Ga naar inhoud

USA Car Lovers


JanC

Aanbevolen berichten

11 uren geleden, Liquid Li0n zei:

ze spreken dat de nieuwe Raptor misschien ook wel terug een V8 krijgt

Al 2 jaar, zelfs, van toen hij nog maar net uit was. "It's got no V8 !!" was toen één van de meest gehoorde kritiekpunten en Ford heeft nooit ontkend dat die mogelijkheid bleef bestaan. De huidige F150 kan je met V8 krijgen, dus er is sowieso voldoende mogelijkheid (in parts en productie) om dat nu al te doen (alleen hebben ze er geen h/o versie van). Ik denk niet dat we moeten wachten op de nieuwe generatie F150, maar dat het nog in deze generatie van dattem zal zijn (is nog niet zo oud, uiteindelijk ... wel over ca. 2 jaar een major facelift te verwachten).
Gezien de al meer dan 2 jaar oude geruchten van een RAM met Hellcat-motor, kon Ford niet gewoon een n/a V8 brengen in de Raptor en denken dat daarmee de kous af was. 't Zou wel iets met diiiik veel horses moeten zijn (dat is ook wel de trend, vandaag, in Ami-land). Dat fiks je natuurlijk niet in 1-2-3 als je 't goed wil doen. En covid19 zal er ook niet aan geholpen hebben. En dat Ford heel heel heeel hard een concurrent voor de Wrangler nodig had en aan die Bronco dus prioriteit gaf, zal er ook wel voor iets tussen zitten. (Daar hebben ze dat alvast verdomd goed gedaan, lijkt 't wel.)

De Raptor verkoopt extreem goed in de US dus Ford zal wel iets gehad hebben van "Zolang het ding verkoopt en Dodge geen concurrent heeft..." maar dat is nu dus van de baan. Ik gok dat we al in 2021 definitieve details gaan kennen van een Raptor V8. :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Godzilla? Al veel over gelezen maar dat blijft maar stil daarover. Is die nu al leverbaar? Edit: ah ja, blijkbaar wel. Cool!


Zou wel vet zijn, daar een h/o versie van. :inlove:  Of met blower ja, why not. :inlove: 

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik geloof ook wel dat ze iets met hun nieuwe 7.3 motor zullen aanvangen voor de nieuwe Raptor. Maar ze moeten snel zijn, die launch edition van de Ram TRX was al in 3 uur uitverkocht, 702 stuks, al zullen dat vaak dealers zijn die deze kopen om verder te verkopen maar dan nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, daar kan je in de US niet echt op vertrouwen, men is 't daar gewoon om een auto bij een dealer "mee te nemen" (of te laten overkomen van een andere merkendealer en die enkele dagen later dus mee te nemen), niet om ene te bestellen en er dan maanden op te wachten. Dus dealers nemen stock, of die nu klantverkocht is of niet.

Ik weet niet of ze met die 7.3 Godzilla iets gaan doen. Da's een motor die l/o (low output) ontwikkeld is als werkpaard-motor, met een gietijzeren blok, enkele pushrod nokkenas, ...  Lijkt me dat heel dat concept zich niet meteen leent tot een performance variant? Of net wel, gewoon s/c'en gelijk zot, die oersterke basis kan dat zeker aan. :D  

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
  • 3 weken later...
4 uren geleden, William Blake zei:

Geen speaker fakery, burble tune, pops and bangs, opf toestanden, ...

Waanzinnig geluid, one of the greats.

Ik wil niet betwisten ... want het klinkt lekker ... maar toch: doe mij maar een cross plane V8, zoals in de GT500 (wel lelijke auto) of in de Challenger.

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, JanC zei:

Waanzinnig veel motorproblemen naar 't schijnt. 

Echt? Zoals?

7 uren geleden, gTa zei:

Ik wil niet betwisten ... want het klinkt lekker ... maar toch: doe mij maar een cross plane V8, zoals in de GT500 (wel lelijke auto) of in de Challenger.

I know, maar dit is unieker...

Qua sound blijft een LS7 ook nr.1, die gorgelt van nature

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had er iets van opgevangen op dit kanaal (prima spul, trouwens, ander kaliber dan het gros van die pipo's die het alleen maar over de spec sheets hebben), denk in de review van de GT500:

Google 'es 'GT350 engine issues', het lijkt me alleszins niet van de pot gerukt...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, gTa zei:

Guilty pleasure! :inlove: 

sowieso, in Belgie blijkbaar 125 000 euro, vermoedelijk wel voor de full option. In amerika 100 000 dollar pakt voor de full option.

En blijkbaar momenteel nog geen LPG/LPI mogelijkheid

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou zoiets nog als vervanger van de Amarok durfen kopen (ipv te upgraden naar een Amarok V6 ...... al is dit ook maar de V6 versie op foto)

 

 

f150.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, abtler zei:

Zou zoiets nog als vervanger van de Amarok durfen kopen (ipv te upgraden naar een Amarok V6 ...... al is dit ook maar de V6 versie op foto)

 

 

f150.jpg

ja hebt ook een 5.0 V8 versie er van en het nieuwe model is hiervan ook op de markt. Om in de sfeer te blijven, Doug zijn filmpje:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/11/2020 om 14:57, Dimitri zei:

De T-Rex afbeelding op 3.30 😂 hoe zalig is dat!

op de site van KW Automotive (1 van de 2 grootste invoerders in Europa) stond het volgende;

All-new 2021 Ram 1500 TRX Quickest, Fastest and Most Powerful Mass-produced Truck in the World

Unveiled in August 2020, the 2021 RAM 1500 Rebel TRX is powered by a supercharged 6.2-liter V8 engine with 702-horsepower output.

Klintberg & Way Automotive is working, in collaboration with FCA the launch and the distribution of the new 2021 RAM 1500 TRX in Europe.

Detailed information regarding the European launch, specifications and timing will be delivered by FCA in the next following weeks.

Pre-booking orders are possible in all KW authorized dealers.

More than one hundred pre-orders have already been collected and they will be transformed by Klintberg & Way Automotive in Factory order as soon FCA activates the order intake process.


 

Ben dus eens benieuwd hoeveel van die honderden pre-orders we gaan zien in Vlaanderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/11/2020 om 14:57, Dimitri zei:

De T-Rex afbeelding op 3.30 😂 hoe zalig is dat!

Prachtig, toch? :lolz:  Heerlijk dat dat nog effectief gebeurt.

Voor zij die niet weten waar 't over gaat:

h1a3053-1601561200.jpg?crop=1xw:0.9995119570522205xh;center,top&resize=980:*

Onder de motorkap, als je de bovenste engine cover wegneemt (klikt er gewoon af), vind je bovenstaande afbeelding in 't plastic van de radiatorafdekking gegoten.

Een Tyrannosaurus Rex die een Velociraptor in z'n muil heeft.
Of nog: een T-Rex die een Raptor in z'n muil heeft.
Of nog: een (Dodge RAM) TRX die een (Ford F150) Raptor oppeuzelt.

:lol: 

 

Er is nog een 2e "easter egg" ook onder de armsteun, in het bergvak.

image.thumb.png.a20b9e5af0d4b2dcabb23626b93dd6ec.png

Size comparison tussen een mens, de RAM TRX, een echte T-Rex en ... een Raptorke. :D 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond de Ram Runner destijds wel een stuk knapper, met die spitse snuit. Viel toen evenwel te licht uit om te concurreren met de Raptor destijds, de atmosferische 6.2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid