Ga naar inhoud

USA Car Lovers


JanC

Aanbevolen berichten

Fan! Cast-iron pushrod V8, gun barrel coating, ... hoe Amerikaans kan iets zijn:


Waarom blijven jullie zo wild van v8 met zijdelinkse nokkenas? Ik ben geen muscle car kenner maar ik vraag me echt af waarom dat nog steeds gebouwd wordt terwijl er intussen voor dezelfde kost toch modernere toepassingen kunnen geproduceerd worden?
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Mich zei:


Waarom blijven jullie zo wild van v8 met zijdelinkse nokkenas? Ik ben geen muscle car kenner maar ik vraag me echt af waarom dat nog steeds gebouwd wordt terwijl er intussen voor dezelfde kost toch modernere toepassingen kunnen geproduceerd worden?

Denk 't niet, dat laatste? 't Is simpel qua mechaniek (minder moving parts), compacter, zou betrouwbaarder moeten zijn en ... ik denk dat dat uiteindelijk ook qua R&D- en productiekost goedkoper is.

Anders zouden ze 't inderdaad niet doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Mich zei:


Waarom blijven jullie zo wild van v8 met zijdelinkse nokkenas? Ik ben geen muscle car kenner maar ik vraag me echt af waarom dat nog steeds gebouwd wordt terwijl er intussen voor dezelfde kost toch modernere toepassingen kunnen geproduceerd worden?

https://www.roadandtrack.com/new-cars/car-technology/a20631986/why-chevy-uses-pushrod-v8-corvette/

plus is iets cultureel denk ik, toch leuk,dat het nog bestaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 4 weken later...
  • 4 weken later...
6 uren geleden, Denniske zei:

Blijvende gehoorschade van dit ritje. Maar totally worth it. :D

 

 

Blijft bij mij maar bovenaan m'n ultieme wishlist prijken.

Liever dit dan -bijna- elke Ferrari of Porsche.

Niet helemaal "atmo" (maar S/C is "beter" op dat vlak dan T/C), manueel.
En naar verluidt zeer capabel qua weggedrag.
Plus: lijn, sound, vibes, zitpositie, enz. Awesome.

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb daar één keer in gezeten (terwijl 't ding stil stond), in de paddock van Zolder ... en herinner me dat dat zo'n gekronkel is om je daar in gezeten te krijgen en daarna eigenlijk zo klein en quirky is om in te zitten, dat ik me afvraag of je dat eigenlijk wel nog ziét, als je daar mee rijdt. Ik zou denken van niet? @Denniske

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, JanC zei:

Vetste sound die er is. Prove me wrong. Alleen het interieur trekt op geen fluit, maar daarvoor is 't een Amerikaan. 

Ik vind dat interieur best knap eigenlijk. Heel simpel gehouden, waardoor het redelijk tijdloos is. 

9 uren geleden, gTa zei:

Ik heb daar één keer in gezeten (terwijl 't ding stil stond), in de paddock van Zolder ... en herinner me dat dat zo'n gekronkel is om je daar in gezeten te krijgen en daarna eigenlijk zo klein en quirky is om in te zitten, dat ik me afvraag of je dat eigenlijk wel nog ziét, als je daar mee rijdt. Ik zou denken van niet? @Denniske

Haha, erin kruipen is idd niet zo gemakkelijk met die 'speciale' deuren. Eens je erin zit typisch knus cockpit-gevoel. Wat zie je wel of niet meer als je ermee zou rijden @gTa? Het interieur? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Denniske zei:

Ik vind dat interieur best knap eigenlijk. Heel simpel gehouden, waardoor het redelijk tijdloos is. 

Haha, erin kruipen is idd niet zo gemakkelijk met die 'speciale' deuren. Eens je erin zit typisch knus cockpit-gevoel. Wat zie je wel of niet meer als je ermee zou rijden @gTa? Het interieur? 

Ja, interieur. Ge zit in nen donkere handschoen. De funny seat style zie je dan toch niet, de knoppekes op de middenconsole wel maar die vind ik nog te pruimen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 minuten geleden, JanC zei:

Ja, maar als dat typische Ford-afwerking is, soit, perfectie bestaat niet! 

't Is Amerikaans. Dat heeft ook een zekere charme, toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid