Ga naar inhoud

USA Car Lovers


JanC

Aanbevolen berichten

Zalig op zijn manier. Denk wel dat ik eerder voor jaren 70 zou gaan. Toen ze nog peekaas hadden. Jaren 80 was 7l en 200pk. Zal wel zijn loopcultuur hebben, maar toch. Zou eens moeten rijden met eentje. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30/11/2020 om 14:57, Liquid Li0n zei:

ja hebt ook een 5.0 V8 versie er van en het nieuwe model is hiervan ook op de markt. Om in de sfeer te blijven, Doug zijn filmpje:

 

 

Shit, kwil dat hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

230766917_00709Son087.jpg.1e84adbc18c51a8f0cecb61f9e11530b.jpg

434006365_00709Son042.jpg.0a4e5d3294080aa68a088922224adb1c.jpg

Pin stripes lopen door in het interieur, alhoewel het hier eigenlijk draait rond de toerenteller.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zien er al oude foto's uit. Lijkt me precies van American Power on Wheels toen het nog op de Kaaien in Antwerpen was.

ik vraag me af of het eigenlijk nog bestaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto's zijn uit de periode 2004 - 2008. 

Zitten er ook van APOW tussen. APOW is al jaren opgedoekt (werd georganiseerd vanuit de club, daarna overgelaten aan een organisator en even later was't gedaan), terwijl het toch een groot evenement was. Ook een leuk evenement. De geur van benzine & het geluid van de V8 op de kaaien. :inlove: Bezoekers vanuit het buitenland.

Op de kaaien werden ook nog andere dingen jaarlijks georganiseerd, zoals een evenement rond F-bodies, Mustangs, Mopars,...  

Minpuntje vond ik de mentaliteit.

Ik trok dan ook veel meer naar Nederland, betere sfeer en van april tem september wekelijks wel een meeting. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt, heb enkele APOW's gedaan, altijd plezant. Dat en All American Weekend Lommel, was nog veel beter. Zaterdag en zondag in de grasvelden lopen in september, en steeds met goed weer. Hotelletje in de buurt, komen en gaan van gebrobbel en gerommel. Kraampjes, sfeer. Maar ook gedaan. Deels door "overlast" (alhoewel het in industrieterrein was), deels door wat foute dingen, maar wij missen dat wel.

Welke zijn de alternatieven? (los van corona uiteraard)

(mag NL zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de vuist weg (maandelijks staat voor de maanden april tem september) :

King cruise in Muiden, maandelijks, statisch op een grote parking, maar vaak zeer grote opkomst.

Summer power nights in ’s Hertogenbosch, laatste zaterdag van de maand, statisch op een grote parking, maar vaak zeer grote opkomst.

Saturday night cruise Den Haag, eerste zaterdag van de maand, statisch in een industriezone, ook regelmatig zeer grote opkomst van auto's & bezoekers, we hielden daar altijd BBQ en bleven tot de laatsten, gewoon om iedereen te zien vertrekken op het moment dat de zon onder ging.

Cruise-in with angels in Son, maandelijks, niet zo groot, best gezellig.

Sunset US car meeting in Nieuwegein, maandelijks, niet zo groot, wel leuk

All American Wheels in Asten, 2e of 3e weekend van juni, een manege die dan verandert in heel veel tentjes en heel veel Amerikaanse auto's. Altijd extreem weer : ofwel super zonnig & super heet, ofwel regen & onweer. Rondcruise op het terrein met pick up trucks of grote convertibles waarin achteraan veeeel-te-veeeel mensen zaten... Of de weides van de manage (dus tijdens de meeting parking & logeerplaats voor de tentjes) die verzopen door het onweer en die dan snel-snel door de organisatie een wegdek in stro kregen, zodat de achterwiel aangedreven Amerikanen toch van de parking geraakten... :inlove:  

Park & Party Nieuwegein, bescheiden maar leuk

En dat is maar een bescheiden lijstje.

Een redelijk groot aantal van de bezoekers zag je dus ook bijna wekelijks, wegens ieder weekend naar een meeting.

De kleinere meetings waren ook heel leuk, omdat eens je vaak gaat, je mensen leert kennen, en het een soort van insiders clubje werd, je ging soms meer om een babbeltje te doen dan om de auto's zelf, maar daartegenover staat dat je dan ook eens de kans had om eens dieper op de auto in te gaan, op het restauratieproces,... enz...

De sfeer op die meetings was altijd goed ! 

Soms was de basis redelijk eenvoudig : een parking met harde ondergrond, soms gewoon een parking aan een "bar die Amerikaans georiënteerd was",...  

Sommige meetings heb ik in enkele jaren tijd fors zien groeien.

Periode van 2004 tem 2008. Hoe die meetings nu zijn, weet ik niet. Wellicht zullen enkelen daarvan al lang niet meer bestaan...

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die in Asten in elk geval niet meer, nee.

Hebben zo eens een paar jaar geleden een weekendje Putten gedaan, om daar in de buurt naar een meeting te gaan. Bleken er 10 USA-cars (en meestal niet in al te beste staat) op een camping te staan en dat was het.

Iets als AAW Lommel, waar het ook één en al losse, joviale sfeer was, dat zoeken we eigenlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gewoon ik zei:

Ik geloof dat in bottelare nog elk jaar een bijkomst is. Ben de naam kwijt nu.

Old Cars Rocking People! 

Is de max :D 
Is dan ook eerder een mini festival.

@Alexis )

aangepast door Tjeu
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 minuten geleden, Tjeu zei:

Old Cars Rocking People! 

Is de max :D 
Is dan ook eerder een mini festival.

@Alexis )

Thanks. Dat is het. 2 jaar terug eens geweest. Was plezant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat op een weide? En hebben jarebt gereden de "Jamarjaas" daar niet gespeeld? 

Jamarja of preuteleute. Één van die twee. Vergeten in welkeen ne maat mee speelt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tjeu zei:

Ja, is op een weide. Met een tent, drankstand, BBQ, WC'tjes, optredens, ... 

20 jaar geleden geweest denk ik. Betekent wel dat ik oud aan het worden ben. Heb mijn grijze E30 al 19jaar in bezit zeg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 hours ago, Tjeu said:

Old Cars Rocking People! 

Is de max :D 
Is dan ook eerder een mini festival.

@Alexis )

Dàt was een leutig avondje! Hebt ge eigenlijk nog één van uw amigo's? Zelden zoveel pret op twee wielen beleefd :lolz:

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Alexis zei:

Dàt was een leutig avondje! Hebt ge eigenlijk nog één van uw amigo's? Zelden zoveel pret op twee wielen beleefd :lolz:

ja, nog eentje, die mijn vrouwtje als trouwcadeau heeft gekregen van mij.
Was paar maand terug theoretisch verkocht, maar peet is nooit komen opdagen... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 minuten geleden, Tjeu zei:

ja, nog eentje, die mijn vrouwtje als trouwcadeau heeft gekregen van mij.
Was paar maand terug theoretisch verkocht, maar peet is nooit komen opdagen... 

zot dat je die ook verkoopt. Dat zou zo een ding zijn waar ik dan geen afscheid van kan nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, gewoon ik zei:

zot dat je die ook verkoopt. Dat zou zo een ding zijn waar ik dan geen afscheid van kan nemen.

Ze heeft er destijds best nog een tijdje daily mee gereden, maar ondertussen zijn we drie kinderen verder en zal daar in de eerste tien jaar niet mee gereden worden. Zelf in de eerste vijf daarna verwacht ik niet dat die echt gebruikt zou worden. en tegen dan werkt die niet meer. Dan heb ik liever dat iemand anders daar plezier aan heeft. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fair point. 

Ik wil graag zo eem ding. Omdat ik een ferme lege teef ben en veel vrienden rond gent wonen, maar toch nog veraf ala oostakker en sint-denijs en drongen en merelbeke. Zo ver om met de fiets even over en weer te puffen en te dicht om met de auto te gaan (plus geen alcohol dan).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Algemene Voorwaarden Gebruiksvoorwaarden | Privacybeleid