoud

BMW i5

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
23 hours ago, Polygoon said:

image.png.860db8bc442dabedbfa4c3194e2a7a0f.png

Hier ook 0 plaats.
Maar zoals je zegt, als je dat onderaan je brol legt ben je gewoon een idoot :lolz: 

Als je dat ziet heb je precies een ICE met zo een 1 liter 3 cilinder onder de kap.

Geplaatst:
23 hours ago, jan.van.gent said:

Toch vreemd eigenlijk, dat BMW/Mercedes die ruimte onder de motorkap nog dermate nodig hebben? Is dat dan allemaal compacter gemaakt bij Tesla (en andere merken met een frunk?)?

Zelf toch al meerdere malen nut gehad van die frunk.

Het zal gewoon makkelijker zijn geweest qua packaging op dat platform. Als je meer ruimte hebt zal het minder kosten dan wanneer je het in minder ruimte allemaal moet verstoppen.

Eigenlijk zou je eens een Tesla Model 3 Performance en een i4 M50 naast mekaar moeten leggen om te kijken waar ze bij elk platform hetzelfde onderdeel hebben verstopt.

Langs de andere kant kan je bv op een M3P geen trekhaak krijgen, en op alle andere Model 3 wel, maar het vereist een gat in de bumper en hij is niet wegklapbaar. Bij een i4 kan dat volledig elektrisch.  Ik heb meer plezier daar van dan van een frunk.

Geplaatst:

Dat zal toch puur uit besparing geweest zijn, dan plaatsgebrek.

Gewoon allemaal dezelfde modellen zonder 101 verschillende optiemogelijkheden. De trekhaakoptie is sowieso een optie die ter plaatse gemonteerd is, dus in de fabriek moeten ze zich daar ook niet mee bezig houden. ze vijzen thuis je bumper er af, demonteren je achterlicht voor de bedrading en installeren alles op je oprit. dat zal wat ingewikkelder zijn met een elektrische die weg klapt. :D

Ik dacht trouwens dat de trekhaak bij een model 3 langs onder gaat en niet door je bumper, maar dat kan al veranderd zijn ondertussen.

Geplaatst:
4 uren geleden, tuscani zei:

Dat zal toch puur uit besparing geweest zijn, dan plaatsgebrek.

Gewoon allemaal dezelfde modellen zonder 101 verschillende optiemogelijkheden. De trekhaakoptie is sowieso een optie die ter plaatse gemonteerd is, dus in de fabriek moeten ze zich daar ook niet mee bezig houden. ze vijzen thuis je bumper er af, demonteren je achterlicht voor de bedrading en installeren alles op je oprit. dat zal wat ingewikkelder zijn met een elektrische die weg klapt. :D

Ik dacht trouwens dat de trekhaak bij een model 3 langs onder gaat en niet door je bumper, maar dat kan al veranderd zijn ondertussen.

Gaat volgens mij ook te maken hebben met de manier hoe de wagen gebouwd is. Je moet voldoende afstand en beveiliging voorzien dat zo'n trekhaak niet los de batterij doorboort. Was ook de reden waarom je destijds bij de 2e generatie Prius geen trekhaak kon krijgen. 

• 2 maanden later...
  • 3 maanden later...
  • 1 maand later...
  • 4 weken later...
Geplaatst:

i5 krijgt vanaf maart/april productie een update: Harman Kardon is nu standaard, denk de lendesteunen en extra range (optimizatie van het verbruik/geen grotere batterij)

Geplaatst:

update - zou een goede 6% minder verbruiken (of een 6% meer range)

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Zelden zo weinig animo geweten in een bmw 5reeks topic. 

Geplaatst:
1 uur terug, Super95 zei:

pakweg 36 km extra range dus

ongeveer, WLTP van 533km naar 566km

1 uur terug, Tjeu zei:

Zelden zo weinig animo geweten in een bmw 5reeks topic. 

vermoedelijk.

• 4 maanden later...
Geplaatst:

Zouden jullie een i5 2dehands durven kopen? 
Het valt me op dat deze (net als veel andere EVs) toch snel aan waarde verliezen en dat er toch een mooie aanbod 2dehands is.

Geplaatst:

Bij BMW zelf met 4 jaar garantie als er zo'n actie loopt wel zou ik denken.

Geplaatst:
Op 31/5/2025 om 22:49, fredoo zei:

Het valt me op dat deze (net als veel andere EVs) toch snel aan waarde verliezen en dat er toch een mooie aanbod 2dehands is.

Iedereen heeft het maar over EV's die snel aan waarde verliezen, maar bij een benzine/diesel/hybride is dat toch ook zo, en dat is zelfs altijd zo geweest. Omdat we het hier over de BMW i5 hebben, zal ik mijn F10 530d xDrive als voorbeeld aanhalen. Ik heb die wagen destijds 85k euro betaald, en na 4 jaar/180k km heb ik daar 25k voor terug gekregen. Dat is dus een verlies van 70%!!!

Ik zou eerder een tweedehands i5 vertrouwen dan een 5 hybride, want aan zo'n i5 kan gewoon veel minder stuk gaan, want die aandrijving is veel minder complex. Het enige waar ik dikwijls hoor over twijfelen is de range van de batterij op langere termijn, maar ondertussen weet ik dat dat best meevalt, want mijn Tesla had na 4 jaar/140k km nog 94% capaciteit van de batterij, dus ik zie ook daar het probleem niet. Trouwens, op de batterij heb je een garantie van 8 jaar/160k km.

Kopen die handel! De i5 is een zalig machien.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
Op 31/5/2025 om 22:49, fredoo zei:

Ik zie niet in waarom niet. Voor schoonvader vorig jaar een iX3 gaan halen in Duitsland met nog geen 25k km op de teller. Vraagprijs 38k euro incl btw, nieuwprijs dacht ik 65k-70k incl btw. Wel bij officiële BMW dealer, en premium selection, voor toch wat gemoedsrust.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
4 uren geleden, Liquid Li0n zei:

die range is toch te verwaarlozen. Op EV database scheelt dat maar 10km

Nieuwe: https://ev-database.org/car/3113/BMW-i5-xDrive40-Sedan

Oude: https://ev-database.org/car/2096/BMW-i5-xDrive40-Sedan

Idd, dan raar dat ze met hun M-editie niet voor de aero 936 velgen gegaan zijn. Nu heeft Audi de overhand met de 100kwh batterij en 800V technologie.  Benieuwd wat de Neu Klasse bij BMW zal brengen.

Geplaatst:
Op 2/6/2025 om 15:00, BMWMB zei:

Iedereen heeft het maar over EV's die snel aan waarde verliezen, maar bij een benzine/diesel/hybride is dat toch ook zo, en dat is zelfs altijd zo geweest. Omdat we het hier over de BMW i5 hebben, zal ik mijn F10 530d xDrive als voorbeeld aanhalen. Ik heb die wagen destijds 85k euro betaald, en na 4 jaar/180k km heb ik daar 25k voor terug gekregen. Dat is dus een verlies van 70%!!!

Ik zou eerder een tweedehands i5 vertrouwen dan een 5 hybride, want aan zo'n i5 kan gewoon veel minder stuk gaan, want die aandrijving is veel minder complex. Het enige waar ik dikwijls hoor over twijfelen is de range van de batterij op langere termijn, maar ondertussen weet ik dat dat best meevalt, want mijn Tesla had na 4 jaar/140k km nog 94% capaciteit van de batterij, dus ik zie ook daar het probleem niet. Trouwens, op de batterij heb je een garantie van 8 jaar/160k km.

Kopen die handel! De i5 is een zalig machien.

Ik ga akkoord met jou als het over de complexe opbouw gaat. Ik denk dat ik mijn X5 buiten doe van zodra er geen garantie meer opzit. Brr, dat ding voelt complex aan.

Maar over die restwaarde denk ik dat dat niet altijd klopt. Toch zeker als ik mijn X5 50e vergelijk met een iX50. 

Het kan zijn dat ik een metric overzie, maar als ik even zo vluchtig de standaard resultaten bekijken van Autoscout. ALs ik het me goed herinner had een IX50 in 2024 ongeveer dezelfde startprijs als een X5 50e. De X5 was zelfs een stuk goedkoper na korting.

Of ik vergis me schromelijk omwille van de korting die ik kreeg, ten tijde van bestelling.

Bouwjaar 2024 tot nu, km stand tot 20.000

image.png.a505e93a478017c04d528083323ac85d.png

image.png.10717ffe134e20f6128e7e00e7339be3.png

image.png

Geplaatst:

Moet je niet aan twijfelen, die PHEV's houden veel beter hun waarde.

Nu dat ze die fiscale voordelen hebben verlengd, zijn deze zelfs nog duurder geworden heb ik de indruk. 

Voor een 45e van 5j. oud en >100k km durven ze nog zonder blozen 55-60k vragen. En die dingen raken ook verkocht blijkbaar.

En dan heeft die BMW nog een deftige batterij en range. Voor een Cayenne e-hybrid uit 2018 vragen ze ook zoveel en die heeft een 14,1kw batterijtje aan boord dat je op 20km leegpoeiert. En ook die raken verkocht...

Geplaatst:
20 minuten geleden, Fr79 zei:

Moet je niet aan twijfelen, die PHEV's houden veel beter hun waarde.

Nu dat ze die fiscale voordelen hebben verlengd, zijn deze zelfs nog duurder geworden heb ik de indruk. 

Voor een 45e van 5j. oud en >100k km durven ze nog zonder blozen 55-60k vragen. En die dingen raken ook verkocht blijkbaar.

En dan heeft die BMW nog een deftige batterij en range. Voor een Cayenne e-hybrid uit 2018 vragen ze ook zoveel en die heeft een 14,1kw batterijtje aan boord dat je op 20km leegpoeiert. En ook die raken verkocht...

dat is typisch vanwege dat er zovele aan badgewhoring doen he. kunnen ze de Porsche sleutel op den toog leggen int café.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
11 uren geleden, Rabbit zei:

Toch zeker als ik mijn X5 50e vergelijk met een iX50. 

Voor dergelijke bedragen spelen emotie en looks toch ook serieus mee. Persoonlijk ben ik pro-EV, maar zou ik nooit zo een iX50 overwegen wegens gewoon te lelijk. Wil daar echt niet in gezien worden. Rijdt ook zoals een boot vind ik. Terwijl een X5 50e me toch meer aanspreekt qua uiterlijk.

Een interessantere vergelijking zou voor mij zijn tussen een nieuwe 530e en een i40, zitten ongeveer rond hetzelfde bedrag en looks zijn zeer gelijkaardig, waar ik persoonlijk de i5 40 met M-pakket zelfs nog iets knapper vind.

Geplaatst:

Ik zit aan mijn 4de iX en heb 8 X5 45e's gehad. Qua rijgedrag is een iX duidelijk de meerdere van een X5 PHEV.

Geplaatst:
11 uren geleden, ma: zei:

Voor dergelijke bedragen spelen emotie en looks toch ook serieus mee. Persoonlijk ben ik pro-EV, maar zou ik nooit zo een iX50 overwegen wegens gewoon te lelijk. Wil daar echt niet in gezien worden. Rijdt ook zoals een boot vind ik. Terwijl een X5 50e me toch meer aanspreekt qua uiterlijk.

Een interessantere vergelijking zou voor mij zijn tussen een nieuwe 530e en een i40, zitten ongeveer rond hetzelfde bedrag en looks zijn zeer gelijkaardig, waar ik persoonlijk de i5 40 met M-pakket zelfs nog iets knapper vind.

ik vind de huidige 5 serie nog steeds niet mooier dan de vorige.

Ik zou eerder een G30 LCI 545e verkiezen boven een i5

Geplaatst:
Op 5/6/2025 om 07:57, Tommie zei:

Ik zit aan mijn 4de iX en heb 8 X5 45e's gehad. Qua rijgedrag is een iX duidelijk de meerdere van een X5 PHEV.

Welke van de 2 kies je als je er een paar jaar mee zou moeten blijven mee rijden ? 

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid