Ga naar inhoud

BMW 3-reeks F30 (2012)

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Guys... Het ging over een 330d, kunnen we allemaal wel over hetzelfde praten?

En automaat = laten rijden is pure zever, sorry Greg. ;) Doe maar eens een paar 100 kilometer met een moderne automaat...

Geplaatst:
Guys... Het ging over een 330d, kunnen we allemaal wel over hetzelfde praten?

En automaat = laten rijden is pure zever, sorry Greg. ;) Doe maar eens een paar 100 kilometer met een moderne automaat...

Hangt er allemaal wat van af imo. Een daily zou ik ook nog automaat durven nemen hoor:)

Geplaatst:

DKG, PDK, 8-traps, ... Ik zou het absoluut altijd nemen. Alle gemak van de wereld, maar je voelt je er toch nog bij betrokken en als je wil kan je gewoon zelf schakelen. Perfect voor een daily.

Geplaatst:
DKG, PDK, 8-traps, ... Ik zou het absoluut altijd nemen. Alle gemak van de wereld, maar je voelt je er toch nog bij betrokken en als je wil kan je gewoon zelf schakelen. Perfect voor een daily.

Volledig mee akkoord.

Geplaatst:

Uiteraard is dat zo.

Wie het tegendeel beweert, heeft er simpelweg niet genoeg ervaring mee in mijn ogen...

Geplaatst:

Een DKG is net vrij sensatieloos ten op zichte van een handbak, gewoon omdat die zo goed is eigenlijk.

Moest ik opnieuw kiezen ik zou direct opnieuw gaan voor een DKG, maar soms wordt het schakelen gewoon gemist en de peddels brengen daar ook niet echt de ultieme oplossing in.

Geplaatst:

Gelukkig heb jij veel hands-on ervaring met versnellingsbakken! ;)

Geplaatst:
Gelukkig heb jij veel hands-on ervaring met versnellingsbakken! ;)

Hey, hey ik heb al behoorlijk wat kilometers achter die kiezen met die 335 :D

Meer dan jij waarschijnlijk ;)

Geplaatst:
Hey, hey ik heb al behoorlijk wat kilometers achter die kiezen met die 335 :D

Meer dan jij waarschijnlijk ;)

Je bent 17 jaar. Je kan met niks vergelijken...

Meer ga ik daar niet over zeggen, onzinnige discussie. ;)

Geplaatst:

De 8-traps is zalig. Maar mis soms toch een beetje dat directe gevoel. Al heeft dat voor een groot deel wrsch ook met het gedeelte 'diesel' te maken.

Geplaatst:
Nee, voor mensen die met tussengas kunnen en willen schakelen.

Amen.

Geplaatst:
Uiteraard is dat zo.

Wie het tegendeel beweert, heeft er simpelweg niet genoeg ervaring mee in mijn ogen...

Help me! :'(

Geplaatst:
Help me! :'(

OP EEN 330d!!! :lolz:

Of eender welke potente kar die geen circuitambities heeft. Da's nog iets anders.

Kerel, op jouw MX-5 zou ik ook geen automaat willen hoor. ;)

Geplaatst:
De 8-traps is zalig. Maar mis soms toch een beetje dat directe gevoel. Al heeft dat voor een groot deel wrsch ook met het gedeelte 'diesel' te maken.

530d he?

Als eens een torque brake gedaan? Zalig gevoel. 8)

Geplaatst:
530d he?

Als eens een torque brake gedaan? Zalig gevoel. 8)

Uiteraard. De acceleratie is leuk, vooral 2de. Maar dat ben je echt snel gewoon.

Het leukste is hernemen op de snelweg. Dat is echt een zalige boost als die turbo full power begint te blazen.

Geplaatst:

En dat kan niet met een handgeschakelde? :?

Geplaatst:

Hernemen met een auto die vanzelf terugschakelt is bah. (ik wéét dat je die automaat ook manueel kan zetten en zo blokkeren)

Point taken hoor Tommie, wat de .30d betreft... Al was Salokin z'n E91 manueel best wel indrukwekkend. Maar er stond ook nog ergens 35i in dat rijtje en dat begint het bij mij al te itchen :D

Geplaatst:

35i is beter met de DKG dan manueel. Echt wel.

Of ik word oud. Maar dan nog. ;)

Geplaatst:
35i is beter met de DKG dan manueel. Echt wel.

Of ik word oud. Maar dan nog. ;)

Wil ik wel begrijpen ja (turbo). Maar dan zou een 1M ook beter zijn met DKG?

Geplaatst:

Beetje loze discussie, het is en blijft persoonlijke voorkeur.

Geplaatst:
Beetje loze discussie, het is en blijft persoonlijke voorkeur.

True. Ik zou op mijn volgende best wel automaat willen, maar manueel is geen straf.

Geplaatst:
Staat dat ergens dan?

Deze reactie had ik verwacht.

Geplaatst:
True. Ik zou op mijn volgende best wel automaat willen, maar manueel is geen straf.

Zo is dat maar net. Ik zit er ook niks mee in om met een automaat te rijden, maar om dan te gaan doen alsof het net op die ene motorisatie een godsgeschenk is, nee dank u.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in