Ga naar inhoud

2022 BMW M2

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)
4 uren geleden, Dante zei:

Perfectie imo (looks van de voorbumper niet meegerekend)!  Net eentje geconfigureerd (in Fire Red, what else?).  Ik kom op net geen 93K.  Moest ik de M240i de eerstkomende drie jaar toch weg doen, dan sowieso voor een M2 xDrive (normaalgezien niet, maar je weet nooit).  Een M2 RWD is ook leuk, en uiteraard lichter, maar die zie ik toch iets minder als een daily.

Het prijsverschil met een M3 Comp xDrive blijft aanzienlijk.  De M3 en M4 hebben een iets betere stabiliteit aan hogere snelheden, maar de M2 is toch leuker aan lagere (legalere) snelheden, vernam ik.  Ik kan er mij iets bij voorstellen.  Uiteraard geen pluim, maar welke concurrentie is er?  Als je wat dagelijkse bruikbaarheid en comfort wil, komt alleen de RS3 in de buurt, maar dat is toch nog altijd een heel andere wagen.  Zalig ding, maar ik vind een M2 toch nog leuker rijden.

De CO2-uitstoot gaat wel weer aardig omhoog, zie ik.  Nu bestellen, in 2027 geleverd krijgen, wil zeggen dat je ongeveer 10K mag klaar leggen voor de BIV alleen al.  De huidige M2 RWD kost je anno 2026 8500 euro aan BIV.  In 2025 was dat trouwens nog een goeie 1000 euro minder.

aangepast door Beta
Geplaatst: (aangepast)

Ik heb een opgeslagen PDF van een configuratie in 2024. Die kwam op 82 485

Als ik nu ene configureer met dezelfde opties zit ik aan 84 895

co2 uitstoot in 2024 voor de manuele was 230gr en voor de manuele nu 237 gram

een M3 Touring begint aan 111k 

aangepast door Liquid Li0n
Geplaatst:

Als ik een M3 configureer, gaat het aardig richting de 125K.  En in feite configureer ik grotendeels dezelfde opties als op mijn M240i.  Minus de trekhaak dan uiteraard, maar bv incl carbon inleg (alleen omwille van de grotere schakellepels dan).  Ik ben niet geneigd te besparen op opties als ik een (soort van) droomauto samenstel.  De mijne is ook heel erg goed uitgerust.  Toen ik de M240i besteld heb, twijfelde ik even om een M2 te bestellen.  Was toen wel zonder carbon inleg.  Ook het open dak had ik niet genomen (net zomin als carbon dak).  Ik zat toen (januari 2025) op 85K excl korting voor een M2.  Op een M2 werd toen wel meer korting gegeven dan op een M240i, wat me deed twijfelen, maar die extra taksen, onderhoudskosten e.d. moet je toch ook in rekening brengen.  Ik kan zoiets niet op een zaak zetten.  Bovendien vind ik dat een M2 niet de enige auto in je garage kan/mag zijn.  Wel bruikbaar als daily, maar niet om alles mee te doen.

Geplaatst:

BIV voor een M2 xDrive is anno 2026 12763 euro.  Jaarlijkse taks 1145 euro.  Zal nog wel een stukje meer zijn in 2027.  Aangezien alle G42’s en G87’s van Mexico komen, mag je wel zeker op een half jaar levertijd rekenen.

Zotte bedragen tegenwoordig…

Geplaatst:
5 uren geleden, Beta zei:

BIV voor een M2 xDrive is anno 2026 12763 euro.  Jaarlijkse taks 1145 euro.  Zal nog wel een stukje meer zijn in 2027.  Aangezien alle G42’s en G87’s van Mexico komen, mag je wel zeker op een half jaar levertijd rekenen.

Goed zot! Dus +100k en je kan rijden met je M2. 

Geplaatst:

Je merkt anderzijds wel dat het recent veel beter gaat met het klimaat.

• Grappig 2
Geplaatst:
1 uur geleden, Super95 zei:

Je merkt anderzijds wel dat het recent veel beter gaat met het klimaat.

Vlaanderen met zijn 0,7% verantwoordelijk voor de opwarming gaat de wereld redden met wat meer taksen te vragen...🙄 :D:D

Geplaatst:

Nog een beetje en we krijgen toestanden als in Nederland waar een M5 in de praktijk niet meer kost dan een M3 en niet zo gek veel meer dan een M2.  Je merkt bij ons alleszins ook al dat de huidige M5 veel populairder is dan de vorige.

Geplaatst:
5 minuten geleden, Beta zei:

Nog een beetje en we krijgen toestanden als in Nederland waar een M5 in de praktijk niet meer kost dan een M3 en niet zo gek veel meer dan een M2.  Je merkt bij ons alleszins ook al dat de huidige M5 veel populairder is dan de vorige.

de eerste M5s van de huidige generatie hadden een CO2 uitstoot van minder dan 50gr, waardoor ze heel fiscaal interessant zijn.

Geplaatst:
8 uren geleden, Beta zei:

Van de week eens de belastingen voor een Land Cruiser 100 van 1999 gesimuleerd.

€6033 jaarlijks, en 14K BIV :lolz:

• Whut?! 1
Geplaatst:

Op zulke momenten ben ik toch blij dat ik een M240i heb.  De BIV voor die auto wàs 2750 euro (augustus 2025) met 996 euro jaarlijkse taks.  Net eens gecheckt.  De BIV is nu 3260 euro.  De jaarlijkse taks is wel ongewijzigd.  Enfin, nieuw ingeschreven M240i's nu zijn in principe de nieuwe mild hybrids, dus sowieso wel goedkoper.  Maar weerom: toch blij dat ik een soort "baby-M2" het met xDrive en zonder hybridesysteem.

• Vind ik leuk 2

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid