Audi S8 1.734 Geplaatst: 6 mei 2012 Geplaatst: 6 mei 2012 GPS is, in tegenstelling tot xenon, imo geen absolute must. Quote
ir_fuel 58.443 Geplaatst: 6 mei 2012 Geplaatst: 6 mei 2012 Als je enkel rond de kerktoren rijdt niet, idd. Quote
Audi S8 1.734 Geplaatst: 6 mei 2012 Geplaatst: 6 mei 2012 Een Tomtom is beter value for money dan de veel duurdere ingebouwde systemen. In die optiek opteer ik liever voor xenon en gebruik ik wel een Tomtom wanneer ik die nodig heb. Ongelooflijk hoeveel nieuwe A6'en ik bijvoorbeeld tegenkom die geen xenon hebben.... laat dat nu net iets zijn wat een wagen in dat segment wel moet hebben. Quote
MMVV 280 Geplaatst: 6 mei 2012 Geplaatst: 6 mei 2012 Een Tomtom is beter value for money dan de veel duurdere ingebouwde systemen. In die optiek opteer ik liever voor xenon en gebruik ik wel een Tomtom wanneer ik die nodig heb.Ongelooflijk hoeveel nieuwe A6'en ik bijvoorbeeld tegenkom die geen xenon hebben.... laat dat nu net iets zijn wat een wagen in dat segment wel moet hebben. Hmm, dat klopt voor mij persoonlijk langs geen kanten! In mijn vorige Audi had ik het MMI-systeem met alle toeters en bellen. Ik dacht ook dat een tomtom-dinges die maar een tiende kost van die ingebouwde systemen juist hetzelfde zou doen. Nu rij ik al een maand of 4 met zo'n ding in die tijdelijke mini... en god wat zal ik blij zijn dat ik weer zo'n geintegreerd spel heb. Niet te vergelijken qua gebruiksgemak. (mede omdat het de combinatie is met uw muziek, tel enz... die het zou gebruiksvriendelijk maakt) En btw: ik haat dingen die in mijn gezichtsveld zitten... Quote
ir_fuel 58.443 Geplaatst: 6 mei 2012 Geplaatst: 6 mei 2012 Een Tomtom is beter value for money dan de veel duurdere ingebouwde systemen. In die optiek opteer ik liever voor xenon en gebruik ik wel een Tomtom wanneer ik die nodig heb. yeah right. Qua integratie is zo een deftige gps toch nog van een ander allooi ze. t probleem is vaak dat die ingebouwde systemen veel meer kunnen dan louter gps. Dat is een hele "multimedia-gateway" zegmaar. Ongelooflijk hoeveel nieuwe A6'en ik bijvoorbeeld tegenkom die geen xenon hebben.... laat dat nu net iets zijn wat een wagen in dat segment wel moet hebben. Dunno, ik heb hier zo eens ooit ene geweten met ne BMW zonder GPS. Die heeft er ook lang mee gezeten Ik heb trouwens een ingebouwde Tomtom in mijne Renault. Quote
stradge 447 Geplaatst: 6 mei 2012 Geplaatst: 6 mei 2012 Als ik zou moeten kiezen tussen xenon of een gps bv ik zou voor de gps kiezen. Niet akkoord, een TomTom-achtige is minstens even goed, kun je updaten, kent flitspalen en kost een pak minder. Vooral deze heeft xenons hard nodig voor zo'n looks, zonder ziet het er echt maar duf uit. Quote
ir_fuel 58.443 Geplaatst: 6 mei 2012 Geplaatst: 6 mei 2012 Voor flitspalen heb ik mijne Coyote. Die doet dat beter dan gelijk welke tomtom. Die tomtom moet ik dan ook niet tegen mijn ruit kleven en telkens mee uit de auto nemen om geen diefstal te hebben + vooral niet vergeten de markering van de zuignap iedere keer af te kuisen want dat is al reden genoeg om je ruit in te slaan tegenwoordig. En zo een ingebouwde werkt echt wel een pak beter (als het een deftige is tenminste). Onder andere in tunnels, daar wens ik je veel succes met je tomtom. En laten we vooral de cable clutter niet vergeten. Quote
Gast caoimhin Geplaatst: 6 mei 2012 Geplaatst: 6 mei 2012 Niet akkoord, een TomTom-achtige is minstens even goed, kun je updaten, kent flitspalen en kost een pak minder. Vooral deze heeft xenons hard nodig voor zo'n looks, zonder ziet het er echt maar duf uit. Hier ben ik dan niet mee akkoord. Ik heb zelf dan nog maar een basis integratie vergeleken met de nieuwe systemen (RNS-E dus), en ik vind dat al een grote meerwaarde hebben vergeleken met een TomTom. En met de nieuwe MMI is het verschil nog groter. Het bedieningsgemak, de integratie, .. En altijd snel signaal, in tunnels nog altijd weten waar je zit (bv. in de tunnens in Brussel kan dit handig zijn), .. Ik heb nu ook een TomTom als backup (of voor wanneer ik met een andere auto ben), en ondanks dat ik daar misschien wel sneller en goedkoper kan updaten heeft dat verder niet veel voordelen. Gisteren heb ik het moeten gebruiken in de A1, en het heeft 40 minuten geduurd voor ik signaal had. Gelukkig had ik mijn GSM bij, die heeft ook navi. Anders had ik daar schoon gestaan. Zoiets heb ik met mijn RNS-E nooit voor moet ik zeggen, binnen de korste keren signaal. Quote
SB-01 4.380 Geplaatst: 7 mei 2012 Geplaatst: 7 mei 2012 Als ik moet kiezen tussen xenon of GPS dan kies ik xenon. Daar zijn verschillende redenen voor: -Aftermarket xenonkitje plaatsen is illegaal, een TomTom aan de venster hangen niet. - OEM GPS is vaak overpriced. Een dikke 500 euro zoals bij Renault vind ik dat zeker waard. Maar bedragen van +2000 euro is er voor mij over. - Dankzij onze smartphones heb je eigenlijk altijd een GPS bij. Quote
MMVV 280 Geplaatst: 7 mei 2012 Geplaatst: 7 mei 2012 Als ik moet kiezen tussen xenon of GPS dan kies ik xenon. Daar zijn verschillende redenen voor:-Aftermarket xenonkitje plaatsen is illegaal, een TomTom aan de venster hangen niet. - OEM GPS is vaak overpriced. Een dikke 500 euro zoals bij Renault vind ik dat zeker waard. Maar bedragen van +2000 euro is er voor mij over. - Dankzij onze smartphones heb je eigenlijk altijd een GPS bij. Heb je dagelijkse ervaring met beiden? Quote
SB-01 4.380 Geplaatst: 7 mei 2012 Geplaatst: 7 mei 2012 Neen, maar dat hoeft ook niet om iets te duur te vinden toch? Ik zeg nergens dat zo'n OEM systeem niet beter is, maar dan nog hoeft dat niet 20 tot 25 keer duurder te zijn dan een TomTom. Quote
MMVV 280 Geplaatst: 7 mei 2012 Geplaatst: 7 mei 2012 Neen, maar dat hoeft ook niet om iets te duur te vinden toch? Ik zeg nergens dat zo'n OEM systeem niet beter is, maar dan nog hoeft dat niet 20 tot 25 keer duurder te zijn dan een TomTom. Dat het duur ziet zelfs een blinde, maar om te oordelen dat iets te duur is moet je er ervaring mee hebben. Want dan spelen er andere factoren mee. Dat is hetzelfde zeggen als: geef me maar een scampo ipv een langoustine , dat is even lekker, ziet er hetzelfde uit en kost 20x minder. Tot je eens een langoustine zal gegeten hebben. :-) Quote
msxx 7.866 Geplaatst: 7 mei 2012 Geplaatst: 7 mei 2012 Ingebouwde GPS is absoluut overpriced. Maar ik moet het wel hebben... Één maar ... als ik met een driverscar zou rijden dan ligt het anders, daar wil je ook vooraf gemaakte routes kunnen rijden. En dat faciliteren de ingebouwde systemen niet, voor zover ik weet toch .. Quote
Tommie 10.472 Geplaatst: 7 mei 2012 Geplaatst: 7 mei 2012 Toch wel. En kan je bij BMW zelfs im- en exporteren via USB. Quote
msxx 7.866 Geplaatst: 7 mei 2012 Geplaatst: 7 mei 2012 Toch wel.En kan je bij BMW zelfs im- en exporteren via USB. In welke formaten? Kan je uitwisselen met Garmin en TomTom files? Want die zijn in overvloed beschikbaar op het net En werkt dat ook bij een Z4 vorige generatie? Quote
Dawud 4.623 Geplaatst: 7 mei 2012 Geplaatst: 7 mei 2012 ingebouwde gps kan ik niet missen, xenon wel. Vroeger had ik ook een tomtom. Wat een gedoe om altijd dat tegen de ruit te plakken, zien dat je het meehebt, als je iets wil intypen moet je kei hard naar voor leunen, die draad die daar in de weg zit.. Ik gebruik mijn gps minstens 1 keer per week, vaak meer. 't is heel duur in tegenstelling tot zo'n tomtom, maar voor mij zijn prijs wel waard. Xenon, ja dat is mooi en dat geeft meer licht, maar als ik met een andere wagen rij zonder xenon dan stoor ik me daar absoluut niet aan. Quote
SB-01 4.380 Geplaatst: 7 mei 2012 Geplaatst: 7 mei 2012 (aangepast) EDIT. 7 mei 2012 aangepast door ST TDCi Quote
Maxime S 2.859 Geplaatst: 7 mei 2012 Geplaatst: 7 mei 2012 Fak wat een mottig stuur! Precies een appartementsgebouw :? Quote
SB-01 4.380 Geplaatst: 7 mei 2012 Geplaatst: 7 mei 2012 :rofl:De humor van de BMW jongens toch altijd... Quote
ir_fuel 58.443 Geplaatst: 7 mei 2012 Geplaatst: 7 mei 2012 Toch wel.En kan je bij BMW zelfs im- en exporteren via USB. Met google maps/earth ofzo zeker dacht ik? Quote
ir_fuel 58.443 Geplaatst: 7 mei 2012 Geplaatst: 7 mei 2012 - OEM GPS is vaak overpriced. Een dikke 500 euro zoals bij Renault vind ik dat zeker waard. Maar bedragen van +2000 euro is er voor mij over. Ik heb beide. Een "overpriced" systeem (3K) in de ene, een 500 euro systeen in de Renault. als we het puur over de GPS hebben is het prijsverschil tov de meerwaarde een beetje bij zijn haren getrokken. Echter hangt er veel meer aan vast bij zo een duur systeem, heb je bv ook nog een extra display tussen je tellers waar info op komt, zijn de menu's veel overzichtelijker, heb je integratie met je mp3 speler / gsm enzovoort. Waar ik me het meeste aan erger in de Renault is niet die GPS, maar wel de MP3/iPhone speler. Dat zit bij in die 3K van de andere, kostte bij Renault een paar 100euro, maar daar is het verschil GI GAN TISCH. Die van Renault is gewoon rommel. Punt. - Dankzij onze smartphones heb je eigenlijk altijd een GPS bij. Ja maar dan heb je nog een lader nodig want dat zuipt batterij dat het gene naam heeft. Quote
D Squaloid 211 Geplaatst: 7 mei 2012 Geplaatst: 7 mei 2012 Die van Renault is gewoon rommel. Punt. Exactly my point. Quote
ir_fuel 58.443 Geplaatst: 7 mei 2012 Geplaatst: 7 mei 2012 Nog nooit een mp3 interface gehad waar je OF op artiest OF op album moet kiezen, je kan dus niet EERST artiest en DAARNA album filteren. Kies je een artiest krijg je alle nummers in alf. volgorde. Kies je albums krijg je alle albums van alle artiesten in alfabetische volgorde. De enige manier om te navigeren is met een scrolwiel en 2 toetsen, niet bepaald met het hoogste reactievermogen, en elk item waar je op komt begint hij automatisch te spelen. AAARRGGG Gelukkig heb ik nog het motorgelui... ow .. ah nee. dat is er ook niet ..... Quote
MMVV 280 Geplaatst: 7 mei 2012 Geplaatst: 7 mei 2012 Fak wat een mottig stuur! Precies een appartementsgebouw :? Een stuur als een appartementsgebouw... Van-de-pot-gerukte-vergelijkingen... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.